-
Gospodarka Polski w 2008 wg Lewiatana
Zdaniem PKPP Lewiatan obraz polskiej gospodarki rysujący się po 11 miesiącach 2008 r. nie jest jednorodny. Koniec roku w gospodarce był słabszy niż trzeci kwartał. Jednak to spowolnienie nie byłoby tak niepokojące, gdyby nie kryzys na światowych rynkach finansowych oraz bardzo silne osłabienie wzrostu gospodarczego u głównych partnerów handlowych ...
-
Kryzys gospodarczy w opinii Polaków
Agencja Synovate przeprowadziła wśród Polaków badanie na temat tego co sądzą o kryzysie gospodarczym. Pierwsza edycja została zrealizowana w sierpniu 2008 roku, czyli na miesiąc przed bankructwem banku Lehman Brothers, a kolejna w grudniu 2008. Z przeprowadzonych badań wynika, że kryzys nie ma większego wpływu na niepokój i obawy Polaków, ...
-
Tydzień 10/2009 (02-08.03.2009)
Szwajcarski bank UBS w swoim kolejnym raporcie poinformował, że Polska i polskie firmy potrzebują w tym roku ok. 70 mld USD na spłatę długów, a stanowi to ok. 1/6 zapotrzebowania krajów regionu na pożyczki (według danych w tym raporcie kraje i firmy Europy Środkowo-Wschodniej tylko w 2009 roku potrzebują ponad 400 mld USD, aby spłacić swoje ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2008 r.
Wartość rynku reklamy internetowej w Polsce wyniosła w 2008 roku 1,174 mld złotych. Tym samym Internet prześcignął inne dotąd popularne kanały reklamowe: radio i outdoor, stając się drugim po telewizji nośnikiem przyciągającym największe budżety reklamowe. Autorzy badania AdEx analizującego wydatki na reklamę online - firma doradcza ...
-
Kultura firmy: czym cechują się Polacy?
Polacy to indywidualiści. Wbrew powszechnej opinii nie są społeczeństwem przywiązanym do podziału zadań na typowo kobiece i męskie. Niechętnie poddają się władzy zwierzchniej, a decyzje podejmują raczej indywidualnie niż grupowo - wynika z badania Kultury Przywództwa w Polsce przeprowadzonego w ramach programu Talent Club. W dostępnych ...
-
Sytuacja na rynku nieruchomości 2009
Aż 55,4% ekspertów z branży nieruchomości uważa, że sytuacja na rynku nieruchomości jest zła, a pogorszy się jeszcze bardziej. Tylko 11,9% badanych sądzi, że sytuacja ta może się polepszyć - wynika z raportu "Kondycja branży nieruchomości w Polsce w 2009 roku" przygotowanego przez SMG/KRC na zlecenie kancelarii prawnej Krawczyk i Wspólnicy. Wśród ...
-
Sytuacja materialna Polaków 2009
Polacy są finansowymi pesymistami, aż 67,8% z nas nie widzi żadnych szans na poprawienie swojej sytuacji materialnej - wynika z badania MoneyTrack dotyczącego postaw Polaków wobec pieniędzy i instytucji finansowych. Najważniejsze fakty z badania MoneyTrack 2009 46,3% badanych posiada oszczędności. Odsetek osób, posiadających oszczędności jest ...
-
Polscy programiści popularni w kraju
Do niedawna niemal każdego, kto miał cokolwiek wspólnego z komputerami, klasyfikowano w Polsce jako informatyka. Obecnie ten obszar zatrudnienia podzielony jest na wiele specjalizacji. Coraz większą popularnością cieszy się zawód programisty. W ciągu zaledwie kilkunastu lat funkcjonowania zyskał w Polsce miano społecznie pożądanego i cenionego ...
-
Rośnie wykorzystanie Internetu
Z roku na rok rośnie w Polsce rola Internetu jako kanału komunikacji. Już w chwili obecnej według danych Gemius Megapanel liczba internatów w wieku 7 lat+ to ok. 15 mln osób. W związku z tym OMG Digital zbadał stopień korzystania przez Polaków z Internetu, telewizji i prasy w realizacji potrzeb z zakresu najpopularniejszych zainteresowań. Coraz ...
