-
Różnorodność napędza innowacje. B+R potrzebuje kobiet
... uznawana za czynnik wspierający innowacje – co zaskakujące – zwłaszcza przez osoby, które mogłyby najwięcej na niej skorzystać, czyli przez kadrę zarządzającą. 41 proc. ankietowanych przez Grupę Ayming CEO i CFO przyznało, że obecność kobiet w zespołach badawczo-rozwojowych nie ma przełożenia na wzrost innowacyjności organizacji ...
-
Malware atakuje. W rankingu bezpieczeństwa Polska spada na 22. miejsce
... niż Polska okazało się również Królestwo Niderlandów, Słowenia i Malta. Nieco gorsze od nas wyniki odnotowały z kolei Portugalia (40,9) oraz Francja (41,3). Miano najbardziej niebezpiecznej już po raz kolejny przypadło w udziale sieci macedońskiej (68,4). Zespół badawczy Check Pointa ostrzega również, że Emotet ...
-
OZE: 1/2 Polaków uważa, że zielona energia jest droga i stawia na węgiel
... jest kojarzona w naszym kraju zielona energia. Okazuje się, że Polacy utożsamiają ją przede wszystkim z: energią słoneczną (panele słoneczne, fotowoltaika, kolektory) - 41 proc. wskazań, energią wiatrową (wiatraki i farmy wiatrowe) - 38 proc., elektrowniami wodnymi - 22 proc., bioenergią - 20 proc. W opinii 87 proc. respondentów ...
-
Czy polskie firmy płacą terminowo? Na Opolszczyźnie tak, na górnym Śląsku nie
... z województwa świętokrzyskiego, których łączne zadłużenie jest 8,5 razy mniejsze niż firm z Mazowsza. Na jedną świętokrzyską firmę wpisaną do KRD przypada aż 41,5 tys. zł długu, czyli ponad 6 tys. zł więcej od średniej krajowej. O ile zaskoczeniem może być drugie, niechlubne miejsce, kujawsko-pomorskiego (39 ...
-
Czy eko marketing ma sens? Polacy wątpią w jego szczerość
... (48 proc. – pomiar I; 32 proc. – pomiar II). Deklaracje respondentów wskazują, że najczęściej mieli do czynienia z: zawierającymi motywy ekologiczne symbolami i ikonami (41 proc.), przyjaznymi środowisku opakowaniami (40 proc.), nazwami produktów zawierających dopisek BIO lub EKO (39 proc.). Czy te zabiegi przynoszą oczekiwane ...
-
Polskie firmy: lepsza płynność finansowa, większe zatrudnienie
... korzystanie z kredytu bankowego. To wciąż czyni go najczęściej wykorzystywaną formą finansowania zewnętrznego (poza leasingiem), mimo że przed pandemią korzystało z niego 41 proc. firm. Mniejszą popularnością cieszy się także kredyt kupiecki (z 21 proc. przed pandemią do 17 proc. obecnie) oraz usługi factoringowe ...
-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
... . CEO, dziś odsetek ten sięga już tylko 35 proc. Jeszcze większy spadek nastrojów widoczny jest wśród CIO (17 proc. vs 41 proc. rok temu). W grupie pewnych przyszłości jest zaledwie 2 proc. ankietowanych, a wśród CMO - 3 proc. W ubiegłym roku te wskaźniki wyniosły odpowiednio 8 i 5 proc ...
-
PARP: dla 80% Polaków założenie działalności gospodarczej to nic trudnego
... zakłada biznes, aby kontynuować tradycję rodzinną, podczas gdy w Europie to powód jedynie dla jednej trzeciej ankietowanych. Częściej także niż w Europie (41 proc.) decydujemy się założyć działalność, aby zmieniać świat (65 proc.). Mieszkańcy innych krajów Europy trzy razy częściej niż my decydują ...
-
KPMG: spada sprzedaż, firmy rozważają restrukturyzacje
... 19% przedsiębiorstw oceniło otrzymane wsparcie dobrze (13% wskazań) lub bardzo dobrze (6% wskazań). Pozostali respondenci gorzej oceniają otrzymaną pomoc. Wg 41% firm wsparcie przeznaczone na zwalczanie negatywnych skutków pandemii COVID-19 należy ocenić średnio. Natomiast w ocenie 1/3 organizacji korzystających z tarcz antykryzysowych otrzymana ...
