-
Polski rynek mieszkaniowy 2007
Coraz więcej jest klientów na rynku wtórnym oraz chętnych na zakup domu, tak wynika z badania przeprowadzonego przez Nowy Adres Sp. z o.o. przy współpracy z Millward Brown SMG/KRC i przedstawionego w raporcie "Polski Rynek Mieszkaniowy 2007. Popyt i preferencje nabywców". Raport „Polski Rynek Mieszkaniowy 2007. Popyt i preferencje nabywców” został ...
-
Telewizja cyfrowa mało popularna
Ponad 3/4 polskich gospodarstw domowych odbiera sygnał telewizyjny za pośrednictwem telewizji kablowej - wynika z badania PBS DGA. Zdecydowana większość respondentów - 75,6 proc. gospodarstw, odbiera sygnał telewizyjny za pośrednictwem telewizji kablowej. Zjawisko zmiany dostawcy telewizji jest znikome i dotyczy około 5 proc. gospodarstw, które ...
-
Czytnik ebooków Readius e-reader
Firma Polymer Vision, utworzona w wyniku współpracy Philipsa i Telecom Italia, poinformowała, że od dawna zapowiadany czytnik ebooków Readius e-reader, wkrótce pojawi się na rynku i będzie również telefonem komórkowym. Najciekawszą własnością Readius jest duży, 5-calowy wyświetlacz, który otwiera się podobnie jak książkę. 16 odcieni szarości ...
-
Bankructwa firm w Polsce 2007
W 2007 roku liczba upadłości w Polsce znacząco spadła w porównaniu z rokiem ubiegłym. Podczas, gdy w dwunastu miesiącach 2006 roku zarejestrowano 648 bankructwa, w 2007 roku dane wykazują łącznie 480 upadłości. Oznacza to dwucyfrowe, bo aż 26% zmniejszenie liczby upadających przedsiębiorstw - wynika z raportu Euler Hermes. „Choć działalność ...
-
Polska gospodarka w opinii KPP
Jak podkreśla Konfederacja Pracodawców Polskich, miniony rok zaskoczył wszystkich, przynajmniej pod względem wskaźników statystycznych. Rozpędzona w 2006 roku gospodarka nabrała jeszcze większej prędkości, skutkując 6,5% wzrostem gospodarczym w roku ubiegłym. Ten doskonały wynik - lokujący nas w czołówce krajów Unii Europejskiej - jest zdaniem KPP ...
-
Spis abonentów w TP musi być bezpłatny
Decyzją Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 14 lipca 2006 r. Telekomunikacja Polska S.A. została wyznaczona do świadczenia m.in. Ogólnokrajowego Spisu Abonentów (OSA) obejmującego dane abonentów publicznych sieci telefonicznych stacjonarnych i ruchomych. Prezes UKE będzie egzekwował od TP S.A. wykonanie obowiązku zapewnienia ...
-
Programy informacyjne w TV I 2008
"Wydarzenia" Polsatu były jedynym programem informacyjnym, któremu w styczniu 2008 r. przybyło widzów w porównaniu z rokiem ubiegłym - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. "Teleexpress" TVP1, lider wśród programów informacyjnych, oglądało w styczniu 2008 r. średnio 5,16 mln widzów, co dawało Jedynce w tym czasie udział w rynku na poziomie ...
-
Użyteczność stron www a ich popularność
Czy użyteczność serwisów informacyjnych i bogactwo funkcjonalności wiążą się z popularnością witryny i jej większą odwiedzalnością? W listopadzie 2007 r. specjalizująca się w audytach użyteczności poznańska agencja Symetria przeprowadziła badanie porównawcze polskich serwisów informacyjnych. Stanowiło ono próbę sprawdzenia powiązań roli ...
-
Magazyny dla kobiet XI 2007
Cosmopolitan odnotował w listopadzie 2007 r. największy wzrost sprzedaży wśród ekskluzywnych magazynów dla kobiet - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Największą sprzedaż w porównaniu z listopadem 2006 miał Twój Styl (333 269 egz., wzrost o 3,50 proc.). Na drugim miejscu jest Joy (213 629 egz., spadek o 12,37 proc.). Trzecią ...