-
Wybór pracy: płaca ważna dla inżyniera
Z 25% do 40% wzrosła liczba studentów uczelni technicznych, którzy na pewno chcieliby pracować w Polsce. Równocześnie z 4% do 1% spadała liczba tych, którzy chcieliby wyjechać z Poski na stałe. Wybierając przyszłego pracodawcę, przyszli inżynierowie będą się kierować kolejno: wynagrodzeniem, możliwościami rozwoju zawodowego oraz branżą, w której ...
-
Rynek e-commerce: w 2009 r. stagnacja?
Firma Gemius SA od 5 lat bada kondycję sektora e-commerce w Polsce. Co roku notowany był kilkuprocentowy wzrost odsetka internautów dokonujących zakupów w sieci. Najnowsza fala badania pokazała jednak, że udział klientów e-sklepów i aukcji internetowych nie zmienił się w porównaniu z rokiem ubiegłym. Czy mamy zatem do czynienia ze stagnacją na ...
-
HSPA+ w sieci PTC
Polska Telefonia Cyfrowa wprowadziła technologię HSPA+ dzięki której możliwe jest zaoferowanie transmisji danych z prędkością do 21 Mbps. Do końca września technologia ta będzie dostępna w 11 miejscowościach w Polsce. Jest to technologia mobilnego dostępu do Internetu, która pozwala na transmisję danych w kierunku użytkownika z prędkością do 21 ...
-
Sukces kampanii Kupuj Nasze.PL
Podsumowujące kampanię "Kupuj Nasze.PL - Są powody do dumy" badania TNS OBOP wskazały jak wygląda nasz patriotyzm podczas zakupów oraz do kogo dotarł przekaz akcji. Z rozpoczętą pod koniec marca 2009 roku kampanią zetknęła się blisko połowa Polaków. Porównując z rokiem 2008 więcej jest wśród nich osób z najwyższym potencjałem nabywczym. Na ...
-
Bezpieczeństwo IT - niepotrzebny koszt?
Polscy przedsiębiorcy wciąż przedkładają oszczędności nad bezpieczeństwo informacji. W czasie kryzysu bezpieczeństwo jest postrzegane jako niepotrzebny koszt. Rosnąca popularność Internetu jest nadal połączona z niską świadomością internautów na temat bezpieczeństwa informacji - to główne wnioski pierwszego polskiego badania poświęconego tym ...
-
Tydzień 40/2009 (28.09-04.10.2009)
Ostatnio agencja ratingowa Moody's podwyższyła prognozy wzrostu PKB dla Polski, lecz równocześnie podwyższyła prognozy wysokości deficytu budżetowego i długu publicznego. Jej zdaniem w tym roku nasza gospodarka będzie się rozwijała w tempie 0,5% (chociaż według GUS w pierwszej połowie roku urosła o 1%), a w przyszłym roku wzrost PKB w Polsce ...
-
Polskie firmy nieprzygotowane na kryzys
Kryzys gospodarczy rozpoczęty pod koniec 2008 roku w Stanach Zjednoczonych bardzo szybko ogarnął swoim zasięgiem cały świat. Jego skutki są odczuwalne także w Polsce. W badaniu przeprowadzonym dla Talent Club większość (72%) respondentów przyznało, że spowolnienie gospodarcze dotknęło także ich branżę. Jednocześnie z badań wynika, że polskie firmy ...
-
E-mail marketing w Polsce 2009
Aż o 22 procent wzrosła liczba firm w Polsce, które w ostatnim roku wykorzystało e-mail marketing. Ponad połowa z nich do prowadzonych przez siebie akcji wykorzystała profesjonalny system e-mailingowy. Z prognoz wydatków na 2010 rok wynika, że marketerzy zwiększą nakłady finansowe na budowę własnych baz. To wnioski z już szóstego badania ...
