-
Coface: wzrost liczby niewypłacalności w I kw. 2021 o 122 proc. r/r
Coface zaprezentował wnioski z raportu na temat niewypłacalności przedsiębiorstw w Polsce w I kwartale 2021 roku. Niestety w porównaniu z analogicznym okresem 2020 roku liczba niewypłacalności jest wyższa aż o ...
-
Praca zdalna? Polacy mówią "tak, ale..."
... grupie osób. Modelem, na który Polacy przystaliby najchętniej jest praca hybrydowa, a więc dzielenie czasu pracy na zdalny i stacjonarny. To niektóre wnioski, do których prowadzi zrealizowane przez Pracuj.pl badanie „Rok nowej normalności”. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy chcemy, aby praca ...
-
Za jakimi trendami podążać będą startupy? Liczy się nie tylko technologia
... działalność gospodarczą od stosunkowo niedawna (w tym tzw. startupów), Agencja postanowiła spojrzeć na nich z perspektywy „Mapy trendów”, opracowanej przez infuture.institute. Wnioski z badania pozwolą ulepszyć ofertę PARP adresowaną do firm w przyszłości. Działalność w parze z trendami W badaniu uwzględniono 35 z 54 trendów, które odgrywają ...
-
Rynek pracy wciąż w cieniu pandemii
... spoglądamy na możliwość znalezienia nowej posady. Ci, którzy pracują zdalnie, częściej wykonują swoje obowiązki poza standardowym czasem pracy. To niektóre wnioski z najnowszego 43. Monitora Rynku Pracy, badania Randstad i Instytutu Badań Pollster. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak pandemia wpływa na czas ...
-
Rosną zaległości i ryzyko upadłości firm
... klienci stają się groźni i mogą popchnąć do upadłości – mówi Halina Kochalska, ekspert BIG InfoMonitor. – Firmy transportowe zaczęły już z tego wyciągać wnioski i coraz szybciej zgłaszają swoich niesolidnych klientów do rejestru dłużników. Wcześniej zwykle się ociągały, mimo że podmioty świadczący usługi na ich ...
-
3 zasady cyberbezpieczeństwa dla firm na 2021 rok
... i wzrostu ryzyka w sposób maksymalnie korzystny i ekonomiczny. A w dalszej perspektywie, aby nadążać za rosnącą ilością danych i nadal wyciągać z nich użyteczne wnioski, przedsiębiorstwa będą musiały zainwestować w narzędzia oparte na uczeniu maszynowym (ML) i sztucznej inteligencji (AI) w celu przyspieszenia procesów ekstrakcji i analizy danych ...
-
Handel elektroniczny: ogromne wzrosty sprzedaży
... poziom sprzed pandemii i stanowi nieznaczny wzrost w porównaniu z IV kwartałem (43%). Jakie kategorie najbardziej zyskiwały w Q1 2021, a jakie najbardziej traciły? Wnioski wcale nie są takie oczywiste. Kategorie produktów o największej dynamice wzrostu w I kwartale r/r: Sprzęt sportowy (101%) Urządzenia gospodarstwa domowego (96%) Luksusowe ...
-
Polacy o pandemii, fake newsach i demokracji
... , uważają, że fake newsy są ogromnym problem i zagrożeniem dla demokracji, a walkę z pandemią oceniają lepiej na szczeblu unijnym i lokalnym - to niektóre wnioski z najnowszego badania Eurobarometr, przeprowadzonego przez firmę Kantar Polska na zlecenie Komisji Europejskiej. Jak Polacy oceniają walkę z pandemią COVID-19? Z badania wynika ...
-
Czy branża FMCG będzie inwestować w reklamę?
... widownia kanałów cyfrowych, a także inwestycje w e-commerce. W 2023 roku ogólne wydatki na reklamę mają osiągnąć poziom notowany przed pandemią. To niektóre wnioski, do jakich prowadzi opublikowany przez agencję mediową Zenith raport Business Intelligence - FMCG Food and Drink. Z tego tekstu dowiesz się m.in ...
-
Phishing atakuje. Skąd przychodzi zagrożenie?
... , przez które przechodzą wiadomości. Badanie tych danych pozwoliło na poznanie drogi, jaką przebywa phishingowy e-mail między nadawcą a odbiorcą. Szczegóły - 3 kluczowe wnioski: 1. E-maile phishingowe częściej mają trasy wiodące przez wiele krajów Ponad 80% bezpiecznych wiadomości e-mail jest kierowanych przez dwa lub mniej ...
