-
Jak pracownicy postrzegają firmy rodzinne?
... dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego. Faworyzowanie członków rodziny to w opinii badanych wciąż istniejący problem. Należy pamiętać, że przyznawanie stanowisk ... z perspektywy czegoś więcej niż tylko comiesięcznej pensji na koncie. Badanie IBR sprawdzało najważniejsze czynniki, które wpływają na podjęcie przez kandydatów ...
-
Koronawirus - epidemia także gospodarcza?
... ), natomiast nieprodukcyjny wskaźnik PMI wzrósł do 54,1 (z 53,5). Tak niewielka zmiana wynika z faktu, że badanie zakończono 20 stycznia, czyli wtedy, gdy epidemia dopiero zaczęła przyciągać uwagę opinii publicznej. Oczekujemy, że badania przeprowadzone w lutym lepiej uchwycą gospodarcze skutki epidemii koronawirusa. Otwarcie chińskiego rynku ...
-
GfK: pesymizm polskich konsumentów nieco mniejszy
... mieć do czynienia z rozchwianiem nastrojów konsumenckich. Niestabilność opinii stymulować będzie dynamika zmian, zarówno na poziomie organizacji życia społecznego, jak i gospodarczego oraz, w jakimś stopniu, stała ogólna niepewność, co do efektów wprowadzanych zmian. O badaniu Badanie zrealizowano w dniach 8-13 maja metodą CAWI (wspomaganych ...
-
Dyrektorzy finansowi o pandemii: 2/3 nie dostrzega pogorszenia płynności finansowej
... finansowej i gospodarczej niepewności w swoich firmach polskich CFO cechuje duża rozbieżność opinii. Jako wysoki postrzega go 69 proc., a jako niski 6 proc. Natomiast ... kolejnej edycji badania Deloitte udział wzięło 309 dyrektorów finansowych z 6 krajów Europy Środkowej. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od marca do połowy maja 2020 r., czyli ...
-
Zachowania konsumentów: kosmetyki kupujemy na wiele sposobów
... lub przynajmniej poszukuje w niej informacji na temat poszczególnych produktów. Jak kupujemy kosmetyki? Badanie dowodzi, że co szósty Polak zarówno szuka, jak i ... typu produkty są tańsze. Tyle samo ankietowanych docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników określonego produktu. Według 45 proc. oferta kosmetyków w internecie ...
-
EY: sztuczna inteligencja oznacza wyzwania etyczne i legislacyjne
... zagadnieniu 1.34 pkt, plasując je dopiero na szóstej pozycji. W ich opinii najważniejsza okazała się bowiem prywatność i prawa do danych. To zagadnienie znalazło ... działalności. Z taką tezą zgadza się natomiast wyłącznie 24% decydentów. Metodologia badania Badanie EY i The Future Society zostało przeprowadzone pod koniec 2019 i na początku 2020 ...
-
BIG InfoMonitor: 1/2 sektora MŚP poradziła sobie z pandemią, co z resztą?
... działalności sprzed pandemii? Który sektor ma z tym największe problemy? Co w opinii MŚP stoi za spadkiem liczby klientów? Żyjemy w realiach tzw. ... głównie firmom budowlanym (70 proc.), transportowym (48 proc.) i usługowym (45 proc.). Badanie zrealizowane przez Instytut Keralla Research, w ramach projektu „Skaner MŚP”, prowadzonego co kwartał ...
-
Rossmann najlepszą marką w Polsce
... na niego oceny: ogólnej opinii, jakości, wartości, satysfakcji, rekomendacji oraz reputacji. TOP 10 najlepszych w opinii Polaków sieci detalicznych ... jeszcze bliżej konsumentów. O badaniu YouGov BrandIndex YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek ...
-
COVID-19: Polacy nie wierzą w dane Ministerstwa Zdrowia
... dzienne raporty Ministerstwa Zdrowia, co trzeci (32 proc.) nie ma wyrobionej opinii, a zaledwie co szósty (16 proc.) jest przekonany o prawdziwości danych o zakażeniach. ... w ramach strategii walki z koronawirusem w Polsce – uzupełnia Zimolzak. Informacje o badaniu: Badanie zostało zrealizowane w dniach 1-3.12.2020 r. przez agencję badawczą SW ...
-
PIE: pandemia zagraża rozwojowi małych miast?
