-
Transgraniczny e-commerce szansą na rozwój sektora MŚP
... . Europejskie firmy korzystające z PayPal są zdecydowanie bardziej aktywne na arenie międzynarodowej niż ich tradycyjni odpowiednicy – prawie połowę swoich towarów i usług (41,4 proc.) sprzedają poza UE, a 58 proc. ich eksportu trafia na rynki wewnątrz UE. Dla porównania, tylko 28 proc. eksporterów, którzy ...
-
Wybory do PE. Poznaj eurosceptyków
... zwiększył, obejmując Węgry, Polskę, Austrię, Danię, Finlandię i od ubiegłego roku Włochy. Jeśli chodzi o udział głosujących, węgierski Fidesz (50%) i polski PiS (41%) mają szczególnie dobre wyniki, a zaraz za nimi jest włoska Lega (33%). Wraz z M5S (22%) włoską koalicję rządową wspiera ponad połowa ...
-
Największe firmy budowlane na świecie. Jak sobie radzą?
... Construction Corp. Ltd. (110 mld dolarów) oraz China Communications Construction Group Ltd. (74 mld dolarów). Do chińskich firm budowlanych należy 41 proc. całkowitych przychodów badanej setki przedsiębiorstw, ale najwięcej firm (15) z rankingu pochodzi z Japonii. W TOP 100 znajdziemy również 44 przedstawicieli Starego ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 35/2019
... świadczenia wszystkim dzieciom do 18 lat, bez względu na dochód osiągany przez rodzinę. W przyszłorocznym budżecie obciąży to budżet kwotą ok. 41,2 mld zł i będzie to ok. 9 mld zł więcej niż w 2019 r. Przez wiele miesięcy rządy europejskich (unijnych) krajów zdecydowanie wypowiadały się ...
-
Działy IT stawiają na sztuczną inteligencję i sieć intuicyjną
... analityki i AI pomoże w stworzeniu idealnej sieci. Nadchodzi sieć intuicyjna, która umożliwia organizacjom rozbudowę w oparciu o własne, zdefiniowane programowo zasoby. 41% uczestników badania twierdzi, że posiada przynajmniej jedną instancję sieci definiowanej programowo w ramach co najmniej jednej domeny sieciowej. Tylko 4% respondentów uważa ...
-
Czy praca zdalna może być remedium na wypalenie zawodowe?
... niskim wynagrodzeniu (54%), potrzebę rozwoju zawodowego przy małych szansach na awans (43%) oraz dużą ilość pracy przy małej ilości czasu (41%). Co ciekawe, w tym ostatnim przypadku odsetek maleje wraz ze stażem pracy (67% przy pracy mniej niż rok vs 42% przy ...
-
Działy marketingu vs COVID-19: wzrost znaczenia i redukcja etatów
... (61%), zmianę strategii dotarcia do klienta i uzyskania przewagi konkurencyjnej (56%), opracowanie nowych ofert (42%) oraz wdrożenie nowych formy współpracy (41%), inwestycje w nowe technologie automatyzacji poprawiające komunikację z klientem (34%). O ile wartość działów marketingu rosła, o tyle już sytuacja zatrudnieniowa w branży pozostawiała ...
Tematy: marketing, branża marketingowa -
Tydzień 25/2003 (16-22.06.2003)
... miesiącach 2003 roku: wydatki budżetu wyniosły 79,9 miliarda zł, a dochody były na poziomie 56,68 miliarda zł co stanowiło odpowiednio 41% i 36% tegorocznego planu. W tym okresie deficyt budżetowy wyniósł 23,2 miliarda zł, czyli 60% planu całorocznego. wpływy z podatków od osób prawnych ...
Tematy: -
Europerspektywy w sektorze MSP
... uważają za barierę przedstawiciele małych firm, o obrocie do 3,4 mln złotych (1/3 przedstawicieli tych firm wskazała ten czynnik). Spośród wszystkich respondentów, 41 procent firm interesuje rynek europejski, 21 procent badanych chce ograniczyć swoją działalność tylko do rynku ogólnopolskiego. Jednocześnie 49 procent firm ...
