-
Usługi dla biznesu, czyli 50 nowych centrów rocznie
Sektor usług biznesowych rozwija się w naszym kraju niezwykle prężnie, na co dowodem mogą być m.in. dane odnośnie nowo powstających centrów usług dla biznesu. W minionym roku powstało ich aż 51, a pracę w ich strukturach znalazło przeszło 5 tys. osób. Wzrost zatrudnienia w sektorze wyniósł ogółem 20 tys. osób, osiągając tym samym poziom 265 tys. ...
-
3 sposoby na customer experience w usługach dla biznesu
Usługi dla biznesu działają w naszym kraju w sposób coraz bardziej zaawansowany, czego dowodem może być chociażby stopień ich automatyzacji (87 proc. centrów korzysta z rozwiązań automatyzacyjnych). Myli się jednak ten, kto sądzi, że maleje rola człowieka. - Przeciwnie. Zespoły muszą dbać o rozwój, aby móc sprostać rosnącym wymaganiom klientów. ...
-
Mikrofirmy nie weryfikują klientów z radości, że ich mają
... nie jest proste. Dlatego też, jeszcze przed podjęciem współpracy, warto podjąć kroki służące weryfikacji potencjalnego partnera. Tyle teorii. W praktyce polski biznes zdaje się bowiem zapominać, jak ważne jest sprawdzenie klientów. Mikrofirmy nie robią tego, bo tak cieszą się z każdego zlecenia, że ...
-
Ciemna strona usług w chmurze
Walka o zwiększenie wydajności, elastyczność pracy i optymalizację wydatków trwa w najlepsze. Z tego też względu firmy coraz częściej wyciągają rękę po nowoczesne narzędzia biznesowe oraz usługi w chmurze. Badania Kaspersky Lab dowodzą, że dziś już niemal 2/3 przedsiębiorstw zatrudniających do 249 osób korzysta z co najmniej jednej aplikacji ...
-
Mikroprzedsiębiorstwa w 2019 rok wchodzą z nadzieją i problemami
Rząd zapewnia mikroprzedsiębiorstwa, że będzie egzekwować Konstytucję dla Biznesu i otwiera pierwsze oddziały Biura Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców. Te przedsięwzięcia nie powinny być jednak zaskoczeniem, skoro rzesza mikro- i małych firm liczy sobie już 1,94 mln podmiotów i stanowi aż 96 proc. wszystkich działających nad Wisłą ...
-
Dzięki pokoleniu Z praca zdalna stanie się normą?
... a skoro nowe technologie im to umożliwiają – to, po co mają z tego rezygnować? Biznes nie powinien patrzeć na tę zmianę pod kątem problemu do rozwiązania, ... zdalną pracę. Młoda kadra lepiej rozumie przyzwyczajenia swoich młodszych współpracowników i jednocześnie wie jak wykorzystać mobilność swoich podwładnych, czego nie potrafią np. baby boomersi. ...
-
Jak transformacja cyfrowa wspiera partnerską współpracę?
Transformacja cyfrowa ma wiele definicji, zasadniczo odnosi się jednak do wykorzystania technologii w procesach biznesowych z myślą o wsparciu firmy w osiągnięciu jej celów biznesowych. Może mieć różne formy, jak choćby usprawnienie działalności operacyjnej, poprawę komunikacji wewnętrznej czy uzyskanie lepszego wglądu w zachowania i preferencje ...
-
Koniunktura i otoczenie biznesu wg MŚP
Informacja i komunikacja, a następnie edukacja, opieka zdrowotna oraz pomoc społeczna. To branże, które z największym optymizmem patrzą na naszą gospodarkę. Tego samego nie można powiedzieć o finansach, ubezpieczeniach i nieruchomościach, które w ocenach koniunktury są co najmniej powściągliwe. Polski sektor przedsiębiorstw jest niejednorodny, ...
-
Jak pracownicy postrzegają firmy rodzinne?
