-
Hejterzy zagrażają dobrej opinii firm
Polskie firmy coraz odważniej zabierają się za internetowych pieniaczy. Pomaga w tym polskie prawo, które ułatwia ich ściganie. Jednak zdaniem ekspertów najlepszym sposobem na hejterów są autentyczne referencje. – Firmy powinny dbać o to, żeby opinie o nich zostawiali zadowoleni klienci – uważa Dawid Urbańczyk, ekspert programu Trusted Trader. ...
-
Gwiazdy Internetu: czego Polacy szukają w sieci?
Z badań programu Trusted Trader wynika, że pizzerii i zakładów fryzjerskich Polacy szukali w ubiegłym roku średnio ponad milion razy miesięcznie, czyli częściej niż np. informacji o Ewie Chodakowskiej – niekwestionowanej gwieździe polskiego Internetu. Trusted Trader sprawdził też, gdzie Polacy najczęściej szukają informacji o firmach. Okazuje się, ...
-
Polska scena polityczna w mediach 2013
O 11 proc. wzrosła liczba publikacji prasowych dotyczących partii politycznych w minionym roku względem 2012. Najbardziej medialna okazała się Platforma Obywatelska, która wyprzedziła lidera z 2012 roku – Prawo i Sprawiedliwość. Takie dane opublikował „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, podsumowując wyniki 12 raportów „Scena Polityczna” za ubiegły ...
-
Najczęściej cytowane media III 2014
Marcowe przekazy mediowe zostały zdominowane przez tematy z zakresu polityki - podaje comiesięczna analiza Instytutu Monitorowania Mediów. Wśród mediów, na które powoływano się najczęściej, znalazły się Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza oraz Dziennik Gazeta Prawna. Najczęściej cytowaną telewizją okazał się TVN24, rozgłośnią radiową - RMF FM. ...
-
Zakłady wzajemne online: jak zmniejszyć szarą strefę?
Polska to europejski lider niechlubnego zestawienia państw z najwyższym udziałem „szarej strefy” w zakładach wzajemnych online. Jak donosi firma doradcza Roland Berger, w 2013 roku obroty całej branży zakładów wzajemnych online wyniosły ok. 5 mld złotych, z czego nielegalni operatorzy wygenerowali 91% tej kwoty. Tymczasem większość krajów Unii ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 26/2014
Orbis planuje dalszy rozwój swojej sieci w Polsce i krajach bałtyckich, a docelowo chce rozbudować Grupę do 90 hoteli z 66 obiektów obecnie. To dałoby spółce pozycję niekwestionowanego lidera w tym regionie Europy. Potencjał rozwoju jest, bo w Polsce wciąż brakuje hoteli, szczególnie w segmencie średnim. Orbis zachęca klientów także innowacyjnymi ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 29/2014
W ciągu ostatnich dwóch dekad wymiana handlowa z zagranica urosła do bardzo ważnego składnika polskiego PKB, a wielkość polskiego eksportu znacząco wpływa na wielkość wskaźnika corocznego wzrostu gospodarczego. Międzynarodowa wymiana gospodarcza jest też obszarem, na którym trwa nieustanna walka konkurencyjna naszych producentów z już dziś ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce II kw. 2014
W pierwszej połowie bieżącego roku produkcja sprzedana polskiego przemysłu motoryzacyjnego wyniosła 58,0 mld zł. To nominalnie o 4,9% więcej niż w analogicznym okresie 2013 roku, natomiast realnie – o 6,3% – czytamy w kwartalnym raporcie Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz firmy audytorsko-doradczej KPMG. W II kwartale 2014 roku ...
-
Polacy wybierają najtańsze ubezpieczenie
Z badań przeprowadzonych przez TNS na zlecenie Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że Polacy najczęściej ubezpieczają się, by ochronić się przed następstwami nieszczęśliwych zdarzeń. Niestety, choć świadomość potrzeby ubezpieczenia jest coraz większa, to nadal 40% osób ubezpieczonych nie zapoznało się z podpisywaną umową i nie wie, w jaki sposób ...