-
COVID-19 wyprzedza wszystkie inne ryzyka biznesowe
... globalnego ryzyka biznesowego został zdominowany przez zagrożenia związane z pandemią COVID-19. Za największe niebezpieczeństwa dla biznesu uznano przerwy w prowadzeniu działalności (41% odpowiedzi), wybuch pandemii (40%) i incydenty cybernetyczne (40% wskazań). W Polsce za największe ryzyko uznany został wybuch pandemii COVID-19 (52%), przerwy ...
-
Trendy HR 2021: trwa walka z minusami pracy zdalnej
... . na przeprojektowanie polityk i strategii pracowniczych w krytycznych obszarach, t.j. praca zdalna, świadczenia itp. W Polsce te odsetki wyniosły odpowiednio: 68 proc., 73 proc., 41 proc. i 32 proc. Ankietowanych zapytano, czy w związku z dużym wpływem HR na funkcjonowanie organizacji w czasie kryzysu, są oni pewni, że działy ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
... internet przewyższyły wydatki na telewizję. W całym analizowanym okresie odsetek budżetów przeznaczanych na reklamę online wzrósł aż o 5,2 pkt proc. z 35,9% do 41,1%. Pozostałe media zmniejszyły swój udział w mediamiksie. Dużo straciły telewizja, kina oraz outdoor, bo odpowiednio 0,7 pkt proc., 1,3 pkt proc. oraz 1,8 pkt ...
-
Kim są solopreneurs?
... , która najaktywniej zarysowała swoją obecność na amerykańskim rynku pracy. Według szacunków bostońskiej agencji Spencer Brenneman za rok 2019, w Stanach działało 41,8 mln wolnych strzelców, którzy identyfikowali się, jako “konsultanci”, “freelancerzy” i właśnie - solopreneurs. Zarówno grupa zajmująca się własnym mikro biznesem na pełen ...
-
PIE: globalizacja ma się dobrze, podobnie polski eksport
... PIE dowiodły, że ponad 15 proc. ogółu respondentów nie przewiduje swego udziału w relokacji produkcji z Chin. Zwraca uwagę fakt, że blisko 41 proc. respondentów uważa, iż zjawisko relokacji produkcji z Chin przez korporacje międzynarodowe ich nie dotyczy. Na relatywnie dobre wyniki polskiego eksportu ...
-
Uchodźcy na granicy białoruskiej. Czy Polacy popierają działania rządu?
... o model wolnorynkowy (15%), o poglądach liberalnych (9%). W badaniu Inquiry zapytano również, jakie działania powinny zostać podjęte przez rząd w obecnej sytuacji, Polacy najczęściej (41%) preferują opcję, w której osoby czekające na granicy są umieszczone w specjalnych ośrodkach, gdzie ich wnioski o azyl mogłyby zostać rozpatrzone. Jedynie co ...
-
Branża spożywcza na bakier z e-commerce
... do rozwoju w e-commerce? Spożywczy e-commerce ciągle do zagospodarowania Wśród wszystkich ankietowanych podmiotów z różnych gałęzi gospodarki, odsetek firm sprzedających online wyniósł 41%. W przypadku sektora spożywczego jest to 19%. Co też ciekawe, wpływ pandemii na rozwój e-commerce firmy oceniły na relatywnie słaby. Przyspieszenie ...
-
Nie tylko inflacja. Czego obawiają się europejscy CFO?
... branży. Podczas gdy 89 proc. reprezentantów firm doradczych liczy na wzrost przychodów, w przypadku przedstawicieli producentów samochodów odsetek ten wynosi jedynie 41 proc. Borykający się z wieloma problemami, takimi jak niedobór półprzewodników czy zakłócenia łańcucha dostaw, sektor samochodowy niezbyt optymistycznie podchodzi także do ...
