-
Sektor opakowań musi postawić na recykling odpadów z plastiku
Aż jedna trzecia ze zużywanych na polskim rynku 3,5 mln ton tworzyw sztucznych służy dziś produkcji opakowań. Poziom recyklingu tych ostatnich nie jest jednak imponujący - w przypadku polskich gospodarstw domowych sięga on zaledwie 40 proc. Problem produkcji, konsumpcji i gospodarowania odpadami z plastiku dotyczy dziś całego globu. Unia ...
-
Polisa turystyczna, czyli bądź przezorny jak... polski turysta
Przezorny jak polski turysta? Może na takie porównanie jest dziś jeszcze trochę za wcześnie, ale niewątpliwie widać, że świadomość ubezpieczeniowa podróżujących Polaków i ich zapobiegliwość stają się coraz większe. Potwierdzeniem tego może być badanie zrealizowane dla firmy Aviva przez SW Research. Dowodzi ono, że niemal co drugi podróżny (45,5%) ...
-
Polscy rolnicy inwestują wbrew koniunkturze
W IV kwartale minionego roku wskaźnik koniunktury IRG SGH dowiódł pogorszenia się sytuacji w rodzimym rolnictwie, obniżając się z poziomu -2,7 pkt do -9,3 pkt. Okazuje się jednak, że polscy rolnicy najwyraźniej czują się już na tyle silni, ze wahania koniunktury nie przeszkadzają im inwestować - z opracowanego przez Attention Marketing, Agrotime i ...
-
Powierzchnie magazynowe odporne na światowe zawirowania
W ubiegłym roku Polska dołączyła do grona 25 najbardziej rozwiniętych gospodarek świata. W tym kontekście ubiegłoroczne dane z rynku nieruchomości magazynowo-produkcyjnych są potwierdzeniem tego, że Polska w pełni zasłużyła na ten awans – podsumowuje w najnowszym raporcie „Occupier Insight: Rynek magazynowo-produkcyjny w Polsce” Tom Listowski, ...
-
Mateusz Morawiecki i lista sukcesów PiS
Opublikowany w Rzeczpospolitej wywiad z Mateuszem pt. „Chcemy dać Polakom święty spokój i dostatnie życie” opierał się na twierdzeniach urągających inteligencji przeciętnego obywatela oraz refleksjach dotyczących polityki gospodarczej, jaskrawo sprzecznych z badaniami empirycznymi. A to oznacza, że Morawiecki albo nie wie co mówi, albo wie, ale ...
-
Kluby fitness odwiedzają już 3 mln Polaków
Polacy zrozumieli, że zdrowy tryb życia i aktywność fizyczna zdecydowanie popłacają. Dowodem na to są liczby. Z danych zawartych w najświeższym raporcie „The European Health & Fitness Market 2019” wynika, że w minionym roku przychody klubów fitness w Polsce sięgnęły 4,2 mld zł, a liczba ich członków - blisko 3 mln osób. Ciągle jednak z tego ...
-
Rynek inwestycyjny w regionie Europy Środkowo-Wschodniej
Rynek inwestycyjny w Polsce nie ma powodów do narzekań. Miniony rok okazał się dla niego okresem zaskakującym i to właściwie tylko w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Dane zgromadzone przez BNP Paribas Real Estate Poland wyraźnie pokazują, że polskie nieruchomości komercyjne ciągle cieszyły się dużym zainteresowaniem inwestorów, zwłaszcza tych z ...
-
Zdrowie psychiczne pracownika to w Polsce temat tabu
Zaburzenia psychiczne dotykają coraz większą rzeszę Polaków. World Health Organization uważa, że jest na nie narażona nawet 1/4 naszej populacji. Państwowa Inspekcja Pracy przestrzega, że przewlekły stres w pracy to prosta droga do depresji lub nerwicy. Tymczasem, jak dowodzą badania przeprowadzone przez ADP, na codzienne występowanie ...
-
Polki niezadowolone z wynagrodzenia
Wprawdzie z ankiety przeprowadzonej przez Sukces Pisany Szminką wynika, że 64 proc. Polek jest zadowolonych ze swojej pracy, to jednak o pełnej satysfakcji mówi już tylko 27 proc. badanych. Z kolei co trzecia respondentka w ogóle nie jest zadowolona z kariery zawodowej. Powodem są m.in. wynagrodzenia. 2 na 3 panie uważają, że ich pensja nie jest ...