Jak polscy pracownicy postrzegają firmy rodzinne? Jakie zespoły tworzą sukcesorzy po przejęciu sterów biznesu założonego przez swoich rodziców? Czy problemem pozostaje nepotyzm i faworyzowanie członków rodziny? Odpowiedzi na te i inne pytania niesie za sobą opracowany przez Instytut Biznesu Rodzinnego raport "Pracownicy o firmach rodzinnych. Czy " ...
-
Jak Etiopia może wspomóc polski rynek pracy?
Są dumni, zdeterminowani i gotowi by podjąć pracę na drugim końcu świata. Etiopczycy – wokół tej narodowości przez lata narosło w Europie wiele mitów, które skutecznie zniechęcają polskich pracodawców do podjęcia współpracy biznesowej. Kraj trzeciego świata czy prężnie rozwijająca się gospodarka afrykańskiego kontynentu? Jaki potencjał drzemie we ...
-
Rotacja pracowników: branża IT liderem?
Rotacja pracowników nie jest na rynku pracy ani zjawiskiem nowym, ani też specjalnie zaskakującym, ale niewątpliwie jej skala nie jest wartością stałą. Z danych zebranych przez Devire i Kodilla.com wynika, że w minionym, trudnym dla pracowników roku, na rynku pracy przybyło najwięcej specjalistów IT. Pojawiła się również spora grupa kierowników ds ...
-
COVID-19 wyprzedza wszystkie inne ryzyka biznesowe
Tegoroczny "Barometr Ryzyk Allianz" dotyczący globalnego ryzyka biznesowego został zdominowany przez zagrożenia związane z pandemią COVID-19. Za największe niebezpieczeństwa dla biznesu uznano przerwy w prowadzeniu działalności (41% odpowiedzi), wybuch pandemii (40%) i incydenty cybernetyczne (40% wskazań). W Polsce za największe ryzyko uznany ...
-
Usługi dla biznesu: gdzie są szanse na nowe biura BPO/SSC?
O tym, że sektor nowoczesnych usług dla biznesu rośnie w nadspodziewanie szybkim tempie, mówi się już nie od dziś. Dane z lutego br. wskazują, że nad Wisłą usytuowanych jest 1 714 branżowych, które dają prace przeszło 400 tys. osób. Nie jest zatem niczym zaskakującym, że to właśnie one generują pokaźny ruch na rodzimym rynku biurowym. ...
-
Jak przebiega transformacja cyfrowa biznesu?
Transformacja cyfrowa biznesu w Polsce stała się nieodzowna. Firmy najwidoczniej zdają sobie z tego sprawę, ponieważ znakomita większość z nich decyduje się utrzymać budżety na wydatki i kadrę ściśle powiązaną z procesem digitalizacji na niezmienionym poziomie; odpowiednio 78% i 92%. Jednocześnie jednak wskaźnik główny Monitora Transformacji ...
-
1/3 pracowników nie dba o bezpieczeństwo haseł
Bezpieczeństwo cyfrowe w biznesie jest poważnie zagrożone. Eksperci z firmy ESET alarmują, że 1/3 pracowników dzieli się hasłami ze współpracownikami, a podobny odsetek ma jedno hasło do wielu kont. Co piąty pracownik zapisuje hasła w łatwo dostępnych miejscach. Takie wnioski płyną z raportu "Cyberportret polskiego biznesu. Bezpieczeństwo cyfrowe ...
-
Nearshoring. Jaka część usług dla biznesu przypadnie Polsce?
Na rynku możemy obserwować obecnie trend, w którym firmy z sektora BPO/SSC, ale także z branży technologicznej, konsultingowej i finansowej coraz chętniej otwierają mniejsze, strategiczne oddziały regionalne. Przenoszenie procesów biznesowych do lokalizacji bliższych geograficznie, związane z procesem nearshoring’u staje się istotną strategią, nie ...
-
Służewiec - odrodzenie?
