-
Smart living to dla Polaków wciąż zagadka
... na dziesięciu respondentów twierdzi, że nigdy tego nie zrobiło. – Nasze badanie pokazuje, że choć znaczenie pojęcia smart living nie jest dla Polaków ... takie jak ultrapersonalizacja czy u-commerce – dodaje Dawid Ledziński. PAYBACK Opinion Poll To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 21-23 maja 2018 r. metodą ...
-
Polacy pokochali streaming
... tyle samo mężczyzn i kobiet ogląda horrory (odpowiednio 39 proc. i 38 proc.). O badaniu Badanie przeprowadzono na 25 rynkach i około 25 000 konsumentów na całym świecie (n=1000 dla każdego kraju). Badanie obejmowało wywiad w terenie oraz internetowy kwestionariusz ilościowy. Przeprowadzono je na zlecenie PayPal w 2018 ...
-
Europejskie kluby piłkarskie - przychody 2017/2018
... 200 mln euro, co oznacza dwukrotny wzrost progu względem 2010 roku. Badanie dowiodło, że najwyższy, bo aż 43-procentowy udział w przychodach klubów mają - i nie jest to ... sukces (miejsce dwudzieste szóste), a także Sewilli (miejsce dwudzieste siódme). – Nasze badanie dowiodło, że możliwość zwiększenia konkurencyjności klubu, także poza boiskiem, ...
-
Multiscreening 2018
... szukać więcej informacji o markach, które widzą na pierwszym ekranie, a 8% – że pod wpływem oglądanych treści kupili oglądane właśnie produkty. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i wielkości miejscowości zamieszkania próbie 1020 internautów. Realizacja badania miała miejsce ...
-
Personalizacja kontra ochrona danych i wielokanałowość
... i wykorzystane w sposób uczciwy, zgodnie z przeznaczeniem. Utrzymanie równowagi między personalizacją a zapewnieniem klientom prywatności jest istotne nie tylko z powodów prawnych. Jak pokazuje badanie, taka równowaga buduje zaufanie – aż 79% klientów chętnie podzieli się swoimi danymi osobowymi, pod warunkiem, że metody ich wykorzystania będą ...
-
Spam i phishing w biznesie
... nierzadko stanowi furtkę do infrastruktury firmowej, a przechytrzenie pracowników za pomocą wiadomości phishingowych to ciągle jedna z najskuteczniejszych metod ataku. Badanie Kaspersky Lab obejmujące 2018 r. ujawniło trend polegający na wysyłaniu niezwykle precyzyjnych szkodliwych wiadomości, które imitują autentyczną korespondencję, taką jak ...
-
Powierzchnie coworkingowe w Europie - ranking
... się popyt ze strony najemców. Uważamy, że strategie coworkingowe uwzględniające indywidualne czynniki poszczególnych miast europejskich mają największe szanse powodzenia, a nasze badanie potwierdza słuszność tego podejścia” – mówi Catherine Bai, starszy konsultant w dziale badań i doradztwa w regionie EMEA firmy Cushman & Wakefield. „Obserwowany ...
-
Randstad Award. Najlepsi pracodawcy 2019
... trzecim – Toyota Motor Manufacturing. Informacje o badaniu: Randstad Employer Brand Research to projekt badawczy dotyczący wizerunku pracodawcy i czynników atrakcyjności pracodawców. Pierwsze badanie przeprowadzono w 2000 roku w Belgii. Dziś obecne jest już w 30 krajach i obejmuje ponad 175 000 respondentów. W tym roku ma 9. edycję w Polsce ...
-
Warto inwestować w zróżnicowanie kulturowe zespołu
... , to jednak właśnie zespoły wirtualne dysponują największą wiedzą funkcjonalną z całego świata, połączoną z dogłębną znajomością specyfiki lokalnych rynków. Firma to ludzie Badanie zrealizowane przez Boston Consulting Group dowodzi, że polscy menedżerowie często legitymują się zagranicznym wykształceniem (42 proc.), w tym również dyplomami Master ...
