-
Co 4 internauta robi zakupy spożywcze w Internecie
Co czwarty polski internauta przyznaje się do robienia zakupów spożywczych przez Internet - wynika z badania zrealizowanego przez Gemius dla e-Commerce Polska. To prawie dwa razy więcej niż przed rokiem i trzy razy więcej niż dwa lata temu. Najnowsze badania polskiego rynku e-commerce dobitnie pokazują, że zakupy spożywcze w sieci robi coraz ...
-
Polacy lubią gotowe ciasta
Polacy lubią słodkie wypieki. Dobitnym tego potwierdzeniem są wyniki badania zrealizowanego przez GfK Polonia, z których wynika, że minionym roku kupiliśmy aż 147 tysięcy ton cukierniczych wyrobów piekarniczych. Analizowana kategoria cukierniczych wyrobów piekarniczych zawiera zarówno ciasta gotowe pakowane, sprzedawane na wagę i na sztuki, jak i ...
-
Cechy dobrego sprzedawcy
Polscy sprzedawcy zdają sobie sprawę z istnienia praktyk rynkowych godzących w dobro konsumenta - wynika z lutowego badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Polish National Sales Awards (PNSA). Szczęśliwie aż 3/4 respondentów nie podpisuje się pod stwierdzeniem, że "pełna uczciwość wobec klienta, któremu oferuje się usługi lub ...
-
Polscy przedsiębiorcy a weekend majowy 2014
Tylko co czwarty właściciel małej firmy uważa, że w Polsce jest za dużo długich weekendów - wynika z badania sondażowego przeprowadzonego przez Grupę Idea Banku. Co dziesiąty przedsiębiorca chciałby, aby dłuższych przerw w pracy było jeszcze więcej. Opinie wyrażone przez przedsiębiorców podważają obiegową tezę, że długie weekendy szkodzą polskiej ...
-
Polacy a rynek gazu
Ponad 33 procent Polaków uważa, że liberalizacja rynku gazu w naszym kraju doprowadzi do obniżek cen. 81 procent z nas chciałoby, aby Polska była samowystarczalna energetycznie, jednak za rodzimy gaz nie chcielibyśmy płacić więcej. To niektóre z wniosków płynących z raportu portalu OptimalEnergy.pl, w którym analizie poddano wiedzę społeczeństwa ...
-
Samorządy nie wspierają przedsiębiorczości
Współpraca między samorządami lokalnymi a polskim biznesem pozostawia wiele do życzenia. Prawie 89 procent przedsiębiorców, przebadanych na potrzeby ankiety zrealizowanej przez Rzetelną Firmę, deklaruje, że nigdy nie skorzystało z pomocy samorządu w rozwijaniu własnej działalności. Okazuje się jednak, że takiej sytuacji polscy przedsiębiorcy są ...
-
Rynek wody mineralnej w Polsce IV 2013-III 2014
W okresie kwiecień 2013 - marzec 2014 polski rynek wody mineralnej nie radził sobie najlepiej - z prowadzonego od 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że w badanym okresie zanotował on spadki zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Analizowana kategoria wody mineralnej obejmuje dwie podkategorie: wody gazowane i ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: rośnie świadomość konsumentów
Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi, czym jest sprzedaż bezpośrednia, a najbardziej rozpoznawalnymi markami z tej branży są Avon, Zepter, Amway oraz Oriflame - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB). Badania zrealizowane w marcu 2014 r. na zlecenie ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 20/2014
Stany Zjednoczone przejęły inicjatywę w gronie państw zachodnich w nakładaniu sankcji na Rosję za jej politykę wobec Ukrainy. Sprawy sankcji są mocno eksponowane w polskich mediach. Natomiast mało mówi się o reakcji wielkiego kapitału na te sankcje. Zamierzamy w pewnym stopniu wypełnić tę lukę. Według urzędu statystycznego Eurostat Produkt Krajowy ...
-
Koniunktura konsumencka V 2014
Wiosna w pełni, ptaki śpiewają, a Polacy z coraz lepszym nastawieniem - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w maju bieżącego roku nastroje polskich kosumentów uległy poprawie. Wzrost zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), ...
-
Employer branding w pigułce
Pomimo szerokich zapewnień o strategicznym podejściu do rekrutacji pracowników, wiele firm nie zwraca wystarczającej uwagi na długoterminowe korzyści związane z umiejętnym budowaniem wizerunku dobrego pracodawcy. Tymczasem pośród źródeł dominacji takich gigantów jak Google, Starbucks czy Verizon, jest między innymi umiejętnie wdrożony employer ...
-
25 lat po wolnych wyborach: wolny rynek i strach przed korupcją
Od pierwszych w powojennych realiach naszego kraju wolnych wyborów upływa właśnie ćwierć wieku. Z tej okazji Millward Brown postanowił dowiedzieć się, jak Polacy oceniają zmiany, do których doszło na skutek transformacji ustrojowej. Badanie pokazało m.in., że najbardziej doceniamy uwolnienie rynku. Okazuje się również, że w wolnej Polsce ...
