-
Przemysł: potrzebne nowe technologie, ale nie kosztem człowieka i środowiska
... i sztucznej inteligencji. – Tym bardziej, że według Komisji Europejskiej aż 72 proc. Europejczyków wierzy, że roboty i AI pozbawiają ludzi pracy. Z kolei badania przeprowadzone przez Światowe Forum Ekonomiczne wskazują, że już teraz globalnie na 100 godzin pracy 29 wykonują maszyny. W 2025 roku będą ...
-
Filantropia: jesteśmy hojni i tego samego oczekujemy od biznesu
... coraz ważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji zakupowych i inwestycyjnych, co składania firmy do skutecznych, regularnych i przede wszystkim konstruktywnych działań z obszaru CSR. Z badania jasno wynika, że społeczeństwo – a więc klienci, konsumenci, pracownicy i inwestorzy mają wysokie oczekiwania od firm. Jeśli uda nam się zidentyfikować ...
-
Banki: kłopoty z kredytami nie zaostrzą polityki kredytowej
... politykę kredytową w segmencie korporacyjnym, a 9 proc. w stosunku do klientów detalicznych. Chociaż konsumenci obawiają się, że uzyskanie kredytu będzie utrudnione, to z naszego badania wynika, że banki nie planują w tym obszarze drastycznych kroków – mówi Przemysław Szczygielski i dodaje – warto natomiast obserwować czy kolejne miesiące przyniosą ...
-
Większość Polaków nie zaszczepi się przeciwko koronawirusowi. Dlaczego?
... 40 proc. mieszkańców wsi. Przedłużająca się pandemia i związana z nią niepewność mogą sprawić, że odsetek ten będzie rósł, zwłaszcza że uczestnicy badania najczęściej wymieniali brak styczności z innymi pacjentami jako zaletę zdalnego kontaktu z lekarzem (45,3 proc.). Niemal równie ważna była dla nich oszczędność ...
-
Pandemia zmienia oblicze biura. Czego oczekują najemcy?
Pandemia COVID-19 z dnia na dzień zmieniła sposób w jaki pracujemy i stała się jednym z punktów zwrotnych dla sektora biurowego. Powolny proces adaptowania biurowców do nowych oczekiwań najemców i zmieniających się wymagań rynku obserwowany przed pandemią, w najbliższych kwartałach będzie więc musiał przyspieszyć, z tym, że tym razem zmiany w ...
-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
... dynamika 28,9% r/r).” – mówi Andrzej Sugajski, Dyrektor Generalny ZPL. Co firmy leasingowe mówią o kolejnych miesiącach roku? Według kwartalnego odczytu badania koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w I kwartale 2021r. ankietowane firmy oczekują wzrostu ...
-
Jak polskie firmy oceniają 12 miesięcy z pandemią?
... internetowy i branża informatyczna. Jako branże, które straciły z powodu pandemii, wskazywane są turystyka i hotele, a także gastronomia, rozrywka i sport. Jak wynika z badania, rok po wprowadzeniu pierwszego lockdownu polskiej gospodarki przedsiębiorcy oceniają kondycję firm i branż w większości neutralnie lub pozytywnie, mimo że ponad połowa ...
-
Rynek pracy po roku z COVID-19
... pandemii Polacy są otwarci na zmianę pracy? Raport "Rok nowej normalności. Pracownicy i kandydaci o rewolucji na rynku pracy" jest trzecią edycją badania przeprowadzanego przez Pracuj.pl. Pracowników i kandydatów do pracy zapytano jak postrzegają miniony rok, jego wpływ na własną sytuację zawodową, a także ...
-
Branża piekarnicza czeka na odbicie w HoReCa
... i żytniej. Choć jego udział systematycznie się obniża, nadal jest to 54% produkcji. Spadek produkcji pieczywa jest związany ze spadkiem spożycia. Z badania budżetów gospodarstw domowych, które realizował GUS wynika, że w 2019 roku spadło ono o 5% r/r. Trend spadkowy notowany jest od wielu lat ...
