-
Zagraniczne telewizje o Polsce IX 2006
W Polsce trwa "skandal łapówkowy", rządzi "konfliktowy premier", a Polacy "masowo migrują za chlebem". To fragmenty informacji o Polsce i Polakach, jakie podawały zagraniczne stacje telewizyjne we wrześniu br. Analiza Instytutu Monitorowania Mediów pokazuje, że zachodnie media mówią o Polsce raczej źle niż dobrze, a dziennikarze nie szczędzą ...
-
Reklama w prasie IX 2006
Gazeta Wyborcza miała we wrześniu największe cennikowe wpływy netto z reklam, które wzrosły do 89,4 mln zł, czyli o 14 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku - wynika z danych firmy Expert Monitor. Drugą pozycję zajął Fakt, który zanotował przychody reklamowe na poziomie 16,7 mln zł, o 2 mln zł mniej niż rok wcześniej. Trzecie ...
-
Walka o wolność słowa w internecie
Użytkownicy blogów zostali poproszeni przez Amnesty Internetional o poparcie akcji promującej wolność wypowiedzi. Organizacja walcząca o prawa człowieka zachęca internautów, aby przekazywali informacje o bloggerach aresztowanych za to, co opublikowali na łamach swoich internetowych dzienników. Amnesty International uważa, że podstawowe prawa ...
-
Reklama prasowa przez Google
Google zamierza w tym tygodniu wprowadzić usługę umożliwiającą zakup miejsca reklamowego w ponad pięćdziesięciu dziennikach. Ruch ten wpisuje się w ostatnie wysiłki koncernu, zmierzające do pośredniczenia w sprzedaży reklam również w mediach offline. Przez trzy miesiące testowe usługa Google dostępna będzie dla ponad stu reklamodawców, którzy będą ...
-
TP ukarana za neostradę
Urząd Komunikacji Elektronicznej nałożył na Telekomunikację Polską S.A. karę w wysokości 100 tysięcy złotych za to, że operator nie przedłożył do zatwierdzenia projektu zmiany cennika świadczonych usług w zakresie promocji "Startowa promocja neostrady tp". TP ma obowiązek przedłożyć UKE do zatwierdzenia projekty cenników usługi powszechnej lub ich ...
-
Co motywuje Polaków do lepszej pracy?
Wysokie zarobki oraz dodatkowa opieka medyczna to główne czynniki wpływające na poziom satysfakcji pracowników i motywację do lepszej pracy - wynika z sondażu przeprowadzonego dla Gazety Prawnej przez Pracownię Badań Społecznych DGA. W większości przypadków pracownicy lubią swoją pracę i jej wykonywanie daje im satysfakcję. Większość też dostrzega ...
-
Reklama w telewizji X 2006
Telewizja TVN odnotowała w październiku największe wpływy reklamowe pod względem cennikowym spośród wszystkich czołowych stacji - wynika z ostatnich danych firmy Expert Monitor. TVN zarobił w październiku br. 255,31 mln zł. W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku oznacza to wzrost przychodów o 42,5 proc. Na drugiej pozycji znalazła się ...
-
Giętki telefon NEC
Firma NEC zaprezentowała aparat komórkowy wykonany z podatnego na zmianę kształtu materiału, wysoce odpornego na szkodliwe czynniki zewnętrzne. Nowy telefon Tag Cellphone łączy w sobie najnowsze rozwiązania technologiczne z futurystycznymi trendami stylistycznymi. Rozwój technologii oraz szybko zmieniające się trendy na rynku, skłaniają ...
-
Dzienniki opiniotwórcze zyskują czytelników
W porównaniu do października ubiegłego roku lepsze wyniki średniego czytelnictwa uzyskały dzienniki opiniotwórcze, takie jak Rzeczpospolita - odnotowując 2,7 proc. czytelników (wzrost o 0,8 punktów proc.) czy Gazeta Wyborcza ze wzrostem o 0,6 punktów procentowych (7,4 proc. osób). Według danych opublikowanych przez Polskie Badania Czytelnictwa w ...
