-
Polki a bezpieczeństwo w sieci
... niechcianych propozycji seksualnych oraz oszustw finansowych. Co ciekawe, cztery na dziesięć badanych Polek przyznaje, że padło kiedykolwiek ofiarą cyberprzestępstw. Najczęściej stało się tak ... w oparciu o dane dotyczące rozkładu płci, wieku, wykształcenia oraz częstotliwości korzystania z Internetu w populacji internautów Badaniem objęto grupę 500 ...
-
Marki godne zaufania 2011
... Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych według 4 kryteriów: jakości, stosunku wartości do ceny, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta. Wyniki badania ... Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji ...
-
Marki godne zaufania 2011 - leki
... Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych według 4 kryteriów: jakości, stosunku wartości do ceny, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta. Informacje o ... Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji ...
-
Polski rynek korepetycji 2011
... koleżanki 25-latków w wieku do 30 lat. Tutaj znajdziemy prawie 50% populacji badanego rynku. Stanowi to wzrost do analogicznego okresu w roku ubiegłym o ... lat najsłabiej rozwinięty rynek korepetycji, stanowiący poniżej jednego procenta ogółu badanych, reprezentuje województwo opolskie, warmińsko-mazurskie, lubuskie , świętokrzyskie i podlaskie. ...
-
Sektor MSP docenia leasing
... przedsiębiorców prowadzących małe i średnie firmy. Dobór próby był losowo-kwotowy(uwzględniając wielkość zatrudnienia), a jej rozkład geograficzny był zgodny ze strukturą populacji. Połowę badanych firm stanowiły przedsiębiorstwa mikro, co trzecie klasyfikowanejest jako małe, a 17% podmiotów to firmy średnie. Informacje zostały zebrane metodą CATI ...
-
Świąteczne przygotowania Polaków
... prezentów coraz częściej przenosi się do świata wirtualnego. Obecnie, niemal 25% badanych unika przedświątecznej gorączki i kolejek nabywając prezenty w sieci. Pięć lat temu odsetek ... w dniu badania ukończyli 18 rok życia. Dobrana próba odzwierciedla cechy socjogeograficzne populacji ogólnej (dane wg. GUS) płeć , wiek, wykształcenie w podziale na ...
-
Odnawialne źródła energii z poparciem Polaków
... Najwięcej zwolenników, bo aż 93% populacji, uzyskała turbina wiatrowa, wśród mieszkańców środkowo-wschodniego regionu Polski. Dla regionów północno-wschodniego, południowo-wschodniego i północnego było to odpowiednio 85%, 80% i 79%. Największe poparcie dla elektrowni wiatrowych (79%) zarejestrowano wśród badanych w przedziale wiekowym 30-39 lat ...
-
Polscy internauci 2012
... zaobserwowano, że dostęp do Internetu był największy w miastach o populacji rzędu 200-500 tys. Prawie wszyscy użytkownicy Internetu posiadają komputer Interesującym zjawiskiem ... z dostępem do Internetu posiada łącze szerokopasmowe. Obecnie jedna szósta badanych z dostępem do Internetu łączy się używając technologii mobilnych, w porównaniu do 1/8 ...
-
Edelman Trust Barometer 2013
... mediów pozostaje zbliżony do ubiegłorocznego, tradycyjnym mediom ufa 47 proc. badanych, w social media zaufanie pokłada 33 proc. respondentów. „Nadszedł moment, kiedy obszar ... się do wzrostu zaufania do prasy, który rozpoczął się w 2010 r. W populacji ogólnej najbardziej zaufanymi źródłami informacji były media głównego nurtu i wyszukiwania ...
-
Polacy Pokolenia Wielkiej Zmiany
... . Sukces niejedno ma imię Pokolenie to definiuje sukces wewnętrzną miarą. Z badania przeprowadzonego na potrzeby projektu RE-DEFINICJE wynika, że blisko 40% badanych wyżej ceni sukces osobisty niż zawodowy. Ten z kolei jest najcenniejszy tylko dla 6%. Dla 55% równie istotny jak osobisty jest sukces ...
