-
Odpady komunalne: analiza konkurencji na rynku
Ponad tysiąc przebadanych gmin, prawie 300 przedsiębiorców. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się gospodarce odpadami komunalnymi w Polsce. Efektem jest raport, który analizuje konkurencję na tym rynku. 1 stycznia 2012 r. weszła w życie przygotowana przez Ministerstwo Środowiska nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku ...
-
Polacy a oszczędzanie energii
Jak wynika z "Raportu o polskim rynku energii" zdecydowana większość badanych (87%) twierdzi, że stara się oszczędzać energię w swoich gospodarstwach domowych. Najważniejszym powodem oszczędzania energii elektrycznej jest czynnik finansowy, czyli chęć zmniejszenia wydatków (71%). Badanie o polskim rynku energii i świadomości energetycznej Polaków ...
-
Style życia osób starszych jako klientów
Osoby starsze stają się pożądaną grupą klientów: jest ich coraz więcej, mają czas i pieniądze. Aby skutecznie sprzedawać im różne produkty i usługi, trzeba zrozumieć na czym polega ich styl życia. Aktywność osób starszych można scharakteryzować przez przyjmowane przez nie style życia. Jako styl życia można rozumieć indywidualny, swoisty dla danej ...
-
Ceny Internetu stacjonarnego III 2012
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej zaprezentował Raport na temat cen usług stacjonarnego dostępu do Internetu w Polsce. Dane dotyczące usług analizowanych przedsiębiorców pochodzą z cenników zamieszczonych na ich stronach internetowych w dniu 1 marca 2012 roku. Oferty operatorów w sieciach stacjonarnych Internetu o szybkości do 2 Mbps Oferty ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 12/2012
Dwa lata temu rozpoczęto realizację magistrali gazowej pomiędzy Rosją a Niemcami po dnie Bałtyku. W roku ubiegłym oddano do eksploatacji pierwszą nitkę gazociągu. Na początku kwietnia zostanie zakończona budowa jego drugiej nitki. W sumie Nord Streem już w tym roku będzie mógł transportować 55 mld m3 gazu rocznie. Gazociąg już na niemieckim ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2011
Tendencja wzrostowa na rynku reklamy on-line wciąż się utrzymuje - według badania IAB AdEx przeprowadzonego przez PwC, wydatki ogółem na reklamę w polskim Internecie w 2011 roku wyniosły 1,948 miliarda złotych (w porównaniu z rokiem wcześniejszym jest to wzrost o ponad jedną piątą). Wzrastają wydatki na reklamę online w mniej aktywnych sektorach ...
-
Gry w Internecie 2011
Według szacunkowych danych ubiegły rok dla branży gier był rekordowy. Na gry w tradycyjnej, pudełkowej formie, te kupowane drogą elektroniczną oraz wymagające tylko przeglądarki internetowej Polscy gracze wydali prawie 700 milionów złotych - pisze portal Interaktywnie.com w raporcie "Gry w internecie". Według danych, prezentowanych na grudniowej ...
-
Wyjazdy turystyczne do USA coraz popularniejsze
W ubiegłym roku więcej klientów serwisu FRU.PL poleciało do Nowego Jorku niż do Rzymu czy Barcelony. Zainteresowanie lotami do USA w ciągu ostatnich dwóch lat zwiększyło się o blisko 40 proc. - wynika z danych internetowej platformy rezerwacji biletów. Najczęściej w 2011 roku lataliśmy do Nowego Jorku - za cel podróży obrało go ponad 38 proc. ...
-
Najlepsza firma dla inżyniera 2011
Już po raz jedenasty Bank Danych o Inżynierach prezentuje ranking najatrakcyjniejszych pracodawców zatrudniających inżynierów w Polsce. Jednym z głównych jego celów jest podnoszenie konkurencyjności przedsiębiorstw z branż technicznych i informatycznych. Tytuł "Firma dla Inżyniera" stanowi cenne wyróżnienie dla wszystkich firm zatrudniających ...
