-
Cyfryzacja telewizji w Europie
... w Polsce przyczyniła się do słabego wyniku naszego kraju w rankingu. Z kolei brak telewizji naziemnej skutkuje relatywnie niskim stopniem nasycenia kraju sygnałem cyfrowym na poziomie 40 proc. Eksperci Instytutu Globalizacji zwracają uwagę, że cyfryzacja w Polsce odbywa się w zasadzie dzięki konsumentom i na ich koszt. Konsumenci ...
-
Cyfryzacja w Polsce w opinii Polaków
... cyfryzacja". Z badań wynika, że 41 proc. pytanych nie zgadza się ze stwierdzeniem "Polacy są dobrze przygotowani do cyfryzacji odbioru telewizji ...
-
Cyfryzacja: niewiedza Polaków wciąż duża
... podczas sondy ulicznej o możliwość dostosowania telewizji do własnych potrzeb, podkreślali chęć korzystania m.in. z telewizji wysokiej rozdzielczości, możliwości nagrywania i ... technologicznymi. W większości przypadków wynikają one jednak z niewiedzy na ten temat. „Cyfryzacja to proces, który będzie dotyczyć każdego z nas. Brak wiedzy wśród Polaków na ...
-
Cyfryzacja w Polsce wciąż nieznana
... sprzętu do odbioru tego sygnału, jednak nie wymusza zakupu nowego telewizora. Dzięki specjalnym dekoderom umożliwiającym odbiór naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) nadal możliwy jest odbiór telewizji cyfrowej w zwykłym analogowym telewizorze. Informacje o badaniu Raport „Nowoczesne technologie i telewizja cyfrowa w oczach Polaków”, przeprowadzony na ...
-
Reklama telewizyjna wciąż na topie
... spełni się zatem prognoza mówiąca o tym, że ofensywa portali społecznościowych spowoduje, iż Internet uzyska pierwsze miejsce pod względem przychodów z reklamy. Cyfryzacja telewizji spowoduje za to zmiany na rynku reklamy i wzrost znaczenia kanałów tematycznych. Mimo wysokiego już nasycenia polskiego rynku mediów, telewizja, a zatem ...
-
Telewizja HD: FreeSat wzorem dla TVP
... i pozbawiania telewizji publicznej wpływu za jej usługi. O wiele prostsze, zarówno w kwestii uruchomienia własnej platformy cyfrowej, jak i ściągalności opłat, jest potraktowanie abonamentu, nie jako podatku, lecz jako odpłatności za usługi dostarczania mediów cyfrowych. Informacje o raporcie Raport Instytutu Globalizacji pt. "Udana cyfryzacja na ...
-
Sektor TMT - nowe technologie górą
... daje możliwość osiągania przychodów ze sprzedaży dodatkowych usług abonentom płatnych telewizji. W długim okresie żyłą złota mogą okazać się usługi dostarczane dzięki telewizji trójwymiarowej. “W Polsce największe znaczenie będzie miała zapowiadana od dawna cyfryzacja telewizji naziemnej, która wreszcie ma szanse wyjść z fazy testów i objąć swoim ...
-
Monopol naturalny, czyli polski "sukces"?
... , na którym - w konsekwencji udzielania zamówień publicznych na operatorów technicznych multipleksów cyfrowej telewizji naziemnej - doszło do całkowitej monopolizacji. Pierwszy etap tego procesu został opisany w raporcie pt. „Cyfryzacja telewizji naziemnej w Polsce, czyli publiczne koszty monopolu na rynku”. Najnowszy dokument opracowany przez ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... roku o 2,1%. W pierwszych miesiącach roku zauważalny jest większy od spodziewanego odpływ pieniędzy z dużych anten do kanałów tematycznych. - Główną przyczyną jest oczywiście cyfryzacja telewizji naziemnej i odpływ widowni – a wraz z nią wpływów z reklamy – do kanałów tematycznych, ale ta sytuacja jest także pokłosiem podniesienia cen przez ...