-
Zadowolenie Polaków z pracy
Co drugi pracownik zatrudniony w średnim lub dużym przedsiębiorstwie byłby skłonny przyjąć propozycję pracy za granicą - wynika z ogólnopolskiego badania satysfakcji pracowników, zrealizowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) we współpracy z Pracuj.pl. Czynniki skłaniające do podjęcia takiej decyzji to przede wszystkim wysokość ...
-
Branża PR w mediach XI 2006
CSR, dotąd traktowany przez dziennikarzy po macoszemu, w listopadzie był najchętniej poruszanym wątkiem spośród wszystkich tematów PR-owskich. Najczęściej cytowanym specjalistą ds. wizerunku był znany spin doctor Piotr Tymochowicz; tym razem występował w nowej roli - bohatera kontrowersyjnego filmu Marcela Łozińskiego. Listopadowy raport ...
-
Reklama w telewizji XI 2006
W listopadzie, biorąc pod uwagę cennikowe wpływy z reklamy telewizyjnej, największym zainteresowaniem reklamodawców cieszył się TVN - niemal 270,0 mln zł, co w porównaniu z listopadem 2005 r. oznacza wzrost wydatków o 51,9% - wynika z raportu TNS OBOP. TVN jest liderem rynku już trzeci miesiąc z rzędu. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, w ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2006
W listopadzie na szczycie rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", po raz pierwszy w historii zestawienia, znalazł się Dziennik. Zaskakuje też zwycięstwo wśród stacji radiowych TOK FM oraz brak pozostałych liderów, TVN24 i Onet.pl, w pierwszej piętnastce najchętniej cytowanych mediów. Najgłośniejszą listopadową aferą okazała się sprawa ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności VII-IX 2006
Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące aktywności ekonomicznej ludności Polski w trzecim kwartale 2006 r. W badanym okresie współczynnik aktywności zawodowej wyniósł 54,5% (dla porównania w II kwartale 2006 r. wskaźnik ten wynosił 53,6%), a wskaźnik zatrudnienia ukształtował się na poziomie 47,4% (46,1% w II kw. 2006 r.). Liczba osób ...
-
Będą nowe numery telefonów?
Urząd Komunikacji Elektronicznej pracuje obecnie nad przepisami, mającymi na nowo uporządkować system numeracji telefonicznej obowiązujący w Polsce - pisze "Dziennik". Jeżeli nowe regulacje wejdą w życie, wszyscy posiadacze telefonów stacjonarnych i komórkowych będą musieli przyzwyczaić się do nowych numerów. Urzędnicy zapewniają, że cała ta ...
-
Branża PR w mediach XII 2006
W grudniu, podobnie jak w listopadzie, najczęściej pisano o CSR, a tuż za nim w zestawieniu znalazły się PR Polski i porady PR - wynika z najnowszego raportu PRoto o wizerunku branży public relations w mediach. Świąteczna atmosfera wyraźnie udzieliła się dziennikarzom: wśród grudniowych publikacji znalazły się tematy lżejsze, np. porady dotyczące ...
-
Równouprawnienie płci wg Polaków
Ponad trzy czwarte Polaków to zdecydowani zwolennicy równouprawnienia płci zarówno w życiu publicznym, rodzinnym, jak i zawodowym. Co piąty jest również przekonany o konieczności takiego równouprawnienia, choć w nieco mniejszym stopniu. W przypadku wszystkich wymienionych sfer życia bardziej zdecydowanymi zwolennikami równouprawnienia płci są ...
-
Przyczyny tragedii w kopalni Halemba
Jak pisze "Dziennik Zachodni", Wyższy Urząd Górniczy potwierdził, że przyczyną katastrofy w kopalni Halemba było zbyt wysokie stężenie metanu. Ponadto w kopalni doszło do szeregu nieprawidłowości, których skala była znacznie większa niż dotychczas przypuszczano. WUG potwierdził m.in., że w kopalni były dwa wybuchy. Gazeta pisze, że po tragedii w ...
