-
Powierzchnie biurowe w Warszawie: po kryzysie najemcy szukać będą oszczędności
... przywiązywać szczególną wagę do kwestii związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w biurze. W przypadku niektórych najemców kluczową sprawą będzie zastanowienie się nad ich przyszłością lokalizacyjną. Czy odpowiednie będzie duże, umożliwiające zachowanie odpowiedniego dystansu biuro, mniejsza powierzchnia z systemem hot desk, a może rozwiązanie ...
-
Rynek biurowy we Wrocławiu I poł. 2021 roku
... umowy nowe, a 28% - renegocjacje. Badania pokazują, że pracownicy we Wrocławiu chcą wracać do biur, ale większość z nich preferuje hybrydowy model pracy. W porównaniu z poprzednim rokiem, w którym wiele firm wstrzymywało decyzje o zmianie siedziby, obecnie zauważalny jest znaczny wzrost aktywności najemców na rynku biurowym ...
-
Biura w Warszawie: luka podażowa nawet do 2025 roku?
... wszystkim wyższe koszty budowy i wykończenia powierzchni oraz wzrost kosztów eksploatacyjnych, których główną składową są rosnące ceny energii, usług komunalnych i koszty pracy. Podaż W 2021 roku całkowite zasoby powierzchni biurowej w Warszawie wyniosły ponad 6,15 milionów mkw., a do użytku oddano ponad 324 000 mkw ...
-
Cavatina wybuduje Grundmanna Office Park w Katowicach
... recepcję oraz komunikować się między sobą. Zgodnie ze swoją filozofią działania na rzecz zrównoważonego rozwoju miast i tworzenia zdrowego, przyjaznego środowiska pracy, deweloper planuje wypełnić wymagania certyfikacji w systemach: BREAAM oraz WELL Health-Safety Rating. Certyfikaty te są ułatwieniem dla najemców w rozpoznaniu na ile ...
-
Rynek biurowy w stanie hibernacji
... są wysokie koszty finansowania zakupu oraz postrzeganie nieruchomości biurowych jako mniej stabilnych inwestycji ze względu na upowszechnienie się hybrydowego modelu pracy. Inwestorzy regionalni i kapitał rodzimy Globalne fundusze instytucjonalne pozostają nadal w uśpieniu. Brak konkurencji z ich strony wykorzystują inwestorzy lokalni i biznes ...
-
Warszawski rynek biurowy 2023 z rekordowym popytem
... Hello, czy Poleczki Business Park – Sztokholm. Brakuje biur w centrum Chcąc przenieść biuro do najmodniejszego i najnowocześniejszego centrum biznesowego w Warszawie, które zlokalizowane jest przy ... , stawiają na najnowocześniejsze budynki, które zapewniają komfortowe warunki pracy. W kontekście zachodzących na rynku zmian wdać większe ...
-
Rynek biurowy w Warszawie I kw. 2024: w budowie 230 tys. mkw.
... W pierwszym kwartale br. popyt, podobnie jak podaż, również był na niższym poziomie. Wynajęto w Warszawie łącznie 139,4 tys. mkw. przestrzeni do pracy. To oznacza spadek o niemal połowę (45 proc.) w porównaniu do ostatniego kwartału 2023 roku, a w ujęciu rok do roku spadek o 11 proc ...
-
Biurowce w Warszawie: dlaczego nie spodziewać się boomu?
... funkcji już istniejących budynków. Jest to spowodowane m.in. problemem z komercjalizacją części powierzchni ze względu na wysokie koszty utrzymania, wzrost popularności pracy w modelu hybrydowym czy braku zgodności danego obiektu z wymogami ESG. Jak wynika z danych przytoczonych w raporcie wskaźnik powierzchni niewynajętej w Warszawie na koniec ...
-
Rekrutacja przez Internet 2007
... , co stanowiło około 8% wszystkich internetowych ofert pracy. Co miesiąc średnio publikowano około 9 tysięcy ogłoszeń. Na kolejnych miejscach pod względem liczby zamieszczonych ofert znalazły się branże: logistyka i transport - około 107 tysięcy ogłoszeń, średnio około 9 tysięcy ofert miesięcznie, biuro i administracja - około 99 tysięcy ogłoszeń ...