-
Rynek mediów i reklamy 2013-2017
... telewizji kablowej, w którym dotychczas cyfryzacja postępowała wolniej. PwC szacuje, że penetracja rynku płatnej telewizji już osiągnęła 73%. Ponieważ silna konkurencja wpływa na obniżkę cen, eksperci PwC przewidują w Polsce spadek poziomu przychodów z usług płatnej telewizji w stosunku do poziomu z 2012 r. Wartość polskiego rynku płatnej telewizji ...
-
Rynek mediów i reklamy 2009-2013
... sprostają oczekiwaniom konsumentów pod względem jakości oferowanych treści. „Przyspieszająca cyfryzacja to powód, dla którego nie można już ... telewizji na żądanie), który odbędzie się głównie kosztem pay-per-view. Darmowe usługi telewizji komórkowej świadczone w wybranych krajach (np. Japonii) zmniejszą potencjalne wydatki na abonamenty telewizji ...
-
Nadawanie cyfrowe wg Polaków
... dostosowania telewizji ... telewizji cyfrowej. Na tym tle widać wielką pracę, jaką wykonały komercyjne platformy cyfrowe i karygodne opóźnienia nadawcy publicznego na tym obszarze” – komentuje prof. Godzic. Eksperci alarmują jednak, że najniższa wiedza nt. procesu cyfryzacji pozostaje wśród osób ze słabszych grup społecznych. Tymczasem cyfryzacja ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
... jednak trend, zgodnie z którym młodzi Polacy poświęcają dużo mniej czasu na oglądanie telewizji (1 godzina 54 minuty w 2013 r.) i na dodatek ograniczają konsumpcję telewizji bardziej niż ich rówieśnicy w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Włoszech. Cyfryzacja silnie wchodzi również do Polski, czego wynikiem jest istotny wzrost znaczenia mediów ...
-
Wydatki na reklamę: Polska i świat 2013
... stacji odbieranych dzięki naziemnej telewizji cyfrowej. Internet nadal utrzymuje wzrostową dynamikę przychodów, umacniając swoją silną pozycję drugiego po telewizji medium. W 2013 roku ... w 2013 roku odnotuje wzrost wydatków reklamowych. Wydatki na reklamę kinową wzrosną o 2,7%. Cyfryzacja kina i dobre pozycje filmowe przyciągające widzów do kin dają ...
-
Rynek mediów i reklamy 2014-2018
... kształt rynku rozrywki i mediów będą nadal miały dwa główne czynniki: dalsza cyfryzacja oraz rosnące znaczenie urządzeń mobilnych. Najszybciej rosnącymi segmentami będą ... się segmenty związane z tradycyjnymi mediami jak rynek prasy (-1,6), rynek płatnej telewizji (-1,2%) czy rynek radiowy (-1,0%). W prognozowanym okresie 2014–2018 r., rynek reklamy w ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 19/2019
... roku po raz pierwszy w historii więcej wydamy na promocję w sieci niż w telewizji. Warto zwrócić uwagę na drogę, jaką przeszedł rozwój wydatków na reklamę w ... który może decydować, w co chce to mieszkanie wyposażyć – mówi Marian Bruliński. Cyfryzacja to jeden z trendów, który stopniowo zmienia rynek nieruchomości. Kolejnym jest prefabrykacja, która ...
-
Igrzyska olimpijskie na celowniku cyberprzestępców
... dla organizatorów. Jakie zagrożenia wiążą się z igrzyskami olimpijskimi? Postępująca cyfryzacja i rozwój technologii smart przedkładają się na wzrost poziomu ryzyka w obszarze ... pole ataku wymierzonego potencjalnie w każdego uczestnika Systemy przechwytywania wideo dla telewizji lub sędziów, kamery CCTV i systemy alarmowe, czytniki identyfikatorów i ...