-
Polska w oczach Ukraińców. Mamy sporo do poprawy
... naszego kraju w ich ojczyźnie jest dobry. O neutralnym podejściu mówi niespełna 24% badanych, a o zdecydowanie negatywnym obrazie - tylko nieco ponad 2%. Z jednej strony okazuje się ... 300 dobrano w kwotach dla wielkości zatrudnienia, po 100 wywiadów dla firm małych (10-49 pracowników), średnich (50-249 pracowników) oraz dużych (250+ pracowników), z ...
-
Jak zachować prywatność w sieci?
... przez firmę Kaspersky wynika, że w jej całkowite zachowanie nie wierzy aż 56% internautów. Okazuje się przy tym, że co trzeci z badanych nie dysponuje wiedzą, która pozwoliłaby mu chronić prywatność online. Nie brakuje również i takich, którzy wątpią w możliwość podjęcia działań, które mogły ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... Swoje działania w obszarze inwestycji reklamowych na szerszą skalę zakroiło 11 z 16 badanych sektorów. W pozostałych pięciu odnotowano spadki. Za pokaźne wolumenowe wzrosty ... +9,4%). W sektorach o najwyższej dynamice duże wzrosty budżetów reklamowych zaobserwowaliśmy w przypadku takich firm jak: Volkswagen, Orlen, FCA czy Totalizator Sportowy. Druga ...
-
Wakacje i remont mieszkania muszą poczekać
... zamierza odwołać dużą rodzinną uroczystość, co z kolei oznacza duże kłopoty dla firm organizujących i obsługujących rodzinne uroczystości, często organizowane w lokalnych restauracjach czy hotelach ... była druga połowa bieżącego roku (33,6 proc.). Co ciekawe, niewiele mniej badanych (25,4 proc.) przesuwa swoje plany co najmniej o rok, a identyczny ...
-
Czy postawy wobec pandemii mogą wpływać na wizerunek marki?
... fala badania COVID-Tracker pokazała, że sytuacja powoli się stabilizuje - na jej poprawę wskazało aż 40 proc. badanych, co względem danych z kwietnia oznacza wzrost o 31 punktów procentowych. Widzimy zatem wyraźnie, że nastroje ulegają dość ... na panelu YouGov). Obecnie badanie obejmuje ok. 150 marek sieci sklepów, kawiarni i restauracji, a także firm ...
-
Praca zdalna? Łatwa do zorganizowania i efektywna - mówią Polacy
... . Tak było przed wybuchem pandemii (84%) i tak jest dzisiaj (95%). Prawie co piąty z obecnie badanych przyznaje, że udaje mu się pracować na świeżym powietrzu, przed koronawirusem takich wskazań było o 3 ... sposób, minimum raz w miesiącu, oraz 6 pracodawcach (osoby odpowiadające w firmach za sposób zatrudniania pracowników), przedstawicielach firm, ...
-
Hotelarze kontra pandemia. Jakie działania naprawcze podjąć?
... Spodziewano się, że siła tego oddziaływania zależała od następujących charakterystyk badanych rynków miejskich: wielkość podaży (mierzona liczbą dostępnych do sprzedaży ... w spotkaniach służbowych, konferencjach, kongresach, czy targach. Warto zauważyć, że gro firm, zwłaszcza globalnych korporacji, a także uczelni wyższych, wprowadziło zakazy ...
-
Gry mobilne vs Tik Tok. Trwa walka o pokolenie Z
... . Wśród 11-milionowej społeczności aktywnych graczy w Polsce, aż 22 proc. stanowi kluczowa dla firm i marketerów generacja Z, która coraz częściej spędza czas na mobile gamingu. ... z najlepszych rozwiązań przyjaznych graczom. Nasze analizy pokazały, że aż 83 proc. badanych preferuje oglądanie reklam wideo w zamian za dodatkowe itemy w grze. Obok ...
-
Benefity pracownicze w czasie kryzysu. Trendy 2020
... są dla pracowników naprawdę ważne. Według raportu Benefity w oczach pracowników 2020 odsetek firm oferujących świadczenia spadł do 75% przy 82% w 2019 roku. Badanie wykazało, że najczęściej ... że w tym aspekcie organizacje mają wiele do poprawy. Co prawda jedynie 5% badanych przyznało, że w ich firmach takie informacje nie są w ogóle przekazywane, ale ...