-
Płacowa dyskryminacja kobiet
Polscy pracodawcy nadal dyskryminują kobiety - przekonuje "Dziennik". Dowód? Mimo że są one często lepiej wykształcone i pracują ciężej, to zarabiają przeciętnie aż o 36 proc. mniej od mężczyzn. W zorganizowanym przez portal Wynagrodzenia.pl badaniu dotyczącym zarobków Polaków wzięło udział 56 tysięcy osób. Wyniki są szokujące - kobiety zarabiają ...
-
Produkcja w Polsce I 2007
Według wstępnych danych Głównego Urzędu Statystycznego produkcja sprzedana przemysłu po wyeliminowaniu wpływu zmian cen (w przedsiębiorstwach o liczbie pracujących powyżej 9 osób) była w styczniu br. o 15,6% wyższa niż przed rokiem i o 0,4% większa w porównaniu z grudniem ub. roku. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym ...
-
UKE karze TP SA
Urząd Komunikacji Elektronicznej wymierzył Telekomunikacji Polskiej SA kary na łączną kwotę 800 tysięcy złotych. Operator został ukarany przez regulatora za nie przedłożenie do zatwierdzenia pięciu okresowych ofert promocyjnych neostrady, nie przekazanie do zatwierdzenia projektu zmian regulaminu neostrady oraz za nie przekazanie UKE projektów ...
-
Konkurencja obniży ceny benzyny
Co trzecia działająca w Polsce stacja benzynowa planuje radykalną obniżkę cen benzyny - przekonuje "Dziennik". Takie posunięcie wymusi rosnąca konkurencja ze strony tanich sieci. W najbliższym czasie prawdziwy bój o przetrwanie będzie musiało stoczyć 3,5 tysiąca prywatnych stacji, niezależnych od Orlenu, Lotosu lub któregoś z wielkich ...
-
Biurokracja w Polsce coraz większa
Polska pogorszyła swoją i tak nienajlepszą pozycję w rankingu Banku Światowego porównującym warunki prowadzenia biznesu w różnych krajach - donosi "Dziennik". Założenie firmy trwa w naszym kraju średnio miesiąc (114. pozycja w rankingu), podczas gdy w Wielkiej Brytanii zaledwie jeden dzień. Jeszcze gorzej, bo na 146. miejscu, zostaliśmy ...
-
Produkcja w Polsce II 2007
Według wstępnych danych Głównego Urzędu Statystycznego produkcja sprzedana przemysłu po wyeliminowaniu wpływu zmian cen (w przedsiębiorstwach o liczbie pracujących powyżej 9 osób) była w lutym br. o 12,9% wyższa niż przed rokiem i o 2,1% niższa w porównaniu ze styczniem br. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym produkcja ...
-
Wódka również z owoców?
Polscy producenci wódki prawdopodobnie będą musieli pogodzić się z faktem, że pod taką samą nazwą będzie mógł być sprzedawany alkohol z winogron lub bananów - podaje "Dziennik". Minister rolnictwa Andrzej Lepper zapowiedział bowiem, że Warszawa być może zgodzi się na zmianę definicji wódki. Polska wcześniej kategorycznie domagała się, by ...
-
Telewizja na żądanie Interia.tv
Interia.pl uruchomiła platformą multimedialną Interia.tv. Serwis pełni rolę agregatora treści multimedialnych dostępnych w portalu. Użytkownicy oglądać mogą materiały własne dziennikarzy portalu, agencji informacyjnej Reuters, AFP, telewizji TV Biznes, Polsatu, Canal+ oraz materiały produkowane na zlecenie o tematyce motoryzacyjnej, kulturalnej i ...
