-
Polscy studenci a e-learning
Blisko 60% polskich studentów spędza codziennie od 3 do ponad 7 godzin w Internecie. Większość ważnych spraw załatwiają w sieci - czytają, oglądają filmy i seriale, korzystają z bankowości elektronicznej, komunikują się ze znajomymi na portalach społecznościowych, przygotowują się do sprawdzianów i egzaminów. Z badania przeprowadzonego dla Polish ...
-
Internet w Polsce I-XII 2011
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 55,4%. Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w ...
-
Powierzchnia wystawiennicza ciągle rośnie
Dzięki badaniu przeprowadzonemu we wrześniu 2011 r. przez Polską Izbę Przemysłu Targowego wśród członków PIPT, którzy zarządzają obiektami targowo-konferencyjnymi w Polsce oraz wśród operatorów pozostałych obiektów tego typu w kraju, możliwe było umieszczenie statystyk opisujących powierzchnię wystawienniczą krytą brutto polskich obiektów w ...
-
Polskie firmy stawiają na wzrost przychodów
Ponad 1/3 dyrektorów finansowych w Polsce ocenia, że bieżący rok będzie dobrym czasem na inwestycje. Sytuacja finansowa polskich firm jest korzystna, dlatego przedsiębiorcy zamierzają koncentrować się głównie na wzroście przychodów - tylko dla jednej czwartej priorytetem będzie restrukturyzacja. Największym zagrożeniem dla prowadzenia działalności ...
-
Profil polskiej internautki
Gdzie w sieci najlepiej widać różnice pokoleniowe między kobietami? Jakie serwisy internetowe odnotowują najwyższy odsetek odwiedzin przedstawicielek płci pięknej? Gemius Polska prezentuje profil polskiej internautki, przygotowany na bazie wyników badania Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2011 roku oraz raportów "E-commerce w Polsce 2011" i " ...
-
Dobry kierowca: kobieta czy mężczyzna?
Stereotyp funkcjonujący w Polsce, który mówi że kobiety są gorszymi kierowcami niż mężczyźni, nie do końca się potwierdza - takie wnioski płyną z ogólnopolskiego badania zorganizowanego przez towarzystwo ubezpieczeń Link4 oraz Polską Izbę Motoryzacji. Kto częściej powoduje wypadki? Z badania Barometr Ubezpieczeniowy Link4 wynika, że w ostatnich ...
-
Instytucje finansowe a Facebook
Nie takie internetowe jak się malują - tak można podsumować obecność polskich instytucji finansowych w mediach społecznościowych. Według aplikacji catNapoleon.com 10 największych fan page'y polskich banków ma w sumie ponad 210 tys. fanów. Według danych za ostatni kwartał zeszłego roku w tych samych bankach klienci mieli ponad 14,5 mln rachunków ...
-
Polscy i ukraińscy kibice w Internecie
Czy emocje sportowe przeżywane w domowym zaciszu można porównać do tych odczuwanych podczas meczu na trybunach? Kim są polscy i ukraińscy e-kibice, gdzie szukają informacji o wynikach meczu i ciekawostek na temat ulubionych drużyn? Jak pokazuje badanie Megapanel PBI/Gemius za styczeń 2012 roku oraz gemiusAudience Ukraine serwisy sportowe cieszą ...
-
Polacy a rozliczanie PIT 2011
Jak wynika z najnowszego badania KPMG, ponad połowa podatników w Polsce nie ma trudności z przygotowaniem formularza PIT. Mimo tych zapewnień, według opinii ankietowanych, w 2012 roku jedynie 37% Polaków wypełni roczne zeznanie podatkowe w pełni samodzielnie. Około 70% Polaków zdecyduje się na przekazanie 1% podatku na rzecz organizacji pożytku ...
-
Ile wart jest 1% podatku?
W 2011 roku łączna kwota z 1% podatku przekazanego na rzecz organizacji pożytku publicznego wyniosła 400,2 mln zł. Ministerstwo Finansów podaje, że zeznania podatkowe 10 134 625 osób, tj. ponad 38% wszystkich podatników, zawierały wnioski o przekazanie części podatku na cele charytatywne. Z kwietniowym badaniu KPMG czytamy, że w tym roku na ...
-
Piractwo komputerowe na świecie 2011
Z najnowszego Światowego Badania Piractwa Komputerowego wynika, że 46% użytkowników komputerów w Polsce przyznaje, że nabywa nielegalne oprogramowanie. Część z nich twierdzi, że "piratuje" cały czas lub często. Inni utrzymują, że robią to okazjonalnie lub rzadko. Takie postawy wobec piractwa komputerowego powodują, że 53% oprogramowania używanego ...