... grupy M3). 37 proc. małych miast już zadeklarowało wzrost zadłużenia w 2021 r. Co dalej ? Badanie PIE pokazuje, że ważnym wparciem sytuacji finansowej małych miast będą środki ... poziom nakładów inwestycyjnych i wysoki poziom aktywności liderów lub elit lokalnych. W opinii przedstawicieli miast ma on obecnie 57 procentową szansę na realizację w 2035 ...
-
Stres w pracy: gdzie zgubiliśmy work-life balance?
... Edyta Zając - psycholożka, trenerka zawodowa i blogerka. Trudniej niż dekadę temu W opinii Polaków rosnące tempo życia i napięcia zawodowe odbijają się szczególnie w porównaniu ... kwestii, jakim będą musieli stawiać pracodawcy w 2021 roku – i nie tylko. O BADANIU Badanie „Polacy w środowisku pracy” zostało zrealizowane w grudniu 2020 roku przez ARC ...
-
Rynek pracy wg kobiet i mężczyzn. Parytet czy dyskryminacja?
... do równości Według badań Pracuj.pl większość Polaków jest zgodna co do opinii, że sytuacja zawodowa kobiet jest dziś lepsza, niż jeszcze dekadę temu – ... o zajęciu się domem i ograniczeniu aktywności zawodowej – komentuje dr Monika Sońta. O BADANIU Badanie „Polacy w środowisku pracy” zostało zrealizowane w grudniu i styczniu 2021 roku przez ARC ...
-
Pracuj: nawet skromna podwyżka lepsza niż benefity pracownicze
... . Trudno się więc dziwić, że tylko połowa respondentów (49,5%) ma w swojej opinii wiedzę, jak na tle konkurencji wypadają ich zarobki. Polacy mają także kłopot z rozmowami ... wciąż będzie budzić duże emocje wśród wszystkich uczestników rynku pracy. O BADANIU Badanie „Polacy w środowisku pracy” zostało zrealizowane w grudniu 2020 roku przez ARC Rynek ...
-
Co Polacy myślą o WOŚP?
... z finałem WOŚP w telewizji, a niemal co czwarty - na Facebooku (23%). Pomimo negatywnych opinii, które krążą na temat Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, jak i samego ... zdrowia jest dla Polaków niezmiennie najważniejszym problemem publicznym. O badaniu Badanie zostało zrealizowane w lutym 2021 r. na reprezentatywnej próbie 505 dorosłych Polaków ...
-
Co trzeci Polak nie chce szczepionki przeciwko COVID-19
... dla nieszczepionych spotyka się z największym oporem w przypadku wizyt lekarskich, w opinii większości (51 proc.) każdy powinien mieć prawo do spotkania się z lekarzem ... chętnych do szczepienia odsetek zwolenników zakazów waha się od 7 proc. do 21 proc. Badanie Quality Watch zrealizowane w dniach 23 – 26 lipca, metodą CAWI (komputerowo wspomagany ...
-
Praca fizyczna: kiedy fachowcy godzą się na niższe zarobki?
... nie zgadza się z tym stwierdzeniem, nieco więcej – nie odkłada regularnie (27%). W opinii badanych wysokość zarobków wydaje się być podstawowym czynnikiem ograniczającym możliwości ... roku przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie portalu Pracuj.pl. Badanie przeprowadzono metodą CAWI (profesjonalnego formularza internetowego) na grupie 506 respondentów – ...
-
Najbardziej Pożądany Pracodawca w Polsce. Ranking Antal
... skierowanym do specjalistów i menedżerów podczas 9. edycji NPP to: O badaniu Badanie Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021 przeprowadzone w drugiej połowie 2021 r. złożone było z trzech modułów: ankiety wśród przedstawicieli działów HR które zgłosiły się do badania, opinii pracowników oraz pozyskania odpowiedzi od aktywnych na rynku specjalistów ...
-
Prawo do pracy a przejście na emeryturę. Ageizm do kosza
... wdrożone w całej UE mogą zwiększyć siłę roboczą o 6 mln osób w 2050 r. W opinii Allianz Trade potrzebne są trwałe wysiłki przedsiębiorstw w celu dostosowania ... są drodzy, ponieważ otrzymują wyższe wynagrodzenia i świadczenia niż młodsi pracownicy. Niedawne badanie AARP (Amerykańskiego Stowarzyszenia Emerytów) wykazało, że około 78% osób w wieku ...