-
Sektor MSP zniecierpliwiony po roku pandemii
... się być dobra, tylko 15 proc. z nich skarży się na złą sytuację finansową. Z przeprowadzonego przez Keralla Research dla BIG InfoMonitor badania wynika, że 47 proc. mikro małych i średnich firmuważa, że ich sytuacja finansowa „nie jest ani dobra, ani zła”. Tylko 15 ...
-
Szczepionki Pfizer/BioNTech i AstraZeneca najpopularniejsze w mediach
... zaszczepiono w Polsce pierwszą osobę, do 26 marca 2021 roku, ukazało się w mediach ponad 5 mln informacji na temat szczepień. Na potrzeby badania przeanalizowano ponad 1 100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, w tym najważniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Najwięcej ...
-
Sztuczna inteligencja potrzebuje wiedzy i zaufania
IBM przedstawia rezultaty badań poświęconych zastosowaniu rozwiązań sztucznej inteligencji (AI) przez europejskie firmy oraz wpływowi, jaki na zastosowanie tej technologii wywarł wybuch pandemii COVID-19. Nie jest zaskoczeniem, że koronakryzys w znacznym stopniu przyspieszył wdrożenia AI w przedsiębiorstwach. Powodzenie przedsięwzięć w tym ...
-
Pracownicy fizyczni: dlaczego chcą zmiany pracy?
... z serii poświęconej raportowi. Motywacja do zmiany pracy: zarobki i ewolucja Jakie są główne przyczyny poszukiwania pracy wskazywane przez badanych pracowników fizycznych? Badania Pracuj.pl pokazują, że podobnie, jak w innych grupach zawodowych są to zarobki. Fachowców wyróżnia jednak także duże znaczenie stabilizacji i bezpieczeństwa ...
-
COVID-19 przyspieszył wdrożenie hub & spoke
... działom, np. obsługi klienta. Biura te są zlokalizowane bliżej miejsca zamieszkania pracowników, dzięki czemu nie tracą oni czasu na dojazdy. Z badania Antal i Corees Polska wynika, że już 32% firm pracuje w takim modelu, a 12% planuje jego wdrożenie. 36% przedsiębiorstw jednak jeszcze nie ...
-
Kaspersky: phishing żeruje na pandemii, na co uważać?
... , także tych związanych z pandemią, należy dokładnie sprawdzać, czy informacje pochodzą z oficjalnego źródła – powiedział Aleksiej Marczenko, szef zespołu odpowiedzialnego za badania dotyczące filtrowania treści w firmie Kaspersky. Jak przechytrzyć phishing? Użytkownikom, którzy nie chcą paść ofiarą phishingu, badacze z firmy Kaspersky zalecają ...
-
Jak pandemia zmieniła centra handlowe i konsumentów?
... jest również większe zainteresowanie dotarciem pieszo oraz rowerem, ale mamy świadomość, że na wzrosty w tym aspekcie mógł mieć wpływ sezon badania - dodaje Agnieszka Górnicka. Wiele aspektów naszego życia nieodwracalnie się zmieniła. Nowa rzeczywistość wymusiła przyśpieszanie transformacji centrów handlowych, aby szybko odpowiedzieć ...
-
Wojna i pandemia w biznesie, czyli jak polskie firmy reagują na kryzysy?
... krótkoterminowe jako niestabilne, a 84 proc. wyrażało negatywne odczucia dotyczące przyszłości. Agresja Rosji i Białorusi na Ukrainę tylko pogłębiła poczucie niepewności w przedsiębiorstwach. Z badania PIE przeprowadzonego 1 marca 2022 r., a więc w 6. dniu rosyjskiej inwazji na Ukrainę, wynikało że 42 proc. firm ma poczucie dużego lub bardzo ...
-
Inflacja wydłuża terminy płatności. Jak rośnie luka płatnicza?
... , że kryzys pogorszył sytuację ich firm. Części biznesów w naszym kraju z trudem udało się przetrwać, dlatego nie dziwią deklaracje respondentów naszego badania. 55 proc. pytanych przyznaje, że jeśli w ciągu kolejnego roku lub dwóch lat miałby nastąpić kolejny kryzys, ich firmy nie poradzą ...
