-
Po co mi w firmie serwis WWW? Kiedy ma sens?
W Kwietniu 2003 IPSOS przeprowadził badania internautów w Polsce. Jedna czwarta Polaków korzysta z internetu. Są to przede wszystkim ludzie młodzi, z wyższym i średnim wykształceniem, mieszkańcy dużych miast. Niemal wszyscy internauci przeglądają strony internetowe, większość korzysta z poczty elektronicznej. Najbardziej znane portale to Onet, ...
Tematy: -
01 zgłoś się
Rozpoczął się konkurs, którego celem jest zgromadzenie najstarszych i najciekawszych nośników danych. Zebrane okazy staną się eksponatami w pierwszym w Polsce Muzeum Nośników Danych. Organizatorem konkursu jest MBM Ontrack - firma specjalizująca się w odzyskiwaniu danych. Uczestnikami konkursu mogą być osoby fizyczne, firmy, a nawet szkoły. Osoby, ...
-
Awaria i co dalej?
Jak pokazało niezależne badanie dotyczące strategii odtwarzania danych po awarii, przeprowadzone na zlecenie VERITAS Software, aż 74% firm w Polsce odczuło skutki nieplanowanego przestoju w ciągu ostatniego roku. Pomimo tego, ich szefowie nie podejmują odpowiednich działań w celu zagwarantowania, że plany odtwarzania po awarii zapewnią należytą ...
-
Obawy przed wzrostem cen
Większość Polaków jest zadowolona z tego, że Polska stała się członkiem Unii Europejskiej (55%). Niezadowolony z tego powodu jest co czwarty badany (27%). Główną przyczyną obaw związanych z przystąpieniem Polski do UE są obawy o wzrost cen w Polsce. Zmiana cen po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej Z badania zrealizowanego przez Ipsos w ...
-
Style życia w Polsce
Prawie dwie trzecie polskich konsumentów woli kupować produkty polskie niż zagraniczne, blisko połowa Polaków preferuje zdrowy styl życia, zwraca uwagę na właściwe odżywianie i starannie dobiera produkty żywnościowe i potrawy - wynika z kolejnej fali badania "Style życia w Polsce". Prawie dwie trzecie polskich konsumentów (61 proc.) woli kupować ...
-
Anonimowe randki w sieci
Co drugi Internauta (51%) wykorzystuje sieć do zawierania nowych znajomości. Większość z nich jest jednak dość ostrożna przy ujawnianiu prawdziwych danych personalnych oraz wizerunku, szczególnie przy pierwszym kontakcie. Chociaż aż 89% spośród nich ujawniło przynajmniej jedną ze swych danych osobistych, to jedynie 6% było tak nieostrożnych, że ...
-
Zwyczaje żywieniowe Polaków 2005
Pomimo ogólnych zmian w sytuacji społeczno-ekonomicznej w Polsce po 1989 roku, w sposobie odżywiania i postawach Polaków wobec żywienia nie nastąpiły zasadnicze zmiany - wynika z badania "Zwyczaje żywieniowe Polaków" prowadzonego cyklicznie przez GfK Polonia. Choć na przestrzeni ostatnich 15 lat nastąpiły pewne zmiany w zakresie odżywiania Polaków ...
-
Lubimy wyroby markowe
Z badań zrealizowanych przez TNS OBOP na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych ProMarka wynika, że polscy konsumenci cenią jakość, funkcjonalność i nie ulegają reklamie. Ponadto kierują się własnym doświadczeniem przy wyborze produktów markowych. Badania "Co Polacy sądzą o marce" miały na celu m.in. określenie zwyczajów ...
-
IP VPN Crowley'a także dla małych
Crowley Data Poland, dostawca rozwiązań transmisji danych i głosu, wprowadza nową usługę IP VPN przeznaczoną zarówno dla korporacji, jak i dla przedsiębiorstw z sektora MSP. Umożliwia ona pełną konwergencję transmisji danych, dostępu do Internetu i rozmów telefonicznych w pakiecie z usługami dodanymi. Zastosowane rozwiązania pozwalają na ...