-
Działy marketingu vs COVID-19: wzrost znaczenia i redukcja etatów
... nieco lepszą opinię na temat kondycji własnej firmy niż gospodarki ogółem. Zapytani o przyszłość respondenci z mniejszych przedsiębiorstw wierzą w szybsze odbicie ich firm, prawdopodobnie z uwagi na ich większą elastyczność.
Tematy: marketing, branża marketingowa -
Programista, czyli introwertyk z kubkiem kawy
... serwis No Fluff Jobs. Okazuje się bowiem, ze większość (58 proc.) badanych uważa się za introwertyków, choć zdecydowanie nie prowadzi to do kompletnego ... i oczekują premier. Najbardziej wyczekiwany jest Cyberpunk 2077 oraz Dying Light 2 (tytuły polskich firm gamingowych). Wierzymy, że pomimo sporego błędu statystycznego w metodyce naszego badania ...
-
Rynek nieruchomości w Europie: kto, gdzie i w co będzie inwestował?
... się przekonanie o coraz większej roli lokalnych oraz europejskich inwestorów. Większość badanych uważa wprawdzie, że kapitał azjatycki nadal będzie trafiał do Europy ... aktywności inwestycyjnej. Inwestując w społeczeństwo W związku z pandemią, coraz więcej firm interesuje się strategią Environmental, Social and Governance. O ile aspekt środowiskowy ...
-
Czy pandemia to powód, żeby kupować polskie produkty?
... . Można nawet powiedzieć, że od kilku lat panuje pewnego rodzaju moda na kupowanie polskich produktów, a zwłaszcza na wspieranie małych, lokalnych firm. Trend ten jest skutecznie wykorzystywany przez przedsiębiorców, którzy budują swoją markę w oparciu o regionalne pochodzenie, wielopokoleniową tradycję i polski kapitał. Nic dziwnego ...
-
Dobre ogłoszenie o pracę. Co to znaczy?
... w raporcie „Rutyna czy dopasowanie”. Analityka i feedback w służbie skuteczności Ciekawie przedstawia się także podejście badanych rekruterów do konstrukcji ogłoszeń o pracę i ich ewaluacji. Eksperci podkreślają, że dobra oferta pracy jest ... Raport wieńczy cykl tematyczny Pracuj.pl #UXwHR, dotyczący efektywności komunikacji rekrutacyjnej firm ...
-
Praca zdalna przyspiesza transformację cyfrową w obszarze cyberbezpieczeństwa
... w okresie pandemii, a ponad połowa badanych wdrożyła uwierzytelnianie wieloskładnikowe. Wdrożenie rozwiązań chmurowych przyspieszyło. Podczas pierwszych miesięcy pandemii liczba dziennych logowań do usług cloud computing wzrosła o 40 proc. W większości przypadków dokonywali ich pracownicy korporacji i średnich firm, którym zależało na uzyskaniu ...
-
7 nieoczywistych skutków epidemii COVID-19
... Firstbeat oszacowała, że epidemia wydłużyła przeciętny sen o 14 minut (link). W tym przypadku większość badanych pochodziła z Finlandii, ale zaskakująco zbieżne dane podała firma Polar. Według niej także ... na pytania portalu mieszkanie.pl potwierdzali to na przykład przedstawiciele takich firm jak Leroy Melrin czy PSB. Co więcej, Grupa PSB chwaliła ...
-
IAB Polska: reklama online przezwyciężyła pandemię?
... Jej dynamika po trzech kwartałach 2020 roku osiągnęła najwyższy wynik spośród wszystkich badanych formatów (+66%). Jest to nominalnie wciąż dość mały segment rynku, jednak ... oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
... . Ostatni raport firm Shoper i SMSAPI “Komunikacja sklepów internetowych” pokazuje, że aż co trzeci Polak w czasie pandemii przerzucił się na kupowanie odzieży, kosmetyków i książek w sieci. Największym wzrostem sprzedaży za pośrednictwem internetu cieszyły się produkty z kategorii Zdrowie i uroda. Ponad 34 proc. badanych zadeklarowało, że ...
-
Kim są solopreneurs?
