-
Majówka 2013 samolotem
Po zimie trwającej pięć miesięcy, polscy turyści z utęsknieniem czekają na długi weekend majowy. Jak co roku, większość Polaków wybierze się do krajów europejskich. Tegoroczną majówkę spędzą głównie w Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Francji. Na popularności zyskały w tym roku Gruzja i Turcja - wybiera się tam 15 proc. turystów, podczas ...
-
Zmiana pracy: jakie zarobki przekonają?
Jakie zarobki przekonają statystycznego Polaka do zmiany pracy? Jak się one mają do oczekiwań sprzed roku? Work Service przedstawia badanie oczekiwań płacowych Polaków przy potencjalnej zmianie pracodawcy. Zapytaliśmy Polaków jaka płaca zachęci ich do zmiany pracy. – Dla ponad 40 proc. Polaków jest to kwota do 5 tys. zł na rękę. Wyniki nie ...
-
Nastroje globalnych inwestorów 2013
Według wyników globalnego badania nastrojów inwestorów przeprowadzonego dla Franklin Templeton, inwestorzy w Polsce z optymizmem prognozują realizację swych celów finansowych, licząc głównie na rynki azjatyckie i polskie. Pod wpływem kryzysu finansowego oraz obaw przed spowolnieniem gospodarczym, polscy inwestorzy stali się bardziej konserwatywni. ...
-
Polski faktoring rośnie szybciej niż na świecie
Polska trafiła do czołówki pod względem tempa wzrostu faktoringu - wynika z danych stowarzyszenia Factors Chain International (FCI) za 2012 rok. W skali światowej branża wzrosła o 6%, podczas gdy w Polsce faktoring urósł o blisko 20%. FCI to międzynarodowe stowarzyszenie, które co roku analizuje branżę faktoringową na poziomie globalnym. Jak ...
-
Tajemniczy klient: sklepy online
Szybkie, wygodne, zdaniem wielu internautów tańsze i coraz bardziej popularne, tak potocznie opisywane są zakupy internetowe. Polacy z roku na rok coraz chętniej kupują on-line, dzięki czemu od kilku lat cieszymy się największą w Europie dynamiką wzrostu handlu internetowego. Rosnące wskaźniki prowokują do tego aby zastanowić się nad jakością ...
-
Polacy a kryzys gospodarczy
Media mówią: jest źle. Czy rzeczywiście? Czy rzeczywiście przeciętny Kowalski odczuwa skutki kryzysu? Zapytano o to polskich internautów. Wyniki badania pokazują, że kryzys nie jest niestety tylko "wymysłem" mediów. Coraz częściej narzekamy na brak pieniędzy, podwyżki, utratę pracy, mniejszą liczbę zleceń w przypadku osób prowadzących swoje firmy. ...
-
Rynek pracy IT w Polsce
Polska może stać się europejskim centrum zaawansowanych usług IT dzięki wysokim kwalifikacjom specjalistów i menedżerów wynika z badania IT@PL przeprowadzonego przez Antal International wraz z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych. To właśnie dostępność mobilnej i zdolnej kadry jest jednym z kluczowych czynników przyciągających ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2012
Według badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC na zlecenie IAB Polska, wartość polskiego rynku reklamy on-line w roku 2012 wyniosła 2,2 miliarda złotych. Jest to o 10% więcej, niż w roku wcześniejszym. W podziale na formaty reklamowe dotychczasowe trendy są zachowane, dominuje display, w dużym stopniu za sprawą wysokiej dynamiki wideo. ...
-
Zwyczaje zakupowe Polaków: klasa średnia
Agencja Rubikom Strategy Consultants, przy współpracy zespołu Movedo Shopper&Trade Marketing, zrealizowały badanie konsumenckie "Jak kupuje nowe pokolenie Polaków", które skupiło się na: zwyczajach, zachowaniach, postawach i oczekiwaniach zakupowych Polaków "nowego pokolenia". “Nowe pokolenie” Polaków to inaczej definiowana przez badaczy, klasa ...
