-
Innowacyjność i AI. Tego potrzeba do budowy Customer Experience
... 75% badanych konsumentów jest skłonnych zapłacić więcej, gdy produkt lub usługa jest bardziej innowacyjna, ale także gdy towarzyszące zakupom doświadczenia są bardziej pozytywne. Zaufanie do firm ... zakupów są tak samo ważne jak jej produkty i usługi. Działania firm ukierunkowane na szerokie segmenty klientów powoli odchodzą w przeszłość, gdyż dziś ...
-
Polskie firmy: portfel należności III kw. 2019
... regulowaniem własnych zobowiązań, o których mówi już co trzecie z badanych przedsiębiorstw. To nie tylko psuje wizerunek firm, ale też sprawia, że tracą ... . – Obecnie obsługa zobowiązań pochłania w firmach 6,3 procent wszystkich kosztów. Choć 78 procent firm na walkę z nieterminowością kontrahentów przeznacza mniej niż dziesiątą część swoich ...
-
Firmy rodzinne narzekają na prawo i podatki
... edycji raportu KPMG w Polsce pt. „Barometr firm rodzinnych. W stronę wielopokoleniowości”, największą bolączką ankietowanych firm rodzinnych są zmiany zachodzące w otoczeniu prawnym oraz coraz to wyższe stawki podatkowe. Te właśnie problemy zostały wskazane za istotne lub bardzo istotne przez 83% badanych. 81% respondentów wspomniało z kolei ...
-
BIG InfoMonitor: motoryzacja długi miała już przed pandemią, będzie jeszcze gorzej
... z nią zawirowaniami ekonomicznymi sprawiły, że z zakupu auta zrezygnowało 4 proc. badanych. Tymczasem długi automotive pną się w górę. W ciągu roku podskoczyły o 107 ... odpowiednio 11,2 proc. i 9,9 proc. O ile jednak przez rok o 4 proc. wzrosła liczba firm handlowych z problemami ze spłatą kredytów, bieżących rachunków oraz względem kontrahentów ...
-
Firmy rodzinne: ciągle bez pomysłu na sukcesję
... wizja i wspólny cel ochronią przed kryzysem Dzisiaj, w obliczu pandemii SARS-CoV-2, wiele firm staje w obliczu trudnych decyzji o restrukturyzacji, ograniczeniu inwestycji czy ogłoszeniu upadłości ... pracowników było jednym z pięciu priorytetów zarządów firm rodzinnych na najbliższy rok. Dodatkowo aż 23 proc. badanych wskazało, że największy wpływ na ...
-
Firmy w czasie pandemii. Czego boją się najbardziej?
... swoją przyszłość widzi budownictwo, które rozważa co najwyżej konieczność obniżki cen (12,5 proc. badanych) i przemysł, który myśli wręcz o rozwoju działalności (prawie 12 proc.). Niemal co ... w nowych warunkach, obecnie nie jest to sfera mająca wpływ na działanie firm. Dwa czy trzy miesiące temu nawet niektóre biznesy komputerowe borykały się z ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
... firm z sektora MŚP. Potwierdzeniem tego są rezultaty badania „COVID-19 Business Pulse Survey – Polska”, z których wynika, że spadków sprzedaży doświadczyło blisko 7 na 10 badanych ... do nowego kredytu. Te, które istnieją dłużej niż 4 lata – w porównaniu do firm młodych – znacznie częściej uznawały za korzystne odroczenie płatności podatków i możliwość ...
-
Chmura obliczeniowa coraz popularniejsza, ale brakuje ekspertów i kompetencji
... firm (31 proc.). Zaawansowane modele Cloud Computing Patrząc na dane ogólnie, co druga firma (51 proc.) korzysta lub planuje w niedalekiej przyszłości wykorzystać któryś z zaawansowanych modeli Cloud Computingu. Tylko 18 proc. badanych ...
-
Rynek pracy: czy kryzys tnie zatrudnienie i wzmaga bezrobocie?
... : Sprawdź średnie zarobki na wybranym stanowisku Pracowników średniego szczebla potrzebuje blisko 40% firm, o 11,5% mniej niż rok wcześniej. Poszukuje ich w pierwszej kolejności sektor ... oraz klasy wielkości miejscowości zamieszkania – dzięki losowo-kwotowemu doborowi badanych oraz ważeniu wyników. W pytaniach dotyczących emigracji zarobkowej próbę ...