-
Polacy a plany na wakacje 2013
... %). Chociaż na żadne wakacje nie pojedzie aż 47% Polaków, to jednak liczba ta jest mniejsza od zeszłorocznej o 6 pkt. procentowych. 1/5 badanych na ostatnim wyjeździe urlopowym była aż pięć i więcej lat temu. Niemal co dziesiąty dorosły mieszkaniec Polski nigdy nie był na ...
-
Zakupy online: potencjał niekupujących
... wykazują – w porównaniu z ogółem badanych – ankietowani mieszkający na wsi oraz osoby, które przeglądają online a kupują w sklepach tradycyjnych (np. w galeriach handlowych czy hipermarketach). Z kolei wśród Polaków, którzy nie kupują i nie zamierzają robić zakupów w sieci jest – w porównaniu ze ogółem populacji – relatywnie więcej osób powyżej ...
-
Tożsamość w sieci
... , bierny użytkownik i aktywny strażnik – rozkładają się one równomiernie w globalnej populacji, niezależnie od podziałów geograficznych i demograficznych. „Blisko 2,5 miliarda ... czasu niż pozostałe wyróżnione typy osobowości. Bierni użytkownicy stanowią 20% badanych respondentów. Rzadziej korzystają oni z serwisów społecznościowych i niezbyt często ...
-
Świąteczne zakupy Europejczyków 2013
... nie zamierzamy zadłużać się, aby sfinansować zbliżające się święta. Aż 78 proc. badanych sięgnie do swoich oszczędności, a tylko 19 proc. (spadek o 6 pp.) pokryje wydatki ... we wrześniu 2013.W celu dopasowania badanej próby przez Internet do populacji każdego z krajów zastosowano statystyczną metodę badawczą ex post w oparciu o płeć, dochody i wiek ...
-
Świąteczne wydatki Polaków 2013
... zimowe (54%). Popularnymi formami aktywnego wypoczynku są też spacery i zwiedzanie. Odpowiednio 77% i 57% badanych zamierza w ten sposób spędzić chociaż część wolnego czasu podczas wyjazdu – tłumaczy Andrzej Bernatek, ... Polaków. Na pytania odpowiadały osoby pełnoletnie mające wpływ na budżet domowy. W oszacowaniach dla całości populacji posługiwano ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: rośnie świadomość konsumentów
... firma Oriflame (64,3%) oraz dalej Herbalife (37,9%), choć – co ciekawe – nie jest wymieniana przez badanych we wskazaniach spontanicznych. Czwarty pod względem częstości odpowiedzi respondentów jest Zepter a tuż za nim Amway ... dane wg GUS). Próba odzwierciedla liczebny rozkład wg płci oraz zachowuje proporcje w rozkładzie wieku do populacji generalnej ...
-
Pinterest czy Twitter - która platforma jest lepsza dla biznesu?
... jakości. Nie powinno to nas dziwić, ponieważ od 65% do 85% populacji uważa, że treści wizualne są najbardziej przydatne podczas nauki i zdobywania nowych informacji. ... o wysokim zaangażowaniu, Pinterest może okazać się strzałem w dziesiątkę. Po drugie, 81% badanych przyznało, że akurat ta platforma jest dla nich wiarygodnym źródłem informacji i ...
-
Sprzedaż bezpośrednia - wygoda, promocje i upominki
... w ogóle nie pojawiła się we wskazaniach respondentów, podczas gdy w tegorocznym badaniu wskazało ją ponad 10 % badanych. Świadczy to przede wszystkim o dbałości o dobro konsumenta ze strony rzetelnych firm sprzedaży bezpośredniej, ... dane wg GUS). Próba odzwierciedla liczebny rozkład wg płci oraz zachowuje proporcje w rozkładzie wieku do populacji ...