-
Ekologiczne źródła energii wg Polaków
Niemal co piąty Polak jest zdania, że energia elektryczna jest jednym z najbardziej ekologicznych źródeł energii - wynika z raportu TNS OBOP, przeprowadzonego w ramach Ogólnopolskiego Programu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Społeczności Lokalnych. Tymczasem proces wytwarzania energii elektrycznej w znacznym stopniu związany jest z wysoką emisją ...
-
Marketing zintegrowany w Polsce
Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego i MillwardBrown SMG/KRC opracowały pierwszy polski standard pomiaru kanałów Marketingu Zintegrowanego. Po raz pierwszy został on zastosowany przy realizacji Polskiego Badania Marketingu Zintegrowanego. Polskie Badania Marketingu Zintegrowanego – nowa inicjatywa SMB i MillwardBrown SMG/KRC stanowi przykład ...
-
Oferty bankowe nierzetelne wg Polaków
Aż 72% Polaków przyznaje, że sposób prezentacji ofert banków często wprowadza klientów w błąd - wynika z raportu "Banki: kryzys zaufania" firmy doradczej On Board PR opartego o badania zrealizowane przez PBS DGA. Jednocześnie 48% Polaków uważa, że banki mogłyby cieszyć się większym zaufaniem mówiąc o swoich usługach w bardziej zrozumiały sposób. ...
-
Polacy doceniają telefony komórkowe
Dom mediowy MPG przedstawił analizę wyników badania korzystania z telefonii komórkowej przez Polaków na tle innych narodów Europy. Wynika z niej, że Polacy chętnie zastępują telefony stacjonarne telefonami komórkowymi, choć wciąż odbiegamy od średniej europejskiej w zakresie liczby aktywnych telefonów komórkowych. Z analizy zachowań Polaków w ...
-
Rozwój kapitału ludzkiego opłacalny
Wydatki związane z zasobami ludzkimi stanowią średnio 17,5% kosztów ponoszonych przez polskie firmy, przy czym aż 93% budżetów działów HR pochłaniają wynagrodzenia - wynika z badania "Nawigator HR", przeprowadzonego przez firmę doradczą Hay Group. Z każdej złotówki zainwestowanej w rozwój kapitału ludzkiego, przedsiębiorstwa działające w Polsce ...
-
Zatrudnienie zewnętrzne niedoceniane
Agencja zatrudnienia Manpower Polska opublikowała wyniki badania "Pracownicy zatrudnienia zewnętrznego w strategii zatrudnienia firm", z którego wynika, że większa część pracodawców w Polsce nie postrzega pracowników zatrudnienia zewnętrznego jako kluczowego elementu strategii zatrudnienia w ich organizacjach. Zatrudnienie zewnętrzne obejmuje ...
-
Problemy finansowe Polaków pogłębił kryzys
Ogólnopolska akcja "Nasze Długi", organizowana przez firmę KRUK S.A., to pierwsza kampania edukacyjna mająca na celu podniesienie świadomości społeczeństwa w zakresie zarządzania własnymi finansami, odpowiedzialnego zadłużania się oraz radzenia sobie w przypadku kłopotów ze spłatą zadłużenia. W ramach akcji przeprowadzono także badanie, z którego ...
-
Polskie góry: rynek hoteli z potencjałem
Zgodnie z danymi firmy Cushman & Wakefield na obszarze polskich gór funkcjonuje obecnie 200 hoteli, co stanowi 11,5% ogólnej liczby hoteli w Polsce. Dominują hotele trzygwiazdkowe - 102 obiekty (52,7% miejsc noclegowych) i dwugwiazdkowe - 62 obiekty (22,5% miejsc noclegowych). Z raportu Cushman & Wakefield wynika, że udział hoteli cztero- i ...
-
Szkolenie pracowników korzystne w kryzysie
Aż o 11,3 proc w ciągu ostatniego roku wzrosło zatrudnienie osób z wyższym wykształceniem w Polsce - wynika z badania "Fewer hours worked and more part-timework in the EU27" Eurostatu, opublikowanego 5 listopada 2009 r. Prawie dwukrotny wzrost zapotrzebowania na pracowników z najwyższymi kwalifikacjami pokazuje, że kryzys gospodarczy weryfikuje ...
