-
Big Data nad Wisłą, czyli dane zbierane nie wiadomo po co
... Data, które stosuje zaledwie 11-16 proc. polskich firm. Co więcej, z badania OVH i Intel wynika, że w tym roku po Big Data zamierza sięgnąć ... branżach jak telekomunikacyjna czy finanse – zauważa Robert Paszkiewicz z OVH Polska. Czy chmura napędzi rozwój Big Data w Polsce? Według prognoz, zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu analityki danych może ...
-
Kompetencje cyfrowe to konieczność
... 58% uczestników badania Randstad i właściwie w każdej z przebadanych grup wiekowych odsetek ten przekracza połowę respondentów. Najwyższe wskazanie osiągnięto wśród najmłodszych ankietowanych (do 24 roku życia) - aż 2/3 z nich jest przekonanych, że technologie wymagają zupełnie nowych umiejętności. Dynamiczny rozwój nowoczesnych kompetencji sprawia ...
-
Jaka przyszłość czeka polską motoryzację?
... przestrzeni 5-10 lat znajduje się elektromobilność i carsharing – te z megatrendów, których rozwój może ograniczać wzrost wartości rynku motoryzacyjnego. „Oczywistą przyczyną obaw dotyczących ... osobowe i ciężarowe, przy czym sektor ten zatrudnia 145 tysięcy osób. Badania pokazały wzrost sprzedaży usług u 65% respondentów, z czego najwięcej, bo aż ...
-
Rynek pracy, czyli najwyższa pora na umiejętności IT
... i wskazali na obszary, w których powinni je podnieść, aby móc kontynuować rozwój zawodowy. Przewidywania World Economic Forum zakładają, że na przestrzeni ... zespołowej czy umiejętności komunikacyjne. Blisko połowa pracowników chce zwiększyć umiejętności IT Z badania Deloitte wynika, że tylko 16 proc. polskich pracowników posiada kompetencje IT ...
-
Powierzchnie biurowe w Warszawie hamują
... badania przeprowadzonego przez Dział Analiz Rynkowych i Doradztwa BNP Paribas Real Estate Poland, warszawski rynek ... osiem procent nowej powierzchni. Wysokie nasycenie w podstrefie Służewiec zdecydowanie jednak ogranicza dalszy intensywny rozwój tego rejonu – mówi Patrycja Dzikowska, Dyrektor Działu Analiz Rynkowych i Doradztwa, BNP Paribas Real ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 30/2019
... na wykonywaniu powtarzalnych czynności, te zadania zostaną zlecone do wykonania maszynom. Rozwój infrastruktury 5G będzie motorem napędowym tych zmian, to dzięki ... kolei okazać kluczowe dla przeprowadzenia sprawnej transformacji cyfrowej przemysłu i społeczeństwa. Z badania „W drodze ku Gospodarce 4.0” opracowane przez wydawnictwo IDG oraz koncern ...
-
Branża leasingowa w I poł. 2019 r.
... – powiedział Marcin Nieplowicz. Wpływ leasingu na gospodarkę i opinie MŚP Rozwój polskich przedsiębiorstw leasingowych jest powiązany ze wzrostem i dojrzewaniem polskiej gospodarki ... modeli mobilności nie jest dzisiaj wystarczająco szeroka i powszechna. Wyniki badania koniunktury branży leasingowej Ostatni pomiar koniunktury pokazuje, że ankietowane ...
-
Działy HR i IT powinny łączyć siły w walce o talenty
... fachowców znacznie łatwiej przychodzi tym firmom, które gwarantują swoim pracownikom rozwój cyfrowych doświadczeń. Widać to zarówno w przypadku zagranicznych firm, jak i polskich ... i na czym pracują – komentuje Arkadiusz Sikora. Autonomia dla wzrostu Przeprowadzone badania pokazały również, w jaki sposób poziom rozwoju biznesu wpływa na to ...
-
Dostęp do szybkiego internetu ważniejszy niż komunikacja
... , jaką przychodzi za to zapłacić. Tak w skrócie prezentują się wnioski z badania, które operator telekomunikacyjny NEXERA przeprowadził we współpracy z agencją badawczą ... szerokopasmowej infrastruktury może utrudniać lub wręcz uniemożliwiać wykonywanie pracy zdalnej. Rozwój szerokopasmowej infrastruktury w Regionach jest więc niezbędny do tego, by ...
