-
Jeśli FMCG, to sklepy dyskontowe
... . wskazań) i poszczególnych artykułów (32 proc.). Dla polskich kupujących liczy się również lokalizacja sklepu (32 proc.) oraz przyzwyczajenia (31 proc.). „Sklepy dyskontowe wyraźnie wygrywają ceną. Z kolei kartą przetargową hipermarketów okazują się proponowane rabaty. Asortyment (bogaty także w produkty świeże) to kwestia szczególnie istotna ...
-
Sklepy dyskontowe na fali popularności
... miastach z liczbą mieszkańców poniżej 50 tysięcy - mówi Kevin Turpin. Dyskontowe kotwice Mniejsze parki handlowe nastawione są na lokalnych klientów, którzy odwiedzają ... pole do rywalizacji o klientów. Ponadto wydaje się, że sklepy dyskontowe w mniejszym stopniu ucierpiały z powodu pandemii niż tradycyjne sieci handlowe. Wynika to w dużej ...
-
Sieci dyskontowe zyskują na znaczeniu. Dyskont antidotum na inflację?
... segmencie lojalność klientów wystawiona jest obecnie na największe wyzwania. W Polsce, sieci dyskontowe takie jak Biedronka, Lidl czy Netto stały się w ostatnich latach ... będzie także inflacja. W warunkach gwałtownego wzrostu cen artykułów spożywczych, sieci dyskontowe zyskują klientów. Obserwujemy to również w Polsce, gdzie ich udział w rynku ...
-
Sklepy dyskontowe: Kaufland najtańszy
... zdecydowaliśmy się wprowadzić zmiany. W przypadku sklepów dyskontowych nie szukamy produktów markowych lub ich najbliższych odpowiedników. Wybieramy to, co najtańsze. Sklepy dyskontowe, takie jak Biedronka, Kaufland czy Lidl nie są po to, aby szukać w nich markowych produktów. Ich idea to jak najtańsze ...
-
Sklepy dyskontowe: Biedronka najtańsza
Biedronka przegrywała do tej pory w rywalizacji o najniższe ceny z Kauflandem i Lidlem. W styczniu okazała się jednak dyskontem najbardziej przyjaznym kieszeni konsumenta. Wartość koszyka 24 produktów spożywczych, w tym wódki, piwa i kawy, wybranych przez Handel-net, wynosiła w sklepach dyskontowych od ponad 96 do ponad 104 zł. Najniższe ceny ...
-
Za co kochamy dyskonty?
... o sukcesie, jaki na polskim rynku odniosły sklepy dyskontowe. Jaka jest skala tego triumfu? Wystarczy spojrzeć na liczby. W ostatnich 5 latach wartość polskiego rynku ... . Przykładem mogą być owoce morza, których 2/3 sprzedaży jest generowana przez sklepy dyskontowe, zaś kategoria rozwinęła się w ciągu dwóch lat z 3 do 7 segmentów. Promocje ...
-
Jak płacą sieci spożywcze?
... 60 do ponad 120 i więcej dni. DYSKONTY Sieci dyskontowe zwalniają tempo rozwoju Zgodnie z zapowiedziami z początku 2014 roku największe sieci dyskontowe, docelowo miały uruchomić blisko 400 ... Za tym stwierdzeniem przemawiają twarde dane liczbowe. Cztery największe sieci dyskontowe Biedronka, Lidl, Netto i Aldi w 2013 roku łącznie wykazały 46,6 mld zł ...
-
Polacy lubią małe sklepy
... małymi formatami sklepów. Porównując do wyników z zeszłego roku sklepy dyskontowe zbudowały silniejsze relacje z klientami, znacznie wzrósł odsetek klientów odwiedzających okazjonalnie - 53 proc., oraz rozważających korzystać z dyskontów - 70 proc. Mimo to, sklepy dyskontowe nie rozszerzyły jeszcze znacząco bazy klientów lojalnych. W Polsce podobny ...
-
Spożywczy handel detaliczny 2008
... firm w 2008 roku zostały potraktowane łącznie. Handel wielkoformatowy wciąż w mniejszości, ale zyskuje na znaczeniu Na sklepy wielkoformatowe – hipermarkety, supermarkety i sklepy dyskontowe – przypadnie w 2008 roku około jednej trzeciej rynku spożywczego. Ich popularność stale rośnie, w 2006 roku kontrolowały łącznie 28,6% rynku. Według szacunków ...