-
Rynek HoReCa w Polsce 2012
Spędzanie czasu poza domem w pracy czy szkole są najczęstszymi powodami do jedzenia poza domem dla Polaków, według najnowszego badania przeprowadzonego dla raportu "Rynek HoReCa w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014". Jako najbardziej ulubioną respondenci wybierali polską kuchnię, jednak to sieci barów szybkiej obsługi ...
-
Internet w Polsce I-III 2012
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 55,6%. Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w ...
-
Euro 2012 zwiększy "soft power" Polski
Zdaniem ekspertów z firmy doradczej Ernst & Young tegoroczne mistrzostwa Europy w piłce nożnej mogą poprawić polski "soft power" - czyli zdolność kraju do pozyskiwania sojuszników i zdobywania wpływów dzięki atrakcyjności własnej kultury, polityki i ideologii. W rankingu krajów o najwyższym wskaźniku "soft power" przygotowanym przez Ernst & Young ...
-
Rynek badań klinicznych 2012
Według najnowszego raportu PMR "Rynek badań klinicznych w Polsce 2012. Prognozy rozwoju na lata 2012-2014" rynek badań klinicznych w Polsce będzie w najbliższych trzech latach rósł umiarkowanie, o około 5% rocznie, do wartości 860 mln zł w 2014. Polska pozostanie jednym z najbardziej atrakcyjnych krajów regionu ze względu na wielkość populacji, ...
-
Polacy a wakacje na własną rękę
Ulubionym wakacyjnym kierunkiem polskiego turysty jest Chorwacja, prawie wcale nie korzystamy z "couchsurfingu", rozwój tanich linii lotnicznych niespecjalnie zachęcił nas do organizacji wakacji we własnym zakresie, bo i tak podróżujemy głównie samochodem, który jednocześnie bywa dla nas także .... sposobem na nietypowy nocleg. Ponad 60 proc. ...
-
Szerokopasmowy dostęp do Internetu a wzrost PKB
W 2010 r. dostęp do Internetu miało prawie 9 mln Polaków, a udział Internetu w całym PKB Polski wyniósł zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte 4,8 proc., czyli 68 mld zł. W najbardziej optymistycznym scenariuszu, w 2020 r. może być to już 13,1 proc. PKB, czyli aż 345 mld zł. Dostęp do szybkiego Internetu będzie miało wtedy 28 mln Polaków. ...
-
Polacy a dziedzictwo kulturowe
89% Polaków uważa, że dziedzictwo kulturowe pełni ważną rolę społeczną, a 62% respondentów uznaje, że największą wartością zabytku jest to, że jest świadectwem naszej wspólnej historii. Ponad połowa z Polaków jest przekonana, że zabytki mają pozytywny wpływ na rozwój społeczno-ekonomiczny poszczególnych regionów - takie wyniki przyniosły ...
-
Piłka siatkowa w badaniach statystycznych GUS
W 2012 r. reprezentacja Polski w piłce siatkowej po raz pierwszy w historii wygrała Ligę Światową i będzie reprezentowała Polskę na Igrzyskach XXX Olimpiady w Londynie. Niniejsza notatka jest oparta na wynikach badań statystycznych, realizowanych przez GUS i prezentuje dane na temat struktur organizacyjnych, sędziów, trenerów, infrastruktury i ...
-
Internet w Polsce IV-VI 2012
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja to 57 %. Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie ...
-
Stres w pracy rośnie
Najnowsze badania przeprowadzone przez firmę Regus wykazują, że pracujący Polacy są coraz bardziej zestresowani. Ankieta została przeprowadzona wśród ponad 16 tys. pracowników na całym świecie, w tym w Polsce. Prawie połowa pracujących Polaków (40 proc.) twierdzi, że poziom doświadczanego przez nich stresu jest wyższy niż rok temu. Respondenci ...
-
Najpopularniejsze marki w polskich centrach handlowych
Polska Rada Centrów Handlowych zaprezentowała najnowszy raport rynkowy PRCH Retail Research Forum (PRCH RRF) obejmujący pierwsze półrocze 2012 r. Raport konsoliduje informacje na temat podaży nowoczesnej powierzchni handlowej, jej nasycenia na rynku ogólnopolskim i na rynkach lokalnych, dostarcza informacji na temat trendów w zakresie siły ...
-
Internet w Polsce VI-VIII 2012
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, obecna penetracja wynosi 56,90 %. Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie od czerwca do sierpnia 2012 ...
-
Na city break raczej nie samolotem
Sezon na wyjazdy typu city break trwa. Z danych Internetowego Centrum Podróży eSKY.pl wynika, że w tym roku weekendowe wypady mają trochę inny charakter - w sytuacji, gdy bilety lotnicze drożeją Polacy, decydują się na podróże do stolic krajów sąsiadujących lub odwiedzają duże polskie miasta. Liczba rezerwacji hotelowych w tych miastach - polskich ...