-
Stan przygotowania MSP do Akcesji
... do 2.2 w 2004 (w skali od 1 do 4). Zmalała liczba firm, które nie rozpoczęły przygotowań do działania na Wspólnym Rynku – z 51 % w 2003 r. do 41 % w 2004 r. Najlepiej swoje przygotowanie oceniają firmy ze Słowenii, Czech i Estonii. W polskiej części badania wzięło udział 1379 firm (93 % z sektora MSP ...
-
Tydzień 1/2005 (03-09.01.2005)
... . Czołówkę producentów stanowią: Toyota, Nissan, Honda i Mitsubishi. Koreańscy producenci aut w 2004 roku zwiększyli produkcję o 21,1% (do 4,5mln sztuk), a eksport wzrósł o 41,3% do 3,43 mln sztuk. Coraz głośniej mówi się, że w drugim etapie wyprzedaży Jukosa oprócz włoskiego ENI weźmie udział chiński koncern ...
-
Wyniki finansowe banków I-VI 2005
... z działalności bankowej składały się głównie przychody z operacji finansowych i wymiany walut (47,2% wobec 43,0% przed rokiem) oraz z tytułu odsetek (40,4% wobec 41,8%, przychód odsetkowy zawiera niektóre prowizje związane z działalnością kredytową). Udział przychodów z prowizji zmniejszył się z 14,4% do 11,3%, a z akcji, udziałów i innych papierów ...
-
Polska mało atrakcyjna dla biznesu
... , która zajmuje 15. miejsce i Estonia. Główną przeszkodą rozwoju przedsiębiorczości w Polsce są długie i skomplikowane procedury. Aby wyegzekwować należność potrzeba w Polsce aż 41 procedur, w pozostałych krajach naszego regionu liczba ta nie przekracza 27. Windykacja należności trwa u nas prawie tysiąc dni roboczych. Małe i średnie ...
-
Wakacyjny spam
... zachęcające do zakupu leków i inwestycji finansowych wciąż są dominującym tematem. Ich liczba wynosiła odpowiednio w lipcu 40 i 36 proc., natomiast w sierpniu 41 i 31 proc. Podobnie jak w poprzednich miesiącach ilość wakacyjnego spamu pornograficznego była znikoma i stanowiła 3,6 proc. w lipcu oraz 4,7 proc. w sierpniu. Analitycy Clearswift ...
-
Studenci o rynku pracy
... pod uwagę przy przeglądaniu ofert pracy uznali kolejno: udział w szkoleniach (65%), początkową pensję (52%), lokalizację firmy (45%), wymagania odnośnie kandydatów (41%). Grupa studentów ceni sobie nienormowany czas pracy (34%), natomiast absolwenci możliwość awansu (26%). Na dalszych miejscach wymieniane były: atmosfera w pracy ...
-
Wyniki biur i domów maklerskich I-VI 2005
... działalności maklerskiej dla ogółu przedsiębiorstw maklerskich wyniósł 156,0 mln zł. Niebankowe domy maklerskie naliczyły podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 41,5 mln zł, tj. 68,7% więcej niż przed rokiem. Wartość zgromadzonych na nich aktywów wzrosła o 91,1% (akcji - o 95,2%, obligacji - o 9,2%). W dniu 30 ...
-
Wyniki finansowe banków I-IX 2005
... strukturę przychodów z działalności bankowej składały się głównie przychody z operacji finansowych i wymiany walut (46,4% wobec 40,2% przed rokiem) oraz z tytułu odsetek (41,0% wobec 44,2%). Udział przychodów z prowizji zmniejszył się z 14,9% do 11,8%, a z akcji, udziałów i innych papierów wartościowych zwiększył się z 0,7% do 0,9%. Wartość ...
