-
Parki handlowe i sklepy convenience przyspieszyły. To skutek pandemii?
JLL prezentuje podsumowanie sytuacji, która panowała na rynku nieruchomości handlowych w Polsce u schyłku pierwszej połowy bieżącego roku. Najnowsze dane są tym bardziej interesujące, że 2/3 badanego okresu przypadło na okres wybuchu i rozwoju pandemii w naszym kraju. Eksperci przekonują m.in., że beneficjentem "nowej rzeczywistości" mogą stać się ...
-
Czy praca zdalna może być remedium na wypalenie zawodowe?
Przyjmowanie na siebie zbyt dużej odpowiedzialności przy niewielkim wynagrodzeniu, brak możliwości rozwoju zawodowego i awansu oraz zbyt duże obciążenie obowiązkami to tylko niektóre z długiej listy czynników, które mogą zaowocować wypaleniem zawodowym pracownika. Z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że dotyka ono już co 3. ...
-
Budżet domowy w pandemii: racjonalniej, ale nie bez inwestycji
Wprawdzie w dobie pandemii Polacy postawili na rozsądne zarządzanie budżetem domowym, to jednak nie zrezygnowali jednocześnie z inwestycji – dowodzi badanie zrealizowane przez ING Bank Śląski. Tym, co w największym stopniu determinuje kierunek i metody naszych działań w zakresie finansów, jest panująca niepewność – uważa komentująca wyniki badania ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VII 2020
Najświeższe, lipcowe badanie internetu przeprowadzone przez Polskie Badania Internetu i firmę badawczą Gemius pokazało, że liderem wśród wydawców ponownie okazała się Grupa Google, która dominowała zarówno w kategorii komputery i laptopy, jak i kategorii urządzenia mobilne. Wśród domen liderem znowu jest google.com, a wśród aplikacji - Aplikacja ...
-
Najszybszy internet mobilny w VII 2020. Czas na Orange?
Kto oferuje Polakom najszybszy internet mobilny? Lipcowy ranking operatorów komórkowych RFBENCHMARK to dominacja Orange w kategorii średniej szybkości pobierania danych i wysyłania danych. Pod względem najniższej wartości ping na wyróżnienie zasłużył T-Mobile. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Który z operatorów oferował najszybszy internet mobilny ...
-
Udany urlop wypoczynkowy w czasie pandemii? Znamy sposoby
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, wielu Polaków zdecydowało się spędzić wakacje 2020 poza domem. Serwis Prezentmarzeń postanowił sprawdzić, jakie czynniki decydowały o tym, że urlop wypoczynkowy, na który udaliśmy się w czasach pandemii, uznawaliśmy za udany. Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika, że liczyło się dla nas przede ...
-
Wakacje 2020 inne niż wszystkie. Jak je spędziliśmy?
Wakacje 2020 dobiegły końca. Nadeszła więc pora podsumowań. Jak Polacy spędzili ten, inny niż wszystkie dotychczas, sezon urlopowy? Z badania zrealizowanego przez Prezentmarzeń wynika, że co czwarty z nas udał się nad Bałtyk, a po 17% badanych wybrało Mazury i wędrówki po rodzimych górach. Postawiliśmy przede wszystkim na kameralne urlopy, w ...
-
Rynek elektroniki, AGD, RTV oparł się pandemii
Światowy rynek elektroniki, AGD, RTV oparł się pandemii. Z danych Panelu Handlowego GfK wynika, że globalny spadek sprzedaży na rynku TCG (ang. Technical Consumer Goods) w pierwszej połowie roku wyniósł 5,8 proc. To niedużo w porównaniu z innymi branżami. W Polsce sprzedano mniej urządzeń, ale wartościowo rynek urósł o 9 proc. Pandemia COVID-19, ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
Randstad opublikował właśnie wyniki 41. edycji badania Monitor Rynku Pracy. Publikacja niesie ze sobą dość pozytywne wieści. Okazuje się, że odmrożenie gospodarki i powrót do normalności polepszył nastroje panujące wśród pracowników, na co dowodem może być m.in. niższy aniżeli w poprzednim kwartale odsetek pracowników oceniających ryzyko utraty ...