-
Na Black Friday czekają sklepy, klienci i cyberprzestępcy
... , a 37 proc. że tylko niektóre. Jednak weryfikacja ograniczała się głównie do sprawdzenia opinii w Googlach (59 proc.) bądź na platformie zakupowej (54,8 proc.), rzadziej (44 ... klientów (71,9 proc.), liczba opinii (63,9 proc.) oraz to czy sklep podaje adres i kontakt do siebie (56,6 proc.). To badanie pokazuje, że ciągle nie dbamy o bezpieczeństwo ...
-
Czy dekarbonizacja i ESG są dla logistyki błękitnym oceanem?
... istotnej korzyści wynikającej z outsourcingu operacji logistycznych. W opinii kupców kluczową zaletą delegowania logistyki na zewnątrz jest oszczędność kosztów (23 ... 2030 r., aby w 2050 r. światowa gospodarka mogła osiągnąć poziom zerowej emisji netto. Wielkoskalowe badanie przeprowadzane od 3 lat wskazuje jednak, że w 2023 r. na 2 tys. największych ...
-
Euro w Polsce: zapomniany temat?
... odnotowano natomiast zmian opinii wśród wyborców Trzeciej Drogi (55,8%). Nastawienie do euro w bardzo dużej części wynika z ogólnych sympatii politycznych, a w znacznie mniejszym determinowane jest wiekiem, wykształceniem czy miejscem zamieszkania – tłumaczą Marek Góra i Robert Sobiech, autorzy koncepcji badania. Rzeczywiście - badanie ujawnia, że ...
-
BLIX AWARDS 2024. Konsumenci wskazali ulubione marki FMCG
... przyznano na podstawie wyników badania Grupy BLIX, przy udziale merytorycznym UCE RESEARCH i KANTAR Polska. Kogo wyróżnili konsumenci? Badanie Grupy BLIX objęło ponad 634 tys. opinii na temat przeszło 1,3 tys. marek. Konsumenci wskazywali te, które najczęściej wybierają podczas codziennych zakupów w sklepach stacjonarnych. W segmencie ...
Tematy: BLIX AWARDS, FMCG, produkty FMCG, marki, opinie konsumentów, najpopularniejsze marki, zakupy, handel -
Przemysł w Europie - ekologia orężem w walce o konkurencyjność?
... aluminium opartą na węglu w Chinach. Przejście na odnawialną energię elektryczną i badanie innowacyjnych metod, takich jak technologia anod obojętnych, ma zasadnicze ... materiały (zamiast popiołów i żużli), będą miały kluczowe znaczenie dla jego dekarbonizacji. W opinii Tomasza Starusa, prezesa Zarządu Allianz Trade w Polsce: Wysokie ceny energii (i ...
-
Ryzykowny Internet - nowy raport ISS
... pomiędzy Q3 i Q4, zauważono jednak znaczne wydłużenie okresu ich aktywności. Badanie dostarcza głębszy wgląd w zagadnienie, które X-Force nazywa czynnikiem złożonego ryzyka ... się również ostrzeganiem przez zagrożeniami, szkoleniami oraz kształtowaniem opinii publicznej w sprawach związanych z atakami w Internecie. X-Force rozpoznaje i ocenia ryzyko ...
-
Czy polskie MSP są przygotowane na wejście do Unii Europejskiej?
... firmy w zbyt małym stopniu uwzględnią aspekt innowacyjności i rozwoju technologicznego. Badanie zostało przeprowadzone pod hasłem "Firma w Unii" w ramach programu edukacyjnego ... w długim okresie podnoszenia konkurencyjności na wymagającym rynku UE. W opinii przedsiębiorców najważniejszą barierą w rozwoju ich firm jest sytuacja makroekonomiczna, ...
Tematy: -
Mapa Rynku Pracy - Czerwiec 2003
... Krajowy Brutto w pierwszym kwartale wzrósł realnie o 2,2 procent w porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku), w opinii analityków potwierdzają lekkie ożywienie polskiej gospodarki. Niepokojące są dane pochodzące z badania BAEL (Badanie Aktywności Ekonomicznej Ludności). Wykazało ono spadek aktywności zawodowej Polaków - oznacza to, że rośnie ...