-
1 Liga Piłki Nożnej: jakie przychody wygenerowały kluby w sezonie 2021/2022?
... sezonie mogła liczyć na pomoc finansową pochodzącą od 96 podmiotów. Zbliżone do siebie wyniki odnotowały Arka Gdynia i Podbeskidzie Bielsko-Biała – odpowiednio 41 i 39 sponsorów. Najwięcej pieniędzy od pojedynczego sponsora otrzymała Korona Kielce (268 tys. zł), niewiele mniej uzyskał ŁKS Łódź – 266 tys ...
-
Uchodźcy z Ukrainy na polskim rynku pracy. Co robią, co planują?
... na stałe. Jak pokazuje analiza, respondentów przekonałoby otrzymanie atrakcyjniejszego wynagrodzenia (79%), możliwość podjęcia pracy w zawodzie (71%), czy wyższy standard życia (41%). Możemy śmiało i z wielką dumą stwierdzić, że Polacy sprostali wyzwaniu, jakim jest niesienie pomocy uchodźcom z Ukrainy. Zaangażowanie społeczne widoczne jest też ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G w I 2023
... Średnia szybkość pobierania danych Orange utrzymało pozycję lidera w zestawieniu średniej szybkości pobierania danych LTE (42,6 Mb/s). T-Mobile, czyli wicelider, osiągnął 41,5 Mb/s, a Play 40,2 Mb/s. Tabelę zamknął Plus (33,2 Mb/s.). Średnia szybkość wysyłania danych Play prowadzi z wynikiem 22,3 Mb/s. T-Mobile i Orange ...
-
Praca tymczasowa: pracowników coraz mniej, co dalej?
... łącznie 167 tys. pracowników tymczasowych, o 8% mniej niż w ubiegłym roku. Wskaźnik FTE, czyli przeliczenie wszystkich przepracowanych godzin na pełne etaty, wyniósł 41 tys. – o 3% mniej niż rok wcześniej. Wydłuża nam się zatem średni okres zatrudnienia jednego pracownika tymczasowego z 58,6 dnia w 2021 do 61 ...
-
Jak ubezpieczyciele wpływają na Polaków i gospodarkę Polski?
... w rozwoju przemysłu i handlu, tworzenie miejsc pracy, ułatwianie dostępu do usług medycznych. Kluczowe liczby: 72 proc. Polaków ma zaufanie do ubezpieczycieli . 41,3 mld zł – tyle ubezpieczyciele wypłacili z tytułu odszkodowań i świadczeń w 2021 r. W przeliczeniu na mieszkańca Polski była to kwota 1086 zł na osobę ...
-
Inwestowanie w nieruchomości komercyjne: prywatny kapitał górą
... raportu Knight Frank, prywatni inwestorzy byli najbardziej aktywnymi nabywcami nieruchomości komercyjnych w 2022 roku. Łącznie zainwestowano 455 miliardów USD, co stanowiło 41% całego globalnego wolumenu inwestycji w zeszłym roku, zgodnie z danymi firmy Knight Frank. Oznacza to najwyższy w historii udział inwestorów prywatnych w inwestycjach ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert atakuje
... kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (29,4 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w kwietniu wyniósł 41,1%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,15 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 51,6%. Na kolejnych miejscach podium znalazły się ...
-
Transformacja energetyczna: Europejczycy zdecydowanie na tak
... +6 punktów procentowych), a następnie w Bośni i Hercegowinie (57 proc., +7 p.p.), Czarnogórze (54 proc., +7 p.p.), Macedonii Północnej (48 proc., +1), Mołdawii (44 proc., +2), Turcji (41 proc., +12) i Serbii (32 proc., +2). Lepsza sytuacja gospodarcza Postrzeganie sytuacji gospodarczej znacznie się poprawiło. Obecnie 45 proc. respondentów uważa, że ...
-
Dziś Dzień Długu Ekologicznego
... proekologicznych – jak odpowiedzieli respondenci – należą: segregacja śmieci (67 proc.), używanie energooszczędnego sprzętu (49 proc.), wprowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów (41 proc.). Nadmierny konsumpcjonizm, to pojęcie, które może dotyczyć zarówno powstania długu ekologicznego, ale też długu finansowego. Ponadto w przypadku długu ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G w VIII 2023
... 46,8 Mb/s. To dokładnie taki sam wynik jak przed miesiącem. Zarówno Orange, jak i Play osiągnęli zadowalające prędkości, odpowiednio 42,3 Mb/s i 41,9 Mb/s. Natomiast Plus uzyskał prędkość 35,7 Mb/s i zakończył miesiąc na ostatnim miejscu w omawianej kategorii. Średnia szybkość wysyłania danych: Play (23 ...