-
W MŚP narzędziem pierwszego wyboru jest leasing
... finansowa firm MŚP daje punkt odniesienia do wnioskowania o zakładanym kierunku zmian, które sprzyjają wzrostowi lub działają hamująco na rozwój firm. Badanie przygotowywane jest przez Ecorys na zlecenie Europejskiego Funduszu Leasingowego SA., a jego wyniki są publikowane co kwartał. Jego uczestnicy to mikro ...
-
Zarządzanie danymi wciąż kuleje. Dlaczego?
... ) przekonanych jest mniej niż 40% przedsiębiorstw z regionu EMEA. Co więcej, ostatnie badanie Oracle „Rediscovering trust in your data and security” dowodzi, ... bezpieczne zarządzanie danymi wywiera na reputację firm, mówi 53% szefów przedsiębiorstw z regionu EMEA. Badanie rzuca jednak światło na wiele istotnych zachowań wewnętrznych, które mogą ...
-
Branding, czyli od obietnicy do realnej zmiany świata
... marketingowej – mówi Bartosz Zieliński z Commplace, podkreślając – Branding i to w formie Brand Activism to coraz mocniejsze zjawisko— zaznacza. Te wnioski korespondują z wynikami badanie Geniusworks. – Wynika z nich, że 88 proc. konsumentów uważa, że firmy mogą wpływać na zmiany społeczne i powinny rozwiązywać problemy, z którymi mamy ...
-
5 hamulców przed skorzystaniem z ulgi B+R
... , że ta zachęta podatkowa nie zyskała zbyt szerokiej popularności. Jak dowodzi badanie zrealizowane przez Kantar* dla Ayming Polska, w minionym roku podatkowym skorzystało z ... raz wdrożone pozwolą na szybsze rozliczanie ulgi badawczo-rozwojowej w przyszłości. *O badaniu: Badanie przeprowadzone metodą CATI przez Kantar Polska od 30 kwietnia do 30 ...
-
5 najpopularniejszych trendów na wakacje. Jak spędzamy urlop?
... . To powoduje, że organizacja wyjazdów jest z roku na rok coraz łatwiejsza – mówi Monika Masztakowska z Diners Club Polska. Nota metodologiczna: Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych 25-26 kwietnia 2019 r. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), na ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2019
... Zachodni”, drugie miejsce należy do „Głosu Wielkopolskiego”, a trzecie do „Gazety Krakowskiej”. Instytut Monitorowania Mediów prowadzi badanie nieprzerwanie od września 2003 r. W styczniu 2018 roku badanie zostało rozszerzone o analizę cytowań w portalach internetowych. Raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” dostarcza informacji na temat ...
-
Polowanie na jabłka. Phishing celuje w urządzenia Apple
... To o 9% więcej niż w całym minionym roku. Doświadczenie pokazuje, że większość ataków phishingowych bazuje na socjotechnice i ma mało wspólnego z oprogramowaniem. Najnowsze badanie firmy Kaspersky dowodzi, że na przestrzeni pierwszych 6 miesięcy bieżącego roku liczba przypadków, w których użytkownicy zetknęli się z fałszywymi stronami żerującymi na ...
-
Ulga B+R dobrze oceniana, ale mało popularna. Dlaczego?
... szerszy niż katalog kosztów kwalifikowanych do ulgi B+R – zaznacza Wojciech Popardowski, Project Manager w Dziale Innowacji, Ulg i Dotacji w Ayming Polska. Informacje o badaniu * Badanie przeprowadzone metodą CATI wśród 30 przedsiębiorstw, które rozliczyły ulgę B+R w latach 2017-2019. Zostało zrealizowane w okresie od 30 kwietnia do 19 czerwca ...
-
Nie produkty, tylko doświadczenia. Nie ma sukcesu bez User Experience?
... wiodącej polskiej agencji specjalizującej się w projektowaniu user experience, która obsługuje m.in. takie marki, jak ING, Asseco czy Mastercard. – UX To wielowymiarowy i złożony proces, który obejmuje takie działania, jak badanie i odkrywanie zachowań. Kluczową rolę odgrywa w nim poznawanie motywacji i potrzeb klientów poprzez obserwację, analizę ...