-
Moda i dobra luksusowe: imponujący wzrost wartości fuzji i przejęć
... do swojego regionu. Rynek osobistych dóbr luksusowych nadal pozostaje atrakcyjnym celem dla inwestorów – tak uważa ponad 80 proc. uczestników naszego badania. 53 proc. za najciekawszy biznesowo sektor uznało kosmetyki i perfumy, 41 proc. – meble, 32 proc. – produkcję odzieży i akcesoriów, a 29 proc. ich ...
-
Jakie zmiany w globalnych łańcuchach dostaw w 2023 roku?
... covid" w Chinach, wpływ zmian klimatu, spadek stawek frachtu morskiego z Chin oraz poprawa dostępności komponentów do produkcji ... , w ramach bloków państw współpracujących ze sobą również w innych dziedzinach, np. wewnątrz UE i NATO. Z badania ABB wynika, że 70 proc. amerykańskich firm produkcyjnych planuje utworzenie lub przeniesienie zdolności ...
-
10 priorytetów politycznych prezydentury Joe Bidena
... dotyczących spraw wewnętrznych, pięć – zagranicznych. Polityka krajowa Bidena 1. Zwalczenie Covid: zadanie od pierwszego dnia Najważniejszym zadaniem Bidena od, jak to nazywa, ... generacji, zarówno na nowe reaktory, jak i na podstawowe badania i przedsięwzięcia demonstrujące energię z syntezy jądrowej. Podsumowując, alternatywne źródła energii nie są ...
-
Na szczepienia na COVID-19 coraz więcej chętnych
... rejestrować osoby w wieku 70+. I znów zainteresowanie przerosło wydolność specjalnej infolinii i przychodni. Czy świadczy to o tym, że Polacy chcą się szczepić? Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że chęć zaszczepienia się na COVID-19 rośnie. Najbardziej sceptyczni są ludzie młodzi. 45% Polaków ...
-
10 szokujących prognoz Saxo Banku na 2022 rok
... z identycznymi treściami lub nawet gorzej – treściami nienawistnymi i szerzącymi dezinformację. Własne badania Facebooka sugerują, że nastolatki spędzają dwu- lub trzykrotnie ... i jej prezes Jerome Powell będą powtarzać ten sam błąd, ponieważ po pandemii Covid gospodarka, a w szczególności rynek pracy, będą zmagać się z poważnie ograniczoną podażą, ...
-
Sektor MŚP bez inwestycji i podwyżek, ale w niezłych nastrojach
... pesymistyczne nastroje, a powyżej 50 – optymistyczne. Interesujący okazuje się być przegląd poszczególnych komponentów badania. Wynika z niego bowiem na przykład, że mimo iż wzrósł (z 45% do ... tylko nie spadł, lecz wręcz nieznacznie się zwiększył (z 21% do 22%). Z badania wynika ponadto, że negatywny wpływ koronawirusa na gospodarkę spowodował, iż ...
-
Dobra luksusowe: czas na strategię cyfrową i zrównoważony rozwój
... ). Oznacza to spadek wartości o 5,3 proc. w porównaniu z wynikami z 2019 r., mimo przeprowadzenia obszerniejszego badania (w roku 2019 było to 81 firm). 37 proc. z nich reprezentowało sektor osobistych dóbr ... . Dane za 2021 r. dostępne dla 27 spośród 97 uczestników badania Deloitte pokazują, że ich przychody wzrosły o 19 proc. rok do roku, a EBITDA ...
-
Wakacje 2021. Polacy kochają zagraniczne podróże
... się z końcem maja. Stało się tak dzięki wprowadzeniu Unijnego Certyfikatu COVID i zniesieniu obostrzeń w wielu krajach. Polska Izba Turystyki opierając się na ... , kiedy osoby zaszczepione zostały zwolnione z obowiązku wykonywania testów PCR, Bułgarią, kiedy badania PCR zostały uzupełnione o testy antygenowe czy Hiszpanią, która przestała wymagać ...
-
Eksporterzy w czasach wojny: czego się spodziewają?