-
Tydzień 50/2005 (12-18.12.2005)
... obroty mamy z Niemcami (do nich kierujemy 28,3% całego eksportu i od nich sprowadzamy 24,9% całego importu). Wzrasta eksport do Rosji (wzrost o 41,7%). W opinii Banku Światowego ramy ładu korporacyjnego w Polsce spełniają standardy przyjęte w krajach OECD. Jednak zwrócono w raporcie uwagę na utrzymujące się słabości ...
-
Bezrobocie w Polsce XII 2005
... ,9%) bezrobotnych podjęło pracę oferowaną przez urzędy pracy (w poprzednim miesiącu 104,9 tys. osób, tj. 43,1%, przed rokiem 81,2 tys. osób, tj. 41,2%), z tego 18,0 tys. osób podjęło prace subsydiowane, m.in. interwencyjne, roboty publiczne (w listopadzie 2005 r.– 14,5 tys., w grudniu 2004 r. – 12,6 tys.), a 73 ...
-
Sprzedaż telefonów komórkowych 2005
... w Europie Wschodniej i na Środkowym Wschodzie, ale głównie dzięki nowym abonentom w Afryce. W Ameryce Północnej czwarty kwartał 2005 roku był rekordowy – sprzedano 41,3 miliona telefonów. W całym roku 2005 sprzedaż osiągnęła poziom 148,4 miliona aparatów. „Konsumenci zaczynają wymieniać swoje telefony na modele z kamerą i takie ...
-
69% Polaków ufa premierowi
... ankietowanych przez CBOS. Na dalszych miejscach znaleźli się szef PiS Jarosław Kaczyński, któremu ufa 44 procent respondentów oraz Jan Rokita (41 procent). Respondenci zapytani o polityków, których nie darzą zaufaniem, najczęściej wymieniali lidera Ligi Polskich Rodzin Romana Giertycha. Taką opinię wyraziło aż ...
-
UKE: ceny szerokopasmowego Internetu
... abonentom, a ceną za usługę dla operatorów w celu umożliwienia tworzenia ofert konkurencyjnych wynosi 51%, a dla ofert obejmujących promocje dla abonentów TP S.A. - 41%. Na tę decyzję operator dominujący zareagował obniżką cen usług neostrada, której promocyjny abonament w opcji 512 kbit/s i umowie na 36 miesięcy ...
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne X 2006
... się telewizja TVN z wynikiem 19,02 proc., przed rokiem osiągając pułap 16,69 proc. Czwarta pozycja należy do Polsatu (15,41 proc.), który odnotował spadek o 1,4 proc. Wzrost udziałów w rynku odnotowały również m.in. TVN24 (+0,88 proc, 2,34 proc. udział) i TV4 (+0,09 proc ...
-
Polski rynek e-commerce wzrośnie o 300%
... w domu - ta grupa stanowi 85,8 proc. kupujących w sieci. Rośnie również odsetek osób, które kiedykolwiek kupiły coś w internecie: w 2005 r. stanowił on 41 proc. badanych, w 2006 - już 54,6 proc. Odsetek osób, które przynajmniej kilka razy w roku robiły zakupy w internecie, wzrósł od 2005 r. z 30 ...
-
Linie lotnicze i lotniska I-IX 2006
... jeszcze przez kilka najbliższych lat będzie rozwijał się bardzo dynamicznie osiągając w roku 2010 poziom około 22 mln pasażerów, w roku 2020 - 41 mln, natomiast w roku 2030 - ponad 63 mln.
-
Tydzień 47/2006 (20-26.11.2006)
... piłkarskiego Chelsea. Jednak po sprzedaży Gazpromowi za 13 mld USD udziałów w koncernie naftowym Sibnieft, kontroluje on koncern EVRAZ (ma w nim 41% udziałów). Teraz ten koncern zaczyna inwestować w produkcję stali. Kupił już czeskie stalownie w Witkowicach i włoskie Paloni e Bertoli, a także stalownie Highveld Steel ...