-
Dyskryminacja ze względu na wiek ciągle obecna
... Równe Traktowanie Standardem Dobrego Rządzenia, realizowanego przez biuro pełnomocniczki rządu ds. równego traktowania, Agnieszkę Kozłowską-Rajewicz. W badaniu tym, ... Zasada równego traktowania jest jedną z podstawowych zasad prawa pracy. Zgodnie z art. 113 Kodeksu Pracy „jakakolwiek dyskryminacja w zatrudnieniu, bezpośrednia lub pośrednia, w ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2015
... bardzo często nie są przygotowani do czekających ich zmian. Zbyt sztywne - biorąc pod uwagę obecny etap rozwoju gospodarczego - prawo pracy W Polsce elastyczność pracy powinna być większa niż w bogatych krajach, bo tylko dzięki elastyczności jesteśmy konkurencyjni. Wprowadzenie standardów obowiązujących w najbogatszych państwach świata może ...
-
Praca elastyczna. Tego chcą pracujący rodzice
... pracy. Postanowiłem, że będę koncentrował się na tym co potrafię najlepiej, a zapewnienie komfortowego i sprawnie działającego biura pozostawię w rękach tych, którzy się na tym znają. I nie żałuję. Moje dzieci też lubią moje biuro ...
-
Elastyczna praca. Karta przetargowa w walce o pracownika
... pracy IWG jest dostęp do ponad 3 tys. biur na całym świecie. Oznacza to, że nasz pracownik będący czy to w delegacji, czy w miejscu zamieszkania, zawsze może mieć swoje biuro ... (67%) ankietowanych zgłosiło co najmniej 21% poprawę wydajności w wyniku elastycznej pracy. Wyniki te nabierają na znaczeniu zwłaszcza w obliczu obwieszczenia ONZ, który ...
-
Branża IT: 10,5 tys. wynagrodzenia to za mało, żeby odczuwać komfort?
... pracy) - 75%. Gorzej oceniane są kategorie takie jak „styl pracy” (m.in. trudność w prowadzeniu biznesu, elastyczność czasu pracy, wybór projektu) - 65%; oraz komfort pracy (m.in. podróże służbowe czy lokalizacja biura) - 67%. Kobiety notują wyższy średni komfort pracy, komfort czasu pracy ... dla Ework Group przygotowała i poprowadziła agencja Biuro ...
-
Praca zdalna? Polacy mówią "tak, ale..."
... Przy przyjęciu tego modelu zachowane zostają potrzeby społeczne – kontakt ze współpracownikami, przy jednoczesnym zwiększeniu swobody pracy. Zyskują też pracodawcy, którzy wprowadzając ten tryb mogą dokonać oszczędności – zmniejszyć biuro, zlikwidować część miejsc postojowych, ograniczyć zużycie mediów. Biura dzisiaj i jutro. Czas trudności i zmian ...
-
Praca zdalna kluczowa przy wyborze pracodawcy?
... , a które podczas pracy zdalnej. 41 proc. ankietowanych oceniło bowiem indywidualną pracę jako bardziej efektywną podczas pracy zdalnej. Natomiast 39 proc. wskazuje biuro jako lepsze miejsce dla współpracy z swoimi zespołami oraz zauważają, że zaangażowanie współpracowników jest wtedy wyższe. Co niezwykle istotne, możliwość pracy zdalnej jest ...
-
Novell przejmuje Ximian
... David Patrick, prezes i dyrektor generalny firmy Ximian, a obecnie dyrektor nowego działu Novell Ximian Services w firmie Novell. "Nasze produkty do zarządzania i pracy biurowej doskonale uzupełniają aplikacje Novella pracujące w systemie Linux oraz linuksowe usługi Novell Nterprise. Globalna sieć sprzedaży produktów Novella, liczne partnerstwa ...
Tematy: novell -
Outsourcing - co to takiego?