-
Czy są szanse na zatrudnienie w produkcji przemysłowej?
... najbliższy kwartał formułuje 16% firm z branży. 3 na 4 skupia się raczej na utrzymywaniu dotychczasowego poziomu zatrudnienia, a co 20. nie wie, co mogą przynieść kolejne miesiące. Jednocześnie tylko 3% badanych zakłada okrojenie liczby etatów. Prognoza netto zatrudnienia (różnica pomiędzy odsetkiem firm prognozujących wzrost a odsetkiem planującym ...
-
Europejskie firmy dotknięte przez pandemię, ale widzą światełko w tunelu
... regulowanie płatności przez dłużników umożliwiłoby im inwestowanie w działania związane ze zrównoważonym rozwojem oraz dążenie do innowacji poprzez cyfrowe strategie. Wiele firm jest przekonanych o tym, że indywidualne działania nie wystarczą, aby poradzić sobie z opóźnieniami w płatnościach. Postrzegają je jako problem społeczny, który powinien ...
-
IV fala pandemii. Konsumenci i firmy spodziewają się kolejnego lockdownu
... zachorowań na świecie nie nastraja optymistycznie – i widać to w badaniach konsumentów i firm przeprowadzonych dla BIG InfoMonitor. Wynika z nich jasno, że w obu przypadkach wyraźna ... 16 proc. zdalną naukę swoją lub dzieci. Nie brakuje jednak również odpowiedzi badanych, że stresuje ich też ewentualny nacisk na przyjęcie szczepienia przeciw Covid-19 ...
-
Co ósma firma MŚP beneficjentem pandemii
... badanych. Całkiem sporo, bo jedna czwarta firm nie jest w ogóle w stanie albo też nie chce przewidywać, kiedy mogłoby to nastąpić. Z jednej strony to wiele, ale na początku roku przy połowie firm ... . Badanie pokazuje, że zarówno dla poszczególnych branż jak i firm zniesienie obostrzeń wcale nie jest warunkiem koniecznym do osiągania zadowalającej ...
-
Opóźnione płatności problemem co trzeciej firmy
... borykało się 43 proc. firm handlowych. Problemy tego typu sygnalizuje jedna trzecia firm z branży transportowej i usługowej, a także 25 proc. firm z branży budowlanej ... firm odpowiada, że kontrahenci przysparzali im problemów z opóźnianiem płatności przez co najmniej 60 dni w ciągu minionego pół roku. Gdy przed rokiem mówiło o tym 45 proc. badanych ...
-
Ochrona środowiska: firmy coraz bardziej świadome?
... w 2019 r. wykorzystanie ekologicznych produktów, półproduktów, materiałów w działalności firmy deklarowało 30 proc. badanych, obecnie deklaruje to już 56 proc. Bez wątpienia ... w tym zakresie. Dodatkowo nieprzerwanie od 2010 r wspieramy proekologiczne inwestycje firm w Polsce. Cały 2021 rok wypadł rewelacyjnie jeśli chodzi o finansowanie pojazdów ...
-
Coface: w I poł. 2022 roku o 3% mniej niewypłacalności, ale przed firmami wiele wyzwań
... stosowania, aby zachować rzetelność w ocenie bieżącej sytuacji dotyczącej niewypłacalności firm – w raporcie Coface dane o sprawach pozasądowych są dodawane do statystyk ... w przemyśle należał do udanych. W pierwszym półroczu br. w większości badanych branż odnotowano spadek lub porównywalną liczbę niewypłacalności, co w analogicznym ...
-
Rekrutacja pracowników w co czwartej firmie. Tyle samo planuje redukcję etatów
... procentowych od prognozy deklarowanej na trzeci kwartał tego roku. O planach zatrudnienia nowych pracowników mówi tyle samo badanych przedsiębiorstw, co prognozujących redukcję etatów, czyli 24%. Niemal połowa firm (48%) chce pozostawić liczbę pracowników na niezmienionym poziomie, a jedynie 4% nie zna planów zatrudnienia na nadchodzący ...
-
CEO: czym różni się polski dyrektor generalny od zagranicznego?