-
Trwałe usuwanie danych z Ontrack Eraser
Firma Kroll Ontrack wprowadziła na polski rynek rozwiązanie Ontrack Eraser 3.0 - aplikację pozwalającą klientom korporacyjnym oraz instytucjom rządowym i samorządowym bezpowrotnie usuwać dane elektroniczne. Aplikacja pozwala na dokumentację daty usuwanych informacji. Ontrack Eraser jest programem, który pozwala na trwałe usunięcie danych ...
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne II 2008
Telewizji TVN wzrósł w lutym 2008 r. udział w rynku w porównaniu z lutym 2007 r., a TVP1, TVP2 i Polsat traciły widzów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVP1, najchętniej oglądana stacja telewizyjna, miała w lutym 2008 r. 23,82 proc. udziałów w rynku. W lutym 2007 r. kształtował się on na poziomie 24,1 proc. Na drugim miejscu znalazła ...
-
Reklama w telewizji II 2008
W lutym 2008 r. największe wpływy reklamowe miała telewizja Polsat - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Polsat zarobił na reklamach w lutym 2008 r. 162,79 mln zł, czyli o 44,08 proc. więcej niż w lutym 2007 r. Na drugim miejscu, pod względem wpływów reklamowych, znalazł się TVN ze 137,66 mln zł (wzrost o 3,97 proc.). Spośród stacji ...
-
Ameryka i Europa: społeczne stereotypy
Blisko połowa Europejczyków uważa, że wpływ USA na sprawy współczesnego świata jest negatywny. Amerykanie są znacznie lepszego zdania o Europie i Europejczykach, zaś Polacy cenią Wielką Brytanię bardziej, niż sami Brytyjczycy - to wyniki badań, które opublikował British Council w ramach projektu Transatlantic Network 2020. British Council ...
-
Portfel spółek: jak zbudować architekturę?
W Polsce w ostatnich latach wzrosła liczba grup i holdingów. Przejęcia i akwizycje, zakładanie kolejnych spółek są strategiami biznesowymi, które mają za cel zwiększenie skali działania firmy. Powstają grupy kapitałowe o różnej skali, działające w różnych branżach, posiadające różną strukturę i strategie działania. Dlatego budowa i zarządzanie ...
-
Wielkanoc z TV: co oglądamy w święta?
Polacy w święta spędzili przed telewizorem średnio 5 godzin i 17 minut, a najwięcej widzów miał serial "M jak miłość" - wynika z danych AGB NMR. Podczas tegorocznych świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję przez średnio 5 godzin i 17 minut, czyli o 3 minuty krócej niż przed rokiem. Najpopularniejszą propozycją programową wyemitowaną w czasie ...
-
Rynek spożywczy 2008: produkty luksusowe
Polscy konsumenci w większości są wciąż bardzo wrażliwi na cenę i deklarują nie kierowanie się w procesie zakupowym marką. Jednak grupa klientów o bardziej zasobnych portfelach, dla których wysoka jakość, marka produktu oraz szeroki asortyment sklepu odgrywają kluczowe znaczenie przy wyborze zarówno sklepu, jak i danego produktu, rośnie - wynika z ...
-
Tydzień 19/2008 (05-11.05.2008)
Sejm uregulował ustawowo kwestie zwrotu akcyzy za samochody starsze niż dwuletnie, kupione w krajach UE i Szwajcarii od 1 maja 2004 roku do 30 listopada 2006 roku. Według danych Ministerstwa Finansów, w tym okresie sprowadzono do Polski ponad 2,4 mln samochodów, za co pobrano ok. 2,5 mld zł akcyzy. W kwietniu aktywa funduszy inwestycyjnych spadły ...