... biuro rachunkowe. Podobnie z obsługą prawniczą - wiele firm nie posiada własnego departamentu prawnego, bo jego funkcje zlecają kancelarii prawnej. Co to oznacza dla rynku pracy ... już na starcie dostęp do wiedzy i doświadczenia) - nie musiałem po pracy sprzątać: czyścić kosiarki, grabić trawy i prać brudnych spodni, bo zatrudniony "trawnikowniczy" ...
-
Coraz więcej Polaków pracuje w domu
... . Pozwala ona uniknąć rozpraszania uwagi podczas pracy w biurze, co pochłania aż 18% dziennego czasu pracy. Głównym pożeraczem czasu jest przygotowywanie ... uważa, że w ciągu następnych dziesięciu lat każdy pracownik zyska możliwość pracy w elastycznych warunkach czasowych. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzone przez Ipsos w okresie pomiędzy ...
-
Bezpłatne e-szkolenia
... na konieczność synchronizacji terminów dla 5000 osób” – mówi Arkadiusz Antoniak z Incenti. Czas trwania szkolenia szacowany jest na 30-40 godzin efektywnej pracy z komputerem, co odpowiada około 60 – 80 godzinom tradycyjnego szkolenia. „[…]Wsparcie techniczne zapewnia […] platforma LMS (Learning Management System), która pozwala jednocześnie ...
-
Tydzień 11/2008 (10-16.03.2008)
... tu o udziały w Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatorze sieci ERA. Według Eurostat koszty pracy w IV kwartale 2007 roku w Polsce wzrosły o 11,1 % r/r, a płace o 11% r/r. ... dlaczego różnimy się w ocenach. "The Economist" podjął próbę oceny dotychczasowych wyników pracy rządu Donalda Tuska. Generalna uwaga tej prestiżowej gazety skierowana jest na ...
-
Stanowisko sekretarki wciąż popularne
... pracą biura i pracownikami całego działu administracyjnego” – mówi Agnieszka Korach z PortalDlaSekretarek.pl. Administracja biurowa należy do najbardziej sfeminizowanych sektorów na rynku pracy, dlatego też większość ofert jest kierowana do kobiet. Zresztą w j. polskim słowo „sekretarka” wyraźnie sugeruje płeć osoby, dla której dedykowane jest ...
-
Rekrutacja przez Internet coraz popularniejsza
... zatrudnić ich tymczasowo. „Zauważyliśmy, że bardzo często właściciele małych i średnich firm prowadzą proces rekrutacji po tradycyjnych godzinach pracy, wieczorem, z domu. Wykorzystują zalety internetowych giełd pracy, które działają 24 godziny na dobę. Coraz chętniej korzystają też z kanału online, który umożliwia jednoczesne opublikowanie oferty ...
-
Praktyki i staże dla studentów: więcej ofert
... z których ponad 80 proc. skierowane jest do studentów - podaje giełda pracy infoPraca.pl. W internetowej giełdzie pracy infoPraca.pl studenci mogą wybierać z ponad 1 tys. ofert ... średnią ocen ze studiów” – uważa Aneta Matysek z internetowej giełdy pracy infoPraca.pl. „Dobrze zorganizowane staże i praktyki oraz właściwie przeprowadzony proces ...
-
Co czwarty polski pracownik jest nieuczciwy
... przy rekrutacji A czy pracodawcy są w stanie zabezpieczyć się przed nieuczciwym pracownikiem już na etapie rekrutacji do pracy? Wojciech Wypler podaje kilka metod zbadania uczciwości kandydata do pracy - testy osobowości, jawne testy uczciwości, specjalnie skonstruowane wywiady oraz prześwietlanie kandydata, np. weryfikacja referencji. „Na ...
-
Boom w branży call center
... dla pracowników, którzy osiągają kolejny stopień na drodze kariery zawodowej, ale także dla samej firmy, której biuro obsługi klienta zyskuje specjalistów znających się na swojej pracy i posiadających odpowiednie kwalifikacje. Pracownicy mają również szansę rywalizować o prestiżowy tytuł Telemarketera Roku w ogólnopolskim konkursie organizowanym ...