-
Inwestowanie w sztukę coraz popularniejsze
... 53 proc. badanych. Tegoroczny raport pokazał także, że ten trend dostrzegły już instytucje finansowe. Połowa ankietowanych, reprezentujących firmy „family office” podkreślała znaczącą rolę tego rodzaju aktywów w dywersyfikacji portfela majątkowego. „Rozwój globalnego rynku sztuki zbiegł się w czasie ze wzrostem populacji najzamożniejszych ludzi ...
-
Rynek pracy młodych wzięty pod lupę
... jako stosunek ludzi bez pracy w tym przedziale wiekowym do ogółu populacji 18-30 latków zdolnych do pracy – pracujących i niepracujących. Metoda pomija ... do pracy, zaradności, odpowiedzialności, roszczeniowość) to w sumie jedynie ¼ wskazań. Większość badanych widzi korzyści z zatrudniania młodych ludzi, ponieważ wnoszą oni do firmy kreatywność, nowe ...
-
Niewypłacalność będzie spadać?
... w ostatecznym rozrachunku był to rok ciągłych rozczarowań. Spośród 80 głównych gospodarek badanych przez firmę Euler Hermes, jedynie Hiszpania i Indie osiągnęły wynik nieznacznie ... zwraca uwagę na rosnące ryzyko geopolityczne, ponieważ w roku 2015 ponad 40% populacji światowej weźmie udział w wyborach, a polityka publiczna wydaje się skłaniać coraz ...
-
M-commerce vs e-commerce: 1:0
... we wszystkich krajach i profilu demograficznego użytkowników internetu w 7 krajach. Ipsos przeanalizował relacje pomiędzy kluczowymi wskaźnikami makroekonomicznymi, takimi jak: rozwój populacji całkowitej i internetowej (źródło: Bank Światowy), rozwój PKB (źródło: Bank Światowy), rozwój sprzedaży detalicznej i online (źródło: prognozy gospodarcze ...
-
Kariera i dziecko? Niekoniecznie. Dyskryminacja kobiet ciągle żywa
... jak reszcie załogi. Na tym jednak nie koniec - aż 17,5% badanych ocenia, że w ich firmie mają miejsce praktyki dyskryminujące kobiety. Niestety. Takie ... Próbę dobrano z ogólnopolskiej reprezentatywnej próby dorosłych Polaków N=1000 (zgodnej ze strukturą populacji pod względem płci, wieku, wykształcenia oraz klasy wielkości i województwa miejsca ...
-
Suplementy diety: sposób na piękny wygląd
... Ponad połowa (58%) klientek aptek i drogerii przyznaje, że zażywa suplementy diety. Podobny odsetek badanych (54%) uważa, że suplementy diety mogą przynosić korzyści zdrowotne i można je ... produkt kosmetyczny i były osobami decyzyjnymi w zakresie tego zakupu. Próba N=700. Próba reprezentatywna dla ogólnopolskiej populacji internautów pod względem ...
-
Praca za granicą już nie kusi?
... także możliwość zwiedzania świata, którą jako powód wskazuje 23,1% badanych dopuszczających możliwość wyjazdu. Wśród czynników powstrzymujących Polaków pierwsze miejsce zajmuje ... ogólnopolskiej reprezentatywnej próby dorosłych Polaków N=1000 (zgodnej ze strukturą populacji pod względem płci, wieku, wykształcenia oraz klasy wielkości i województwa ...
-
Polacy i jazda na rowerze
... Rynek i Opinia. 16% respondentów korzysta z rowerów przez cały rok. Największa grupa badanych użytkuje rowery w okresie wiosenno-letnim, rzadziej też rowerzyści korzystają z rowerów ... oraz N=3756 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania ...