-
Stres a sen oczami Polaków
61% Polaków odczuwa stres, prawie połowa ma problemy ze snem i po przebudzeniu, nie czuje się wyspana. Martwimy się pracą, sytuacją finansową i szybkim tempem życia a po stresujący dniu, walczymy z bezsennością - taki obraz Polaka wyłania się z raportu Melisany Klosterfrau "Stres a sen" na podstawie badania przeprowadzonego przez TNS Polska. Z ...
-
Polskie firmy: nacisk na wzrost przychodów
Dla 80 proc. dyrektorów finansowych w Polsce priorytetem na najbliższe 12 miesięcy będzie wzrost przychodów, ale jednocześnie 70 proc. uznaje za równie ważną redukcję kosztów. W polskich firmach coraz wyraźniej odczuwalna jest obawa przed recesją i spadkiem popytu. M.in. takie wnioski płyną z trzeciej edycji międzynarodowego badania dyrektorów ...
-
Polscy internauci 2012
Już 64 proc. Polaków korzysta z Internetu, jednak w 2012 r. ich liczba wzrosła tylko o 2 proc. Spośród osób, które nie używają Internetu tylko 4 proc. deklaruje, że chce zacząć. Zmienia się sposób korzystania z sieci, w tym roku 16 proc. internautów korzystało z mobilnego Internetu, podczas gdy w 2011 r. tylko 10 proc. Potrzebne są też ...
-
Ponad 3 mld PLN na badania i rozwój
Ponad 3 mld PLN na badania i rozwój w ramach nowych instrumentów wsparcia. Wśród preferowanych sektorów są m.in. motoryzacyjny, lotniczy, telekomunikacyjny, IT i biotechnologiczny. Finansowanie dostępne zarówno dla dużych przedsiębiorstw, jak i firm z sektora MŚP. Preferowana współpraca pomiędzy nauką i biznesem. Takie główne wnioski wypływają z ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 50/2012
Istnieje przestrzeń do dalszych obniżek stóp procentowych - uważa Ryszard Petru, ekonomista i przewodniczący Towarzystwa Ekonomistów Polskich. W jego ocenie należy spodziewać się, że docelowo stopa referencyjna NBP zatrzyma się na poziomie poniżej 4 procent. Rada Polityki Pieniężnej niedawną decyzją obniżyła stopy procentowe o 25 punktów bazowych, ...
-
Rynek lotniczy: podsumowanie 2012
Producenci samolotów (a więc i części do nich, których produkcja w Polsce rozwija się dynamicznie) dobiegający końca 2012 rok, jak i zapewne przyszły, zaliczą do udanych - dostawy samolotów w bieżącym roku wzrosły o ok. 14%. Co może być z polskiej, czy nawet z szerszej – europejskiej perspektywy zaskakujące: także ich klienci, czyli linie lotnicze ...
-
Polacy polubili atom? Większe poparcie dla energetyki jądrowej
Za budową w Polsce elektrowni atomowej opowiada się już ponad połowa Polaków - wynika z badania opinii publicznej przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC. Od startu rządowej kampanii „Poznaj atom. Porozmawiajmy o Polsce z energią” grono zwolenników energii jądrowej wzrosło z poziomu 51 proc. aż o 5 punktów procentowych. Dodatkowo, badania ...
-
Internet w Polsce VIII-X 2012
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, obecna penetracja wynosi 56,70 %. Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie od sierpnia do października ...
-
Polacy a zakupy online za granicą
Dlaczego kupujemy za granicą? Polacy, tak jak mieszkańcy środkowej i wschodniej Europy, jako główny powód wymieniają cenę oraz dostępność towarów. Dlatego wśród marek chętnie kupowanych za granicą są zarówno np. Adidas czy Casio, o wyborze których decyduje cena jak i drogie marki niszowe, których w Polsce jeszcze nie ma. Wnioski oparto o badanie ...
-
Polacy a Internet w telefonie
5,5 mln Polaków korzysta regularnie z Internetu w telefonie - wynika z badania Consumer Connection System (CCS) przeprowadzonego przez Isobar Mobile Polska i Aegis Media Polska. Wielu reklamodawców ma problem z uzyskaniem odpowiedzi na pytanie kim są ludzie, którzy korzystają z Internetu w komórkach? Czy to nadal wyłącznie entuzjaści nowinek, czy ...
-
Polskie firmy 2012-2013
Sytuacja makroekonomiczna Polski w 2012 roku była postrzegana jako dobra. W 2012 roku Polska osiągnęła najwyższy wzrost gospodarczy pośród wszystkich krajów Europy. W świetle tych niezłych, na tle Europy, danych za rok 2012 – rok 2013 może już niestety taki dobry nie być. Niezwykle optymistyczne prognozy budżetowe Ministerstwa Finansów – mogą się ...