-
Smartfony w rękach 80% Polaków
Aby Polacy przyzwyczaili się do smartfonów wystarczyło zaledwie kilka lat. Teraz już śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że nie wyobrażamy sobie bez nich życia - z najnowszego badania Deloitte „Global Mobile Consumer Survey” wynika, że dostęp do smartfonów ma obecnie 8 na 10 Polaków, a połowa z nas korzysta z tabletów. O tym, jak silnie ...
-
Chcemy mieć inteligentne domy, bo są oszczędne i bezpieczne
Już 84% Polaków znane jest określenie "inteligentny dom", a co piąty zamieszkuje właśnie w taki budynku. Połowie z nas inteligentne rozwiązania kojarzą się, całkiem zresztą słusznie, z nowoczesnością, a 47% koreluje je z bezpieczeństwem i oszczędnościami. To tylko niektóre wnioski z badania zleconego przez polski oddział francuskiej firmy Somfy. ...
-
Polacy i prezenty świąteczne: liczy się cena, ale i reputacja marki
Ponad 3/4 Polaków deklaruje, że zakup świątecznych upominków to przyjemność. Nic więc dziwnego, że i w tym roku pod polskimi choinkami znajdzie się pokaźna ilość paczek. Jak wynika z badania zrealizowanego przez Dom Badawczy Maison na zlecenie Fundacji na rzecz reputacji marki „Premium Brand”, najczęściej kupowanymi prezentami będą perfumy, ...
-
Internet w Polsce VII-IX 2015
Firma Millward Brown przedstawiła wyniki ogólnopolskiego badania NetTrack, przeprowadzonego w okresie lipiec - wrzesień 2015 r. W analizowanym okresie z sieci korzystało 76,4 proc. Polaków, przy czym dokładnie połowę stanowiły kobiety. Największą popularnością niezmiennie cieszył się serwis Google, z kolei pod względem spontanicznej znajomości ...
-
Zimowe wyprzedaże: Polacy je kochają
Polacy kochają wyprzedaże – jak wynika z najnowszego badania PAYBACK Opinion Poll, 73% z nas zamierza w tym roku skorzystać z niższych cen proponowanych przez sklepy. Udamy się przede wszystkim do centrów handlowych, a wysokość przeznaczonych na zakupy środków z reguły nie przekroczy 500 zł. 97% konsumentów ma neutralny lub pozytywny stosunek do ...
-
Branża leasingowa w 2015 r. i prognozy na 2016 r.
W 2015 roku polskie firmy leasingowe sfinansowały transakcje o wartości niemal 50 mld zł, co stanowi 16,3-procentowy wzrost względem roku 2014 – wynika z danych Związek Polskiego Leasingu. Prognozy na bieżący rok również są optymistyczne. Związek Polskiego Leasingu podał, że w 2015 roku polska branża leasingowa sfinansowała inwestycje o wartości ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 05/2016
Niemieccy konsumenci ostrożniej podchodzą do wydatków, co pokazały ostatnie słabe dane o sprzedaży detalicznej. To może się odcisnąć również na polskim rynku. Niemcy to wciąż największy partner Polski pod względem wymiany handlowej. Rokowania są jednak pozytywne, a największe szanse rodzą zakupy na rynku nieruchomości. Brexit to poważne zagrożenie ...
-
Polskie firmy: portfel należności I 2016
W styczniu 2016 r. Indeks Należności Przedsiębiorstw (INP) osiągnął najwyższą wartość w ponad siedmioletniej historii badania. Bardzo wysokie wskazania INP są dobrym prognostykiem dalszego wzrostu PKB, ale przede wszystkim pokazują coraz lepszą jakość otoczenia gospodarczego, w którym funkcjonują polskie firmy. Możliwe, że obserwowane od dwóch lat ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 06/2016
0,44 proc. od aktywów w skali roku z kwotą zwolnioną od podatku w wysokości 4 mld zł muszą od lutego płacić banki w Polsce. Z wyliczeń Banku Millennium, który ma 5-proc. udział w polskim rynku, wynika, że bank ten poniesie w br. koszt w wysokości 200 mln zł tytułem tej daniny, czyli dobrze powyżej jednej trzeciej tegorocznego zysku (546,5 mln zł). ...