Najemcy poszukujący powierzchni biurowych w Warszawie powinni zwrócić swą uwagę na Służewiec. Wprawdzie mówiło się, że dla tej lokalizacji nadeszły gorsze czasy, ale obserwacje prowadzone na rynku zdają się tego nie potwierdzać. Służewieckie centrum biznesowe dzielnie toczy bój o swoją pozycję. Sprzyjają temu zarówno deweloperzy, jak i władze ...
-
Dlaczego więcej niż 90% MSP nie podejmuje jeszcze wysiłków na rzecz wdrożenia CRM?
CRM - hasło pojawiające się w prasie informatycznej, marketingowej i portalach o tematyce biznesowej. Autorzy przytaczają dziesiątki definicji i trudno zarzucić, że są one ze sobą sprzeczne. Idea CRM - czyli jak przenieść mały sklepik warzywny do dużej firmy. Na poziomie strategicznym wygląda to bardzo obiecująco: wystarczy zmienić kulturę firmy, ...
Tematy: -
Tydzień 18/2004 (26.04-02.05.2004)
Europejski Szczyt Gospodarczy w Warszawie poprzedziło wiele optymistycznych komentarzy polityków, ludzi biznesu i obserwatorów świata gospodarki. Wielkie nadzieje z tym spotkaniem wiązali inicjatorzy konferencji i polscy politycy. Według NBP tempo wzrostu gospodarczego wyniosło w I kw. 2004 roku ponad 6%. Jest to skutek silnego wzrostu eksportu, ...
Tematy: -
Reklama "pod" zysk czy sprzedaż?
Co zrobić w epoce spadku efektywności telewizji jako medium, rosnącego clutteru, fragmentaryzacji kanałów komunikacji, coraz większej odporności konsumentów na przekaz reklamowy? Wiele już powiedziano w kwestii treści komunikacji w reklamie. Racja, że to, co mamy do przekazania i sposób, w jaki to czynimy, decyduje o jej skuteczności. Każdy z nas ...
-
Firmowy PR na zagranicę
Coraz głośniejsze sygnały potwierdzające ożywienie gospodarcze w Polsce dają powody do zadowolenia. To ożywienie, połączone z rocznym stażem w Unii Europejskiej, a tym samym większym zaufaniem do polskiego biznesu, pozwala firmom na szersze organizowanie działań public relations za granicą. Utrzymanie przyczółków handlowych, w szczególności na ...
Tematy: PR, Public Relations -
Jaka przyszłość czeka Linuksa?
Obecnie, kiedy już wiele firm zaakceptowało Linuksa w aplikacjach do obsługi serwera, pojawia się pytanie - co dalej? Badanie przeprowadzone przez "Information Week" w grupie 354 specjalistów w dziedzinie technologii biznesowej wykazało, że wielu z nich rozszerza zastosowanie oprogramowania "open source" na nowe obszary aplikacji, a nawet na ...
-
Prywatny przedsiębiorca 2005
Własny biznes najczęściej otwierają osoby będące już po 30-tce i wraz z wiekiem (aż do 59 lat) odsetek przedsiębiorców rośnie - łącznie w przedziale wiekowym od ...
-
Tydzień 41/2006 (09-15.10.2006)
Wiele na to wskazuje, że będą kłopoty z zatwierdzeniem budżetu, w którym uwzględniono już zmiany podatkowe w PIT, VAT, akcyzę, podatku od spadków, opłaty skarbowe, które jeszcze nie zostały uchwalone i nie wiadomo, czy z tym zdążymy. Mówiło się dużo o ułatwieniach w formalnościach związanych z prowadzeniem biznesu, a nie tylko nic nie uchwalono ...
-
Współpraca franczyzowa: jak zacząć?
Rozpoczęcie działalności na podstawie umowy franczyzy to sprytny pomysł na biznes dla wielu przedsiębiorców, pragnących ziścić "amerykański sen". Rozpoczęcie działalności na zasadach franczyzy nie jest jednak pozbawione ryzyka, warto więc ostrożnie ...