-
Zakupy online w czasie pandemii - jak kupujemy odzież i obuwie?
... Zalando. Obuwie Polacy najchętniej kupowali w CCC (21%), Allegro (20%) i Eobuwie.pl (19%). Najmłodsza grupa wskazywała najczęściej eobuwie.pl (24%). Główne wnioski z badania dotyczące Polaków w wieku –18-65 lat korzystających z internetu: Kupowanie odzieży 73% badanych kupowało w trakcie pandemii odzież online Odsetek osób kupujących ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... szybko wróci do normalności. Metotologia badania Badanie Koronabus zostało zrealizowane techniką CAWI na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków (N=1000). Zawiera wnioski wynikające z porównania 6 kolejnych fal badania realizowanych na przestrzeni roku od marca 2020.
-
Social media służbowo. Czy w pracy korzystamy z mediów społecznościowych?
... społecznościowych ulega przeobrażeniu. Jednocześnie jednak ponad 1/3 pracodawców nie godzi się, aby pracownicy w godzinach pracy korzystali z portali społecznościowych. To niektóre wnioski, jakie płyną z opracowanego przez Pracuj.pl raportu "Cyfrowa ewolucja kariery". Co jeszcze udało się ustalić jego autorom? Z tego tekstu dowiesz ...
-
Biurowce w Warszawie: mniej nowości, więcej rewitalizacji?
... rynku. Wola wciąż na prowadzeniu W poprzedniej edycji badania – Warsaw Crane Survey 2020 – podkreślono dominujący trend lokowania inwestycji biurowych na Woli. Wnioski płynące z najnowszego raportu tylko to potwierdziły. Oba pozwolenia na budowę, których udzielono w 2020 roku dotyczą budynków właśnie w tej dzielnicy (The ...
-
Poglądy polityczne. Czy rozmawiać o nich w pracy?
... komentuje Marta Rojewska, ekspertka kariery InterviewMe.pl. W badaniu „Czy i jak Polacy rozmawiają w pracy o polityce?” znalazły się również inne ciekawe wnioski. Oto niektóre z nich: mężczyznom bardziej przeszkadzają współpracownicy o innych poglądach politycznych (24% w porównaniu do 17% kobiet) badanych najczęściej dyskryminowali współpracownicy ...
-
Kiedy strefa euro pozbędzie się długu publicznego związanego z COVID-19?
... i Allianz Research próbują odpowiedzieć na pytanie, ile czasu zajmie państwom strefy euro pozbycie się obciążenia dłużnego związanego z pandemią Covid-19. Oto wnioski płynące z najnowszego raportu Euler Hermes i Allianz Research: (Prawie) wszyscy jesteśmy dziś Włochami… Obraz zadłużenia w Europie nigdy nie był bardziej niejednorodny ...
-
Rosną wydatki na reklamę. Rynek już wraca do formy?
... tak nerwowa jak na początku pandemii. Z jednej strony rządzący bali się efektów ekonomicznych ponownego zamknięcia gospodarek, z drugiej strony zostały wyciągnięte wnioski z pierwszej fali pandemii. Jeśli chodzi o konsumentów i rynek reklamy, można powiedzieć, iż nastąpiło pewne oswojenie z nową sytuacją. Trzecia fala pandemii pomimo ...
-
3 główne problemy cyberbezpieczeństwa banków. Jak im zaradzić?
... instytucji może się to wiązać. Nasze doświadczenie pokazuje, że organizacje potrzebują biznesowego kontekstu prowadzonego monitoringu, zweryfikowanych informacji, z których mogą wyciągać wnioski i systemu, który pozwala na wykonanie konkretnych ruchów prewencyjnych. Cyber Threat Intelligence to zestaw urządzeń, narzędzi i procesów, których wspólne ...
-
Coface: gospodarka Chin w górę, mniej zaległych płatności?
... więcej niż zaledwie 44 proc. w 2020 r. Jednocześnie więcej firm przewiduje poprawę wyników sprzedaży i przepływów pieniężnych w tym roku. Niemniej jednak wnioski z badania sygnalizują narastanie ryzyka kredytowego w konkretnych sektorach, które wymaga uważnego monitorowania w najbliższych miesiącach. Udział firm z branży budowlanej i energetycznej ...
-
Firmy ubezpieczeniowe: dokąd zmierzają po pandemii?