-
Zmiany populacji a powierzchnie biurowe
... 45% ludności pracującej). Do tej pory ich wymagania co do środowiska pracy były przestrzegane, w wyniku czego biura z podziałem na pokoje stanowią przewagę ... ich miejsca pracy. „W ciągu kolejnych 20 lat, spodziewamy się znaczących zmian w panującym stylu, systemie motywacji pracowników i metodach pracy, jak i sposobie dojazdu do miejsca pracy” ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2012
... o wprowadzenie definicji budowli w ustawie bez odesłania do przepisów prawa budowlanego. BARIERY WYNIKAJĄCE ZE STOSUNKÓW PRACY Rok 2011 nie przyniósł żadnych istotnych zmian w przepisach z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych. Pewne ułatwienia funkcjonowania przedsiębiorstw wprowadziła jedynie ustawa deregulacyjna bis, która wydłużyła ...
-
Koszty najmu powierzchni biurowej 2012
... ekonomiczną. W raporcie DTZ przedstawione są główne składniki kosztów najmu za stanowisko pracy na terenie 126 dzielnic biznesowych w 49 krajach. Rynki zostały uszeregowane ... ilości powierzchni na stanowisko pracy. Analizowane są więc koszty niezbędnej powierzchni przypadające na jedno stanowisko pracy, a nie koszty wynajęcia metra kwadratowego ...
-
Rynek biurowy w Polsce: trendy 2013
... coraz częściej układ „open space” zastępowany jest układem typu „innovative office”, w którym najbardziej mobilni pracownicy nie mają przypisanego stałego stanowiska pracy, a przychodząc do biura rezerwują jedno z wolnych miejsc. Zaoszczędzona w ten sposób przestrzeń wykorzystywana jest na tworzenie dodatkowych pomieszczeń, takich jak wewnętrzne ...
-
PKPP Lewiatan: Czarna Lista Barier 2013
... należności, nie jest likwidowanych, a nawet powstają nowe. Zbyt sztywne, jak na obecny poziom rozwoju gospodarczego, prawo pracy, szczególnie w zakresie organizacji czasu pracy. Sztywne regulacje czasu pracy utrudniają elastyczną organizację produkcji w dostosowaniu do wymagań konsumentów. W Polsce nie można stosować wielu rozwiązań, z których ...
-
Polskie sekretarki i asystentki: jakie są?
... . 44% ankietowanych przyznało, że sporadycznie zdarza im się zabierać firmowe dokumenty w celu wykonania firmowych zadań poza biurem. Satysfakcja z pracy Ankietowane zapytane o zalety pracy na stanowisku sekretarki lub asystentki najczęściej wskazywały na możliwość poznania wielu ludzi (72%). Rzadziej określały swoją pracę jako urozmaiconą ...
-
Powierzchnie biurowe 2013: najemcy optymistyczni
... za kluczowy czynnik przy wdrażaniu alternatywnych strategii miejsca pracy) z koniecznością tworzenia środowiska pracy wspierającego pracę zespołową (39%) oraz z podnoszeniem wydajności pracy (37%). Oznacza to, że korporacje kładą większy nacisk na kreowanie odpowiedniego środowiska pracy oraz wybierają najlepsze lokalizacje. Mimo, że 85% pytanych ...
-
Praca biurowa: doświadczenie nie jest konieczne
... idealnego kandydata, piszą o etyce i dojrzałości biznesowej czy umiejętności zachowania zimnej krwi w trudnych sytuacjach. Przydatne linki: Oferty pracy Specjaliści ds. wprowadzania danych W II kwartale 2015 r. ofert pracy na Pracuj.pl dla osób odpowiedzialnych za wprowadzanie/przetwarzanie danych, było o 8% więcej niż w II kwartale 2014 roku ...
-
Polskie firmy 2016: warunki prowadzenia biznesu
... lekturę nowych wersji ustaw. Należy zredukować wysokość pozapłacowych kosztów pracy - obecne obciążenie Polaków składkami na obowiązkowe ubezpieczenia społeczne jest jednym z ... się zaledwie 39,7 tysiąca ofert pracy. W końcu trzeciego kwartału 2015 roku, liczba wolnych miejsc pracy w podmiotach zatrudniających przynajmniej jedną osobę wyniosła ponad ...