-
Opakowania plastikowe. Największy problem Europy?
... było poznanie nawyków i postaw respondentów względem opakowań, recyklingu oraz zarządzania odpadami. Badanie dowiodło też, że najbardziej uwrażliwieni na ceny są Belgowie, ... częściej wytwarzane z materiałów nadających się do recyklingu, takich jak karton. Badanie wykazało, że wiadomości w mediach (wspomniane przez 30% ankietowanych) i eliminowanie ...
-
Biznes w czasach pandemii: gdzie firmy szukają oszczędności?
... zauważyła spadek przychodów - mówi Rafał Kuśmider, CEO firmy dhosting.pl. Te same badanie dowodzi również, że o swój byt i przyszłość obawiają się nie tylko ... nie potrafi jeszcze ocenić znaczenia nowych regulacji dla utrzymania swojej działalności. O badaniu Badanie zostało zrealizowane przez firmę badawczą SW Research na zlecenie dhosting.pl. ...
-
Zakupy na raty popularniejsze niż przed pandemią. Dlaczego?
... obawę utraty zarobków i pogorszenia swojej sytuacji finansowej, innym czynnikiem jest troska o swoje bezpieczeństwo, przedkładanie względów zdrowotnych nad potrzeby. Jak dowiodło badanie, przeprowadzone na zlecenie BIK, zakupy dokonywane przez Polaków stały się bardziej planowe i wynikają z konkretnych potrzeb. Należy jednak zwrócić uwagę, że ...
-
Pandemia wzmaga wiarę w zrównoważony rozwój i finansowanie
... odpowiedzi 275 emitentów oraz 275 inwestorów z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Belgii, Holandii, Luksemburga, Włoch, Danii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Rosji i Hiszpanii. Badanie zostało przeprowadzone dla HSBC przez GlobalCapital oraz Euromoney Insight w okresie od lipca do sierpnia 2020 r.
-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
... i Arabii Saudyjskiej. W „The Global Marketing Trends Participation Survey” wzięło udział 7 506 konsumentów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii i Chin. Ostatnie badanie to „The Global Marketing Trends C-suite Survey” i zawiera opinie 405 amerykańskich dyrektorów wykonawczych (CEO, CIO,CTO, CMO, CFO, CHRO) i ich ...
-
Sektor MŚP: pandemia to nie jest czas na planowanie?
... na granicy egzystencji Doraźne działania zamiast planów i strategii Zlecone IMAS International badanie zrealizowano w IV kwartale br., a więc w okresie, w którym większość firm ... najpewniejszym źródłem finansowania – wskazuje Dariusz Szkaradek, prezes Zarządu NFG. Badanie „Płynność finansowa MŚP w pandemii” na zlecenie Krajowego Rejestru Długów i ...
-
Boże Narodzenie: 11% Polaków planuje duże i rodzinne święta
... . Jak spędzimy Boże Narodzenie "nowej rzeczywistości" i gdzie zaopatrzymy się w ingrediencje niezbędne do przygotowania tradycyjnych potraw? Odpowiedzi na te pytania dostarcza badanie zrealizowane przez firmę Everli. Jak Polacy spędzą Święta 2020? Jak wynika z odpowiedzi udzielonych przez respondentów, na Boże Narodzenie w całkowitej izolacji ...
-
Uprawianie sportu w czasie pandemii straciło na popularności
... Agnieszka Doktorska, badaczka z ARC Rynek i Opinia, autorka raportu. Informacja o badaniu Sponsoring Monitor to badanie realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, w tym roku zastosowano wyłącznie metodę CAWI. Badanie jest realizowane w trybie ciągłym w ramach comiesięcznych fal. Łączna wielkość próby – N=5167, próba ogólnopolska ...
-
Phishing atakuje. Skąd przychodzi zagrożenie?