-
Upadłości firm w Polsce I-III 2012 r.
W I kwartale 2012 roku sądy ogłosiły upadłość 181 polskich przedsiębiorstw (wg danych na dzień 29 marca br.). To liczba na razie porównywalna do ostatecznego wyniku I kwartału 2011, w którym upadło 179 firm. Trzeba jednak pamiętać, że są to wyniki niepełne i statystycznie należy się jeszcze spodziewać wzrostu o 10 do 20 przypadków, co oznacza, że ...
-
Social media a komunikacja marketingowa
Dla polskich firm główną motywacją do korzystania z mediów społecznościowych jest fakt, że narzędzia tego używa konkurencja - twierdzi tak aż 62% przedstawicieli przedsiębiorstw, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez firmę doradczą Deloitte. Jego wyniki zostały zawarte w raporcie "Biznes społecznościowy - nowa era w komunikacji ...
-
Polacy a sztuczne dodatki do żywności
Pracownia Badań Społecznych i Marketingowych Soma na zlecenie FRoSTY przeprowadziła badania postaw konsumenckich wobec sztucznych dodatków do żywności. U 61% Polaków pozytywne deklaracje prozdrowotne przekładają się na zorientowane na zdrowie świadome kupowanie produktów. Jak wynika z przeprowadzonych badań, większość Polaków deklaruje ...
-
Polacy a zimowe podróże samolotem
Coraz większa liczba turystów w okresie zimowym wybiera się na wypoczynek do ciepłych krajów, wynika z danych serwisu FRU.PL. Tej zimy największą popularnością wśród turystów cieszyła się Azja - poleciało tam 79 proc. klientów FRU.PL, a najczęściej wybieranym kierunkiem była słoneczna Tajlandia. FRU.PL, na podstawie rezerwacji złożonych w serwisie ...
-
E-mail marketing w Polsce
Aż 83% badanych firm stosuje różne elementy kampanii email marketingowych w promocji swojej marki w Internecie. Najwyższy poziom email marketingu prezentują średnie przedsiębiorstwa oraz firmy z branży e-commerce i turystycznej - wynika z raportu "Stan email marketingu w Polsce 2012" przygotowanego przez ekspertów z GetResponse. Z badania wynika, ...
-
Aparat cyfrowy Samsung ST77
Zapowiadany na początku roku Samsung ST77 pojawił się właśnie na polskim rynku. Ten mały, niepozorny aparat posiada mnóstwo funkcji ułatwiających fotografowanie i łączy w sobie stylowy, nowoczesny wygląd z łatwością obsługi i wydajnością pracy. Aparat Samsung ST77 wyposażony jest w matrycę rozdzielczości 16 megapikseli i wyświetlacz TFT LCD o ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów I kw. 2012
58% pracodawców w Polsce zadeklarowało zatrudnienie specjalistów i menedżerów w I kwartale 2012 roku, a 52% ma takie plany na II kwartał. Badanie dynamiki zatrudnienia Antal Global Snapshot wskazuje, że zapotrzebowanie firm na kompetencje okazało się większe niż prognozowano pod koniec ubiegłego roku i zdecydowanie wyższe niż w większości krajów w ...
-
Polscy pracownicy nie chcą się przeprowadzać
Jesteśmy gotowi zmienić obecną pracę, gdybyśmy dostali bardziej atrakcyjną ofertę, ale niekoniecznie w sytuacji, gdyby wymagano od nas przeprowadzania się w inny rejon Polski - wynika z badania Pracuj.pl. Jak podaje serwis, nasza skłonność do wyjazdów za pracą spada z roku na rok. Poszukiwanie lub zmiana pracy jest niewątpliwie jedną z bardziej ...
-
Polskie firmy a bezpieczeństwo inwestycyjne IV 2012
Według globalnych badań przeprowadzonych przez firmę Regus od września ubiegłego roku poczucie bezpieczeństwa inwestycyjnego wśród polskich firm zmniejszyło się o 9 punktów i osiągnęło poziom 117 punktów. Jest to kontynuacja spadku odnotowanego w poprzednim badaniu przeprowadzonym pomiędzy marcem i wrześniem 2011 r. Liczba firm, które ...
