-
Komunikacja marketingowa: crossmedia
... tego rodzaju działań. Jedynie 15 proc. wykazało brak zainteresowania lub pewności co do zalet marketingu opartego na różnych kanałach medialnych. Z przeprowadzonego badania można wywnioskować, że kampanie crossmediowe w przyszłości bez wątpienia będą jeszcze zyskiwać na znaczeniu. Wiele mediów - jeden przekaz? Czas dominacji jednego ...
-
Dział personalny w firmie coraz ważniejszy
... blisko 60% działów personalnych pełni jeszcze funkcję administratora procesów HR lub działu wsparcia, postrzeganie ich roli ulega zmianie - wynika z badania "Nawigator HR", przeprowadzonego przez firmę doradczą Hay Group. Obecnie już ponad jedna czwarta przedsiębiorstw przypisuje działom HR rolę strategicznego partnera Zarządu. „Nawigator ...
-
Internet szerokopasmowy: lepszy dostęp
Opublikowano wyniki drugiego globalnego badania jakości połączeń szerokopasmowych przeprowadzonego przez zespół studentów MBA z uczelni Said Business School na Uniwersytecie w Oxfordzie oraz z wydziału ekonomii stosowanej Uniwersytetu w Oviedo. W porównaniu z ubiegłym rokiem, ...
-
Sektor MSP: ocena III kw. i prognoza IV kw. 2009
... proc. ocenia zmiany w gospodarce pozytywnie - wynika z najnowszego badania sektora MŚP za III kwartał przeprowadzonego przez wrocławski Instytut KerallaResearch. Natomiast zmiany na lepsze zauważyło w swoich firmach 23 proc. przedsiębiorców, to nieznacznie więcej, niż podczas badania II kwartału – wówczas odpowiedziało tak 18 proc. W prognozowaniu ...
-
MSP: wirtualizacja serwerów opłacalna
... A.Kontkiewicz. „Badania pokazują, że korzyści są znaczne dla wszystkich typów firm. Mniej wydają one na sprzęt, są lepiej przygotowane na wypadek awarii, mają bardziej zadowolonych klientów, a zaoszczędzony czas mogą przeznaczyć na podejmowanie nowych wyzwań biznesowych.” Inne wyniki badania małych i średnich firm przeprowadzonego przez ...
-
Długi to dla Polaków wstydliwy problem
... wstydliwym problemem. Co trzeci respondent odczuwa strach na myśl o ewentualnym znalezieniu się w stanie nadmiernego zadłużenia - to wnioski z badania "Długi - wstydliwy problem Polaków" przeprowadzonego przez zespół Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi SWPS na zlecenie KRUK S.A. Skutkiem odczuwania wstydu i strachu na myśl o wpadnięciu ...
-
Paczki pocztowe: terminowość IV 2009 - IV 2010
Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił wyniki badania terminowości doręczania przez Pocztę Polską paczek pocztowych priorytetowych i ekonomicznych w obrocie krajowym, przeprowadzonego w okresie od 20 kwietnia 2009 r. do 26 kwietnia 2010 r. Okazuje się, że nie wszystkie postawione przed pocztowcami cele zostały osiągnięte. ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2010 i prognoza III kw. 2010
... się tak głównie za sprawą zgłaszanych obaw wobec kolejnych miesięcy, a nie złej oceny ostatnich trzech - wynika z najnowszego badania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw tego sektora przeprowadzonego przez wrocławski Instytut Keralla. Prawie co drugi badany przedsiębiorca uważa, że sytuacja gospodarcza w Polsce w drugim kwartale tego ...
-
Polacy a zakup wycieczki online
... na etapie poszukiwania, sprawdzania, porównywania (generalnie pozyskiwania wiedzy) stało się oczywiste i stale rośnie, o tyle niezmiernie ciekawe są dalsze wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie biur podróży TUI i Skan Holiday wśród klientów, którzy zakupili wycieczkę. Otóż respondenci wskazali Internet jako najczęściej wybierane źródło ...
-
Zadowolenie Polaków z pracy 2010
... zadowolonych z wykonywanej pracy z roku na rok spada. Najbardziej pozytywnie do wykonywanych obowiązków podchodzą ludzie w wieku 45-60 lat - wynika z badania "Satysfakcja z pracy 2010", przeprowadzonego przez portal Pracuj.pl i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Z pracy w obecnym miejscu zadowolonych jest 61% ogółu badanych, ale cztery lata ...
-
Firmowe strony www a zakładka "kariera"
... badającego kondycję zakładki "kariera" na stronach 50 największych pracodawców w Polsce, przeprowadzonego przez Agencję Marketingu Zintegrowanego Grupa Adweb. Według The ... rankingu Polityki z 2009 roku), wyselekcjonowanych pod kątem największego zatrudnienia – autorzy badania wyszli z założenia, że im większe zapotrzebowanie na pracowników, tym ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2010 i prognoza IV kw. 2010
... . Wzrost odsetka źle oceniających gospodarkę wyniósł 3 pkt. proc. kwartał do kwartału - wynika z najnowszego badania mikro, małych i średnich przedsiębiorstw tego sektora przeprowadzonego przez wrocławski Instytut Keralla. Niestety z badania wynika, że wzrostowi ocen negatywnych, towarzyszy spadek not pozytywnych. Z 18,2 proc. do 14,8 proc ...