-
Przy wyborze auta najważniejsza cena
10% Polaków kupiło w 2006 r. samochód. Zdecydowana większość (89%) wybrała auto używane. Tak negatywny, z punktu widzenia producentów samochodów osobowych, obraz polskiego rynku motoryzacyjnego tłumaczony jest małą zamożnością społeczeństwa. Wyniki ostatniego badania TNS OBOP pokazują jednak, że pozaekonomiczne czynniki wyboru samochodu nabierają ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności X-XII 2006
Główny Urząd Statystyczny przedstawił dane dotyczące aktywności ekonomicznej ludności Polski w czwartym kwartale 2006 r. W badanym okresie współczynnik aktywności zawodowej wyniósł 54,1% (dla porównania w III kwartale 2006 r. wskaźnik ten wynosił 54,7%), a wskaźnik zatrudnienia ukształtował się na poziomie 47,5% (47,6% w III kw. 2006 r.). Liczba ...
-
Czytelnicy dzienników: lojalni czy nie?
Żaden z ogólnopolskich dzienników nie może się pochwalić znaczącym udziałem stabilnych czytelników. Na tym tle znacznie korzystniej przedstawia się sytuacja się tytułów regionalnych. To wnioski z badania czytelników prasy przeprowadzonego przez TNS OBOP z użyciem tzw. Conversion Model, łączącego pomiar lojalności z pomiarem satysfakcji czytelników ...
-
Najczęściej cytowane media II 2007
W lutowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowanym przez IMM, Dziennik wyprzedził Gazetę Wyborczą, zajmując tym samym drugie miejsce. Zwycięskiego miejsca na podium skutecznie broni Rzeczpospolita. W pierwszej piętnastce znalazły się dwie stacje telewizyjne - TVN24 i TVN oraz aż trzy stacje radiowe - RMF FM, PR1 i TOK FM. ...
-
Kopalnie będą musiały sobie radzić same
Spółki węglowe gwałtownie potrzebują pieniędzy, by utrzymać się na rynku - przekonuje w rozmowie z "Dziennikiem" wiceminister gospodarki Krzysztof Tchórzowski. Jego zdaniem, w Polsce kończy się możliwość pomocy publicznej dla górnictwa, z czego coraz lepiej zaczynają sobie zdawać sprawę nawet związki zawodowe. Według wiceministra, sprzedaż akcji ...
-
Keyloggery - jak działają i jak można je wykryć
Kaspersky Lab, producent rozwiązań służących do ochrony danych, opublikował pierwszą część nowego artykułu poświęconego keyloggerom, rodzajowi oprogramowania (lub sprzętu) spyware, które pozwala szkodliwym użytkownikom na przechwytywanie haseł i innych poufnych danych użytkownika. Autorem artykułu, którego treść przedstawiamy, jest Nikolay ...
-
Rynek reklamy telewizyjnej zyskuje na wartości
Dynamicznie rosną wydatki firm na reklamę w telewizjach. Z przygotowanych na zamówienie "Gazety Prawnej" danych cennikowych AGB Nielsen Media Research wynika, że do połowy kwietnia trzy największe telewizje w Polsce - TVP, TVN i Polsat - zwiększyły swoje wpływy reklamowe o blisko 16 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Liderem na rynku reklamy ...
-
Produkcja w Polsce III 2007
Według wstępnych danych Głównego Urzędu Statystycznego produkcja sprzedana przemysłu po wyeliminowaniu wpływu zmian cen (w przedsiębiorstwach o liczbie pracujących powyżej 9 osób) była w marcu br. o 11,3% wyższa niż przed rokiem i o 14,7% większa w porównaniu z lutym br. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym produkcja ...
-
Reklama w prasie I-III 2007
Wszystkie dzienniki, monitorowane przez Expert Monitor, zarobiły na reklamach w pierwszym kwartale tego roku o blisko 18 mln zł więcej niż przed rokiem. Gazeta Wyborcza zarobiła na reklamach w pierwszym kwartale tego roku 223,26 mln zł. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku dziennik zanotował wzrost przychodów o 8,91 proc. Druga ...