-
Media interaktywne lepsze niż tradycyjne
TVN inteligentny, Radio Maryja aroganckie - takie wyniki przynosi ostatnie badanie BAV Consulting, monitorujące kondycję marek w Polsce. Zdaniem autorów badania, tradycyjne media są coraz bardziej zagrożone przez media interaktywne. W ścisłej czołówce mediów "aroganckich" znalazły się jedynie stacje radiowe, prasa oraz telewizja, nikt nie wymienił ...
-
Firmy budowlane nadal optymistyczne
Badania firmy PMR pokazują, że firmy budowlane nadal oceniają koniunkturę bardzo korzystnie, choć nieco gorzej niż pół roku wcześniej. Zdecydowana większość menedżerów największych polskich firm budowlanych pozytywnie ocenia obecną sytuację w branży. W dalszym ciągu utrzymują się jednak te same bariery rynkowe - niedobór siły roboczej i wysokie ...
-
Polscy internauci a usługi turystyczne
Firma Google przedstawiła raport z badania, w którym zapytano polskich internautów o ich opinie na temat Internetu i jego roli w procesie zakupu usług turystycznych. To bowiem zachowania konsumentów są motorem zmian na rynku turystyki online, a zarazem warunkiem komercyjnego powodzenia wprowadzanych przez firmy turystyczne innowacji. Interpretując ...
-
Pentor: nastroje konsumentów V 2008
Po kwietniowym, znaczącym wzroście, maj przyniósł ochłodzenie nastrojów konsumenckich Polaków - wynika z badania Pentora. Tym samym wszystkie trzy wskaźniki obniżyły swoją wartość w stosunku do miesiąca ubiegłego. Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł o 4,3pkt i tym samym osiągnął wartość 9,4pkt. Wskaźnik optymizmu gospodarstw domowych (OGD) i ...
-
Branża PR narzeka na zarobki
Tylko 7 proc. polskich PR-owców ocenia swoje zarobki jako bardzo dobre. 18 proc. z nich uważa, że pensje są słabe - wynika z badań przeprowadzonych przez serwis Proto.pl wraz z firmą badawczą AG Test. Największa grupa spośród badanych (41 proc.) poziom swoich zarobków ocenia jako dostateczny, a 34 proc. - jako dobry. 9,1 proc. spośród wszystkich ...
-
Koniunktura konsumencka V 2008
W maju 2008 r. ponownie pogorszyły się nastroje konsumenckie społeczeństwa polskiego - obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej zmniejszyły się, zarówno bieżący, jak i wyprzedzający - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. Wskaźnik bieżący zmniejszył się do –5,3 i był niższy niż w kwietniu o 1,5 pp., a w stosunku do wartości sprzed roku ...
-
Weekendy majowe a telewizja 2008
W czasie długich weekendów w 2008 roku statystyczny Polak spędził przed telewizorem prawie 3 godziny 50 minut, czyli średnio o ponad pół godziny więcej w porównaniu do analogicznych okresów w 2007 r. - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP. Wielu Polaków czas majowego odpoczynku przeznacza na oglądanie telewizji. W czasie długich ...
-
Kobieta-inżynier a oczekiwania finansowe
Mimo dużego zainteresowania pracodawców inżynierami, widoczne są różnice w postrzeganiu rynku pracy przez kobiety i mężczyzn. Przyszłe panie inżynier zakładają, że będą dłużej szukać pracy niż ich koledzy, mają też niższe oczekiwania co do zarobków niż mężczyźni. Po 3-5 latach pracy, na pensję w wysokości 2-3 tys. zł zgodziłoby się 21% kobiet i ...
-
Samochody używane V 2008
Po raz drugi od początku roku indywidualny import samochodów osobowych do Polski w ciągu miesiąca przekroczył pułap 100 tysięcy sztuk i wyniósł 102.300 aut - podał w raporcie Instytut Samar, powołując się na dane resortu finansów. To o 17,4 procent więcej niż przed rokiem i jednocześnie o 4,5 procent mniej niż w kwietniu bieżącego roku. Import ...