-
Notebook ASUSPRO P55VA
Biznesowe notebooki z serii ASUSPRO – P55VA – są już dostępne w polskich sklepach. P55VA wyróżnia się wzmocnioną konstrukcją i dodatkowymi zabezpieczeniami, które chronią dane zapisane na komputerze. Notebook, wyposażony w procesor Intel Core i5 oraz dysk o pojemności 750 GB, jest dostępny na polskim rynku w cenie 3199 zł. Seria ASUSPRO została ...
-
Polskie matki a zakupy dla przyjemności
W ogólnopolskim badaniu przeprowadzonym przez Streetcom Polska w maju 2013 roku zapytaliśmy matki, czy czują potrzebę sprawiania sobie frajdy zakupami tylko dla własnej przyjemności. Chcieliśmy również dowiedzieć się, czy znajdują one czas na zakupy produktów, które nie są przeznaczone dla rodziny, dla bliskich. Ponadto zapytaliśmy o najczęściej ...
-
Polacy piją jasne piwo
W Polsce - jak piwo to przede wszystkim tradycyjne jasne. Ale Polacy są coraz bardziej świadomi ilości i różnorodności gatunków i rodzajów piwnego trunku - wynika z badania firmy badawczej Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Browaru Amber. Piwo już ewidentnie stało się napitkiem narodowym Polaków. W 2012 roku polskie browary uwarzyły ...
-
Sektor MSP napędza wzrost gospodarczy
Małe i średnie przedsiębiorstwa z Polski, które napędzają wzrost gospodarczy kraju, stoją w obliczu poważnych wyzwań, ale wciąż wykazują silnego ducha przedsiębiorczości - tak wynika z nowego badania wykonanego na zlecenie firmy Regus, największego na świecie dostawcy rozwiązań w zakresie elastycznych warunków pracy. Mimo, że niektórzy polscy ...
-
Morskie farmy wiatrowe szansą dla Polski?
Według raportu firmy doradczej Ernst&Young na temat wpływu morskiej energetyki wiatrowej na polską gospodarkę, nasz kraj stoi przed wyjątkową szansą. Osiągnięcie 6 GW mocy morskich farm wiatrowych w 2025 r. będzie oznaczać 73,8 mld zł wartości dodanej dla naszej gospodarki. 14,9 mld to bezpośrednie przychody sektora finansów publicznych, z czego ...
-
Rynek pracy: nadszedł kryzys zaufania
W czasach kryzysu na rynku pracy może rosnąć koncentracja na własnych szansach przetrwania. Tylko 42% respondentów przebadanych w ramach ogólnopolskiego sondażu było skłonne uznać, że w pracy ich koledzy i koleżanki unikają stosowania nieuczciwych "chwytów" w dążeniu do osiągania własnych celów - wynika z sondażu przeprowadzonego przez NORSTAT na ...
-
Polacy a smartfony
Najbardziej aktualne badanie, nadzwyczaj frapujące pytania i… niezwykle szokujące odpowiedzi. Takie są efekty akcji "Co gryzie polskiego marketera", przeprowadzonej wspólnie przez agencję marketingu interaktywnego GoldenSubmarine i TNS Polska. Akcja „Co gryzie polskiego marketera” miała za zadanie zrozumieć zachowania użytkowników urządzeń ...
-
Nowoczesne usługi biznesowe w Polsce 2013
Polski sektor nowoczesnych usług dla biznesu utrzymuje silną tendencję wzrostową. 110 000 zatrudnionych, 70 nowych centrów i wzrost liczby pracowników o 23,5 tys. osób od stycznia 2012 r. – to najważniejsze dane z najnowszej edycji dorocznego raportu Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce (ABSL). Jak szacują przedstawiciele organizacji ...
-
Banki powinny znać potrzeby konsumentów
Zachowania konsumentów podlegają ciągłym zmianom. Istotny wpływ na to ma szybkie upowszechnianie się innowacyjnych technologii. Banki powinny przewidywać te zmiany i przystosowywać się do nich. Kluczem do zmiany podejścia do klientów jest poznanie ich potrzeb. "Tempo zmian rośnie, więc instytucje finansowe nie powinny zwlekać z ich przyswajaniem, ...