-
Europa Środkowa: najlepsze spółki 2014
Aż 22 przedsiębiorstwa z Polski znalazły się w 15. edycji zestawienia najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych w Europie Środkowej. Tym razem liderem rankingu Deloitte Technology Fast 50 okazała się węgierska spółka Szallas.hu, drugie miejsce przypadło polskiej firmie Comperia.pl, trzecie serbskiej High Tech Engineering ...
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2014
W telewizyjnych spotach Lidla nadal królował duet Okrasa - Brodnicki, a w social mediach Biedronce najbardziej pomógł... Wojciech Cejrowski, mimo iż nie wziął udziału w żadnej kampanii reklamowej. W trzecim kwartale 2014 roku działające w Polsce sieci handlowe przeznaczyły na płatną promocję w mediach ponad 250 mln zł - wynika z najnowszego ...
-
Nieruchomości komercyjne w Europie Śr.-Wsch. 2014
Polska ciągle pozostaje liderem na rynku inwestycyjnym w regionie CEE - to jeden z najistotniejszych dla naszego kraju wniosków płynących z najnowszego raportu opracowanego przez firmę doradczą CBRE. Opracowanie pokazuje również, że uwagę inwestorów przyciągają Węgry, Rumunia oraz Słowacja. W minionym roku osiągnięty na rynku wzrost sięgnął 28 ...
-
Na zakupy online wydajemy 20 razy mniej niż Brytyjczycy
Polski rynek e-commerce rozwija się w dość dynamicznym tempie. Ciągle jednak niekwestionowanym liderem w tej dziedzinie pozostaje Wielka Brytania. W 2013 roku mieszkańcy Wysp wydali na zakupy internetowe aż 112 miliardów euro. Dla porównania - w przypadku Polski roczne wydatki na e-zakupy sięgnęły zaledwie 5 miliardów euro. O tym, że to właśnie do ...
-
Monitoring mediów: cytowania 2014
W podsumowującym 2014 rok Rankingu Cytowań i Informacji NEWTON Media liderem pod względem ilości cytowań pozostaje Gazeta Wyborcza (2442). Drugie miejsce przypada w udziale tygodnikowi Wprost (1980), a brązowy medal wędruje do Rzeczpospolitej (1787). Z nie najgorszym wynikiem, chociaż poza podium kończą rok Polityka (654) oraz Dziennik Gazeta ...
-
Rada nadzorcza i zarząd spółki - to nie są miejsca dla kobiet
Polska znajduje się na odległej, osiemnastej pozycji w Europie pod względem ilości kobiet zasiadających w zarządach i radach nadzorczych spółek giełdowych. Co jest odpowiedzialne za taki obrót spraw? Odpowiedzi na to pytanie poszukuje Raport Fundacji Liderek Biznesu "Kobiety we władzach spółek giełdowych w Polsce. Dlaczego nie ma zmiany?" Pod ...
-
Monitoring mediów: cytowania II 2015
Ukazał się lutowy Ranking Cytowań i Informacji NEWTON Media. W grupie dzienników ogólnopolskich liderem pozostaje Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 189. Wśród dzienników regionalnych tym razem triumfowały Głos Pomorza i Nowości, z kolei najczęściej przywoływanym tygodnikiem ogólnopolskim był Wprost - głównie za sprawą afery związanej z ...
-
Najczęściej cytowane media III 2015
W marcu pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów obroniła Gazeta Wyborcza. Drugie miejsce zajął Wprost, a trzecie – Rzeczpospolita. Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną ponowie został TVN24, z kolei wśród portali internetowych najczęściej cytowano wpolityce.pl – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. ...
-
Nowy Bitdefender GravityZone dla małych i dużych firm
Bezpieczeństwo sieci IT stanowi poważne wyzwanie dla firm każdej wielkości – cyberprzestępcy polują bowiem nie tylko na największych graczy, ale również na małe podmioty. Bitdefender wprowadził właśnie na polski rynek odświeżoną wersję oprogramowania GravityZone, którego zadaniem jest ochrona małych i dużych firm. Nowy GravityZone jest zbudowany w ...