-
Jak napisać CV? Nie wie tego 50% Polaków
W odpowiedzi na pytanie, jak napisać CV, wielu weteranów rekrutacji bez zająknięcia wymieni co najmniej kilka istotnych kwestii. Czy jednak praktyka potwierdza nasze obeznanie w tym temacie? Niekoniecznie. Z badania przeprowadzonego przez LiveCareer Polska wynika, że połowa życiorysów składanych pracodawcom to dokumenty niedopracowane lub ...
-
Home office podoba się i pracownikom i cyberprzestępcom
Wybuch pandemii sprawił, że spora rzesza Polaków została skierowana do pełnienia swoich obowiązków służbowych w trybie home office. Na tak nagłą popularność pracy zdalnej mało kto był jednak gotowy, co w oczywisty sposób musiało obnażyć związane z nią problemy. Mowa tu chociażby o braku procedur, odpowiedniego przeszkolenia pracowników, czy za ...
-
Ericsson: Polacy chcą polskiej sieci 5G
Uruchomienie sieci 5G to temat ożywionej dyskusji. W najnowszym badaniu, które Ericsson zlecił SW Research, zapytano Polaków o ich opinie odnośnie bezpieczeństwa danych w sieci 5G, jej wpływ na konkurencyjność naszego kraju, a także o to, kto powinien być odpowiedzialny za jej budowę. Oto, co udało się ustalić. W budowę sieci 5G należy zaangażować ...
-
Jak 2. fala pandemii wpływa na zachowania konsumenckie?
Najnowsza odsłona badania firmy doradczej Deloitte Global State of the Consumer Tracker wskazuje na wyraźny wzrost niepokoju wśród polskich respondentów. Od czasu poprzedniego badania wzrósł on aż o 12 pp. Na tle innych nacji zdecydowanie wyróżnia nas strach o zdrowie własne i najbliższych. Nie jest żadnym zaskoczeniem, że obawy te przekładają się ...
-
Sektor MŚP tnie wydatki. Na czym oszczędza najwięcej?
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na sytuacji polskich przedsiębiorców. I wprawdzie znajdziemy i beneficjentów kryzysu, to jednak większość firm dotknęły jego negatywne skutki. Potwierdzeniem tego są rezultaty zleconego przez KRD badania „Jak pandemia zmieniła biznes”, z którego wynika, że aż 2 na 3 respondentów zmuszonych zostało do redukcji ...
-
Zachowania konsumentów: Polacy przestraszeni pandemią jak nigdy wcześniej?
Przed nami najnowsza odsłona cyklicznego badania Global State of the Consumer Tracker autorstwa Deloitte. Najnowsze doniesienia wskazują na spore zmiany w zachowaniach konsumentów z Polski. Są one efektem znacznego wzrostu wywołanych pandemią obaw. W badanym okresie okazały się one tak silne, że zaprowadziły nas na szczyt zestawienia krajów z ...
-
Polacy a zmiany klimatu i inne problemy ekologiczne
Havas Intelligence przedstawił wyniki najnowszej edycji badania Climate Change. Zestawienie ich z danymi pochodzącymi z pierwszego, przeprowadzonego przed 11 laty projektu, doskonale unaoczniają nam zmiany, jakie zaszły w podejściu Polaków do kwestii ekologicznych. Porównanie to pokazało m.in., że odsetek osób przekonanych o wpływie własnym i ...
-
Praca zdalna: nie ma szans na 100% home office?
Pandemia przyniosła za sobą masowe upowszechnienie się pracy zdalnej. I wprawdzie home office przypadł do gustu zarówno pracownikom, jak i pracodawcom, to jednak okazuje się, że ci ostatni nie planują 100-procentowego przejścia na ten tryb pracy. Z badania zrealizowanego przez EY Polska wynika, że 15% firm chce utrzymać pracę zdalną w wymiarze 2 ...
-
Sprzedaż smartfonów w Polsce: Xiaomi i Apple liderami w 2020 roku
Z danych IDC wynika, że w Polsce w roku 2020 sprzedano 8,5 mln smartfonów. W porównaniu do roku 2019 sprzedaż spadła o 8,5% w ujęciu ilościowym i 11,4% w ujęciu wartościowym. Czyżby to wpływ pandemii COVID-19? Pandemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na sprzedaż smartfonów, ponieważ do zdalnej pracy czy nauki dużo praktyczniejszym zakupem od ...
