-
Marketerzy nie doceniają pokolenia baby-boomers
... wpływ na decyzje dotyczące nabywania dóbr i usług. Badanie przeprowadzone we współpracy z KRC Research pokazuje, że ten potencjał pozostaje niewykorzystany. Badanie „B2F” przeprowadzone na 502 Amerykanach z pokolenia baby-boomers pokazało, że są oni dla siebie cennym źródłem informacji, opinii i wskazówek dotyczących konsumpcji dóbr. 6 na 10 ...
-
Lewiatan: sektor małych i średnich przedsiębiorstw 2007
... , że Polska jest krajem ludzi przedsiębiorczych, ale nie jest krajem dla ludzi przedsiębiorczych. Informacje o badaniu Badanie zrealizowane na zlecenie PKPP Lewiatan oraz Europejskiego Funduszu Leasingowego przez Centrum Badania Opinii Społecznej w okresie 19 lipca – 5 września 2007 r., przeprowadzono na ogólnopolskiej losowej próbie 1093 aktywnych ...
-
Pozapłacowe koszty pracy główną barierą rozwoju MSP
... upadnie. By temu zapobiec niezbędne jest przyspieszenie reform instytucjonalnych - podkreśla PKPP Lewiatan. W opinii ponad 45% małych i średnich firm obecny popyt na produkty ... obecnej bariery popytu. Gdy na początku 2006 r. PKPP Lewiatan przeprowadziła badanie kondycji sektora małych i średnich przedsiębiorstw i zapytała firmy, które nie inwestowały ...
-
Sklepy internetowe w Polsce 2007
... wśród sklepów internetowych: „Badanie zawartości, funkcjonalności i dostępu do informacji stron WWW sklepów internetowych” oraz badanie „Wykorzystanie narzędzi elektronicznej ... cenę znacznie mniejszą niż w tradycyjnej kancelarii prawnej. Mimo sceptycznych opinii wielu prawników, podważających skuteczność takiej usługi bez osobistego kontaktu i bez ...
-
Najlepsi pracodawcy wg pracowników 2009
... . Zwycięzcą w kategorii dużych firm została Quintiles Poland, a w kategorii małych i średnich - EMC Computers Systems Poland. Badanie Najlepszych Pracodawców, obok wyłonienia Najlepszych Pracodawców, ma na celu zbadanie aktualnych postaw i opinii pracowników, jak również trendów na rynku pracy. Tegoroczne wyniki Badania potwierdzają zmiany na rynku ...
-
Zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie
... w wyszukiwarkach, blogach i forach pozwoli na zidentyfikowanie potencjalnych zagrożeń oraz aktualnych opinii na temat naszej firmy. Ponadto warto również zastanowić się ... angażować innych rzeczników marki, którzy niekoniecznie muszą być związani z samą firmą. Badanie przeprowadzone przez Weber Shandwick w 2008 roku dowiodło, że rzecznictwo marki ...
-
Plany inwestycyjne firm a kryzys
... , efekty realizowania konkursów dla przedsiębiorców. Jednocześnie dotacje unijne pozostają w opinii przedsiębiorców źródłem nie tylko trudno dostępnym, ale też takim, ... 27% - skomplikowane procedury przy ubieganiu się o dotację. Informacje o badaniu Badanie zostało przeprowadzone przez TNS OBOP metodą wywiadów kwestionariuszowych wśród 515 firm z ...
-
Zwyczaje zakupowe Polaków
... co drugi badany (45%). Ulubionym miejscem zakupów (15% wskazań) w opinii większości badanych jest Biedronka. Jednak w kategorii „Mój Sklep Spożywczy” ... „Mój Sklep Odzieżowy, Obuwniczy, z Akcesoriami i Dodatkami” konsumenci wystawili sieci sklepów z biżuterią - Apart. Badanie potwierdza, że klientom szczególnie przypadła tu do gustu jakość obsługi. W ...