-
Jak widzą swoją przyszłość młodzi prawnicy?
... jednak znakomita większość z nich to osoby ambitne oraz zorientowane na rozwój i sukces. O problemach ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników mówi się w branży prawniczej ... projektach oraz równowaga pomiędzy życiem zawodowym a osobistym (tzw. work-life balance). Badania przeprowadzone przez HRK wskazują, że millenialsi, o dziwo, nie są do ...
-
Praca zdalna wyleczy nas z bezrobocia?
... Kujaw z Pomorzem i Mazowszem, Warmii i Mazur, Region Świętokrzyski i Łódzki. Duże chęci, mniejsze możliwości Z badania #RegionyNEXERY2019 wynika, że aż 64% mieszkańców zna założenia pracy zdalnej. ... deglomeracji, czyli powrotu do swoich rodzinnych miejscowości. Rewolucję przyniósł rozwój Internetu. Dzięki szybkiej sieci można przecież nie tylko ...
-
Barometr EFL: kondycja finansowa MSP IV kw. 2019
... historii badania rok. Okazuje ... rozwój firm. Badanie przygotowywane jest przez Ecorys na zlecenie Europejskiego Funduszu Leasingowego SA., a jego wyniki są publikowane co kwartał. Jego uczestnicy to mikro, małe i średnie firmy terenu całej Polski. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 600 mikro, małych i średnich firm. Aktualna edycja badania ...
-
Wyścig ku sztucznej inteligencji - prognozy na 2020 rok
... dojść do wniosku, że dwa słowa, które w obecnych czasach opisują go najlepiej to rozwój i dynamika. Rynek SI wczoraj i dziś Sztuczna inteligencja odnotowała ogromny postęp w obszarze ... szybkiej adaptacji przez biznes, dlatego też w tą stronę nakierowane są głównie badania i eksperymenty. Świat chce, aby uczenie maszynowe było coraz lepsze, a co ...
-
Polskie firmy: portfel należności III kw. 2019
... w głównej mierze efekt skróconego okresu oczekiwania na zapłatę (w poprzedniej edycji badania sięgał on 4 miesięcy i 6 dni), jak i mniejszego udziału przeterminowanych należności w portfelach polskich firm ... , tym mniej są one w stanie przeznaczyć na własną działalność i rozwój. Taka sytuacja ma niestety miejsce obecnie. Bo choć średni odsetek ...
-
Pandemia, czyli sezon na kradzież danych osobowych
... Najpopularniejsze są specjalne „antywirusowe” maseczki, szczepionki i suplementy rzekomo hamujące rozwój choroby. Przestępcy liczą na to, że nieostrożni internauci ujawnią w ... sieci jest regularna zmiana używanych w Internecie haseł. Tymczasem z przeprowadzonego badania wynika, że pomimo wysokiej świadomości zagrożenia, tylko 18% Polaków zdecydowało ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... ”. Jakie jeszcze wnioski płyną z badania "Salesforce State of Marketing"? Szósta edycja międzynarodowego badania marketerów "Salesforce State of Marketing" została ... na marketing będzie miało komercyjne uruchomienie sieci 5G. Większe możliwości Internetu przyniosą rozwój projektów np. z obszaru wirtualnej rzeczywistości, co stanie się elementem ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
... obniżyć pensje, a tylko 4 proc. zdecydowało się na zwolnienia. Digitalizacja sposobem na rozwój W odpowiedzi na wyzwania wynikające z pandemii 32 proc. firm z sektora MŚP zaczęło ... oczekiwało na rozpatrzenie swojego wniosku, a niespełna 15 proc. wskazywało, że w momencie badania, nie kwalifikowało się do wsparcia. Za najbardziej potrzebną pomoc sektor ...
-
Czy eko marketing ma sens? Polacy wątpią w jego szczerość
... rozwój, a o swoich działaniach w tym zakresie chętnie informują w komunikacji marketingowej. Czy ich przekaz trafia na podatny grunt? Niekoniecznie. Eko marketing to trend, który coraz silniej zaznacza się w promocji marek i produktów. Ze zrealizowanej przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research drugiej już edycji badania ... badania przeprowadzono w ...
-
Wypalenie zawodowe w pierwszych latach pracy?