-
Nadużycia w firmach 2008
Blisko 75% prezesów największych polskich firm uważa, że nadużycia gospodarcze stanowią poważny problem i zagrożenie dla gospodarki. Zdecydowanie najpowszechniejszym nadużyciem jest łapownictwo i korupcja, które wskazuje 80% badanych. Jednocześnie firmy nadal nie podejmują aktywnych działań mających zapobiegać występowaniu nadużyć. To główne ...
-
50% dorosłych to internauci
W najbliższych miesiącach liczba użytkowników Internetu w Polsce przekroczy barierę 50% ogółu dorosłych. Wśród młodych Internet jest wszechobecny, używają go prawie wszyscy uczniowie i studenci. Rozszerza się korzystanie z sieci wśród osób w średnim wieku, natomiast najstarsi w dalszym ciągu są w sporej części wyłączeni z tego obszaru aktywności. ...
-
Tydzień 27/2008 (30.06-06.07.2008)
Z raportu Banku Światowego "Doing Business 2008" wynika, że Polska zajęła.... 74 miejsce pod względem warunków prowadzenia działalności gospodarczej spośród 180 państw świata. Wynika z niego, że najlepszy klimat dla prowadzenia biznesu mają Singapur, Nowa Zelandia, USA, Hongkong, Dania, Wlk. Brytania, Kanada, Irlandia, Australia i Islandia. Z ...
-
KPRU II zahamuje rozwój Polski
1 lipca 2008 r. Rada Ministrów uchwaliła Krajowy Plan Rozdziału Uprawnień do emisji CO2 na lata 2008-2012 (KPRU II). Jak poinformowała PKPP Lewiatan, w zależności od ilości przyznanych uprawnień do emisji dwutlenku węgla firmy przyjmą odpowiednie kierunki działań na najbliższe 5 lat. Jednak wiele z nich otrzymało limity niższe niż w latach ...
-
Emisja metanu: wzrost opłaty za środowisko
Rada Ministrów przedstawiła projekt rozporządzenia w sprawie opłat za korzystanie ze środowiska, który przewiduje znaczące podwyżki za emisję do powietrza metanu. Zdaniem Konfederacji Pracodawców Polskich wyższe opłaty będą miały negatywne konsekwencje dla całej gospodarki, a zwłaszcza dla górnictwa. Jednostkowa opłata za emisję do powietrza ...
-
Telewizja: rosną oczekiwania Polaków
Program telewizyjny bez pasm reklamowych, możliwość oglądania ulubionych seriali i programów o dowolnej porze, a także dostęp do Internetu za pośrednictwem telewizora i pilota - takiej telewizji oczekują dziś Polacy. Raport na temat potrzeb telewidzów przygotowała poznańska firma Inotel we współpracy z TNS OBOP. Wnioski z badań są jednoznaczne: ...
-
Tygodniki opinii: Newsweek zyskuje
Newsweek Polska jako jedyny spośród tygodników opinii odnotował w maju br. wzrost sprzedaży w porównaniu z majem 2007. Największy spadek miał Wprost - wynika z danych ZKDP. Liderem majowego zestawienia sprzedaży tygodników opinii jest Polityka (154 459 egz., spadek o 2,90 proc.). Drugie miejsce zajmuje Newsweek Polska (122 784 egz., wzrost o 0,39 ...
-
G DATA: szkodliwe oprogramowanie I-VI 2008
Firma G DATA przygotowała raport podsumowujący działalność twórców szkodliwego oprogramowania w okresie od stycznia do czerwca 2008 roku. Odnotowano w nim ogromny wzrost liczby szkodliwego oprogramowania w porównaniu z poprzednim rokiem oraz sfabrykowanych stron internetowych, służących do dystrybucji takich programów. Raport zwraca także uwagę na ...
-
Dolny Śląsk: kapitał ludzki 2002-2006
W momencie spisu 2002 na pierwszym miejscu pod względem wartości ogólnego miernika kapitału ludzkiego liczonego jako średnia arytmetyczna mierników cząstkowych dla badanych obszarów plasowało się województwo mazowieckie. Drugim województwem pod tym względem było wielkopolskie, a trzecim - łódzkie. Natomiast najniższe noty uzyskały województwa: ...