-
Zwolnieni pracownicy groźni dla danych
Masowe zwolnienia pracowników, zabrane przez nich firmowe dane, a w efekcie potencjalna utrata milionów dolarów to według ekspertów najbardziej prawdopodobny scenariusz, z jakim będzie musiało zmierzyć się wiele firm w nadchodzących miesiącach na całym świecie. Informatycy śledczy Kroll Ontrack ostrzegają, że panujący na świecie kryzys to również ...
-
Najczęściej cytowane media V 2009
Według najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowanego przez Instytut Monitorowania Mediów najczęściej cytowanym tytułem prasowym w maju był Dziennik, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową Radio ZET, zaś telewizyjną TVN24. W zestawieniu obejmującym pierwszą piętnastkę powoływanych tytułów znalazły się dwie stacje ...
-
Najczęściej cytowane media X 2009
"Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowane przez Instytut Monitorowania Mediów jednogłośnie zdominowane zostały przez Rzeczpospolitą, która zdeklasowała konkurencję i kolejny miesiąc z rzędu potwierdziła swoją silną pozycję. W zestawieniu obejmującym pierwszą piętnastkę najczęściej powoływanych tytułów znalazły się cztery dzienniki, ...
-
Marketing social media
... wokół aktywności marki w sieci otworzy nowe możliwości i pomoże nawet usprawnić biznes, jeśli marka z należytą uwagą będzie przyjmować ich argumenty. Najważ ... Grzech 4 marketerów – zazdrość Marki są zazdrosne o to, że profile społecznościowe konkurencji mają więcej fanów, śledzących lub znajomych. Tymczasem nie na ilości, ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2009
Badanie "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowane przez Instytut Monitorowania Mediów ponownie udowadnia, że miano najczęściej powoływanego tytułu mediowego utrzymuje Rzeczpospolita, kolejny miesiąc niezagrożona działaniem konkurencji. W zestawieniu piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazły się cztery dzienniki, trzy tygodniki ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 5/2010
Jak co roku w Davos po raz 40-ty spotkali się czołowi przedstawiciele świata biznesu i świata polityki. W tegorocznym WEF wzięło udział około 2,5 tys. uczestników z ponad 90 krajów. Uczestniczyli w nim szefowie globalnych koncernów, ministrowie, szefowie rządów i prezydenci krajów, a także liczni przedstawiciele organizacji pozarządowych. Motto ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2009
"Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowywane cyklicznie przez Instytut Monitorowania Mediów i tym razem udowadniają, że największą siłę w kształtowaniu opinii społeczeństwa mają Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Dziennik Gazeta Prawna. W zestawieniu obejmującym pierwszą piętnastkę najczęściej powoływanych tytułów znalazły się cztery ...
-
Portale społecznościowe a ochrona danych
W momencie pojawienia się pierwszych portali społecznościowych takich, jak MySpace i Facebook, wiele firm postrzegało je jako element rozpraszający pracowników i zdecydowało się na ich zablokowanie. Jednak wraz z pojawieniem się innych platform, jak np. Twitter czy Blip, firmy zaczęły dostrzegać potencjał kryjący się w możliwości wykorzystania ...
-
Adgar Business Centre na Mokotowie
Firma Adgar podpisała umowę ze Schneider Electric Polska Sp. z o.o. na wynajem powierzchni biurowej w budynku Adgar Business Centre, który jest częścią kompleksu biurowego o nazwie Adgar usytuowanego w centrum biznesowym na Mokotowie w Warszawie. Schneider Electric przeprowadzi się do nowego biura w trzech etapach: w maju 2010 r., kwietniu 2011 r. ...
-
Utrata danych efektem błędu człowieka
Aż 40 procent użytkowników komputerów i innego sprzętu cyfrowego na świecie uznaje, że utrata danych to rezultat błędu człowieka. Inżynierowie odzyskiwania danych z firmy Kroll Ontrack przedstawiają wyniki przeprowadzonej w 17 krajach - w tym w Polsce - ankiety, w której użytkownicy prywatni, przedstawiciele biznesu oraz instytucji publicznych ...