... na rynku pracy i są zmęczone wykonywanymi od lat obowiązkami. Jednak z badania przeprowadzonego przez serwis kariery InterviewMe wynika, że 54% ankietowanych w ... w życiu prywatnym. Tkwienie w słabo płatnej i monotonnej pracy, bez perspektyw na dalszy rozwój jest demotywujące i zwiększa ryzyko doświadczenia kryzysu zawodowego. Zaskoczeniem jest ...
-
Pandemia podnosi innowacyjność biznesu. Na czym skupiać innowacje?
... listy swoich priorytetów, a 42% zwiększa budżety przeznaczone na jej rozwój. Okazuje się również, że firmy nie zapominają o rozwiązaniach mających ... za relacjami osobistymi, także tymi doświadczanymi w trakcie robienia zakupów. Raport z drugiej edycji badania wskazuje na cechy charakterystyczne innowacyjnych firm, które najlepiej odpowiadają na ...
-
Dyskryminacja ze względu na wiek jest problemem w Polsce?
... na wiek rani ludzi tak bardzo jak seksizm czy rasizm. Z naszego badania wynika, że Polacy zdają sobie sprawę z tego, że ageism to niebezpieczne ... , warto zadbać o profesjonalne, pełne i atrakcyjne CV, a także o rozwój swoich kompetencji zawodowych. - podsumowuje Marta Rojewska, autorka badania. "Badanie Ile lat, tyle kłopotów? Ageism po polsku" ...
-
Jakie mamy zawodowe postanowienia noworoczne 2022?
... swoją sytuację zawodową w 2021 roku lepiej niż w 2020, to w wynikach badania widzimy otwartość na zmianę. Ponad połowa osób planujących zmiany zawodowe myśli o ... się w znacznej aktywności rekrutacyjnej pracodawców, sprzyja szansom kandydatów na zmiany i rozwój. Przyszły rok może być dla nich ponownie pozytywny. Na plany respondentów, związane ...
-
E-commerce: jakie zakupy online preferują Polacy?
... to pandemia okazała się czynnikiem, który znacznie przyspieszył rozwój e-commerce. Potwierdzeniem tego są wyniki badania Santander Consumer Banku „Bezpieczni na e-zakupach 2022”, w którym ... cen nie zaszkodzi mu w prowadzeniu biznesu. Jak wynika jednak z badania Santander Consumer Banku, powinien się jeszcze nad tym poważnie zastanowić. Zapytani ...
-
Jak pozyskać do pracy inżyniera?
... mocno nastawione na rozwój kompetencyjny, otwarte na nowe miejsca pracy. Pracodawcy zrobią jednak wiele, aby zatrzymać dobrego inżyniera. Już z „Badania motywacji inżynierów ... obowiązków lub zatrudnienia asystenta. Dlaczego inżynierowie szukają nowej pracy? Z badania „Proces rekrutacji z punktu widzenia inżynierów i ich mobilność zawodowa”, ...
-
Zachowania konsumentów: sklepy stacjonarne czy jednak e-commerce?
... , od kilku miesięcy kluczowym czynnikiem, który ma wpływ na rozwój e-commerce jest inflacja. Dlatego w utrzymaniu dynamiki wzrostu rynku e-commerce największe ... Partner EY-Parthenon, ekspert Sektora Handlu i Produktów Konsumenckich. O badaniu Piąta polska edycja badania EY - Future Consumer Index - przygotowana przez EY Polska przeprowadzona została ...
-
Chmury nad polską gospodarką. Czeka nas fala upadłości firm?
... poproszeni o ocenę obecnej sytuacji firm, w których pracują, zadeklarowali przede wszystkim tzw. umiarkowany rozwój (52 proc.), a o silnym rozwoju mówi 33 proc. W przypadku 13 proc. badanych, ... warunki gospodarcze do jakichkolwiek wcześniej. Dlatego pozytywną stroną wyników badania jest wyraźna świadomość całej gamy ryzyk, w warunkach jakich działają ...
-
Rynek pracy: kobiety wolą zarządzanie zespołem niż firmą?