-
Dyskonty zwiększą obroty o 50 proc. do 2014r.
... narzekają na spadki przychodów, dyskonty notują rekordy sprzedaży. Wszystkie sieci dyskontowe obecne na polskim rynku, czyli Aldi, Biedronka, Lidl i Netto, planują dalszy rozwój ... , w ciągu ostatniego roku ich liczba wzrosła o około 10 proc. „Sieci dyskontowe rozwijają się bardzo szybko na całym świecie, a zwłaszcza w Europie Środkowo-Wschodniej”, ...
-
Rynek spożywczy zyska 40 mld złotych
... wzrostu przekraczającą 20% rok do roku odnotowały, kolejny rok z rzędu, sklepy dyskontowe. Był on konsekwencją kontynuowanej ekspansji, głównie lidera rynku sieci Biedronka, jak i ... gracza na tym rynku, sieci Aldi”, przypomina Dominika Kubacka. Sieci dyskontowe dominują pod względem wydatków na reklamę telewizyjną w 2010 roku, zliczając miesięczne ...
-
Rynek spożywczy w Polsce 2012-2014
... się segment handlu nowoczesnego dużego formatu. Hipermarkety, supermarkety oraz sklepy dyskontowe kontrolują już 40% rynku spożywczego, wobec zaledwie 30% pięć ... o systemy typu franczyzowego. Ponownie największymi beneficjentami wzrostu wartości rynku są sieci dyskontowe oraz supermarketowe. Korzystają one m.in. z rosnącej skłonności konsumentów do ...
-
Wyprawka szkolna, czyli szansa dla handlowców
... pozostałe sklepy z tanimi towarami typu „wszystko za dolara” (38 proc.), sklepy internetowe (36 proc.) i sklepy dyskontowe (32 proc.), które zepchnęły tradycyjnych sprzedawców na odleglejsze miejsca. Sklepy dyskontowe awansowały z 14. miejsca w roku 2016 na miejsce 4. w tym roku, podczas gdy domy towarowe spadły z 2. pozycji ...
-
Nie ma już co liczyć na duże centra handlowe?
... nie tylko spożywczych, ale także tych z asortymentem wielobranżowym i modowym. Sklepy dyskontowe wygrywają nie tylko ceną oferowanych produktów, ale również przekrojową ofertą ... miast, ale również w centrach handlowych. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, sieci dyskontowe dostosowują się do wymagań galerii, co z kolei często wpływa na podnoszenie ...
-
Handel: dyskonty i parki handlowe rosną w siłę
... .: Ile powierzchni handlowej przybyło w pierwszych miesiącach roku? Jak radzą sobie sieci dyskontowe? Jak wpłynął na handel napływ uchodźców z Ukrainy? Jakie czynniki decydują o rozwoju ... względem udziału w rynku małe i średnie sklepy spożywcze. Przejmowanie rynku przez sieci dyskontowe można śmiało nazwać silnym trendem. I nic nie wskazuje na to, ...
-
Sieci handlowe: o konsumentów walczą nie tylko Lidl i Biedronka
... Netto, która weszła na polski rynek już w latach 90. Sklepy dyskontowe wcześniej znane były głównie z oferty produktów własnych oraz niskich cen. Z czasem ... i Badań Rynku w Colliers. Flagowe sklepy i obecność w centrach handlowych Sieci dyskontowe i supermarkety, choć tradycyjnie kojarzone z wolnostojącymi obiektami posiadającymi duże, zewnętrzne ...
-
Rośnie rumuński rynek detaliczny
... są informacje o planach sieci dyskontowych Lidl i Aldi, a także o portugalskiej firmie Jeronimo Martins, która myśli o wprowadzeniu do Rumunii sieci Biedronka. Sieci dyskontowe zamierzające wejść do Rumunii są w szczególnie korzystnej sytuacji, gdyż wśród nowoczesnych kanałów handlowych akurat ten jest najsłabiej rozwinięty. Wciąż jeszcze ...