-
Rynek bankowy w Polsce
Ostatnie wydarzenia na naszej scenie politycznej, zwróciły po raz kolejny uwagę na rodzimy sektor bankowy. Spór dotyczący fuzji banków Pekao SA i BPH wykorzystała część polityków, wysuwająca argumenty wysokich cen usług bankowych oraz niekorzystnego wpływu kapitału zagranicznego w polskim sektorze bankowym. Po raz kolejny padały zarzuty o bardzo ...
-
50% Polaków dobrze ocenia prezydenta
Z najnowszego badania CBOS wynika, że 50 procent Polaków pozytywnie ocenia prezydenta Kaczyńskiego. Ankietowani uważają, że dobrze wypełnia on obowiązki głowy państwa. 27 procent respondentów jest przeciwnego zdania. 30 procent badanych twierdzi, że Lech Kaczyński jest lepszym prezydentem niż Aleksander Kwaśniewski. 8 procent respondentów twierdzi ...
-
Reklama internetowa w branży farmaceutycznej
Stwierdzenie przenoszące polskie strony internetowe z branży farmaceutycznej do marketingowego średniowiecza w rzeczy samej jest najłagodniejszą i najbardziej kurtuazyjną formą określenia obecnego stanu rzeczy. Serwisów promujących leki lub różnego rodzaju farmaceutyki było i jest wiele. Większość z nich ogranicza się jednak zaledwie do ...
-
Silne wpływy Unii Europejskiej
Polacy spośród 12 krajów Unii Europejskiej najsilniej opowiadają się za zwiększeniem wpływów Unii w krajach członkowskich. 31% Europejczyków uważa, że Unia powinna mieć takie same wpływy jak obecnie, 35% badanych Europejczyków jest zupełnie odmiennego zdania - takie wyniki uzyskano w tegorocznym badaniu European Trusted Brands, przeprowadzanym ...
-
Mundial 2006: typy internautów
Polska reprezentacja dotrze do 1/8 finału Mistrzostw Świata w piłce nożnej - wynika z najnowszego badania zrealizowanego przez Gemius SA i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) na zlecenie firmy betandwin. Największe szanse na zdobycie Pucharu Świata ma - zdaniem badanych - Brazylia. W opinii 43 proc. uczestników sondażu zwycięzcą ...
-
Polacy źle oceniają sytuację w kraju
Z najnowszego badania CBOS wynika, że ponad połowa Polaków - 55 procent negatywnie wypowiada się o sytuacji w Polsce. Tylko 27 procent ankietowanych pozytywnie ocenia ogólną sytuację w kraju. Ponadto 51 procent respondentów uważa, że obecna sytuacja polityczna Polski jest zła. 18 procent badanych zapytanych o zmianę sytuacji w kraju przyznało, że ...
-
Efektowna utrata danych w 2006
Ontrack, firma zajmująca się odzyskiwaniem danych, zaprezentowała tegoroczną edycję rankingu najoryginalniejszych przypadków utraty danych. W Polsce zwyciężył Liroy. Muzyk stracił całą swoją najnowszą płytę na dwa tygodnie przed oficjalną premierą. We wszystkich opisanych przypadkach dane udało się odzyskać. „Tegoroczna lista pokazuje, że utrata ...
-
Młodzi inżynierowie wybierają Polskę
Polscy adepci szkół technicznych chętnie zostaną w Polsce, o ile pracodawcy zaoferują im satysfakcjonujące warunki pracy. Oznacza to w pierwszej kolejności stworzenie odpowiednich możliwości rozwoju osobistego i zawodowego. Tylko 4% przyszłych inżynierów chce wyjechać z Polski na stałe. Tak wynika z badania PROinżynier, przeprowadzonego na pięciu ...
-
Błędy użytkowników przyczyną utraty danych
Stowarzyszenie IT Policy Compliance Group poinformowało o wydaniu najnowszego raportu na temat "Jak chronić ważne dane?". Według raportu, co roku w 20% firm dochodzi przynajmniej do 22 przypadków utraty ważnych danych. Największe straty dotyczą poufnych informacji o klientach, finansach, firmie, pracownikach oraz zasobach IT. Ulegają one kradzieży ...