-
SEO i Google w branży turystycznej. Kto radzi sobie najlepiej w internecie?
... TUI i Rainbow - zarówno pod kątem fraz w TOP 3 (odpowiednio 22,4 tys., 20,7 tys. i 14,1 tys.), TOP 10 (48,4 tys., 43,7 tys. i 41,8 tys.), jak i ruchu z organicznych wyników wyszukiwania (1,94 mln, 1,7 mln i 1,51 mln). To, co rzuca się w oczy, to korelacja między widocznością ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: handel znowu na czele
... drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (1 mld kontaktów reklamowych, 79,15% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,61 mld kontaktów, 76,41% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Intermarche (0,21 mld kontaktów i 66,98% zasięgu). Wydatki na reklamę radiową Najwyższy udział w wydatkach reklamowych ...
-
Szybkość internetu to nie jest pole do oszczędzania. Nawet w kryzysie
... stawiają na jakość, nie koszt usługi. Czynnik ten zyskał na wadze zwłaszcza w odniesieniu do produktów dostawców usług szerokopasmowych (51% wobec 41% w ubiegłym roku) i inteligentnego domu (40% w porównaniu do 34% w edycji 2022). Na wysoki wynik w tym obszarze wpłynął wyraźnie rosnący entuzjazm konsumentów ...
-
Czy startupy zaangażują się w odbudowę Ukrainy?
... odnosiło się do roli rządu, argumentując, że rząd powinien zapewnić stabilne ramy prawne i regulacyjne, które ułatwią funkcjonowanie startupów. Ponadto 41% respondentów zgodziło się, że państwo ukraińskie powinno zapewnić bezpośrednie finansowanie i wsparcie startupom zaangażowanym w ożywienie gospodarcze. Podstawowe dane o startupach: 46 ...
-
Bez walki o bioróżnorodność bezpowrotnie tracimy biliony dolarów
... , jest kwestia kosztów (31 proc. odpowiedzi). Jeszcze bardziej istotne są oczekiwania ze strony inwestorów i udziałowców w obszarze krótkoterminowych celów finansowych (41 proc.). Co piąty ankietowany przedsiębiorca wskazuje z kolei na problem z uzyskaniem grantów i pożyczek umożliwiających zwiększenie zaangażowania w kwestię bioróżnorodności. Mimo ...
-
Mikrofirmy zabierają głos. Jacy są polscy mikroprzedsiębiorcy?
... domu średnie miesięczne wydatki na te usługi nie przekraczają 200 zł. Wydarzenia kulturalne. Udział w wydarzeniach kulturalnych przynajmniej raz w miesiącu zadeklarowało 41% badanych przedsiębiorców. Połowa z nich wskazała średnie kwoty wydawane na ten cel do 200 zł miesięcznie. Podróże. Dominującym wzorcem podróży prywatnych ...
-
Jak wspierać równość płci i różnorodność talentów w firmie?
... pracodawców w rekrutacji oraz budowaniu zróżnicowanych zespołów. Według 4 na 10 firm, najbardziej pomocne w tym obszarze jest budowanie relacji opartych na zaufaniu (41%), praca w różnych modelach (38%) oraz proaktywna komunikacja z zespołami (35%). Ważne jest dla organizacji także zbieranie feedbacku od pracowników działających elastycznie ...
-
Biura muszą się zmienić - nowoczesne środowisko pracy podstawą efektywności
... . Wśród pracodawców, którzy uważają sale konferencyjne za nieskuteczne w zwiększaniu produktywności w biurze, głównym powodem jest niewystarczająca liczba punktów końcowych audio i wideo – 41 proc. w obu Amerykach, 52 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 42 proc. w Europie. Pracodawcy będą inwestować w projektowanie biur i technologie w celu ...