-
Czy praca zdalna i hybrydowa zredukują powierzchnię biura?
Wprawdzie rodzimi pracownicy oczekują od swoich pracodawców, że praca zdalna zostanie w ich grafikach również po zakończeniu pandemii, to jednak zdradzają również wyraźne przywiązanie do biurka i atrakcyjnej powierzchni biurowej, z których nie chce rezygnować 58% badanych. To jeden z wniosków, które niesie za sobą badanie zrealizowane przez Antal ...
-
Centra handlowe: czy jest szansa na powrót koniunktury?
Jak dowodzą dane zgromadzone przez Polską Radę Centrów Handlowych, w minionym roku oddano do użytkowania o 4 proc. więcej powierzchni handlowej niż rok wcześniej. Apetyt inwestorów na nieruchomości handlowe wyraźnie jednak zmalał - finalizacji doczekały się transakcje o wartości 658 mln euro, a więc trzy razy niższej aniżeli w 2019 r. Prognozy dla ...
-
Biura na rynkach regionalnych I kw. 2021
Polska Izba Nieruchomości Komercyjnych podsumowała dane BNP Paribas Real Estate, CBRE, Colliers, Cresa, Cushman&Wakefield, JLL, Knight Frank, Savills dotyczące regionalnych rynków biurowych w I kwartale 2021 roku. Gdzie zostały oddane nowe inwestycje? Na którym rynku doszło do największych transakcji? Ile wynoszą obecnie zasoby powierzchni ...
-
Sztuczna inteligencja w rekrutacji i poszukiwaniu pracy. Co na to Polacy?
Sztuczna inteligencja śmiało wkroczyła pod strzechy, a Polacy wydają się być z nią bardzo oswojeni. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby najnowsze badania serwisu Pracuj.pl, z których wynika, że aż 2/3 z nas nie miałoby oporów przed uczestniczeniem w rekrutacji pracowników prowadzonej przez roboty. Nie jest to jednak równoznaczne z gotowością HR ...
-
Czy branża motoryzacyjna już wrzuciła wyższy bieg?
AutomotiveSuppliers.pl przyjrzał się danym Eurostatu, aby zobaczyć, jak radzi sobie obecnie polski przemysł motoryzacyjny. Z opublikowanego właśnie komunikatu wynika, że w I kwartale bieżącego roku produkcja sprzedana branży motoryzacyjnej zdołała się utrzymać na plusie, ale zatrudnienie okazało się niższe aniżeli w analogicznym okresie ...
-
Wakacje 2021: gdzie, z kim, za ile?
Niespodziewane pojawienie się pandemii zepsuło wielu Polakom ubiegłoroczne plany urlopowe. Wakacje 2021 dają już jednak szanse na udany wypoczynek. Serwis wakacje.pl przyjrzał się rezerwacjom dokonywanym przez swoich klientów, zyskując w ten sposób obraz naszych urlopów. Gdzie, jak, z kim i za ile będziemy wypoczywać? Oto, co udało się ustalić ...
-
Liczy się doświadczenie zawodowe nie studia? Młodzi o rynku pracy
Młodzi Polacy nie zwlekają z aktywnością zawodową do końca studiów - wynika z opracowanego przez Pracuj.pl badania „Doświadczenie ma znaczenie”. Aż 94% przebadanych studentów i absolwentów deklaruje, że na rynku pracy pojawia się jeszcze podczas pobierania edukacji. Zdobywanie pierwszych doświadczeń zawodowych na jak najwcześniejszym etapie to o ...
-
Kobiety w kadrze zarządzającej. Tak czy nie?
Kobiety ciągle stanowią mniejszość kadry zarządzającej, chociaż ich zatrudnianie na wyższych stanowiskach zyskuje szerokie poparcie społeczne. Popiera je 2 na 3 Polaków, a blisko 8 na 10 uważa, że przy obsadzaniu posad menedżerskich płeć nie powinna mieć żadnego znaczenia. Bardzo duża jest również grupa badanych, którzy dobrze oceniają skuteczność ...
-
Zrównoważony rozwój w handlu. Co sądzą konsumenci?