-
Telewizja mobilna: Polacy zadowoleni po pilotażu
... oferty w oparciu o mobizody. Celem programu pilotażowego jest poznanie opinii użytkowników na temat usługi, określenie ich oczekiwań, a w przyszłości pomoc w ... przekroczą 10 miliardów dolarów. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzone przez GfK Polonia obejmowało 100 użytkowników telefonów komórkowych w wieku 16-49 lat. Badanie składało się na 16 ...
-
Internet mobilny a życie studenckie
... „tradycyjnych” źródeł wiedzy. Wyniki przeprowadzonych analiz pokazują, że w opinii studentów największy związek z rzeczywiście otrzymywanymi ocenami mają: częstość korzystania ... analizy zmian społecznych zachodzących pod wpływem internetu mobilnego (w tym badanie „Mobilność 2010 – raport o wpływie internetu mobilnego na jakość życia Polaków”) ...
-
Idealny Pracodawca w Polsce 2010
... bądź projektami w produkcji, budownictwie lub motoryzacji. Wbrew obiegowej opinii, że najlepiej zarabiają inżynierowie oraz programiści, ich deklarowane miesięczne zarobki są jednak o ok. 290 zł mniejsze niż kolegów z uczelni ekonomicznych. Informacje o badaniu Badanie UNIVERSUM PROFESSIONAL SURVEY pozwala na unikalną analizę wizerunku pracodawcy ...
-
Polskie firmy a elastyczność zatrudnienia
... pracy/więcej czasu wolnego (23%) oraz gwarancja zatrudnienia (również 23%). W opinii większości badanych (54%) stosowanie wydłużonego okresu rozliczeniowego nie odniosło jednak ... wymienianą konsekwencją negatywną jest obniżenie kwoty wynagrodzenia. URLOPY OJCOWSKIE Badanie PKPP Lewiatan nie zawierało pytań związanych z wykorzystywaniem przez mężczyzn ...
-
Jaki jest wizerunek atrakcyjnego pracodawcy?
... troski pracowników. Bardziej szczegółowa analiza pozwala zauważyć zmiany opinii wraz z wiekiem, płcią oraz poziomem wykształcenia badanych. ... badaniu Raport Randstad Award to pierwsze tak kompleksowe międzynarodowe badanie dotyczące wizerunku pracodawcy. Pierwsze badanie Randstad Award przeprowadzono w 2000 roku w Belgii, a dziś obecne jest ...
-
Plany życiowe i marzenia Polaków
... obecnie mniej chętnie udzielają kredytów z powodu niestabilnej sytuacji ekonomicznej. W opinii 22 proc. badanych kredyty w bankach są obecnie łatwo dostępne. ... efektywności osobistej, Katedra Edukacji Ustawicznej i Andragogiki, Uniwersytet Warszawski Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI Real Time Sampling w dniach 23.08 - 25 ...
-
Przedsiębiorcy o elastycznym zatrudnieniu
... oceniają możliwość ograniczenia zatrudniania pracowników na mocy umów-zlecenia i umów na dzieło. W opinii 58 proc. z nich, takie regulacje niekorzystnie odbiją się na rozwoju ... o dzieło wpłynie negatywnie na rozwój gospodarczy. Informacje o badaniu Badanie „Przedsiębiorcy o przyszłości rynku pracy” zostało przeprowadzone we wrześniu 2011 ...
-
Świąteczne przygotowania Polaków
... 9-17. Często podanie adresu do miejsca pracy zamiast do domu pozwala odebrać przesyłkę odpowiednio wcześniej. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzone przez Instytut Badań Opinii Homo Homini. Metoda badawcza: Standaryzowane wywiady kwestionariuszowe, realizowane technice CATI- wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo. Jednostka badania ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów 2011
... stopniu wykorzystują kompetencje specjalistów i menedżerów oferując im coraz ciekawsze możliwości kariery. Popularność centrów finansowo-księgowych potwierdza badanie Antal International Najbardziej pożądani pracodawcy 2011 w opinii specjalistów i menedżerów, w którym te instytucje osiągają bardzo wysokie pozycje.” – zauważa Artur Skiba, dyrektor ...