-
Polski Internet: najczęstsze błędy językowe
Czy hasztagi są już nową częścią zdania, a autokorekta zastąpiła słowniki języka polskiego? Jak wiele błędów można popełnić w 140 znakach na Twitterze? I czy dodając kolejne zdjęcia na Instagramie mamy czas by pomyśleć nie tylko o jakości obrazu, ale też o poprawności słowa? Instytut Monitorowania Mediów w ramach raportu Kompas Social Media ...
-
Zaufanie do polityków najmniejsze
Wyniki badania European Trusted Brands, w ramach którego o opinię proszono mieszkańców 10 krajów europejskich pokazują, że Polacy bardzo małym zaufaniem darzą polityków (ufa im jedynie 3% ankietowanych). Powodów do zadowolenia nie powinni mieć także pracownicy call center (10%), piłkarze (12%) oraz duchowieństwo (26%). Zaufanie do tej ostatniej ...
-
Phishing: użytkownicy produktów Apple zagrożeni
Kaspersky Lab Polska informuje o wykryciu nowej fali ataków phishingowych (rozprzestrzeniających się m.in. w Polsce), w których cyberprzestępcy wyłudzają od użytkowników urządzeń Apple identyfikator Apple ID. Dzięki dostępowi do danych cyberprzestępcy zyskują zarówno informacje osobowe, jak również finansowe użytkowników. Wiadomość e-mail o ...
-
Adam Małysz najbardziej zaufanym sportowcem
Jak wynika z badania European Trusted Brands, Polacy największym zaufaniem wśród polityków darzą Bronisława Komorowskiego, wśród dziennikarzy – Kamila Durczoka, natomiast wśród sportowców – Adama Małysza. Pozycję lidera w kategorii Muzyk na rzecz Krzysztofa Pendereckiego stracił Piotr Rubik. Kamil Durczok, prezenter Faktów w TVN, jest ...
-
Fora turystyczne: czego poszukujemy?
Polacy kochają góry, czego dobitnym dowodem może być analiza tematów poruszanych na polskich forach turystycznych. U progu bieżącego roku wspomniano o nich niemal 211 tysięcy razy, co dało im pierwszą pozycję w rankingu najpopularniejszych wątków. W żadnym innym kraju góry nie znalazły się w pierwszej dziesiątce zestawienia. To niektóre z wniosków ...
-
Migracje Polaków: jakie regiony kraju najpopularniejsze?
Jak wynika z danych GUS, duże aglomeracje stanowią kierunek migracji dla ponad połowy przemieszczających się wewnątrz kraju Polaków. Statystyki portalu Packlink.pl z kolei wskazują, że najczęstszymi regionami nadań przesyłek są Mazowsze, Śląsk, Dolny Śląsk oraz Wielkopolska. Do zmiany miejsca zamieszkania skłaniają między innymi perspektywy ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2014
Lato w pełni, słońce smaga ciała gorącem, a nastawienie Polaków okazuje się nie być najlepsze - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w lipcu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów uległy pogorszeniu. Spadek zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Bieżący wskaźnik ufności ...
-
Zagrożenia internetowe - Polacy świadomi
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie EMC Poland, Polacy są świadomi zagrożeń internetowych i starają się przed nimi chronić – aż 71% badanych używa silnych haseł w celu zabezpieczenia komputerów i urządzeń mobilnych, natomiast 90% nie pozwala osobom postronnym korzystać ze swojego sprzętu. ...
-
Polskie e-sklepy najlepsze?
Albo nasze sklepy internetowe należą do najlepszych albo też e-konsumenci z Niemczech, Wielkiej Brytanii oraz Francji są większymi malkontentami od Polaków. Okazuje się bowiem, że według badania Trusted Shops kupujący z Polski są najbardziej zadowoleni z zakupów online. Trusted Shops, firma specjalizująca się w certyfikacji sklepów internetowych ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy III kw. 2014 r.
W prognozach dyrektorów finansowych (CFO) dotyczących przyszłości polskiej gospodarki widoczny jest coraz większy optymizm. 56 proc. z nich spodziewa się, że w bieżącym roku wzrost PKB sięgnie ponad 2,6 proc., a co dwudziesty mówi nawet o 3,5 proc. Dobrych nastrojów nie psuje nawet kryzys ukraiński, chociaż sytuacją gospodarczą może zachwiać ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 34/2014
W środę rynki poznały tzw. minutes, czyli zapisy z przebiegu lipcowego posiedzenia Federalnego Komitetu Otwartego Rynku (FOMC), których treść – zdaniem analityków – wskazuje na rosnącą zgodę w Fed co do możliwości wcześniejszej podwyżki stóp procentowych. Członkowie FOMC zwrócili uwagę na to, że spadek bezrobocia oraz wzrost inflacji w kierunku ...
-
Koniunktura konsumencka VIII 2014
Nastawienie Polaków okazuje się nie być najlepsze - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w sierpniu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów uległy pogorszeniu. Spadek zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Sierpień 2014 r. był drugim z kolei miesiącem, w którym nastroje ...