-
Programy lojalnościowe, czyli wyczerpana formuła
... programach nie pozostaje bez wpływu na ich zachowania zakupowe – już badanych przyznaje, że program lojalnościowy skłonił ich do zrobienia mniejszych lub ... pierwszej części badania (CATI) było poznanie penetracji programów lojalnościowych w populacji ogólnej oraz deklarowanej intensywności korzystania z programów. Badanie przeprowadzono na ...
-
Wyższe wykształcenie warte ponad 0,5 mln zł netto
... jest to 10.6 proc. Również jeżeli spojrzymy na wskaźnik zatrudnienia w stosunku do populacji w wieku produkcyjnym (tutaj dla osób starszych niż 15 lat), jest ... podkreślić, że wartość dyplomu uczelni wyższej w Polsce jest trzecią najwyższą wśród krajów badanych przez OECD. Podsumowując, nawet biorąc pod uwagę zastosowane uproszczenia polegające ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2016
... przekraczającym 85 tys. zł brutto, zdołała przekroczyć milion. Łączne dochody netto badanych to 171 mld zł. Uśredniając zatem, można przyjąć, że dochody przeciętnego ... jest ich 2,2 mln, a w Niemczech i Francji po 1,6 mln. Analizując wyniki z perspektywy całej populacji, w Polsce 1 na 1 000 mieszkańców należy do grupy HNWI, podczas gdy w zamożnej ...
-
Przedświąteczne zachowania konsumentów, czyli jak kupujemy w grudniu?
... produktów, które już zakupili offline. Takie praktyki irytują blisko połowę populacji (47%), a aż co czwarty klient z tego powodu nie wróci już do ... ROPO – Research Online, Purchase Offline). Skłonność do webroomingu w Polsce cechuje już 43% badanych konsumentów. Tradycyjne sklepy, które rozwijają kanał e-commerce i chcą doskonalić komunikację z ...
-
Usługi assistance 2016 oczami klientów
Polacy coraz częściej sięgają po usługi assistance - wynika z szóstej już edycji badania realizowanego na zlecenie Mondial Assistance. Okazuje się, że w minionym roku skorzystało z nich aż 2,6 mln osób, czyli najwięcej w całej historii badania. Ciągle najpopularniejsze jest wsparcie samochodowe, chociaż widać również wyraźny wzrost odsetka osób, ...
-
Sieć szpitali, czyli nowe rozwiązania i stare problemy
... w Europie. W Europejskim Konsumenckim Indeksie Zdrowia zajmujemy 34 miejsce na 35 badanych państw. Co więcej w porównaniu z poprzednią edycją badania spadliśmy o trzy pozycje. Zadłużenie ... ). Jesteśmy na ostatnim miejscu w Europie pod względem proporcji lekarzy do ogółu populacji. Oprócz zbyt małej liczby lekarzy ogółem, problemem są też deficytowe ...
-
Wielka Brytania kusi, Brexit nie przeraża
... myślących o emigracji. Spośród ponad 2,8 mln osób w naszym kraju (13,7 proc. populacji) deklarujących obecnie chęć emigracji zarobkowej w ciągu najbliższych 12 miesięcy, aż 19 ... „Migracje Zarobkowe Polaków” przeprowadzone w tym roku przez Millward Brown, 58 proc. badanych myślących o Wielkiej Brytanii motywuje swoją decyzję Brexitem – chcą wyjechać ...
-
Elektorat PiS cieszy się z życia
... panelu Ariadna w dniach 26 - 29 maja 2017 roku. Próba ogólnopolska osób od 18 lat wzwyż (N=1076). Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania.
-
Ranking uczelni. Która cieszy się najlepszą reputacją?
... ogólnopolskiej próbie konsumentów metodą CAWI. Próba była kwotowana wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku od 15-tu lat wzwyż dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości ... kojarzy mi się z szansą na znalezienie dobrej pracy”). Na podstawie ocen w badanych wymiarach policzony został wskaźnik reputacji Premium Brand, który przyjmuje wartości od ...