-
Koniunktura konsumencka II 2016
Wraz z nadejściem stycznia nastroje Polaków zaczęły się polepszać. W lutym było jeszcze lepiej. Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w drugim miesiącu tego roku zarówno bieżące, jak i wyprzedzające wskaźniki ufności konsumenckiej uległy poprawie. Wyjątkiem okazały się oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju i ...
-
Martyna Wojciechowska - wzór dla internautów, ale nie wszystkich
Wśród 10 znanych osób, które wywierają największy wpływ na konsumentów pomiędzy 15 a 25 rokiem życia, aż 8 to reprezentanci świata online. Sytuacja przedstawia się zgoła inaczej w przypadku starszych Polaków - dla osób powyżej 35 roku życia influencerzy online zdają się w ogóle nie istnieć. To główne wnioski z badania zrealizowanego przez ARC ...
-
Kobiety usamodzielniają się szybciej
Polki decydują się na wyprowadzkę z rodzinnego domu w wieku 27 lat – wynika z najświeższych danych Eurostatu. To dość późno gdyby porównywać się do europejskiej średniej. Wciąż jednak Polkom dojrzewanie do usamodzielnienia się zajmuje ponad dwa lata krócej niż mężczyznom – wylicza Lion’s Bank. Płeć piękna znana jest z tego, że szybciej dojrzewa. ...
-
Polki na zakupach. Gdzie szukają inspiracji?
Gdzie Polki poszukują inspiracji zakupowych? Wszystko zależy od tego, co chcą kupić. W przypadku odzieży źródłem natchnienia najczęściej jest internet. Sytuacja wygląda inaczej np. przy wyborze destynacji wakacyjnych - w tym przypadku polskie kobiety najchętniej inspirują się opiniami znajomych. Sprawdź, jakie jeszcze wnioski płyną z badania ...
-
(Nie)świadomość prawna Polaków
Podstawowa wiedza prawna w polskim społeczeństwie niestety kuleje, a dobitnym na to dowodem mogą być chociażby wyniki „Diagnozy świadomości Polaków 2016” - badania, które z inicjatywy Kwartalnika Iustitia przeprowadziła agencja badawcza Maison&Partners we współpracy z Warsaw Enterprise Institute. Niski poziom wiedzy jest faktem Zaledwie nieco ...
Tematy: świadomość prawna, znajomość prawa -
Jakie dyscypliny sportowe wybierają Polacy?
Polacy starają się żyć aktywnie – jak wynika z badania Sponsoring Monitor, przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, 61% Polaków uprawiało sport w 2015 r., z czego 70% częściej niż raz w tygodniu, a 17% – kilka razy w miesiącu. Jakie dyscypliny wybierają osoby młode, a jakie królują wśród osób po 45 roku życia? Czy preferencje mężczyzn i kobiet ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2016
Instytut Great Place to Work ogłosił zwycięzców konkursu Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2016. Jak wynika z badania, nie zmieniają się priorytety pracowników – przy ocenie firmy podobnie jak rok temu największą rolę odgrywa uczciwe zarządzanie. W kategorii firm zatrudniających powyżej 500 osób tym razem zwycięża Cisco Poland. W tegorocznej edycji ...
-
Aktywizacja zawodowa seniorów jest koniecznością?
Szacunki GUS wskazują, że w 2050 roku 1/3 Polaków zaliczać się będzie do grupy wiekowej 65+. Obecnie grono pracujących wśród osób w wieku 65-69 lat sięga zaledwie 9%. To bardzo niewiele, zważywszy chociażby, że europejska średnia to 20%. Dlatego też aktywizacja zawodowa seniorów powinna stać się jednym z kluczowych wyzwań rodzimej gospodarki. Na ...
-
Paweł Kukiz i Ryszard Petru podbili marcowe media
Jak wynika z badania „Scena Polityczna”, przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, w marcu najpopularniejszym politykiem niezmiennie pozostawał Jarosław Kaczyński. Na uwagę zasługują jednak Paweł Kukiz i Ryszard Petru, w odniesieniu do których wzrost publikacji wyniósł odpowiednio 209 proc. i 137 proc. Liderem zestawienia po raz ...