-
Francuskie firmy w Polsce. 25 lat udanych inwestycji
Francuska Izba Przemysłowa oraz KPMG przedstawiają raport „25 lat polsko-francuskiego partnerstwa. Inwestycje francuskie w Polsce”. Opracowanie dowodzi m.in., że przedsiębiorcy znad Sekwany są zadowoleni z prowadzenia biznesu w kraju. Niemal wszyscy (95%) deklarują, że ich doświadczenia ze współpracy z polskimi przedsiębiorstwami są pozytywne lub ...
-
Co 3. Polak bez ubezpieczenia turystycznego
Wprawdzie dużo mówi się o rosnącej świadomości ubezpieczeniowej naszego społeczeństwa, to jednak ciągle wielu z nas nie decyduje się na zagwarantowanie sobie wakacyjnego bezpieczeństwa. Badania wskazują, że co trzeci Polak na zagraniczny urlop nie wykupuje ubezpieczenia turystycznego. Taka "oszczędność" może sporo kosztować. Serwis Ocenapolis.pl ...
-
Jak rośnie polski sektor MŚP?
Liczba przedsiębiorstw w Polsce wzrasta, a wraz z nią przybywa nowych miejsc pracy. Jak wynika z najnowszej edycji opracowanego przez PARP „Raportu o stanie sektora MŚP w Polsce”, dziś w sektorze mamy już niemal 2,1 mln podmiotów, w których zatrudnienie znajduje prawie 10 mln osób. Ostatnie lata przyniosły małym i średnim przedsiębiorstwom wzrost ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 34/2019
Mercedes Klasy G jest już kultowym samochodem, a popyt na niego nie maleje. W 2017 roku sprzedano w Polsce 130 samochodów, rok później - 350, a w tym roku jest to już 400 sztuk, czyli cała dostępna pula na rynek polski. Z okazji 40. urodzin Gelendy do sprzedaży trafiają trzy specjalne edycje "Stronger Than Time" - Mercedes-Benz G 400 d, ...
-
Nie pozbędziemy się smogu bez ocieplania budynków?
Temat spowijającego polskie miasta smogu powraca jak bumerang wraz z każdym ochłodzeniem. Działania służące poprawie jakości wdychanego przez nas powietrza zakrojone są na coraz szerszą skalę i to zarówno na szczeblu ogólnopolskim, jak i lokalnym. Czy dyskusja na ten temat wywiera wpływ na wiedzę Polaków? Czy wiemy skąd bierze się smog i jak z nim ...
-
Zachowania konsumenckie zdominowane przez internet
Zakupy online cieszą się wśród Polaków rosnącą popularnością. Przez internet kupujemy głównie małe AGD, telefony, zabawki, sprzęt komputerowy i RTV. Najrzadziej decydujemy się na produkty spożywcze. Jednak nawet wówczas, gdy finalnie zakupów dokonujemy w tradycyjnym sklepie, to wcześniej i tak zaglądamy do sieci, poszukując informacji na temat ...
-
Najmodniejsze kurorty narciarskie. Nie tylko Zakopane!
Wprawdzie tegoroczna zima w wielu zakątkach naszego kraju nie ma nic wspólnego z tradycyjnym postrzeganiem tej pory roku, to jednak na szczęście na mapie Polski i Europy z łatwością znajdziemy i takie miejsca, które zdecydowanie sprzyjają uprawianiu sportów zimowych. Gdzie Polacy wybierają się na narty? Z danych przedstawionych przez KAYAK.pl ...
-
Relacje międzyludzkie w pracy. Czy jest miejsce na przyjaźń i akceptację?
Relacje międzyludzkie w pracy bywają trudne, ale okazuje się, że w przypadku polskich pracowników ta kwestia nie prezentuje się najgorzej. 2/3 Polaków przyznaje, że lubi ludzi, z którymi pracuje. U kolegów doceniamy w szczególności poczucie humoru, wiedzę merytoryczną, zaangażowanie w pracę, chęć niesienia pomocy innym oraz komunikatywność. ...
-
Jak polskie firmy postrzegają rozwój technologii 5G?