-
Polscy internauci a konkursy na Facebooku
... W opinii specjalistów zajmujących się promocją online konkursy są jednym z najbardziej skutecznych działań marketingowych na serwisach społecznościowych. Nie dziwi więc, że są dość często wykorzystywane w praktyce komunikacyjnej. Przyjęło się uważać, że konkursy angażują uczestników i sprzyjają budowaniu więzi z marką. Jak pokazuje badanie „Marki ...
-
Najważniejsze wartości Polaków
... jako główny powód braku produktów tego typu wskazuje słabą sytuację ekonomiczną – w opinii 43 proc. badanych nie stać ich na zakup polisy. Poważną ... nie podejmuje żadnych działań w kierunku zapewnienia sobie dodatkowej ochrony ubezpieczeniowej. „Badanie przeprowadzone przez Skandia Życie pokazało, że Polacy bardzo wysoko cenią bezpieczeństwo ...
-
Co rady nadzorcze sądzą o systemie regulacyjnym?
... na wysokim poziomie (obie kompetencje zebrały nieco powyżej 60 proc. pozytywnych opinii). Widać natomiast pewien deficyt w kompetencjach związanych z przyjmowaniem szerokiej perspektywy (46 ... . „Najlepiej pod tym względem jest w Szwecji, Finlandii, USA i Niemczech. Nasze badanie pokazało także, że tam gdzie obowiązują kwoty oraz odgórne regulacje ...
-
Polscy CFO optymistyczni
... cyklu kongresów Dyrektor Finansowy Roku. Zamierzeniem autorów raportu była analiza opinii polskich CFO na temat perspektyw dla polskiej gospodarki oraz zamierzeń związanych z ... się 18% badanych, a 12% sądzi, że zjawisko to nawet się zaostrzy. Badanie sprawozdania finansowego Zapytaliśmy dyrektorów finansowych także o to, jak postrzegają kwestię ...
-
Czy reklama telewizyjna wzbudza zaufanie?
... podczas SuperBowl. Czasami działa efekt śmieszności i familiarności.” Informacje o badaniu Dane pochodzą ze zrealizowanego przez IRCenter raportu „Badanie zaufania do reklamy w telewizji”. Badanie zostało przeprowadzone w styczniu 2015 metodą CAWI na reprezentatywnej próbie n=401 aktywnych internautów oraz metodą skanu generycznych dyskusji ...
-
Jak smartfony zmieniły życie Polaków?
... bardziej przydatny, kiedy trzeba znaleźć najbliższy bankomat albo doładować telefon. – Nasze badanie pokazuje wyraźnie, jak duży jest potencjał bankowości na urządzenia mobilne jako ... godzinę, są sytuacje, w których warto się od tego powstrzymać. W opinii badanych denerwujące i niewłaściwe jest korzystanie ze smartfona przede wszystkim w miejscach ...
-
Branża motoryzacyjna kwitnie w Europie Środkowej
... koncentrują się na współpracy z lokalnymi instytucjami publicznymi i szkołami. Jednak w opinii producentów samochodów, ich oczekiwania dotyczące szkolenia zawodowego pracowników ... miały one znaczący wpływ na ich produkcję w ciągu najbliższych pięciu lat. Badanie pokazuje, że państwa regionu Europy Środkowej mogą ze spokojem i optymizmem myśleć o ...
-
Czwarta rewolucja przemysłowa. Jeszcze nie jesteśmy gotowi
... miejsce na 28 krajów UE w Digital Economy and Society Index 2017). Badanie Deloitte w zakresie dojrzałości ekosystemu startupów także potwierdza dystans, który dzielimy do ... a co gorsza spadającym kapitale społecznym nie zawsze mówi się w kontekście biznesu, ale w mojej opinii to jeden z większych hamulców zmian. Biorąc pod uwagę powyższe ...
-
Najlepsi pracodawcy wg menedżerów 2018
... z wyróżnionych organizacji musiała przejść długą drogę, by stać się pracodawcą pierwszego wyboru – podkreśla Artur Skiba. Informacje oo badaniu Badanie Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów zostało przeprowadzone metodą CAWI oraz CATI w terminie: grudzień 2017 – styczeń 2018. W anonimowym badaniu udział wzięło 4102 ...