... działalności, pomimo wciąż obowiązującego kontraktu z pracodawcą. Motywacja? Blisko 60 proc. badanych deklaruje, że głównym bodźcem do rozpoczęcia przygody, jako solopreneur ... w obszarze web developmentu, konsultingu, online marketingu oraz supporcie IT w ramach firm. To bardzo wyraźny sygnał, że zwłaszcza start-upy technologiczne mogą szukać kadr ...
-
Rynek pracy wciąż w cieniu pandemii
... w planowaniu pracy w nowych warunkach oraz z wydłużonymi procesami komunikacji wewnątrz firm. Widać to zwłaszcza w przypadku menedżerów. Ich sytuację utrudniła dynamika ... obciążenie w nadgodzinach wyraźnie widać w przypadku odpowiadania na maile. Wśród ogółu badanych pracowników na służbowe wiadomości poza standardowymi godzinami pracy odpowiada ...
-
Branża hotelowa czeka na odbicie w latach 2023-2024
... zachęcali pracowników do wykorzystywania urlopów wypoczynkowych i wychowawczych. Na szczęście wiele firm otrzymało dopłaty do wynagrodzeń oraz do części składek na ubezpieczenie ... oczekuje odbicia w sektorze hotelowym w stolicach europejskich w latach 2023-2024. Według 70% badanych mniejsze miasta regionalne, dzięki popytowi wewnętrznemu, powrócą do ...
-
Newspoint: jakie szczepionki przeciw COVID-19 królują w sieci?
... & Johnson, Sputnik i Sinovac. O której mówiło się najwięcej? Publikacje dotyczące firm Pfizer, AstraZeneca, Moderna, Johnson & Johnson, Sputnik i Sinovac stanowiły ... nastąpił duży wzrost zainteresowania tematyką szczepień. Spośród wszystkich badanych szczepionek najwięcej pozytywnych opinii na Facebooku i Twitterze zebrał jednodawkowy preparat ...
Tematy: szczepionki na COVID-19, COVID-19, szczepienia na covid, media, Pfizer, AstraZeneca, Moderna -
Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
... jeśli nie były wcześniej zapraszane czy proponowane ze strony swoich organizacji, firm itp.? Jest więc stres przed udziałem, słabym występem czy wręcz kompromitacją, a ... materiałach dotyczących kwestii politycznych, które stanowią jednocześnie najpopularniejsze tematy badanych programów. W tym przypadku odsetek cytowanych kobiet wyniósł jedynie 16%, ...
Tematy: telewizja, serwisy informacyjne, telewizja, media, monitoring mediów, TVN, Polsat, TVP, równouprawnienie -
Branża IT: backend i fullstack na topie
... Polsce, choć zauważalne jest tu jeszcze inne zjawisko. Polska jest jedynym z badanych krajów, gdzie zaraz za wspomnianą „żelazną czwórką IT” znajdziemy nie adminów ... warunków do rozwoju, by chcieli świadczyć swoje usługi dla rodzimych firm. W badaniu wzięło udział 4185 specjalistów IT z 5 krajów Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Czechy, Słowacja, ...
-
Euler Hermes: rośnie ryzyko społeczne, jak je redukować?
... na świecie? Jakie czynniki wpływają na spadek ryzyka społecznego? Które z badanych krajów odnotowały spadek ryzyka społecznego i awans w jego zestawieniu? Indeks Ryzyka Społecznego ... bezrobocia związanego z Covid-19 została wdrożona głównie poprzez wsparcie dla firm, jak ma to miejsce w większości gospodarek o niskim i niskim średnim dochodzie, ...
-
Co trzeci Polak przewidział, że pandemia nie skończy się w 2021 roku
... firma Maison&Partners na zlecenie BIG InfoMonitor zapytała Polaków o ich przewidywania dotyczące końca pandemii COVID-19. Nie sprawdziły się prognozy 21 proc. badanych, którzy zakładali, że życie wróci do normy jeszcze w 2021 roku. Rację miało 31 proc. ankietowanych Polaków, którzy słusznie przewidzieli, że ...