-
Zdrowy rozwój polskiej firmy
... , podczas gdy potrzeba formułowania strategii i wizji przedsiębiorstwa oraz odpowiedzialność społeczna pozostają w tle - to główny wniosek płynący z najnowszego badania "Zdrowy Rozwój" przeprowadzonego z inicjatywy PwC. Uzyskane wyniki pokazują, iż firmy wyciągnęły lekcję z ostatnich zjawisk kryzysowych, potrzebują teraz jednak przestawienia się ...
-
Firmowe finanse i księgowość pożerają czas
... kwalifikacji - to główne wnioski badania firmy doradczej Deloitte "Usprawnianie procesów finansowo-księgowych i zmniejszanie ich kosztów w firmach" przygotowanego wspólnie z Klubem Dyrektorów Finansowych "Dialog" i przeprowadzonego wśród dyrektorów i pracowników działów finansowo-księgowych. Jak wynika z badania, za najbardziej czasochłonne ...
-
Ulubione produkty i usługi finansowe Polaków
... - wynika z najnowszego badania Instytutu Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Deutsche Bank PBC. Zamiast podjąć ryzyko, jakie wiąże się z kupnem jednostek funduszy inwestycyjnych czy akcji spółek giełdowych, maksymalizujemy zyski z lokat antybelkowych... unikając podatku. Jak pokazują wyniki badania, najpopularniejszymi produktami bankowymi ...
-
Polscy importerzy i eksporterzy optymistyczni
Polskie przedsiębiorstwa zaangażowane w międzynarodową wymianę handlową z optymizmem patrzą w przyszłość. Taki wniosek wynika z badania dotyczącego nastrojów wśród eksporterów i importerów, przeprowadzonego przez firmę badawczą TNS na zlecenie banku HSBC, w którym Polska została uwzględniona pierwszy raz. Obliczany na podstawie wyników tych badań ...
-
Duże firmy wolą komputery przenośne
... 5 lat. Jedynie 7% dużych firm wymienia komputery przenośne na nowe po upływie 6 lub więcej lat. Informacje o badaniu W raporcie wykorzystano dane z badania przeprowadzonego w kwietniu 2011 r. przez PMR Research (www.research-pmr.com) – dział firmy PMR specjalizujący się w prowadzeniu badań marketingowych i przygotowywaniu analiz rynkowych. Badanie ...
-
Przedsiębiorczość kobiet w Polsce
... z badania ankietowego przeprowadzonego przez Tax Care. Kobiety, które startują z własnym biznesem, chcą się rozwijać i odnosić sukcesy. ... Ponad jedna czwarta ankietowanych kobiet zdecydowała się na własny biznes ze względów ambicjonalnych. Z badania wynika, że kobiety częściej niż mężczyźni stawiają na samorealizację i rozwój zawodowy (26%). W ...
-
Internet jako źródło informacji regionalnych
... pośrednictwem sieci - podaje raport opracowany przez Polskie Badania Internetu. Z przeprowadzonego przez Polskie Badania Internetu sondażu wynika, że aż 93 proc. ... prawie dwie trzecie internautów. Informacje o badaniu: Dane w raporcie pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius oraz z sondaży zrealizowanych przez PBI w listopadzie 2011 roku (na ...
-
Polscy pracownicy dbają o dobre imię firmy
... rodzinie czy przyjaciołom. Aż 40% badanych chciałoby pracować w obecnym miejscu pracy za 5 lat - wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych "Poszukiwanie pracy poprzez social media", przeprowadzonego wśród użytkowników biznesowego serwisu społecznościowego GoldenLine. Co ciekawe, mimo deklarowanego przywiązania do pracy, w Internecie ...
-
Atrakcyjny pracodawca to stabilność zatrudnienia
... w czasach niepewnej sytuacji gospodarczej. W trudnych czasach jako pracownicy coraz bardziej cenimy sobie stabilność zatrudnienia, a coraz mniej atrakcyjne warunki finansowe. W 2. edycji badania przeprowadzonego przez instytut badawczy IMCA International na zlecenie firmy Randstad zapytano ponad 7 tys. respondentów o ich opinie na temat pracy w 150 ...
-
Polacy a samochody hybrydowe
... w ofercie proekologiczne samochody hybrydowe pozytywnie wpływa na wizerunek tych marek.” – komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP. Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w okresie 19 -22 stycznia 2012 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie ...
-
Zarządzanie firmą: efektywność kosztowa to podstawa
Jak wynika z najnowszego badania KPMG, przeprowadzonego wśród 3 tysięcy liderów biznesu z 31 krajów, kluczowymi priorytetami biznesowymi dla najwyższej rangą kadry menedżerskiej polskich i globalnych firm, pozostają w dalszym ciągu ...