Polskie firmy pokładają spore nadzieje w rozwoju sieci 5G. To jeden z głównych wniosków, jaki płynie z badania zrealizowanego przez Ericsson Polska we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną oraz Skandynawsko-Polską Izbą Gospodarczą. Spodziewane korzyści obejmować mają zarówno przedsiębiorstwa, jak i całą gospodarkę. Jak czytamy w ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2020 r. Jeszcze bez efektu COVID-19
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku fuzje i przejęcia w Polsce nieco przyspieszyły. Cykliczny raport opracowywany przez FORDATA i Navigator Capital wskazuje, że sfinalizowanych zostało o 9 transakcji mniej niż w analogicznym kwartale 2019. Badany okres zamknął się 55 "dealami". Największym okazało się przejęcie Polskich ePłatności, ...
-
Mało chętnych na ubezpieczenia online. Polisy kupujemy od agenta
Jedno z ostatnich badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia dla UNIQA Polska pokazało, że kanał internetowy nie jest ulubioną przez Polaków drogą zakupu polis. Okazało się, że w tym przypadku pozostajemy tradycjonalistami, kupując ubezpieczenia przede wszystkim za pośrednictwem agenta. Do podobnych wniosków prowadzi również marcowe badanie EY. ...
-
Staże wakacyjne - sposób na budowanie doświadczenia zawodowego
Dane napływające z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dowodzą niskiej aktywności zawodowej najmłodszych Polaków. Okazuje się, że w minionym roku charakteryzował się nią zaledwie co trzeci reprezentant grupy wiekowej 15-24 lata. Powód? Najmłodsi Polacy zwykli skupiać się na edukacji. Tymczasem powinni pamiętać, że świetną okazją na ...
-
Czy polskie firmy płacą terminowo? Na Opolszczyźnie tak, na górnym Śląsku nie
Rzetelna Firma w oparciu o dane Krajowego Rejestru Długów sprawdziła rzetelność polskich firm. Gdzie firmy płacą terminowo za towary i usługi, a gdzie mają z tym największe problemy? Okazało się, że najbardziej rzetelne firmy działają na Opolszczyźnie, Podlasiu i Podkarpaciu, a najmniej rzetelne znajdziemy w województwie śląskim, mazowieckim i ...
-
Czy pandemia zmieniła plany na wakacje 2020?
Perturbacje związane z wybuchem pandemii odcisnęły swoje piętno na życiu wielu Polaków. Zmieniło się wiele, czy także plany na wakacje 2020? Ze zrealizowanego przez Prezentmarzeń badania „Zwyczaje urlopowe Polaków 2020” wynika, że ci z nas, którzy pomimo zagrożenia koronawirusem zdecydowali się na urlop, wypoczywają w kraju, głównie nad morzem (25 ...
-
Sektor MŚP bez inwestycji i podwyżek, ale w niezłych nastrojach
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na polskim sektorze MŚP. Wiele firm musiało zmierzyć się z koniecznością redukcji wynagrodzeń lub etatów, inne stanęły oko w oko z bankructwem. Polska gospodarka, po raz pierwszy od wielu lat, zaczęła się kurczyć. Nie jest zatem zaskoczeniem, że nastroje panujące wśród przedsiębiorców są niewesołe. Najnowsze ...
-
Wyprawka szkolna. Kupujemy i wybieramy przez internet
To już ostatni dzwonek, aby zająć się zakupem wyprawki szkolnej. Jak do tej kwestii podchodzą Polacy? Z badania zrealizowanego przez Kantar Millward Brown dla Wonga Polska wynika, że przy kompletowaniu wyposażenia dla uczniów polscy rodzice często korzystają z internetu. I nawet jeśli zakupów finalnie dokonują w sklepie stacjonarnym, to i tak ...
-
Ubezpieczenie na życie coraz bardziej popularne. Czego się boimy?
Ubezpieczenie na życie jeszcze do niedawna cieszyło się wśród Polaków dość umiarkowaną popularnością. Okazuje się jednak, że i to się zmieniło. Z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia dla ERGO Hestia wynika, że na przestrzeni ostatniego półrocza blisko połowa z nas rozważała lub zakupiła tego rodzaju polisę. To kolejny dowód na rosnącą ...