-
Big Data nad Wisłą, czyli dane zbierane nie wiadomo po co
... opinii, że na te najbardziej zaawansowane rozwiązania stać tylko największych i że jest to główny czynnik odstraszający MŚP, nasze badanie ...
-
MŚP zainwestują w relacje i sztuczną inteligencję
... nie wierzy, że firmy mają na względzie ich dobro (tak wykazało inne badanie Salesforce). Zaufanie to dla biznesu nie tylko imperatyw, ale także potencjalny ... do wsparcia procesów obsługi klienta oraz do nadawania zadaniom priorytetów. W opinii przedsiębiorców w przyszłości zastosowania sztucznej inteligencji poszerzą się o generowanie szybkich, ...
-
40% MSP boi się o klientów i koszty prowadzenia działalności
... e-commerce, jednak wielu uważa, że jest to obszar, w którym potrzebowaliby wsparcia. Badanie zrealizowane przez Elavon dowodzi, że wśród przedstawicieli sektora MSP panuje ... (7 proc.). O badaniu “MŚP Indeks 2019”: Badanie MŚP Indeks 2019 zostało zrealizowane przez SW Research Agencję Badań Rynku i Opinii na zlecenie Elavon Polska. SW Research między ...
-
Pracownicy fizyczni: dlaczego chcą zmiany pracy?
... „Kariera okiem fachowca”. Oparty został on na badaniu opinii pracowników z segmentu blue collars – czyli wykonujących pracę fizyczną i fachową. W pierwszym tekście z serii poświęconej raportowi przyglądamy się mobilności zawodowej i postawom rekrutacyjnym badanych. Trudne doświadczenia czasów COVID-19 Badanie Pracuj.pl dowodzi, że wpływ COVID-19 na ...
-
Nie wypalenie zawodowe, ale quiet quitting - nowe zjawisko na rynku pracy
... na polskie realia? To postanowiła sprawdzić za pomocą badania opinii firma Blue Colibri, tworząca platformę do prowadzenia komunikacji wewnętrznej. Wyniki właśnie ... . Jednocześnie co trzecia zatrudniona osoba rozważa w tym roku zmianę pracy. Badanie zaprojektowaliśmy właśnie w ten sposób, aby nie pominęło zagadnień, które w największym stopniu ...
-
Podróbki oznaczają utratę 18 tys. miejsc pracy każdego roku
... kosztami – dla konsumentów, dla marek i dla naszych gospodarek. To najnowsze badanie pokazuje bardzo realne koszty w odniesieniu do utraconych dochodów i miejsc ... świadomość konsumentów w UE i postrzeganie towarów podrobionych. Zgodnie z badaniem opinii publicznej w kwestii własności intelektualnej przeprowadzonym przez EUIPO w czerwcu ...
-
Lojalność e-klienta
... - Webforum - jest to rodzaj listy dyskusyjnej na stronie WWW. Umożliwia wymianę opinii na temat użytkowania danego produktu. Czasami dyskusja poświęcona jest tematyce, ... Ich pozycja powinna być wysoko uplasowana w umyśle i przekonaniach klientów. Badanie preferencji klientów Trafne celowanie w potrzeby klientów wymaga weryfikacji ich preferencji. ...
Tematy: -
Komu ufają Europejczycy
... kwestie zaufania poproszono obywateli z 14 badanych krajów o wybranie źródeł informacji, na których opinii oparliby swoją decyzję o wyborze samochodu, sprzętu AGD, środków ... znani specjaliści w danej dziedzinie (np. Krzysztof Hołowczyc w zakresie motoryzacji). O badaniu Badanie European Trusted Brands już od sześciu lat jest przeprowadzane w ...
-
Skuteczny merchandising usług bankowych
... merchandisingowych korzystają osoby z wykształceniem średnim i dochodem 1600 – 2500 zł. "Badanie efektywności przekazów i korzystania z merchandisingu w oddziałach banków" zostało przeprowadzone w maju br. na zlecenie firmy PMT Marketing System przez Instytut Badania Opinii i Rynku "Pentor - Poznań". Badaniem objęto po trzy oddziały dziewięciu ...