-
Nowy telefon MOTOKRZR K3
Motorola wprowadziła na polski rynek metalowo-szklany MOTOKRZR K3 - nowy telefon działający w sieciach 3G. Dzięki zastosowaniu standardu transferu danych HSDPA telefon umożliwia szerokopasmowy przesył informacji. To z kolei pozwala m.in. na szybkie ściąganie plików, płynne oglądanie wideo czy przeglądanie stron WWW w przeglądarce Opera Mobile. ...
-
G DATA: zagrożenia internetowe w 2008
Firma G DATA przygotowała prognozę rozwoju złośliwego oprogramowania w 2008 roku. Zdaniem specjalistów możemy spodziewać się wzrostu liczby zagrożeń. Cyberprzestępcy ciągle rozwijają swoje "produkty" i dopasowują je do najnowszych trendów, dlatego w roku 2008 będą nękać internautów trojanami jednorazowego użytku oraz zwiększą liczbę ataków ...
-
Polacy stawiają na stabilność zatrudnienia
Po ostatnich kilku latach dość częstych zmian pracy Polacy stawiają teraz na stabilność zatrudnienia - wynika z sondażu Gfk Polonia przeprowadzonego na zlecenie "Rzeczpospolitej". Tylko 9 proc. badanych planuje zmianę pracodawcy w ciągu 12 najbliższych miesięcy. To dużo mniej niż w ostatnich trzech latach, gdy pracę zmieniła ponad jedna czwarta z ...
-
Bankowość online: obawy Polaków
F-Secure, producent rozwiązań do zabezpieczania danych i ochrony przed włamaniami, zaprezentował wyniki badań przeprowadzonych przez TNS OBOP dotyczących postrzegania przez Polaków kwestii bezpieczeństwa bankowości on line. Wśród badanych dominowały niepewność oraz problemy z określeniem stopnia bezpieczeństwa usług finansowych oferowanych on line ...
-
KPP: analiza bezrobocia w Polsce
Badania GUS dowodzą, że w ostatnich latach, nasz rynek pracy ulega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany w strukturze zatrudnienia i mobilności pracowników wyszły daleko poza prognozy i obiegowe oceny ekonomistów oraz polityków. Konfederacja Pracodawców Polskich, w związku z obchodzonym Ogólnopolskim Dniem Walki z Bezrobociem, przedstawiła analizę ...
-
Ochrona danych podczas burz - porady
0,5 mln złotych dziennie - tyle może tracić zinformatyzowana polska firma, która utraciła dostęp do strategicznych danych przez gwałtowne, letnie burze. Prywatni użytkownicy komputerów tracą najczęściej czas, np. wskutek utraty prac naukowych, a czerwiec to termin składania prac dyplomowych na większości uczelni wyższych. Dlatego też eksperci z ...
-
Sytuacja ekonomiczna MSP w IV kw. 2008
Niemal 70% badanych przedsiębiorców przyznaje, że sytuacja gospodarcza Polski w ostatnim kwartale uległa pogorszeniu. Dalszego pogorszenia spodziewa się blisko 60% badanych. Równie mało optymistycznie respondenci patrzą na przyszłość naszego kraju - takie są wyniki badania MSP INDEKS przeprowadzonego przez ABR Opinia w IV kwartale 2008 roku. ...
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport z badania konsumenckiego "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku. Klienci instytucjonalni" przeprowadzonego przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. Wyniki badania wskazują, że prawie trzy na cztery badane firmy (73,3%) użytkują zarówno telefony stacjonarne, jak i komórkowe. Tylko ...
-
Phishing: metody ataków
Kaspersky Lab, producent rozwiązań do ochrony danych, opublikował w Encyklopedii Wirusów VirusList.pl nowy artykuł pt.: "Phishing, pharming i sieci zombie - to czego nie wiesz o swoim komputerze". Tekst autorstwa Macieja Ziarka, niezależnego analityka współpracującego z Kaspersky Lab Polska, tłumaczy metody wykorzystywane przez cyberprzestępców do ...