-
Amerykańskie inwestycje w Polsce: co zmieniła pandemia?
Stany Zjednoczone to jeden z najważniejszych dla Polski inwestorów. Generują one 11% wszystkich zagranicznych inwestycji bezpośrednich w naszym kraju, stanowiąc przy tym równowartość 4% rodzimego PKB. Co istotne, z opracowanego przez KPMG i Amerykańską Izbę Handlową w Polsce raportu pt. „Klimat inwestycyjny w Polsce w ocenie firm amerykańskich” ...
-
Polscy konsumenci zmęczeni zdalnymi kanałami komunikacji?
Polscy konsumenci niewątpliwie doceniają możliwości, jakie daje im cyfrowa komunikacja. Świetnym tego przykładem może być chociażby tempo, w którym adaptujemy rozwiązania bankowości elektronicznej, czy pracę w systemie home office. Jak jednak dowodzą badania przeprowadzone przez EY Polska i Billennium, cyfrowe metody komunikacji nie muszą ...
-
Ochrona środowiska: Polacy za mało zamożni na postawy proekologiczne?
Segregacja odpadów, trend zero waste, ograniczenie nadmiernej konsumpcji to zagadnienia, do których Polacy przywiązują coraz to większą wagę. Co więcej, okazuje się, że dla kształtowania się postaw proekologicznych niebagatelne znaczenie ma pandemia. Potwierdza to badanie zrealizowane przez IQS dla Gumtree Polska, z którego wynika, że 2/3 Polaków ...
-
Polacy o pandemii, fake newsach i demokracji
Polacy źle oceniają demokrację w Polsce, uważają, że fake newsy są ogromnym problem i zagrożeniem dla demokracji, a walkę z pandemią oceniają lepiej na szczeblu unijnym i lokalnym - to niektóre wnioski z najnowszego badania Eurobarometr, przeprowadzonego przez firmę Kantar Polska na zlecenie Komisji Europejskiej. Jak Polacy oceniają walkę z ...
-
Szczepienia przeciwko COVID-19: jak przekonać sceptyków?
2 na 3 Polaków to zwolennicy szczepień, pozostali próbują się im sprzeciwiać i kontestować zasadność przyjęcia szczepionki. Nie brakuje wśród nas osób, które są przekonane, że pandemia to wymysł mediów, polityków czy koncernów farmaceutycznych. Tymczasem coraz częściej naszych uszu dobiegają przestrogi przed 4. falą zachorowań. Jakie różnice w ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w III kw. 2021 r.
W III kwartale br. aktywność inwestorów na rynku M&A okazała się nieco niższa aniżeli w poprzednich trzech miesiącach. Od lipca do sierpnia doszło w Polsce do 68 transakcji fuzji i przejęć. To o 14 mniej niż w II kwartale roku. Największą transakcją badanego okresu było nabycie 100% udziałów UPC Polska przez Play Communications - wynika z ...
-
Co drugi Polak ma oszczędności, co trzeci boi się ubóstwa
Połowa Polaków ma oszczędności, ale aż 43 proc. nic nie odkłada na czarną godzinę - wynika z najnowszego badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej "Portfel statystycznego Polaka w pandemii". Nie napawa optymizmem fakt, że co trzeci Polak obawia się ubóstwa. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ilu Polaków posiada oszczędności? ...
-
Najbardziej Pożądany Pracodawca w Polsce. Ranking Antal
Antal opublikował ranking Najbardziej Pożądanych Pracodawców w Polsce w 2021 roku. Laureatami zostali: Allegro, LG Energy Solution Wrocław, BNY Mellon (Poland), Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności SA oraz Intrum. Firmy te zdobyły najwięcej punktów w trzech obszarach (dobrowolna analiza firmy pod kątem wskaźników HR, odpowiedzi ...
-
Inflacja skłania Polaków do szukania dodatkowej pracy
Mimo trudnej sytuacji gospodarczej nasz rynek pracy jest wciąż stabilny. Jednak bijąca rekordy inflacja wpływa na nastroje polskich pracowników. Co piąty z nich zamierza podjąć dodatkową pracę, żeby podreperować swój budżet, zwłaszcza, że badani pracownicy nie widzą szans na podwyżkę - wynika z najnowszego Monitora Rynku Pracy realizowanego przez ...