-
Co 10. księgarnia trafiła do KRD
... , 65 proc. respondentów sięga po książki papierowe, ale już 7 proc. badanych woli e-booki. Te ostatnie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Książki ... sekurytyzacyjne i firmy windykacyjne), 1,1 mln zł to zobowiązania wobec instytucji finansowych (banków, firm leasingowych). Prawie pół miliona stanowią długi wobec drukarni. Niestety to właśnie ...
-
Rozwój osobisty i podnoszenie kompetencji: tak, ale online
... Indii czy Filipin. Dlatego priorytetem zarówno dla samych pracowników, jak i firm jest rozwijanie kompetencji językowych. Przy czym znajomość jednego języka ... Hiszpania, Szwajcaria, Anglia. W samej Polsce odpowiedzi udzieliło 1045 respondentów. Profil badanych to osoby w wieku 25-55 lat, obecnie zatrudnione w branżach: usługi profesjonalne, finanse, ...
-
Marnotrawstwo żywności: tony żywności w koszu i 870 mln niedożywionych osób
... % osób chce zaoszczędzić na kosztach poprzez ograniczenie marnotrawstwa żywności, a podobny odsetek badanych twierdzi, że troszczy się o głód na świecie i chce przyczynić się do ... stosowanym w całym łańcuchu wartości, organizacje mogą wiele zmienić – a prawie 50% firm deklaruje, że planuje to zrobić. Rynek oferuje obecnie przedsiębiorcom ...
-
Liczy się atmosfera w pracy i work life balance, nie benefity?
... czynnikiem jest atrakcyjność wynagrodzeń i benefitów – tak twierdzi czterech na pięciu badanych. Jednak bardzo istotnymi aspektami są te związane z szeroko rozumianym dobrym ... społecznej. Dla przedsiębiorstw jest to sygnał, że aby przyciągać do firm utalentowanych kandydatów i zatrzymać pracowników o wysokich kwalifikacjach, dbałość o te aspekty ...
-
Cyberbezpieczeństwo: cyberataki przerażają, a profilaktyka leży
... smartfonów, tabletów czy komputerów. To szczególnie niepokojące dane w kontekście cyberbezpieczeństwa firm, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że praca hybrydowa ... na zdrowym rozsądku polega ogół respondentów z regionu EMEA – mowa o 35 proc. badanych. Organy władzy publicznej to z kolei źródło wiedzy z obszaru cyberbezpieczeństwa zaledwie dla ...
-
Sztuczna inteligencja zastąpi nas w pracy?
... systemu gospodarczego. Małgorzata Sury, ekspertka kariery LiveCareer.pl, komentuje: Właściciele największych firm dobrze wiedzą, że jeśli sztuczna inteligencja ma być bezpieczna i ... , jakie czekają branżę HR w kolejnych latach. Badanie wykazało również, że: 84% badanych Polaków uważa, że sztuczna inteligencja powinna tylko pomagać obecnym pracownikom, ...
-
Social commerce: jaki potencjał sprzedaży przez media społecznościowe?
... obecnie dystrybuuje produkty i usługi za pośrednictwem mediów społecznościowych - w tym 65% firm w Polsce . Wielu sprzedawców nadal korzysta z mediów społecznościowych tylko po ... jednym z rozwiązań, które mogą pomóc rozwiać wątpliwości, ponieważ 1 na 4 europejskich badanych konsumentów stwierdza, że chętnie dokona zakupów za pośrednictwem mediów ...
-
Media społecznościowe: coraz więcej zakupów na Instagramie i TikToku
... co trzeci Polak korzysta z Instagrama, by dowiedzieć się o nowościach produktowych danych marek. To wyraźny sygnał dla firm, gdzie konsumenci poszukują informacji o ich ofercie. Natomiast 40 proc. badanych wskazuje, że odwiedza Instagram po to, by się zainspirować. Liczba osób, które szukają inspiracji w tym ...
-
Wyższe wynagrodzenie powodem zmiany pracy dla niemal połowy Polaków
... Hryniszyn, Regional HR leader Northern Europe & Global Talent w Randstad. Społeczne zaangażowanie firm i pracowników Obecna trudna sytuacja gospodarcza ma również przełożenie na to, jak ... nie jest decydujący przy rozważaniu zatrudnienia (bierze to pod uwagę tylko 16 proc. badanych), to jednak warto zauważyć, że co piąty (20 proc.) odrzuciłby ofertę ...