-
Sprawdzanie poczty: WP i Outlook na czele
Zespół FreshMaila przeprowadził badanie, mające odpowiedzieć na pytanie, jakich programów i systemów używają polscy internauci do przeglądania poczty elektronicznej. Celem badania było sprawdzenie rzeczywistych zachowań internautów, a nie tylko deklarowanych schematów działania. Z badania wynika, że 57% badanych internautów sprawdza pocztę poprzez ...
-
Oglądalność telewizji: udział dzieci spada
W 2008 r. najmłodsi widzowie (4 - 15 lat) przeznaczyli na oglądanie telewizji średnio 2 godziny 12 minut dziennie. To o godzinę i 14 minut mniej niż statystyczny polski telewidz. Najchętniej oglądaną dziecięcą stacją tematyczną jest Disney Channel, którą codziennie chociaż przez chwilę ogląda ponad 500 tysięcy osób w wieku 4 - 15 lat - wynika z ...
-
Rynek telewizyjny I-VI 2009
W pierwszym półroczu 2009 r. Polacy poświęcili na oglądanie telewizji średnio 3 godziny 42 minuty dziennie. Oznacza to, że spędzamy więcej czasu na oglądaniu telewizji. Coraz rzadziej jednak wybieramy ofertę programową czterech największych stacji - wynika z badania TNS OBOP. W pierwszym półroczu 2009 r. Polacy poświęcili na oglądanie telewizji ...
-
Kradzież danych: szybki rozwój trojanów
O ile pojęcie szkodliwego oprogramowania do kradzieży danych jest stosunkowo nowe, to cel istnienia takiego oprogramowania jest już dobrze znany. Jest nim kradzież z uszkodzonych sieci i komputerów danych poufnych. Pozyskane w ten sposób dane pozwalają na rozwój gospodarki cyberprzestępczego podziemia, która oparta jest na sieciach przestępczych ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą III kw. 2009
Liczba osób objętych badaniem obrotu towarów i usług w ruchu granicznym na granicy polsko-ukraińskiej w III kwartale 2009 roku wyniosła 17,8 tys. (łącznie z małym ruchem granicznym), z tego: Polacy - 9,2 tys. i cudzoziemcy - 8,6 tys. Spośród cudzoziemców przekraczających granicę polsko-ukraińską ponad 6% posiadało Kartę Polaka - podał Główny Urząd ...
-
Marki własne detalistów w Polsce 2009
PMR Research - dział badawczy firmy PMR - przeprowadził badanie na ogólnopolskiej próbie konsumentów. Badanie przeprowadzono we wrześniu 2009 roku. Celem projektu było zbadanie zwyczajów zakupowych konsumentów oraz ich poglądów na temat marek własnych. Najpopularniejsze marki własne Z badania wynika, że najbardziej rozpoznawalnymi w Polsce markami ...
-
Rynek telewizyjny w 2009 r.
Statystyczny Polak w 2009 roku poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny i 35 minut dziennie. To o przeszło 9 minut więcej niż w roku ubiegłym. Oznacza to, że statystycznie poświęciliśmy na oglądanie telewizji w ubiegłym roku 54 i pół dnia - wynika z badania TNS OBOP. Liderem wśród stacji pozostaje TVP1. Udziały stacji wyniosły 21,42%. W ...
-
Sektor MSP: ocena IV kw. 2009 i prognoza I kw. 2010
Po raz pierwszy od ubiegłego roku wzrosła liczba optymistów wśród badanych przedsiębiorców, którzy w tym kwartale oceniali kondycję gospodarczą kraju i własnej firmy. Polscy przedsiębiorcy są jednak realistami i większość nie ma złudzeń co do zakończenia kryzysu - ich zdaniem realny staje się raczej rok 2011 lub 2012 i dalej (57 proc.) - wynika z ...