-
Przenośność numerów w I kw. 2016 r.
Pierwszy kwartał tego roku przyniósł wiele znaczących zmian w liczbie przenoszonych numerów. P4 oddał więcej numerów niż Polkomtel i niewiele mniej niż Orange, z kolei T-Mobile znowu na poziomie netto zanotował niezadowalające wyniki – wynika z danych portalu o telekomunikacji TELEPOLIS.PL. W całym I kwartale numery zmieniło 411,1 tys. osób, o 7% ...
-
Wiosenne porządki to mit? Kiedy najchętniej remontujemy mieszkanie?
Jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, Polacy wcale nie utożsamiają wiosny z koniecznością przeprowadzenia gruntownych porządków. Część osób wykonuje takie prace przed Wielkanocą, jednak z reguły sprzątamy wtedy, gdy dostrzegamy taką potrzebę. Remonty z kolei najchętniej wykonujemy latem. Porządki nie znają pór roku 47% zapytanych przez ...
-
Rynek biurowy w Polsce: liczy się nie tylko Warszawa
Na polskim rynku biurowym liczy się nie tylko Warszawa. Zdaniem firmy doradczej JLL, na celowniku inwestorów, najemców oraz firm deweloperskich znajduje się również sześć innych lokalizacji, którym sprzyja nie tylko wzrost PKB i duża aktywność najemców, ale również transparentność polskiego rynku biurowego oraz dostępność szerokiej gamy ...
-
Praca w Niemczech pierwszym wyborem emigrujących Polaków
Obecnie w Niemczech pracuje 354 tys. Polaków, dwukrotnie więcej, niż miało to miejsce jeszcze cztery lata temu – wynika z danych niemieckiego urzędu statystycznego. Jak donosi Work Service, Niemcy prześcignęły Wielką Brytanię i są w tej chwili pierwszym wyborem Polaków rozważających emigrację zarobkową. Według Bundesagentur fur Arbeit w maju 2011 ...
-
Polki kariera w IT
Do niedawna w polskim społeczeństwie pokutowało przekonanie, że branża IT to miejsce zarezerwowane głównie dla mężczyzn. Najwyższa pora dokonać rewizji tego poglądu. Okazuje się bowiem, że Polki coraz częściej robią karierę w sektorze teleinformatycznym. Co więcej, są z tego wyboru bardzo zadowolone, a oferowane im wynagrodzenie najczęściej ...
-
Nieruchomości komercyjne: inwestorzy ostrożni, ale nie bierni
Faza w cyklu rynku nieruchomości, ogólnoeuropejskie ruchy kapitału inwestycyjnego oraz sytuacja polityczna w Polsce. To - zdaniem przedstawicieli branży nieruchomości - główne czynniki które wywierają obecnie wpływ na sytuację tego sektora. Jednocześnie przyznają oni, że najmniej optymistycznie wygląda rynek biurowy, gdzie warunki dyktują najemcy. ...
-
Inwestycje w nieruchomości w Europie Śr. I kw. 2016
Jak wynika z danych firmy doradczej Cushman & Wakefield, w I kwartale 2016 r. na rynkach nieruchomości komercyjnych w Polsce, Czechach, Rumunii oraz na Słowacji i Węgrzech zainwestowano 1,4 mld euro, tj. o 5% mniej niż w analogicznym kwartale minionego roku. Na tle całej Europy spadek ten (-14%) okazuje się jednak niewielki - wobec 881 mln euro w ...
-
Tiulówki na Facebooku, czyli moda w social media
Duże i małe problemy związane z ubiorem i modą Polki coraz częściej rozwiązują w mediach społecznościowych – wynika z badania IMM i modowego butiku Freeshion. W centrum zainteresowania są sukienki, a aż 15% pytań zadawanych w serwisach takich jak Facebook czy Twitter dotyczy polecanych marek odzieżowych, stylizacji, dodatków lub miejsc i sklepów, ...