-
Robotyzacja nie jest zagrożeniem. To szansa
Atutem polskiej gospodarki jest dzisiaj tania siła robocza. Korzystają z tego zagraniczne firmy lokujące nad Wisłą m.in. fabryki, korzystają też polscy przedsiębiorcy, których oferta staje się bardziej konkurencyjna. Ten „bonus” nie będzie jednak obowiązywał wiecznie – w końcu zniknie, a wtedy kraj może wpaść w tarapaty finansowe i społeczne. Aby ...
-
Upadłości firm w 2014 r.
W 2014 roku sądy gospodarcze w Polsce wydały 827 orzeczeń o upadłościach firm – stanowi to 0,02% z 4,1 mln zarejestrowanych podmiotów gospodarczych. Wynik ten jest lepszy niż w latach 2013 (895 upadłości) i 2012 (899 upadłości). Niechlubnym liderem nadal pozostaje branża budowlana, jednak liczba upadłości w tym sektorze spadła z 1/3 w 2013 r. do ...
-
ITwiz Best100: największe firmy IT w Polsce
Hewlett-Packard Polska, ACTION SA i AB SA to tegoroczni liderzy zestawienia ITwiz Best100, czyli listy największych firm IT w naszym kraju. Wartość całego rynku IT sięgnęła w minionym roku 34,1 mld zł, z czego 10 procent wypracował zwycięzca. Ranking stał się również okazją do przeprowadzenia badania wśród CIO i dyrektorów IT polskich firm. ...
-
W m-commerce króluje Android
Android i iOS to już od lat niekwestionowani liderzy wśród systemów operacyjnych wybieranych przez polskich użytkowników urządzeń mobilnych. Okazuje się, że różnią się oni nie tylko preferencjami odnośnie oprogramowania, ale również nawykami związanymi z zakupami mobilnymi. Na czym polegają te różnice? Postanowiła to sprawdzić porównywarka cen ...
-
Armia zagranicznych interesów
Polska w latach 2013-2022 ma wydać 130 mld zł na modernizację uzbrojenia armii. Tak duże pieniądze mogłyby nie tylko dźwignąć, ale i rozwinąć polski przemysł zbrojeniowy. Rządzący są jednak „na kursie i ścieżce”, by tę szansę zaprzepaścić… Niedawne rozstrzygnięcie przetargów na zakup śmigłowców wielozadaniowo-transportowych oraz systemu ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce II kw. 2015
W pierwszym półroczu bieżącego roku produkcja sprzedana polskiego przemysłu motoryzacyjnego sięgnęła 63,3 mld zł, czyli o 9,2% (nominalnie) więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Siłą napędową tego wzrostu okazała się produkcja pojazdów osobowych. Wzrosty zanotowała również sprzedaż aut. W przypadku samochodów osobowych okazała się ona ...
-
MSZ nie przestraszył Polaków. Wycieczki do Grecji ciągle popularne
Po ostrzeżeniach, w których Ministerstwo Spraw Zagranicznych przestrzegało Polaków przed wyjazdami do Tunezji, Egiptu i Turcji, odnotowano czteroprocentowy wzrost ruchu turystycznego, a także sięgający przeciętnie ok. 80 zł wzrost wydatków na wypoczynek. Nie oznacza to jednak, że polscy turyści wybierali kierunki arabskie - zdecydowanym liderem ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 42/2015
Zamówienia resortu obrony narodowej na sprzęt dla polskiej armii powinny w jak największej części trafiać do polskich fabryk - ocenia Antoni Macierewicz. Jego zdaniem krajowy przemysł ma potencjał, by dostarczyć większość wyposażenia i uzbrojenia, które zamierza kupić wojsko. - To będzie główna rola przyszłego ministra obrony - ocenia Jarosław ...