-
Upadłości firm w Polsce I-VI 2013 r.
W I półroczu 2013 roku sądy wydały postanowienia o upadłości 455 polskich przedsiębiorstw (wg danych na dzień 28 czerwca br.) Liczba upadłości w Polsce ciągle jest większa niż przed rokiem, ale dynamika wzrostowa nieco wyhamowała - podał Coface. 455 bankructw to liczba o ponad 7 proc. wyższa od ostatecznego wyniku I półrocza 2012, w którym ...
-
Podatki ograniczą wydobycie gazu łupkowego w Polsce
Uniezależnienie energetyczne oraz eksploatacja złóż gazu łupkowego należą do najważniejszych priorytetów polskiego rządu. Jednak zdaniem ekspertów firmy doradczej Deloitte tempo poszukiwań gazu jest wciąż niezadowalające, a sposób wprowadzania nowych podatków związanych z tą częścią przemysłu wydobywczego może zniechęcić inwestorów. Raport ...
-
Reklama mobilna: na rozwój trzeba poczekać
Coraz więcej polskich firm decyduje się na emisję reklam na ekranach smartfonów i tabletów, ale Polska wciąż w ogonie krajów regionu - wynika z badania Gemiusa dotyczącego działań reklamowych prowadzonych w Europie Środkowo-Wschodniej. Sprawdzono udział reklamy mobilnej w rynku reklamy online w 2012 roku. Okazało się, że w czwartym kwartale na ...
-
Jaki czas pracy pozwoli na wakacje w 2013?
W tym roku pracujemy krócej na swoje wakacje. Przeciętny Polak potrzebuje ok. 16 dni, aby zarobić na wakacje o wartości 2 tys. zł. Jest to ok. 2,5 godziny mniej, niż w ubiegłym roku. Najłatwiej ma Prezes Spółki Giełdowej, a najtrudniej kasjer - to się nie zmieniło. Work Service prezentuje dane, ile Polacy muszą pracować, aby pozwolić sobie na ...
-
Czy przepisy unijne godzą w prawo wyboru?
Nie chcemy takich przepisów, które zbytnio naruszają nasze prawo wyboru - wynika z badań CBOS, przeprowadzonych dla Instytutu Globalizacji. Badanie zostało zrealizowane w dn. 21 - 30 czerwca br. na ogólnopolskiej losowej (PESEL) próbie dorosłych Polaków (18+), metodą bezpośrednich wywiadów ankieterskich wspomaganych komputerowo. Na pytanie: „czy ...
-
ESET: zagrożenia internetowe VI 2013
Fałszywe formularze konkursowe oraz ankietowe to sprawdzone wśród cyberprzestępców narzędzia do wyciągania od internautów danych kontaktowych. W Polsce tego typu oszustwa są ostatnio wyjątkowo popularne - według laboratoriów antywirusowych firmy ESET w ubiegłym miesiącu były to najczęściej atakujące Polaków zagrożenia Nic dziwnego. Obietnica ...
-
Branża motoryzacyjna: zwolnień nie będzie
Widać optymizm w prognozach dotyczących polskiej motoryzacji. Połowa firm działających w sektorze Automotive spodziewa się, że produkcja w ich zakładach w najbliższych trzech miesiącach wzrośnie – wynika z badania Exact Systems, firmy kontrolującej części samochodowe. Dodatkowo, 65% zapytanych przedsiębiorstw nie zamierza zmniejszać zatrudnienia, ...
-
Bezpieczeństwo żywności na świecie: Indeks 2013
Znane są wyniki drugiej edycji Światowego Indeksu Bezpieczeństwa Żywności, stworzonego przez the Economist Intelligence Unit (EIU) na zlecenie firmy DuPont. Indeks został poszerzony o dwa nowe czynniki pomiaru: korupcję w polityce i urbanizację, a do listy badanych państw dołączono Singapur i Irlandię. W porównaniu z rokiem ubiegłym ogólna ...