-
Polacy a plany na weekend majowy
Według badania sieci handlowej Tesco, ulubionym weekendem Polaków jest majówka (76 proc.), która wyraźnie dystansuje Boże Ciało (6,5 proc.), Święto Niepodległości (3 proc.) i Wszystkich Świętych (2,3 proc.). Najmniej lubimy Trzech Króli (1,5 proc.), najmłodsze święto, które wróciło do kalendarza jako dzień wolny od pracy w 2011 roku. Z czego mogą ...
-
Usługi lokalizacyjne mają przyszłość
Usługi lokalizacyjne, czyli LBS (ang. location-based services), weszły do światowej pierwszej ligi, jako usługa, która w najbliższej przyszłości będzie się rozwijać najszybciej. Dane TNS pokazują, że globalnie ponad 60% użytkowników telefonów komórkowych, którzy nie korzystają jeszcze z usług lokalizacyjnych, chce rozpocząć korzystanie z tej ...
-
Rynek ICT 2011
Najnowszy raport biura badawczo-analitycznego DiS odnoszący się do kondycji w Polsce spółek informatycznych i telekomunikacyjnych w roku 2011 potwierdził przewidywane ochłodzenie. Przychody badanych 200 firm wzrosły tylko w tempie jednocyfrowym. Niedostatki zamówień na rynku krajowym wiele firm IT umiało odpracować głównie dzięki kontraktom na ...
-
Zaufanie do instytucji małżeństwa największe
Prawie 70 proc. Polaków ufa małżeństwu - wynika z tegorocznego badania European Trusted Brands. Rodzinę darzymy zdecydowanie większym zaufaniem niż banki (44 proc.), media (37 proc.), służby cywilne (22 proc.) czy władze państwowe (17 proc.). Blisko 70 proc. Polaków deklaruje zaufanie do małżeństwa – wynika z badania European Trusted Brands, ...
-
Kim jest polski kibic?
Młody, towarzyski, dużo zarabiający mężczyzna w szaliku lub koszulce klubowej (albo reprezentacyjnej), pochodzący z małego lub średniego miasta - to typowy polski kibic piłki nożnej. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy MasterCard, Sponsora Narodowego UEFA EURO 2012. Kim jest polski kibic? Mistrzostwa UEFA EURO 2012™, które ...
-
Stabilny rynek nieruchomości inwestycyjnych w Polsce
Według danych CBRE, wiodącej światowej firmy doradczej w sektorze nieruchomości, w 2012 r. łączna wartość inwestycji na rynku nieruchomości w Polsce powinna utrzymać się na poziomie zbliżonym do 2011 r. Prognoza oparta jest na liczbie zawieranych transakcji inwestycyjnych, których wartość w pierwszym kwartale wyniosła 250 milionów euro, oraz na ...
-
Polski Internet a literatura
"Kolejny rok z rzędu badania Biblioteki Narodowej odnotowują spadek czytelnictwa", "5-procentowa stawka VAT dobije czytelnictwo, które już teraz jest na dramatycznym poziomie", "ponad połowa Polaków nie tylko nie czyta książek, ale nawet nie jest w stanie przebrnąć przez tekst dłuższy niż trzy strony" - takie przerażające informacje można było ...
-
Polscy konsumenci a programy lojalnościowe
Prawie połowa Polaków twierdzi, że nic nie jest w stanie zachęcić ich do brania udziału w konsumenckich programach lojalnościowych - tak wynika z badania przeprowadzonego przez On Board PR Ecco Network. Program lojalnościowy jako długotrwała strategia marketingowa budowania i utrzymywania dobrych relacji z klientami jest ogromnym wyzwaniem dla ...