-
Rynek farmaceutyczny w Polsce rośnie
Polski rynek farmaceutyczny na przestrzeni ostatnich pięciu lat odnotował dynamiczny rozwój, wykazując dużą odporność na niekorzystne tendencje rynkowe. Jak pokazują wyniki badania firmy doradczej KPMG i badawczej PMR przeprowadzone w połowie 2009 r., także obecna sytuacja gospodarcza związana z globalnym kryzysem finansowym nie wpłynęła na dobre ...
-
Ile wydamy na prezenty świąteczne?
Na prezenty gwiazdkowe Polacy chcą w tym roku przeznaczyć średnio 249 złotych. Ponad połowa Polaków planuje pokrycie świątecznych wydatków z bieżących dochodów, 14 proc. z oszczędności, zaś 16 proc. nie planuje specjalnych wydatków. 4 proc. osób myśli o wzięciu na ten cel kredytu bądź pożyczeniu - wynika z badania Ipsos. Z czego pokryjemy ...
-
Szkodliwe programy w Polsce - III kw.2009
Kaspersky Lab Polska, producent rozwiązań do ochrony danych, prezentuje raport dotyczący aktywności szkodliwego oprogramowania na terenie Polski w III kwartale 2009 roku. Analiza dokonana została w oparciu o informacje dostarczone przez system Kaspersky Security Network (KSN). Podobnie jak raporty miesięczne, tak i ten został podzielony na dwie ...
-
Polskie domy bogate w nowe technologie
W ciągu ostatniego roku podwoiła się liczba gospodarstw domowych posiadających telewizor HD/ HDReady. O połowę wzrosła też liczba laptopów, a mobilny dostęp do Internetu dostarczany przez operatorów telefonii komórkowej ma już co dziesiąty polski internauta - to dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym. Takie wyniki przynosi ostatnie badanie D-Link ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2009
Badanie "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowane przez Instytut Monitorowania Mediów ponownie udowadnia, że miano najczęściej powoływanego tytułu mediowego utrzymuje Rzeczpospolita, kolejny miesiąc niezagrożona działaniem konkurencji. W zestawieniu piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazły się cztery dzienniki, trzy tygodniki ...
-
Rynek apteczny odporny na kryzys
Kryzys finansowy, który dotknął wiele sektorów polskiej gospodarki, w żaden sposób nie wpłynął na rynek apteczny. Według danych Monitora Zdrowia Ogólnopolskiego Systemu Ochrony Zdrowia, w ciągu ostatnich dwóch lat obrót rynku aptecznego zwiększył się o 15,2%, a obroty w listopadzie wyniosły 2,34 mld PLN. Analitycy OSOZ szacują, że w 2009 obroty ...
-
Co czeka polskie firmy w 2010 r.?
Rok 2010 będzie rokiem bardzo dużych szans - i dla przedsiębiorstw już na rynku obecnych od dawna i tych nowo zakładanych. To czy je wykorzystamy, zależy od nas samych. Ale także od rządu i polityków - podała Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan. Lewiatan we wrześniu 2008 r., czyli w tym samym czasie, gdy upadał Lehman Brothers, ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 4/2010
Ostatni raport Eurostat-u, że 20% Polaków nie posiada możliwości, aby wystarczająco ogrzać mieszkanie, 21% - by przynajmniej co drugi dzień jeść mięso, drób, rybę albo ich wegetariański, pełnowartościowy zamiennik. Raport wprowadza pojęcie osób dotkniętych "materialnym niedostatkiem", a definiowany on jest jako niemożność (wbrew własnej woli) ...
-
Zatrudnienie niepełnosprawnych 1993-2009
Badając dane Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Głównego Urzędu Statystycznego z lat 1993-2009, Polska Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych przedstawiła raport obrazujący stan zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Polsce w w/w okresie, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji w roku 2009. Z raportu wynika, że od ...