Tematy: -
Wszystko o inteligencji
... 11 października udostępnione zostaną również przykładowe zadania testowe, wraz z prawidłowymi odpowiedziami. "Interaktywne badanie inteligencji jest w Polsce wydarzeniem bezprecedensowym. Takie działania uzmysławiają nam jak ... pośrednictwem Internetu będą następnie przeanalizowane. Dzięki temu będzie możliwe zweryfikowanie szeregu obiegowych opinii, ...
-
Nowe inwestycje w Internet to będą...
... jest w tym serwisie wiele na ten temat (polecam wyszukiwarkę). Popatrzmy na ciekawe badanie: Na bazie wyników można powiedzieć, że teoria się sprawdza, nie ma wśród ... które mają opcję pracy przez przeglądarkę w całości u ich użytkowników nie mają najlepszej opinii. Polecam więc wyciąganie własnych wniosków z takich jak powyższe badań. Oczywiście nie ...
Tematy: -
Akcja "Dziecko w sieci"
... , również w skali globalnej. W 2003 roku Fundacja Dzieci Niczyje przeprowadziła szeroko zakrojone badanie na temat "Pedofilia i pornografia w Internecie - zagrożenia dla dzieci". Ankietowaniu poddano 8991 dzieci w ... społecznej "Dziecko w sieci". Celem kampanii jest uwrażliwienie opinii społecznej na problem pedofilii w Internecie, edukacja dzieci w ...
-
Idealna firma wg internautów
... użytkowników o podanie trzech najważniejszych cech idealnej firmy. Odpowiedzi udzieliło 250 osób. Badanie przeprowadzone zostało na przełomie maja i czerwca br. Zdaniem internautów idealna ... przecież nakładów finansowych a dająca fantastyczne rezultaty: sprzyja zwiększeniu wydajności pracy pracowników, a dzięki ich dobrej opinii o pracodawcy - ...
-
Jak budujemy wizerunek pracodawcy
... i tak będzie miała mnóstwo świetnych aplikacji. Co druga firma kładzie nacisk na kreowanie dobrej opinii na lokalnym rynku pracy. - Chcą zbudować pozytywne relacje z lokalną społecznością, rodzinami pracowników, ich sąsiadami, ... przez Communication Partners (pracuj.pl) wśród przedstawicieli działów personalnych 60 firm różnych branż. Badanie ...
-
Raport: ERP w bankach
... oprogramowanie ERP stanie się coraz bardziej atrakcyjne dla banków. "Nasze badanie jest na dzień dzisiejszy najbardziej wnikliwą analizą wykorzystania systemów ERP ... świadome strategicznej, długoterminowej wartości planowania zasobów organizacji." "Wbrew powszechnej opinii, banki na świecie wykorzystują rozwiązania ERP w celu pomyślnej transformacji ...
-
Koniunktura konsumencka XII 2004
... kwartalnym saldem ocen, zmalała w ciągu 2004 roku, świadcząc o pogorszeniu opinii konsumentów, był wskaźnik oceny obecnych możliwości dokonywania poważniejszych zakupów – omawiana różnica wyniosła tu 2,2 pkt. procentowego. W grudniu 2004 r. badanie przeprowadzono na próbie 1904 gospodarstw domowych. Najważniejszymi wskaźnikami, obliczanymi na ...
-
Internet: do kogo dociera? Jak robimy sami sobie krzywdę!
... się marka oraz bardzo dobrze wypozycjonowana niszowa strona. W co inwestować? Spójrzmy na badanie planów inwestycyjnych, w co planują inwestować zachodnie firmy : Widać, że nastąpiła pewna ... i odpisujmy (niech ktoś czyta i odpisuje). Żadne tłumaczenia nie naprawią złej opinii. Nie raz słyszę, że "mam dużo listów, przeczytałem dopiero po tygodniu" ...
-
Lubimy wyroby markowe
... miały na celu m.in. określenie zwyczajów zakupowych Polaków i ich stosunku do produktów markowych. Badanie TNS OBOP "Co Polacy sądzą o marce” jest pierwszym na tak dużą skalę ... powiedziało, że kupuje towary markowe ,,bardzo rzadko” lub ,,nigdy”. Przeczy to opinii, że marka jest ekskluzywna i osiągalna tylko dla nielicznych. Konsumenci kupują produkty ...