-
Outsourcing w Polsce ma się dobrze
Jak wynika z najnowszego raportu Information Services Group, opisującego sytuację na rynku usług outsourcingowych na świecie, wartość kontraktów w sektorze nowoczesnych usług biznesowych w regionie EMEA w pierwszym półroczu 2013 r. zmalała o 15 proc. rok do roku. Gorsza koniunktura panująca na rynkach europejskich nie znajduje odzwierciedlenia w ...
-
INNOLOT: program wsparcia prac badawczo-rozwojowych w lotnictwie
Programy badań naukowych oraz prac rozwojowych służą rozwojowi gospodarczemu i społecznemu Polski, a wdrażane innowacyjne technologie pozwalają polskim firmom nie tylko na poprawę własnej konkurencyjności, ale także stanowią katalizator przyspieszający rozwój całej branży. W tym roku po raz pierwszy uruchomiony został program sektorowy InnoLot ...
-
Trendy HR 2013 - elastyczność i zmiana horyzontów
W gospodarce opartej na wiedzy rośnie znaczenie skutecznego zarządzania zasobami ludzkimi, w tym umiejętnego doboru talentów (czyli najbardziej wartościowych dla firmy pracowników) oraz liderów, którzy będą potrafili skutecznie rozwijać swoje organizacje. W Polsce przedstawiciele biznesu jako kluczowy trend kształtujący współczesny HR wskazują ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 34/2013
Już dawno znikły z wypowiedzi polityków słowa, że pretekstem amerykańsko-europejskiej wyprawy wojennej do Iraku była broń masowego rażenia w rękach dyktatora Saddama. Już na początku analitycy odrzucali takie tłumaczenie, ale późniejsze badania to potwierdziły. Dziś formalnie wojska krajów zachodnich zostały wycofane, a te, które są, nie ...
-
Powierzchnie magazynowe: w KSSE powstaje Park MLP Bieruń
MLP Group, wiodący deweloper powierzchni magazynowych w Polsce, rozpoczął budowę pierwszych obiektów w nowym parku MLP Bieruń. Łączna powierzchnia budynków, które powstaną na jego terenie w I etapie wynosi 22 900 m2. Pierwszymi najemcami parku MLP Bieruń będą firmy z branży motoryzacyjnej: Flexider Poland oraz Auto Partner. Zgodnie z planem ...
-
Dyrektywa tytoniowa: Polacy przeciwni
73 proc. Polaków sprzeciwia się wprowadzaniu regulacji, które szkodzą gospodarce i powodują redukcję liczby miejsc pracy w Europie – wynika z badania brytyjskiej pracowni badawczej Populus, wykonanego na zlecenie Polskiego Instytutu Myśli Gospodarczej w ramach kampanii społecznej Prawo dla Ludzi. Zgodnie z sondażem, wyborcy deklarują, że w ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna Polski najwyższa w regionie
Według wyników badania przygotowanego przez PwC we współpracy z Ambasadą Brytyjską perspektywy rozwojowe Polski oraz rozmiar jej gospodarki czynią ją najatrakcyjniejszym rynkiem w Europie Środkowej i Wschodniej. Zawdzięczamy to głównie stabilnej sytuacji makroekonomicznej i politycznej oraz konkurencyjności rynku pracy. Największą barierą jest ...
-
Sektor bankowy w Polsce stabilny mimo kryzysu
Globalny kryzys odcisnął piętno na bankowości w Europie Środkowej, która podzieliła się obecnie na stabilniejszą północ (Polska, Czechy, Słowacja) i pogrążone w kryzysie południe (Bułgaria, Chorwacja, Rumunia, Serbia, Słowenia i Węgry). Zmiany te znalazły również swoje odzwierciedlenie w rankingu 50-ciu największych banków w Europie Środkowej w ...
-
Tempo życia Polaków wzrasta
Marka Bosch, w ramach trwającej kampanii "Perfekcja w Twoim rytmie" promującej serię pralek z unikalną funkcją VarioPerfect, przeprowadziła ogólnopolskie badanie tempa życia Polaków w wieku 15 - 50 lat. W ocenie większości respondentów żyjemy coraz szybciej, przyśpiesza nie tylko tempo życia, ale także i zmian w otaczającym nas świecie. Od sprzętu ...