-
Marki własne detalistów w Polsce 2008
... poprawi się również jej nadal nie najlepszy w Polsce wizerunek. W dyskontach najwięcej Za największą część sprzedaży marek handlowych w Polsce odpowiadają sklepy dyskontowe, w których private labels stanowią nawet 85% oferty. PMR szacuje, iż generują one prawie 66% obrotów całego rynku. W istotny sposób przyczyniają ...
-
Rosnące ceny żywności zmieniają rynek
... „Już w chwili obecnej zauważyć można oznaki rosnących cen żywności. Zmianom ulegają trendy konsumenckie: ludzie wybierają bardziej dostępne marki własne, produkty dyskontowe oraz zakupy w sklepach detalicznych oferujących produkty tanie. Obecna sytuacja może również zniechęcić klientów od odwiedzania restauracji i barów – jak w przypadku ostatniej ...
-
Europa Środkowa: sieci handlowe 2008
... , liderem rynku ogólnospożywczego jest miejscowy detalista. W Rosji jest to X5 Retail Group, zarejestrowany w Holandii holding z dwiema flagowymi sieciami – Pyaterochka (sklepy dyskontowe) i Perekryostok (supermarkety). Na Ukrainie liderem jest grupa Fozzy. Jak podaje PMR jedną z głównych przyczyn dla których międzynarodowi detaliści długo omijali ...
-
Rośnie sprzedaż FMCG na wsi
... wsi. W 2008 roku aż 87 proc. badanych zrobiło zakupy w supermarkecie, a 72 proc. w hipermarkecie. Bezdyskusyjnym liderem rynku okazały się jednak sieci dyskontowe, które jako pierwsze dostrzegły potencjał wsi.
-
Świąteczne wydatki Europejczyków 2009
... połowa konsumentów zrobi zakupy w hipermarketach. Ponieważ Polacy deklarują, że głównym wyznacznikiem tegorocznych zakupów będzie cena, coraz większe uznanie zyskują sklepy dyskontowe, zakupy w nich planuje 14% ankietowanych. Natomiast najmniejszym zainteresowaniem cieszą się delikatesy oferujące produkty żywnościowe. Podobnie prezentują się dane ...
-
Auchan Polska otworzył sklep w Krakowie
... i owoców morza, Cukiernia ma 70 rodzajów ciast, w tym 25 rodzajów pączków. Owoce i warzywa pochodzą od 10 lokalnych dostawców. Auchan deklaruje dyskontowe ceny na wszystkie produkty. Dodatkowo w ofercie produkty ekonomiczne z logo podniesionego kciuka, produkty marki własnej oraz strefa Bazarek Luz, w której odbywa ...
-
Netto otwiera 178. sklep w Polsce
Duńska sieć Netto w czwartek 26 listopada, rozpocznie działalność w Pyskowicach. Będzie to już 178. sklep tej dyskontowej sieci w Polsce. Nowe Netto powstało w Pyskowicach przy ul. Szopena. Na standardowych 660 mkw. powierzchni handlowej zmieszczą się poddzierżawione stoiska piekarnicze, mięsne oraz kiosk z prasą. W pyskowickim Netto znalazło ...
-
Nieruchomości handlowe: będzie poprawa?
... aktywność będą prawdopodobnie wykazywać międzynarodowe sieci handlowe, skupiając uwagę na głównych miastach na nowych rynkach, szczególnie sieci spożywcze i dyskontowe korzystające z nadal sprzyjającego im nastawienia rynków i klientów”. Wojciech Pisz, Associate z Grupy Rynków Kapitałowych polskiego oddziału Cushman & Wakefield, powiedział ...
-
Spożywczy handel detaliczny 2009
... koniecznych inwestycji”, komentuje Patrycja Nalepa, Analityk handlu detalicznego w PMR. Według PMR drugim najszybciej rosnącym kanałem dystrybucji są w tym roku sklepy dyskontowe. „Atrakcyjna cenowo oferta, najbardziej dopasowana do aktualnych potrzeb konsumentów, oraz wzrost liczby placówek przełoży się w 2009 roku na 18,5% dynamikę ...