... przez atakujących. Wyodrębniliśmy adresy IP z pól „received” w nagłówkach wiadomości e-mail, które zawierają informacje o serwerach, przez które przechodzą wiadomości. Badanie tych danych pozwoliło na poznanie drogi, jaką przebywa phishingowy e-mail między nadawcą a odbiorcą. Szczegóły - 3 kluczowe wnioski: 1. E-maile phishingowe częściej ...
-
Praca zdalna? Tak, ale w modelu hybrydowym
... eksperci Boston Consulting Group (BCG), wiodącej globalnej firmy konsultingowej. Opracowanie danych z Polski wspierał serwis Pracuj.pl, będący współzałożycielem The Network. Badanie towarzyszące raportowi przeprowadzono między październikiem i grudniem 2020 roku na grupie ponad 200 000 respondentów z 190 krajów – w tym ponad 1700 z Polski ...
-
EY: internet nam szkodzi, zmęczenie cyfrowe coraz powszechniejsze
... potencjalnych zagrożeń wynikających z udostępniania danych i spodziewam się, że ten trend będzie się utrzymywał – dodaje Marcin Bartoszewski. O badaniu Global Digital Home Badanie Global Digital Home. Decoding the digital home przeprowadzone zostało w ramach ankiety online wśród ponad 18 000 gospodarstw domowych w Kanadzie, we ...
-
Event marketing: jaką wartość mają spotkania biznesowe?
... informacjami rynkowymi i poszukiwać wiedzy poprzez spotkania branżowe, eventy czy konferencje - mówi Iwo Paliszewski, CEE Marketing & Employer Branding Manager Antal. O badaniu Badanie Antal i Eventory “Spotkania i wydarzenia biznesowe w czasach zmiany” zostało przeprowadzone wśród 316 menedżerów, w tym HR (32%), Marketing i PR (36%) oraz Sprzedaż ...
-
Zachowania konsumentów: tracą social media, zyskuje streaming video
... czwartych problemem są coraz powszechniejsze fake newsy. Nie prowadzi to jednak do pogłębionej weryfikacji ich wiarygodności. Przeprowadzone wśród polskich konsumentów badanie pokazuje, że aż 66 proc. ankietowanych płaci abonament za dostęp do serwisów przesyłających treści wideo. Choć jest to wzrost aż ...
-
7 najważniejszych trendów marketingu 2022
... składanych obietnic i nie poprzestaną na deklaracjach. Jako elementy napędzające rozwój biznesu, wartości DEI (diversity, equity, inclusion) są ważne, ale badanie Deloitte pokazuje, że kluczowe jest powiązanie ich z autentycznością działań podejmowanych przez marki. Jest to szczególnie widoczne w przypadku nastawienia młodszych konsumentów ...
-
10 globalnych zagrożeń wg AON. Cyberataki na szczycie rankingu
... rolnictwo, żywność i napoje oraz przemysł i produkcja. Przewiduje się, że do 2024 r. wskoczy ono do pierwszej piątki na świecie i w Europie. „Globalne badanie zarządzania ryzykiem 2021” obejmuje również szczegółowe omówienie kluczowych kwestii, w tym technik zarządzania ryzykiem i oceny, kontroli i łagodzenia oraz kluczowych ryzyk ubezpieczanych ...
-
Ochrona środowiska: firmy coraz bardziej świadome?
... . dla 83 proc. firm planujących zakup ekopojazdu leasing wydaje się najbardziej prawdopodobną formą finansowania. Należy wziąć pod uwagę, że nasze badanie dotyczy firm zatrudniających do 49 osób. Przedsiębiorstwa te często nie mogą sobie pozwolić na przygotowywanie strategii ESG czy na duże ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy w Europie 2022. Wśród laureatów 15 firm z Polski
... pracowników wyraził opinię, że ich firma stwarza odpowiednie warunki, aby mogli efektywnie pracować i jednocześnie cieszyć się dobrym samopoczuciem psychicznym i emocjonalnym. Badanie Great Place to Work® ma ponad trzydziestoletnią historię i niezmiennie jest największym globalnym badaniem jakości miejsc pracy na świecie. Swoim zasięgiem ...