Zrównoważony rozwój to termin, który odmieniany jest ostatnio przez wszystkie przypadki i to w najróżniejszych kontekstach. Nie jest zatem zaskoczeniem, że zaczyna on w dużym stopniu determinować zachowania konsumentów. Potwierdzeniem tego jest analiza przeprowadzona przez Inquiry, z której wynika, że 6 na 10 polskich kupujących podejmuje swoje ...
-
Zakupy spożywcze robimy z listą w ręku
64% konsumentów z 21 krajów świata robi zakupy spożywcze z listą w ręku - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Robi tak również 65% Polaków. Co trzeci respondent na świecie po pandemii zaczął sięgać po tańsze produkty, a 37% badanych planuje posiłki na cały tydzień. W czasie zakupów spożywczych z wcześniej przygotowanej ...
-
Prywatność w sieci: strony www wiedzą o nas za dużo
W dzisiejszych czasach o prywatność w sieci bywa trudno. Polacy zdają się to dostrzegać, przyznając, że zdają sobie sprawę, iż strony internetowe gromadzą na ich temat zbyt wiele danych. Jednocześnie nie oznacza to wcale, że nasza świadomość w kwestiach gromadzenia danych online jest bardzo wysoka. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki stosunek do ...
-
Rośnie spożycie alkoholu. Co 5. Polak pije więcej niż przed pandemią
O tym, że Polacy "za kołnierz nie wylewają", wiadomo już nie od dziś. Potwierdzeniem słuszności tego powiedzenia są wyniki badania ARC Rynek i Opinia, zrealizowanego równoległe z badaniami innych rynków, które prowadziły agencje badawcze skupione w sieci IRIS. I choć pijemy więcej niż przed pandemią, to jednak wcale nie my, ale Szwajcarzy mają ...
-
Dojazdy do pracy w 2020 roku. Jaki środek lokomocji?
Jednym z pytań dodatkowych w Ogólnopolskim Badaniu Wynagrodzeń było pytanie o rodzaj środka lokomocji, jakim pracownicy dojeżdżają do firmy. Ponad połowa (66%) zatrudnionych jeździła do pracy samochodem. Drugim najbardziej popularnym środkiem transportu był autobus. Korzystało z niego 12% badanych. Natomiast 7% ankietowanych zadeklarowało, że ...
-
Impulsywne zakupy nie tylko w Black Friday
Połowa Polaków jest podatna na impulsywne zakupy - wynika z badania Quality Watch zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Co gorsza, pod wpływem chwili jesteśmy skłonni wydać naprawdę sporo. Jedna piąta badanych potrafi co najmniej raz na kilka miesięcy wydać impulsywnie aż 500 zł. Już jutro Black Friday, uznawany za początek ...
-
Polski leasing: finansowanie firm na dużym plusie
Pojawiły się najnowsze dane odnośnie polskiego rynku leasingu. Kolejna porcja informacji cyklicznie publikowanych przez ZPL dowodzi, że miniony rok leasingodawcy mogą zdecydowanie zaliczyć do udanych. Wartość inwestycji sfinansowanych leasingiem wzrosła bowiem o blisko 31% rdr. Najwyraźniej zatem związane z pandemią pogorszenie wyników należy już ...
-
Najczęstsze cyberataki i jak się przed nimi bronić
W ostatnich dwóch tygodniach sieć i media tradycyjne zalewają nas informacjami o przeprowadzanych przez grupy hakerskie cyberatakach. Trwająca w sieci wojna informacyjna pokazała nam, jak wielką moc ma w walce o pokój na świecie niszczenie i wykradanie danych z baz i systemów komunikowania się skonfliktowanych ze sobą państw. Ale czy cyberatak to ...
-
Ukraińcy w Polsce, wojna w Ukrainie. Co sądzą Polacy?
Havas Intelligence, część Havas Media Group, przedstawia wyniki badania poświęconego stosunkowi Polaków do Ukraińców oraz wydarzeń rozgrywających się za naszą wschodnią granicą. Początkowo analizą zamierzano objąć jedynie nasze nastawienie wobec pracowników z Ukrainy, ale wybuch wojny sprawił, że badanie rozszerzono również o pytania dotyczące ...