-
Wydatki Polaków na FMCG w 2009r. wzrosły
... . Jednym z trendów, jakie wykryło GfK Polonia, jest wybieranie przez konsumentów tańszych produktów i szukanie okazji: promocji i wyprzedaży. Zyskują na tym sklepy dyskontowe, takie jak Biedronka czy Netto, które notują duże wzrosty sprzedaży. Według GfK udziały rynkowe sieci dyskontowych w handlu detalicznym wzrosły o 2 proc ...
-
E-turystyka: gdzie na wakacje?
... . Końcówka kwietnia była przełomowa. Zarówno w maju jak i w czerwcu średnie ceny rezerwacji spadły o 9 proc. w stosunku do roku 2009. To pierwsze zjawisko dyskontowe na progu ścisłego „wysokiego” sezonu od wielu lat. Co ciekawe coraz częściej sięgamy po droższe oferty. Zdecydowanie najbardziej lubimy hotele ...
-
Polacy polubili marki własne
... detalicznym), Brytyjczycy (43 procent), Belgowie (42 procent) i Niemcy (40 procent). Dyskonty po swojemu Głównym dystrybutorem artykułów własnych marek są sklepy dyskontowe - odpowiadają za ponad 65 procent sprzedaży. Jest to zresztą cecha charakterystyczna tej formy handlu. W Biedronce, Lidlu, czy Netto na półkach ...
-
Najtańsze dyskonty X 2010
... Kaufland będzie się pojawiał także w zestawieniu hipermarketów, przy czym do koszyka Handel-Net trafią tam towary znanych marek. Przygotowując poprzednie zestawienia "dyskontowe" przesadnie skupiliśmy się na cenie, niesłusznie pomijając jakość. Tymczasem jest ona dla wielu klientów kryterium decydującym o wyborze sklepu, wpływa na ...
Tematy: dyskonty, sklepy dyskontowe, ceny żywności, sieci dyskontowe, POLOmarket, Biedronka, Lidl, Netto, Kaufland -
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych XI 2010
... pkt.), który pogorszył notowania ze względu na obniżoną w ostatnich tygodniach konkurencyjność cenową. Z czołowej piętnastki największy postęp punktowy zanotowały dwie sieci dyskontowe: Lidl (72,33 pkt.) i Netto (69,75 pkt.). Lidl kontynuuje swoją ofensywę rynkowo-promocyjną, która nie tylko pod względem intensywności, ale ...
-
Debiuty giełdowe w Europie w III kw. 2011 r.
W trzecim kwartale 2011 r. na najważniejszych giełdach w Europie odnotowano 121 pierwszych ofert publicznych (Initial Public Offering - IPO) o łącznej wartości 9,4 mld euro (w porównaniu do 85 IPO o łącznej wartości 2,5 mld euro w analogicznym okresie roku ubiegłego) - wynika z najnowszej kwartalnej ankiety PwC (wcześniej PricewaterhouseCoopers) ...
-
Sieci handlowe a rynki międzynarodowe
... z segmentu średniego i luksusowego. Na ograniczaniu wydatków przez konsumentów i wzroście zainteresowania jakością produktów najwięcej zyskały marki handlowe ze średniego segmentu i sklepy dyskontowe, oferujące dobrą cenę do jakości, takie jak Lidl, Aldi, Primark i H&M, które poszerzają swoje portfele. Oczekuje się, że marki luksusowe ...
-
Ożywa rynek nieruchomości handlowych na świecie
... , jak i sektorze dyskontowym, a w przypadku średniego segmentu rynku był on niewielki. W krajach wschodzących szybko rośnie popyt na produkty luksusowe. Natomiast sieci dyskontowe dobrze rozwijają się na dojrzałych rynkach, na których obserwuje się ograniczony wzrost dochodów i zmianę trendów w zakresie wydatków polegającą na zaspokajaniu ...
-
Handel detaliczny: konieczne nowe strategie rynkowe
... do rynków nowych jak i tradycyjnych. "Detaliści muszą mieć odwagę, aby aktywnie zmieniać przyzwyczajenia zakupowe konsumentów". - mówi Krzysztof Badowski. "Twarde modele dyskontowe i nieustanne promocje cenowe były kiedyś skutecznym modelem handlowym, obecnie na przykład usługi typu drive-in i punkty otwarte przez całą dobę stają ...