... badanych przez EY uważa, że strategia powinna być realizowana odgórnie; jedynie 14% prezesów w Polsce ufa, że ich zespoły mogą podejmować trafne decyzje strategiczne i je z sukcesem wdrażać. Dla porównania, na świecie te wartości rozkładają się praktycznie po równo - niemal połowa (46%) prezesów firm ... polskich przebadanych firm ma przekonanie, ...
-
CEO: nie boją się recesji, wierzą we wzrost firmy i gospodarki
... na technologie Ankietowani liderzy z Polski w połowie 2022 roku wskazali, że w ramach rozwoju firm zamierzają przeznaczać środki inwestycyjne przede wszystkim na zakup nowych technologii. Niewiele więcej niż jedna czwarta badanych opowiedziała się przy wyborze za inwestycjami w umiejętności swoich pracowników. W ciągu ostatniego roku wśród ...
-
Polskie rzemiosło: upadek czy jednak renesans?
... motywy zakładania firm rzemieślniczych? Z opublikowanego przez PARP raportu wynika, że wiele przedsiębiorstw z tej branży ma charakter rodzinny, co potwierdzają liczby. W 37% badanych firm rzemieślniczych zatrudniających co najmniej dwie osoby pracują członkowie rodziny właściciela lub współwłaściciela. Podobny jest udział firm, w których wspólnicy ...
-
Cyberbezpieczeństwo: firmy szukają remedium na remedium na cyberzagrożenia
... firm nie odnotowało żadnych incydentów w tej sferze. Słaba segmentacja sieci oraz brak monitorowania i zarządzania aktywami to główne wyzwania dla sektora. Raport „Control System Cybersecurity Annual Report 2024” wskazuje na niski poziom dojrzałości programów cyberbezpieczeństwa OT w badanych ...
-
Ile kosztują e-commerce zmiany w prawie?
... pracowników, co stanowi wyzwanie dla 19% badanych firm. Dodatkowym problemem jest niepewność regulacyjna oraz obawa przed potencjalnymi karami, które dotyczą 17% firm. Kolejną barierą jest konieczność angażowania zewnętrznych ekspertów i firm, co wskazało 16% respondentów. Poziom dostosowania Poziom dostosowania firm do różnych zmian w prawie jest ...
-
Obawa przed terrorem
... oraz w USA przez firmę TNS (w Polsce TNS OBOP). Taki pogląd deklaruje 70% badanych Europejczyków oraz 70% Amerykanów. Na dalszych miejscach w rankingu największych zagrożeń ... Organizacji Narodów Zjednoczonych. Jest to opinia wyrażona przez znaczącą większość badanych mieszkańców Starego Kontynentu (74%) oraz rodaków George’a Busha (70%). ...
-
Internet w pracy
... , że używa niewybrednego języka w codziennej konwersacji. Aż 40 procent badanych korzysta z komunikatorów internetowych do plotkowania z kolegami. Blisko 60 procent ... badań zawierają dodatkowo następujące wnioski: Ponad 65 procent spośród badanych pracowników w Wielkiej Brytanii i 39 procent w USA używa komunikatorów internetowych do osobistych ...
Tematy: internet w pracy, badania pracowników -
Rząd w sieci
... pod tym względem niż ogół badanej społeczności światowej - 25% obywateli w badanych krajach uznaje Internet za wystarczająco bezpieczny, przeciwnego zdania jest 58% respondentów ... przez sektor badań społecznych i politycznych TNS w 32 krajach całego świata. We wszystkich badanych krajach w okresie lipiec – październik 2003 r. przeprowadzono ...
Tematy: e-government, rząd w sieci -
Polacy chcą dobrej obsługi
... zrezygnowałoby ze współpracy z taką firmą. Jest też dobra wiadomość, zwłaszcza dla tych, którzy przykładają znaczenie do profesjonalnej obsługi klienta: 95% badanych twierdzi, że dokonałoby zakupu w oparciu o pozytywne doświadczenie z call center firmy. 73% polskich konsumentów zdecydowanie woli być obsługiwanych przez konsultanta. Jednakże ...