-
Konsumpcjonizm w odwrocie? Teraz liczy się współdzielenie
Raport agencji Havas Worldwide „Nowy typ konsumentów i gospodarka oparta na współdzieleniu” wskazuje na zmieniające się trendy w podejściu do konsumpcji – jak się okazuje, Polacy dostrzegają zagrożenia wynikające z nieodpowiedniego gospodarowania zasobami i stawiają raczej na jakość, a nie ilość posiadanych rzeczy. Przychylnością cieszy się także ...
-
Jakie zagrożenia internetowe nękały Polskę w II kw. 2014 r.?
Eksperci z Kaspersky Lab Polska przyjrzeli się zagrożeniom internetowym, które doskwierały Polakom w drugim kwartale bieżącego roku. Analiza dowiodła, że internauci najczęściej natykali się na ataki dokonywane poprzez przeglądarki internetowe. Łącznie w badanym okresie wykryto 2 163 985 szkodliwych programów, co plasuje nas na 79 miejscu na ...
-
"Harry Potter" króluje na Facebooku
W ostatnim czasie Facebook zdominowany został przez „łańcuszkowe” wyzwania – jedno z nich polegało na wskazaniu dziesięciu książek, które wywarły największy wpływ na życie danej osoby. Okazuje się, że wśród polskich propozycji bezkonkurencyjna jest „Trylogia”, którą wyprzedził tylko literacki hit wszechczasów – „Harry Potter”. Łańcuszek literacki ...
-
50 h i więcej czyli tygodniowy czas pracy wg Turka
W Polsce odsetek pracowników, którzy pracowali powyżej 50 godzin tygodniowo, wyniósł wg danych OECD niemal 8%. Warto zauważyć, że w porównaniu z krajami członkowskimi Unii Europejskiej odsetek polskich pracowników, którzy pracowali więcej niż 50 godzin tygodniowo, był niemal najwyższy. OECD zbadało, w których krajach pracownicy pracują dłużej niż ...
-
Inwestycje w nieruchomości w Europie Śr. III kw. 2014
Najnowsze dane międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield wskazują, że w trzecim kwartale 2014 r. łączna wartość transakcji inwestycyjnych na rynkach Europy Środkowej (tj. w Polsce, Czechach, Rumunii oraz na Słowacji i Węgrzech) wyniosła około 1,56 mld euro. To wynik o 25% wyższy od osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku. ...
-
Podwyżka wynagrodzenia bez tabu
Polacy nie potrafią rozmawiać o pieniądzach. To główny wniosek płynący ze sporządzonego na podstawie badania TNS raportu Pracuj.pl „Podwyżka bez tabu”, z którego wynika, że 62 procent polskich pracowników nigdy nie poprosiło szefa o podwyżkę wynagrodzenia. Dlaczego? 37 procent respondentów twierdzi, że taka rozmowa po prostu nie miałaby sensu. ...
-
Zalando.pl najpopularniejszy w polskiej sieci
Zalando.pl jest obecnie najpopularniejszym w Polsce sklepem internetowym oferującym odzież – odwiedza go 9 proc. korzystających z sieci Polaków powyżej 15 roku życia, z czego 64 proc. to kobiety. Tak przynajmniej wynika z lipcowej edycji badania Megapanel PBI/Gemius. Zalando to największy w Europie sklep odzieżowy działający w sieci, obecny w ...
-
Polacy o szczęściu: rodzina przede wszystkim
Jesteśmy szczęśliwi. Tak przynajmniej wynika z najnowszych badań "Szczęście w życiu Polaków", które zostały przeprowadzone we wrześniu przez TNS Polska na zlecenie Vanquis Bank. Na poczucie szczęścia, co dziwić nie powinno, w największym stopniu wpływa udane życie osobiste, choć i strona materialna nie jest bez znaczenia. Zaskakiwać może natomiast ...
-
Najlepsi pracodawcy 2014
Aon Hewitt, firma specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim, ogłosiła wyniki dziewiątej już edycji Badania Najlepsi Pracodawcy (BNP) w Polsce. Zwycięzcą w kategorii przedsiębiorstw małych i średnich (do 250 pracowników) został Xstream Sp. z o.o., w kategorii firm dużych (od 250 do 1000) Towarzystwo Ubezpieczeń ...
-
Koniunktura konsumencka X 2014
Nastawienie Polaków okazuje się być dość stabilne - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że październiku bieżące nastroje polskich konsumentów nie uległy zmianie w odniesieniu do poprzedniego miesiąca. Wzrosty zanotował natomiast wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), ...
-
Polskie smartfony pod dobrą opieką
Niezdarny jak Polak? A skądże! Tak przynajmniej wskazują najnowsze badania Square Trade, według których Polska znajduje się na ostatnim miejscu zestawienia najbardziej „niezdarnych” krajów. Okazuje się bowiem, że w ciągu ostatnich dwóch lat jedynie niespełna co czwarty z nas zniszczył swój smartfon. Jesteśmy zatem bardziej uważni niż Niemcy czy ...