-
Internauci i kupno mieszkania
... 73 proc. badanych. Na kolejnych miejscach, jeśli chodzi o częstość wymieniania, znalazły się: rozkład mieszkania (48 proc.), koszty użytkowania mieszkania w przyszłości (41 proc.), dodatkowe elementy: garaż, piwnica, balkon (25 proc.) oraz bezpieczeństwo inwestycji (22 proc.). Respondenci planujący nabycie mieszkania lub ci, którzy ...
-
Telewizja w pierwszym kwartale 2007
... o 8 minut. To najniższy wynik od 2002 roku, kiedy Polacy każdego dnia od stycznia do marca oglądali telewizję średnio przez 3 godziny i 41 minut. W porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku największy wzrost udziałów w oglądalności – do poziomu 2,71% - zanotował TVN24. To wynik lepszy o nieco ponad ...
-
Europejczycy wolą Firefoksa
... z 19,4 proc. w 2006 r. do 24 proc. w 2007 r. Firefox najchętniej używany jest w Słowenii - tam jego udział w rynku wynosi 44,5 proc., w Finlandii - 41,3 proc. oraz w Niemczech, Chorwacji i Słowacji - gdzie osiąga udział na poziomie 35 proc. Według XiTi udział Firefoksa w globalnym rynku wynosi obecnie ...
-
Wyzwania i cele CEO największych firm
... . Niezmienna od lat we wszystkich pięciu dotychczasowych edycjach badania „CEO Challenge” pozostaje orientacja na klienta, zdobycie jego lojalności i jej utrzymanie – 41% respondentów uważa ją za wyzwanie najważniejsze, a ponad 88% za najważniejsze lub jedno z głównych. W tym roku dodano nowy obszar analizy – „działalność ...
-
Wyniki przedsiębiorstw I-VI 2007
... ,9% (32,6% w analogicznym okresie ubiegłego roku), a płynności finansowej II stopnia 99,8% (99,3%). Wskaźnik płynności I stopnia powyżej 20% uzyskało 43,3% przedsiębiorstw wobec 41,1% przed rokiem, wskaźnik płynności II stopnia w przedziale od 100% do 130% odnotowano - podobnie jak przed rokiem - w 12,7% przedsiębiorstw. W strukturze rodzajowej ...
-
Wyniki finansowe banków I-VI 2007
... dla przedsiębiorstw wzrosła do 156985,8 mln zł, tj. o 22,2%, ale ich udział w kredytach dla sektora niefinansowego zmniejszył się z 44,9% do 41,8%. Wartość kredytów ogółem udzielonych przez banki gospodarstwom domowym wzrosła o 38,2% do 217066,4 mln zł, (w tym kredyty mieszkaniowe 96748,8 mln zł ...
-
Mikroprzedsiębiorstwa polskie w 2006 r.
... . zł. Były one najwyższe w pośrednictwie finansowym (odpowiednio 1485 tys. zł i 985 tys. zł), najniższe zaś w ochronie zdrowia (62 tys. zł i 41 tys. zł). Relacja między ponoszonymi przez przedsiębiorstwa kosztami z osiąganymi przychodami kształtowała się przeciętnie na poziomie 89% (w 2005 r. – 88%). Najwyższy udział ...
-
Pozapłacowe koszty pracy główną barierą rozwoju MSP
... Niskim poziomie infrastruktury gospodarczej, która jest efektem koncentracji na transferach socjalnych, a nie na wydatkach prorozwojowych w planowaniu wydatków z budżetu państwa (41,3% MSP) Sytuacji politycznej w kraju (40,1%) Małe i średnie przedsiębiorstwa wyczerpały już prawie swoje „krótkoterminowe” rezerwy konkurencyjności. Gdy przyjdzie okres ...
-
KPP: przedsiębiorcy to optymiści
... wzrósł o 110%. Według badania głównymi czynnikami wpływającymi na taki wynik są: sytuacja gospodarcza (wskazywana przez 69% respondentów), sytuacja polityczna (41%), intuicja własna (19%) i polityka monetarna (16%). „Samo podjęcie decyzji o prowadzeniu działalności gospodarczej w Polsce wymaga wyjątkowo pozytywnego nastawienia. W Polsce brakuje ...