... zadaniem niełatwym do osiągnięcia – niezależnie od danych metrykalnych. Jednak jak wynika z badania Hays, droga do pierwszego w karierze stanowiska kierowniczego jako trudna ... dla pań. To wszystko są rozwiązania, które mogą realnie wpłynąć na rozwój kariery utalentowanych profesjonalistek. W kontekście wyrównywania szans kobiet i mężczyzn na rynku ...
-
Kadry i płace: w zarządzaniu płacami nie ma lepszych niż Polacy?
... , eksperckość w obszarze listy płac, zarządzanie zespołami i partnerzy zewnętrzni. Wyniki badania stawiają w bardzo dobrym świetle polskie firmy, które - jak ... w SD Worx Poland. Outsourcing kadr i płac szansą na dalszy rozwój firm Pandemia COVID-19 znacznie przyspieszyła rozwój outsourcingu usług kadrowo-płacowych. Prawie co czwarta polska firma (23 ...
-
Sytuacja na rynku pracy: mamy najniższe bezrobocie w UE
... nie zrobi tego szybko Badania rynku pracy dotyczyły również gorącego w ostatnich miesiącach tematu, czyli sztucznej inteligencji. 59% organizacji zadeklarowało, że nie planuje żadnej redukcji zatrudnienia wynikającej z rozwoju sztucznej inteligencji, a 13% wręcz planuje zwiększenie zespołów. Rozwój narzędzi opartych na sztucznej inteligencji ...
-
Polscy eksporterzy w czołówce internacjonalizacji produkcji oraz digitalizacji
... także polscy przedsiębiorcy (ponad 400 polskich przedsiębiorstw w gronie 3000 badanych firm z 7 gospodarek Zachodu). Przedstawiamy wnioski z badania dotyczące polskich firm. Strategie sukcesu polskich eksporterów: blisko klienta i nowoczesna obsługa. Już nie tylko ... planowane przez badane firmy w 2023 r. mające wspierać ich międzynarodowy rozwój ...
-
Q-commerce oceniane pozytywnie przez blisko połowę Polaków
... , jednak jako „młody” kanał sprzedaży ma w sobie potencjał i wiele możliwości do odkrycia. Wyniki badania Mindshare pokazują, że kluczowe dla rozwoju branży może okazać się stworzenie potrzeby zakupowej i rozwój kategorii, których oczekuje konsument – 14 proc. dotychczasowych użytkowników q-commerce byłoby bardziej skłonnych skorzystać z tej ...
-
Cyfrowy wellbeing: czym jest i czy umiemy o niego zadbać?
... i feedy towarzyszą nam niemal nieustannie zarówno w życiu zawodowym, jak i w czasie wolnym. Z badania przeprowadzonego przez serwis the:protocol wynika, że tylko nieco ponad ... osoby, które dbają o cyfrową równowagę, inwestując czas w edukację i rozwój personalny (17%). Zachowanie cyfrowej równowagi jest wyzwaniem, o którym coraz częściej wspomina ...
-
Bezpieczeństwo w sieci: młodzi potrafią chronić prywatność w internecie?
... tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie obawy o prywatność w sieci budzi rozwój sztucznej inteligencji? Jaką rolę w ochronie prywatności w sieci powinny odgrywać ... proc. respondentów oczekuje od rządzących ustanowienia i egzekwowania zasad ochrony prywatności. Z wyników badania można też wyciągnąć wnioski odnośnie do częstotliwości korzystania z ...
-
Podatki gorsze niż sztuczna inteligencja. CFO i główni księgowi o wyzwaniach
... ? Jak respondenci podchodzą do nowych technologii, w tym do sztucznej inteligencji? Wyniki badania EY – Tax compliance a priorytety CFO w Polsce – pokazują, że w świecie ... (39%). Listę zamyka technologia (10%), rozumiana jako brak odpowiednich nakładów na rozwój systemów, niezbędnych do dostosowania się do zmieniającej się sytuacji prawno-biznesowej ...
-
Podwyżki wynagrodzenia spodziewa się 60 proc. Polaków
... stawiają więc na podkreślenie swoich kompetencji, indywidualnego wkładu w rozwój firmy, bo to stanowi wymierną wartość dla przedsiębiorstw – mówi Monika ... w obrębie tych samych przedsiębiorstw, nie zmieniła się znacząco od poprzedniej edycji badania. Identyczny odsetek respondentów (20 proc.) zdecydował się zmienić pracodawcę, a inne stanowisko w ...