Tematy: obsługa klienta, call center -
Internet w Polsce - XII 2003
... znajdują się kolejno portal Wirtualna Polska (), wskazany przez 90,9% badanych Internautów i portal INTERIA.pl (), który wymieniło 78,5% Internautów. W porównaniu z listopadem 2003 nastąpiło znaczne zmniejszenie wskaźników znajomości wspomaganej serwisów Panorama Firm (o 5,4 punktu procentowego), Radio Zet (o 4,5 punktu) oraz portalu Gazeta wraz ...
-
Komórki: bez gier ani rusz?
... odgrywa dla Europejczyków kupujących nową "komórkę" istotną rolę. W badaniu wzięło udział 400 Francuzów. Aż 87% badanych stwierdziło, że w chwili kupna telefonu zwraca uwagę, czy do aparatu dołączone są gry. Co ... – wszak In-Fusio to firma, która sama wydaje gry dla telefonów komórkowych. W połączeniu z relatywnie małą próbką badanych osób, może to ...
-
Olimpiada w cieniu terroru
... zlecenie telewizji CNN oraz magazynu Time. W Polsce podobny pogląd charakteryzuje 41% badanych. Niemal tyle samo osób (40%) wierzy, iż terroryści mimo wszystko nie ... ), Danii (33%) oraz Wielkiej Brytanii (30%). W Polsce również prawie trzy czwarte badanych (74%) stwierdziło, iż zamierza oglądać zawody w telewizji, z czego 29% osób zadeklarowało, ...
-
Internauci o Powstaniu
... , przy czym aż 21 proc. zdecydowało się na odpowiedź "nie wiem". Spośród badanych największy odsetek poprawnych odpowiedzi (83,9 proc.) zanotowano w grupie 45-50 ... telewizji, 27 proc. z prasy a 26,7 proc. z radia. Dla 18,7 proc. badanych Internet stanowił źródło informacji o obchodach. Pomimo stosunkowo wysokiej wiedzy o wydarzeniach, jakie miały ...
-
Stagnacja w informatyce
... kondycję firm miały wydarzenia gospodarcze i ekonomiczne w Polsce w minionym kwartale. Wskaźnik ilustrujący tę ocenę spadł o ponad 30%. Wzrost wskaźnika MSI zahamowała również mniejsza – zdaniem badanych - dostępności produktów i usług teleinformatycznych. Nieznacznie pogorszyła się również ocena ogólnej sytuacji ekonomicznej firm. Przedsiębiorcy ...
-
Anonimowe randki w sieci
... numer swojego telefonu komórkowego (nie ujawniło go 43%) i adres e-mailowy (nie podało go 31% badanych). Najmniej strzeżoną tajemnicą dla internautów jest imię: nie podało go tylko 14% badanych. Wykres. Ujawnianie danych personalnych I-VII 2004, dane rolowane. Badani korzystający z czatów i/lub komunikatorów, kontaktujący ...
-
Bożonarodzeniowe zwyczaje internautów
... Na pytanie o uznawanie zwyczajów świątecznych taką odpowiedź wskazało 93,6 proc. badanych. Niewiele mniejszy odsetek wskazań uzyskały: składanie sobie życzeń (92,4 proc ... domu z kolacją wigilijną czeka się na pierwszą gwiazdkę. Niewiele większy odsetek badanych (55,8 proc.) planuje podczas wieczoru wigilijnego śpiewać kolędy. W porównaniu z ubiegłym ...
-
Polacy boją się wandali
... . Niemal równie często ankietowani wskazywali na okolice ich miejsca zamieszkania (np. osiedla, blokowiska, przedmieścia). Wśród miejsc potencjalnie niebezpiecznych 19 proc. badanych wskazało dworce PKP i PKS oraz przystanki autobusowe i tramwajowe. Badanie przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie firmy ADT stanowi element ogólnoeuropejskiego ...
-
Ulubione media internautów
... ulubionym kanałem telewizyjnym internautów jest TVN - jego oglądanie deklarowało 69,1 proc. badanych osób. Program 1 TVP ogląda 59,7 proc. respondentów, jednak wyniki tej ... proc. respondentów. Na drugim miejscu uplasował się Fakt, który czytało 17,3 proc. badanych. Na kolejnych miejscach znajdują się: Rzeczpospolita – 16,1 proc., Metro – 13,7 proc., ...