... globalnego ożywienia gospodarczego Zanim zagłębimy się w wyniki Globalnego Badania Allianz Trade, przyjrzyjmy się naszym prognozom gospodarczym. Po inwazji na Ukrainę obniżyliśmy ... do poprzedniego szczytu). Ponadto, ogniska zakażeń Covid-19 w Chinach i polityka „zero Covid” spowodują przedłużenie wąskich gardeł w łańcuchu dostaw i wydłużenie terminów ...
-
Firmy z Warszawy pracują zdalnie, ale co 8. nie wie, czy wygra z pandemią
... COVID-19. Badane firmy w największym stopniu obawiają się redukcji popytu na produkty lub usługi, problemów z płynnością, oraz konieczności redukcji etatów - wynika z badania zrealizowanego przez devire. Prognozy Krajowej Izby Gospodarczej mówią, że w wyniku pandemii pracę stracić może nawet 1,3 miliona pracowników. Szacowane bezrobocie może ...
-
PIE: w czasie pandemii śmiertelność w Polsce wcale nie rośnie
... czerwca 2020 roku z powodu COVID-19 zmarło w naszym kraju 17 osób. Od momentu zarejestrowania pierwszego przypadku zakażenia - 1183. Z badania zrealizowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny wynika jednak, że śmiertelność w naszym kraju nie rośnie, lecz wręcz spada. Autorzy raportu podejrzewają również, ...
-
BrandZ: Amazon ponownie najcenniejszą marką świata, Google poza podium
... i cenach akcji odnotowanych również w kwietniu br., co pozwoliło określić skutki COVID 19. Okazało się jednak, że pomimo niewątpliwie negatywnych konsekwencji, którymi ... Wang, zajmująca stanowisko Global Head of BrandZ w firmie Kantar. Najważniejsze trendy wynikające z tegorocznego badania BrandZ Global Top 100: W tym roku marka MasterCard po raz ...
-
Będzie trudniej o pracę w IT. Koniec złotej ery informatyków?
... się przed branżą? O pracę w IT może nie być łatwo Jak czytamy w komunikacie z badania „Puls rynku pracy specjalistów i menedżerów”, kontynuowanie rekrutacji pracowników na stanowiska ... dodaje Martyna Grunt-Mejer. Wyzwania dla IT w czasie pandemii Rozwijająca się pandemia COVID – 19 ma ogromny wpływ na całą gospodarkę i stanowi wyzwanie dla wielu ...
-
Polacy a problemy współczesnego świata. Koronawirus na 1. miejscu
... . Nierzadko też wolimy uciekać w bardzo proste wyjaśnienia. Myślę jednak, że Covid będzie sprzyjał racjonalności, choć w międzyczasie ta armia szermierzy irracjonalności zdecydowanie nadmiernie urosła. Tacy ludzie jak ja, w niewielkim – jak wynika z badania „Barometr Bayer” – stopniu są postrzegani przez społeczeństwo jako źródło wiedzy naukowej ...
-
2020 rokiem zakupów internetowych i płatności elektronicznych
... W branży fintech rok COVID nie był rokiem straconym. W tegorocznej ankiecie pojawił się szereg nowych pytań. Pierwszy raz w Polsce zbadaliśmy także płatności w datkomatach i ofiaromatach. – komentuje Łukasz Kłosowski, Redaktor naczelny GoMobi.pl, członek Izby Gospodarki Elektronicznej. Raport powstał na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile ...
-
Praca za granicą: gdzie i jakie zarobki?
... realizowanych w ogólnodostępnych placówkach w Holandii uruchomiliśmy własne centra testowe Covid. Co istotne z powodzeniem prowadzimy zdalną rekrutację pracowników - komentuje ... rekrutacji i co wynika także z naszego Barometru Rynku Pracy, czyli badania, które regularnie przeprowadzamy. Zgłaszających się motywuje niestabilna sytuacja na rynku pracy ...
-
Branża kosmetyczna i farmaceutyczna to najlepsze miejsca pracy
Ostatni rok ze względu na pandemię COVID-19 był szczególnie trudny dla pracowników. Co w tym okresie doceniali oni najbardziej u pracodawców? Z badania Randstad Employer Brand Research wynika, że była to stabilność zatrudnienia. A największą zdaniem ankietowanych zapewniali pracodawcy z branży farmaceutycznej i kosmetycznej. Polacy badani ...