-
Najbogatsi ludzie świata: młode pokolenie przejmuje stery
Gdy Warren Buffett ogłosił, że nie przepisze swoim dzieciom całego majątku, tylko przekaże go na cele charytatywne, rozgorzała dyskusja, w jakim stopniu miliarderzy powinni wspomagać swoje dzieci. Wkrótce śladami Buffetta podążył m.in. Bill Gates. Czy podobne decyzje stoją dziś przed polskimi milionerami? W Polsce do głosu dochodzi właśnie młode ...
-
Najsilniejsze marki w Polsce 2015 – Top20
Już po raz dziesiąty projekt Superbrands wyłonił najsilniejsze marki funkcjonujące na polskim rynku. Tegorocznym zwycięzcą został Google, przed Lego i YouTube. Czołówka liderów zatem niezmieniona. Z rodzimych przedstawicieli najwyżej oceniony został Tymbark, jednak nie jest to jedyny polski akcent w zestawieniu Top20 – powody do radości mają także ...
Tematy: najsilniejsze marki, najlepsze marki, Superbrands, marki, badania konsumentów, Allegro, Google, YouTube, Tymbark, Lego -
Region EMEA: najlepsze spółki 2015
Holenderska firma Catawiki, szwedzka iZettle AB oraz pochodzące z Izraela Zerto to trzy najszybciej rozwijające się przedsiębiorstwa technologicznie innowacyjne w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) - wynika z rankingu Deloitte Technology Fast 500. Do finałowej 500 zakwalifikowało się 13 firm z Polski. Najdynamiczniejsze okazały się ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 02/2016
Polski rynek nowoczesnych usług dla biznesu jest jednym z największych na świecie, a jego wzrost to 15-18% rocznie. 28 stycznia w Warszawie nastąpi branżowe podsumowanie minionego roku, w którym udział wezmą między innymi przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju, prezydenci polskich miast, liderzy międzynarodowych organizacji branżowych i eksperci z ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 07/2016
Przynajmniej do końca I półrocza 2016 roku polski rynek akcji pozostanie słaby – uważa Łukasz Tokarski z Superfund TFI. Głównym powodem jest wprowadzenie podatku bankowego oraz ryzyko wejścia w życie innych rozwiązań systemowych, które uderzą w wyniki poszczególnych spółek. Zagrożeniem są także czynniki zewnętrzne związane przede wszystkim ze ...
-
Najczęściej cytowane media III 2016
W marcu bieżącego roku pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zajęła Rzeczpospolita, drugie miejsce przypadło Gazecie Wyborczej, a trzecie portalowi wpolityce.pl. W marcu dominowały tematy związane z opinią Komisji Weneckiej w sprawie Trybunału Konstytucyjnego. Na fotelu lidera rankingu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” znalazł ...
-
Modernizacja polskiej armii. Szturm na 130 miliardów
Do rywalizacji o rekordowy budżet na modernizację uzbrojenia i wyposażenia Wojska Polskiego stanęli giganci zagraniczni i firmy polskie. Pierwsi mają kolosalny potencjał. Nasi producenci liczą, że języczkiem u wagi stanie się argument, iż rodzimy przemysł zbrojeniowy to kluczowe ogniwo w systemie obrony kraju. Od czasu zakupu w 2003 r. od ...
-
Bank Światowy wierzy w innowacyjność Polski
Czy w polskich firmach z sektora MSP drzemie potencjał innowacyjny? Z opracowanego przez Bank Światowy raportu „W kierunku innowacyjnej Polski: proces przedsiębiorczego odkrywania i analiza potrzeb przedsiębiorstw” wynika, że zdecydowanie tak. Aby jednak ten potencjał wydobyć, konieczne jest sprawne identyfikowanie potrzeb i silnych stron ...
-
Najczęściej cytowane media V 2016
W maju bieżącego roku pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie zajęła Rzeczpospolita z dużą przewagą nad drugą Gazetą Wyborczą. Trzecie miejsce przypadło TVN24. Wśród rozgłośni radiowych triumfował RMF FM, z kolei wśród portali internetowych wpolityce.pl. Maj został zdominowany przez tematykę polityczną związaną ze sporem ...