-
Polacy a konkursy konsumenckie
3/4 Polaków nie darzy konkursów konsumenckich zaufaniem. Jeśli już biorą w nich udział to chcą wygrywać pieniądze - tak wynika z badania przeprowadzonego przez On Board PR Ecco Network. Pomimo wzrostu liczby osób biorących udział w konkursach konsumenckich zaufanie do nich wśród Polaków jest na bardzo niskim poziomie. ¾ z badanych nie darzy ...
-
Charytatywne nadgodziny
Praca w godzinach nadliczbowych to w wielu firmach norma - zwłaszcza teraz, kiedy redukcje zmniejszyły ilość pracowników, a jednocześnie pracy jest tyle samo, a niekiedy nawet więcej. Pracownicy nauczyli się radzić sobie ze zmniejszeniem ilości wolnego czasu i przeważnie akceptują takie warunki pracy. Gorzej, że jak wynika z badania ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego I kw. 2012
W ciągu ostatnich czterech miesięcy poziom bezpieczeństwa prowadzenia działalności gospodarczej wyrażony wskaźnikiem BIG wzrósł o 5,76 pkt. i wynosi obecnie 11,12 pkt. Polskie firmy coraz lepiej oceniają zdolność kontrahentów do regulowania bieżących zobowiązań. Respondenci badania pozytywnie wypowiedzieli się na temat wpływu mistrzostw Euro 2012 ...
-
Gry wideo zyskują zwolenników
Gry wideo zyskują coraz większe grono zwolenników. Jak wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR) "Rynek elektronicznej roz(g)rywki", aż trzy czwarte polskich internautów (75%) w wieku co najmniej 15 lat grało kiedykolwiek w grę elektroniczną. To około czternaście i pół miliona użytkowników sieci. IIBR sprawdził kim są fani ...
-
Euro 2012 nie wpłynie na wydajność pracy
Aż 87% Polaków deklaruje, że jest fanami piłki nożnej, ale zainteresowanie mistrzostwami nie powinno odbić się negatywnie na wydajności naszej pracy - wynika z badania ING Cup-o-nomics. 85% respondentów deklaruje, że podczas mistrzostw będzie pracować tak jak zwykle, a 11 proc. przebadanych mówi, że rozgrywki mogą mieć wręcz pozytywny wpływ na ich ...
-
Kroll Ontrack EasyRecovery 10
Unikalna opcja sprawdzenia możliwości odzyskania danych jeszcze przed zakupem oprogramowania, nowy, intuicyjny interfejs oraz - po raz pierwszy - współpraca nie tylko z systemem Windows, ale także Mac, to podstawowe cechy oprogramowania Ontrack EasyRecovery 10. Kroll Ontrack wprowadza na polski rynek nową wersję narzędzia do przywracania cyfrowych ...
-
Rynek prywatnej opieki zdrowotnej 2012
Jak wynika z raportu firmy badawczej PMR pt. "Rynek prywatnej opieki zdrowotnej w Polsce 2012. Prognozy rozwoju na lata 2012-2014", w 2011 r. wartość rynku prywatnej opieki zdrowotnej wrosła o około 7% w stosunku do poprzedniego roku i sięgnęła 30,8 mld zł. Na wartość rynku składają się opłaty za leki i sprzęt medyczny, usługi rehabilitacyjne, ...
-
Rynek pracy w Polsce I kw. 2012
Dane BAEL za 1q2012 wskazują na kontynuację niewielkiego wzrostu liczby pracujących, co było efektem rosnącego zatrudnienia w usługach, natomiast w sektorze przemysłowym liczba pracujących zmniejszała się. Praktycznie cały wzrost liczby pracujących wynikał jednak ze wzrostu kontraktów na czas określony, co może odzwierciedlać dużą niepewność ...
-
Polskie marki nie dbają o fanów?
Socialbakers ogłasza ranking marek osiągających najlepsze wyniki w zakresie Social Customer Service. Żadna z marek polskich nie znalazła się w zestawieniu. Wyniki przeprowadzonych badań wskazują że branże: telekomunikacyjna, lotnicza i finansowa najszybciej reagują na socialowe zgłoszenia fanów. Według badania, firmy kierujące się tzw. standardem ...