-
H&M bije Reserved. Gdzie kupujemy ubrania?
Polacy często i chętnie kupują ubrania. Ze zrealizowanego przez PMR badania "Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2016" wynika, że w minionym roku zakupu odzieży dokonało 9 spośród 10 respondentów (91%). Okazuje się również, że modowych zakupów najczęściej dokonujemy w markowych sklepach na terenie galerii handlowych. Najczęściej ...
Tematy: odzież, obuwie, marki odzieżowe, H&M, Reserved, moda, handel detaliczny, odzież damska, moda męska -
Jak sprzedaż piwa "nakręca" rynek pracy
Polacy coraz częściej stołują się poza domem. Z badania zrealizowanego na zlecenie Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego wynika, że co trzeci gość restauracji do posiłku zawsze lub niemal zawsze wybiera piwo, co czyni je najpopularniejszym alkoholem polskiej gastronomii. Popularność piwa powinna cieszyć nie tylko browarników - okazuje się ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 21/2016
GUS opublikował dobre dane z polskiego rynku pracy. Stopa bezrobocia w kwietniu spadła do 9,5%. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej szacuje, że pod koniec roku wskaźnik ten spadnie poniżej 9%. Kondycja rodzimego rynku pracy jest jednym z bardziej pozytywnych sygnałów płynących z naszej gospodarki. Prawdopodobnie również po słabym ...
-
1 mln dzieci nie pojedzie na wakacje przez własnych rodziców?
Tylko co trzecie polskie dziecko wyjedzie w tym roku na wakacje - wynika z badania zrealizowanego na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK. Najczęściej będą to mieszkańcy dużych miast, a najrzadziej najmłodsi zamieszkujący małe miejscowości. Ci, którym uda się wyjechać, pojadą przeważnie nad polskie morze (52%) lub w góry (20%). Za granicę uda się ...
-
Polska mistrzem Euro 2016?
Polacy często uchodzą za malkontentów. Do tej grupy nie należy jednak niemal 30% respondentów badania PAYBACK Opinion Poll, według których mistrzami tegorocznych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej zostanie "jedenastka" Nawałki. Piłka nożna cieszy się w naszym kraju niezmiennym zainteresowaniem - trzech na czterech ankietowanych deklaruje obejrzenie ...
-
Imigranci mile widziani? Tak, ale ci z USA
Rośnie niechęć Polaków wobec imigrantów. Jeszcze pod koniec minionego roku przeciwnych napływowi obcokrajowców było 48% z nas. Obecnie odsetek ten jest wyższy. Problemem nie jest tu jednak obawa, że przybysze zza granicy odbiorą nam pracę, ale przede wszystkim strach przed różnicami wyznaniowymi. Z drugiej jednak strony ankietowani przebadani ...
-
Polska - Niemcy 4:2
Starcie na Stade de France zakończyło się bezbramkowym remisem, ale gdyby postawić Niemców i Polaków na boisku gospodarczym, to zdaniem Euler Hermes wygralibyśmy ten mecz 4:2. O naszym zwycięstwie miałby przesądzić m.in. silniejszy wzrost gospodarczy oraz lepsze perspektywy odnośnie upadłości przedsiębiorstw. Wprawdzie liczba plajt za Odrą jest ...
-
Połowa Polaków wyjeżdża na wakacje bez biura podróży
Niemal połowa Polaków udających się na letni wypoczynek samodzielne dba o jego organizację. Na usługi biur podróży regularnie i często decyduje się zaledwie co piąty z nas. Zrealizowane na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK badanie „Wyjazdy Polaków” dowodzi również naszej roztropności - okazuje się, że większość klientów jeszcze przed zakupem ...
-
Reklama online? Polacy mówią "stop"
Opublikowany niedawno raport eMarketera dowiódł, że Polacy są europejskimi liderami blokowania treści reklamowych - z wtyczek typu AdBlock ma korzystać aż 37 proc. z nas, a bardziej oporni na reklamą są jedynie Grecy. Dane te znajdują swoje potwierdzenie w ostatnim opracowaniu Cloud Technologies, z którego wynika, że zdecydowane "stop" mówi ...