-
Rynek HoReCa w Polsce 2011
... 2009 r. Porównując wyniki badania przeprowadzonego wśród 600 placówek gastronomicznych na potrzeby raportu Rynek HoReCa w Polsce 2012 z badaniem przeprowadzonym rok wcześniej , widać poprawę sytuacji w przychodach restauratorów. Co trzeci lokal osiągnął przychód w wysokości do 50 tys. zł (spadek o 15 p.p. w stosunku do badania z 2011 r.), co piąty ...
-
Zaufanie do instytucji małżeństwa największe
... - wynika z tegorocznego badania European Trusted Brands. Rodzinę darzymy zdecydowanie większym zaufaniem niż banki (44 proc.), media (37 proc.), służby cywilne (22 proc.) czy władze państwowe (17 proc.). Blisko 70 proc. Polaków deklaruje zaufanie do małżeństwa – wynika z badania European Trusted Brands, przeprowadzonego po raz ...
-
Polski rynek motoryzacyjny a otoczenie gospodarcze
... mówi się o współpracy już nie tyle województw, ale przygranicznych regionów, które wzajemnie potrafią się uzupełniać – szczególnie w sektorze motoryzacyjnym. Z przeprowadzonego przez Deloitte badania wynika, że decyzje inwestycyjne producentów, którzy w ostatnich latach lokowali produkcję w regionie, ale poza Polską, postrzegane są przez 53 ...
-
Spowolnienie gospodarcze potęguje nadużycia
Wyniki 12. Światowego badania nadużyć gospodarczych, przeprowadzonego przez firmę doradczą Ernst & Young w 43 krajach pokazują, że wzrasta ryzyko nadużyć i korupcji w biznesie. Presja związana z realizacją celów finansowych powoduje, że menedżerowie są skłonni łamać procedury, a nawet prawo. Ponad jedna trzecia respondentów badania na świecie jest ...
-
Kompetencje interpersonalne cenione przez pracodawców
... kryterium ocenianym przez pracodawców u absolwentów uczelni wyższych. Takiego zdania jest co trzeci respondent badania Kompetencje i kwalifikacje poszukiwane przez pracodawców wśród absolwentów szkół wyższych wchodzących na rynek pracy przeprowadzonego przez SGH, American Chamber of Commerce i firmę doradczą Ernst & Young. Idealny kandydat zdaniem ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej XI 2012
... . z nich w ciągu najbliższych sześciu miesięcy jest gotowych dokonywać nowych zakupów. To najważniejsze wnioski płynące z najnowszej edycji badania "Central Europe Private Equity Confidence Survey" przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte. Badanie udowodniło, że dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany na rynku oraz niepewność co do gospodarczego ...
-
Kogo słuchają liderzy polskiego biznesu?
... wyniki badania "Kogo słuchają polscy liderzy", przeprowadzonego już po raz drugi przez ośrodek analityczny ThinkTank przy współpracy Instytutu Monitorowania Mediów oraz Google. Badanie było prowadzone w trzech kategoriach: ekonomiści, doradcy, liderzy biznesu. W rankingu głównym zwyciężył Jacek Santorski. W poprzedniej edycji badania w 2009 ...
-
Menedżerowie firm bez optymizmu
... celu zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw, dominuje kompleksowa restrukturyzacja kosztów, planuje ją aż 45% respondentów - to główne wnioski z badania "CEO Survey 2013" przeprowadzonego przez firmę doradczą PwC. Z badania firmy doradczej PwC wynika, że zaledwie 26% polskich prezesów ocenia, iż przychody ich firm zdecydowanie wzrosną w ciągu ...
-
Przestępstwa gospodarcze: pracownicy świadomi
Wyniki Badania Nadużyć Gospodarczych przeprowadzonego przez firmę doradczą Ernst & Young potwierdzają, że presja na realizację celów finansowych nie sprzyja uczciwości, zwłaszcza w czasie spowolnienia gospodarczego. Zarządzający ...
-
Komunikacja z klientem: rośnie popyt na nowe kanały
Wyniki badania konsumenckiego, przeprowadzonego na zlecenie firmy Interactive Intelligence wskazują, że polski klient to klient świadomy i wymagający. Oczekuje dobrej obsługi posprzedażowej i jest w stanie za ...
-
Polacy a plany na wakacje 2013
... , to jednak liczba osób, które pozostaną w domu zmniejszyła się o 6% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Celem badania było poznanie preferencji i zwyczajów wakacyjnych, a także porównanie ich z wynikami zeszłorocznego badania przeprowadzonego w analogicznym czasie. Maj nie przez przypadek został wybrany na czas realizacji projektu – w tym miesiącu ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy II kw. 2013 r.
... , by można było sobie pozwolić na zbyt pochopne wydawanie pieniędzy. M.in. takie wnioski płyną z czwartej edycji międzynarodowego badania dyrektorów finansowych "CFO Survey" przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte wśród przedstawicieli dużych firm w Polsce i Europie Środkowej. Polscy menedżerowie zarządzający finansami są coraz bardziej ...