... to bardzo prawdopodobne. Zainteresowanie firm ubezpieczeniowych przejęciami, które obserwujemy również w Polsce, napawa optymizmem, bo oznacza to, że branża wyciąga wnioski z doświadczenia zdobytego podczas pandemii i wprowadza zmiany w życie. Nowe transakcje M&A będą odzwierciedlać zmienione priorytety i strategie ubezpieczycieli, które różnią się ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... , aby kupować szybko, łatwo i wygodnie, się nie zmieniają. Ponadto z raportu wynika, że powrót do życia po pandemii tego nie zmieni. Wnioski z raportu to również wyraźny sygnał dla biznesów, gdzie należy szukać konsumenta - w e-commerce” - mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. Nowi ...
-
Ericsson: zachowania konsumentów z pandemii będą się utrwalać
... czynniki wspierające nowe zwyczaje w zakresie aktywności online, będą odgrywać kluczową rolę w budowaniu elastycznych, otwartych i równych społeczeństw przyszłości. Zachowania konsumentów: kluczowe wnioski płynące z raportu: Do 2025 roku wszelkie rutynowe aktywności będzie można realizować online: jeden na dwóch konsumentów spodziewa się skorzystać ...
-
Przedsiębiorcy planują nowe inwestycje i rekrutację pracowników
... przeciw COVID-19 dla swoich pracowników. Odsetek chętnych to zrobić spadł aż o 39,5 pp. i wynosi obecnie niewiele ponad 30 proc. Najważniejsze wnioski: 17,6 proc. firm, głównie średnich przedsiębiorców i firm z branży produkcyjnej, planuje inwestycje w ciągu najbliższych 3 miesięcy. 52,8 proc. firm, które planują inwestycje ...
-
Pracownicy fizyczni: dlaczego chcą zmiany pracy?
... ich sytuacja uległa pogorszeniu, a 9 na 10 otwarcie deklaruje gotowość zmiany pracy. Blisko połowa fachowców aktywnie poszukuje nowych możliwości. To niektóre wnioski, do jakich prowadzi opracowany przez Pracuj.pl raport „Kariera okiem fachowca”. Co jeszcze udało się ustalić? Z tego tekstu dowiesz się ...
-
5 trendów od Cisco na Światowy Dzień Wi-Fi
... oparte na lokalizacji (jak Cisco DNA Spaces) wykraczają poza łączność bezprzewodową. Wykorzystując dane pochodzące z infrastruktury bezprzewodowej, formułują na ich podstawie wnioski ułatwiające optymalizację. W świecie, w którym urządzenia i aplikacje stają się bardziej inteligentne, DNA Spaces zostało stworzone, po to, by bardziej inteligentne ...
-
10 lekcji z ataku hakerskiego na Michała Dworczyka
... prawdziwe lub faktycznie pochodzą z tego źródła. W operacjach dezinformacji celowo miesza się prawdę z fałszywkami.” Czy możemy z tej rządowej cyberwpadki wyciągnąć jakieś wnioski? Zdecydowanie tak. 1. Upewnij się, że nie wykorzystujesz tych samych haseł w różnych miejscach Twoje hasło na pewno jest już w sieci. Możesz ...
-
Banki: zmiany klimatu większym ryzykiem niż kwestie cyberbezpieczeństwa?
... wywarła pandemia. Kluczem do sukcesu jest dziś elastyczność, która umożliwia wykorzystywanie szans biznesowych nadarzających się przy okazji zmian. To niektóre wnioski, jakie płyną z badania zrealizowanego przez EY i IIF. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie są kluczowe czynniki ryzyka wg CRO w bankach ...
-
Wakacje 2021: jakie podejście do urlopu w czasie pandemii?
... wyjazdach zagranicznych, daje nam ubezpieczenie. A jak sprawa wygląda w przypadku naszego portfela? Tutaj również zrobiliśmy zoom na wyjazdy zagraniczne. Jakie są wnioski? Zacznijmy od tego, że gotówka jest i była królową płatności. Korzystanie z tej formy płatności za granicą wskazuje najwięcej, bo aż 3/4 ...
-
Choroby, wypadki samochodowe, zmiany klimatu. Tego boją się Polacy
... tylko zbadać najważniejsze obawy i troski respondentów, ale również sprawdzić, jak zmieniły się one w czasie pandemii – mówi Julia Patorska, partner w Deloitte. Wnioski: Podczas pandemii znacząco zwiększył się procent respondentów bojących się skutków ciężkich chorób osób najbliższych (o 4 pkt. proc.) i braku dostępu do opieki ...
-
Studenci po pandemii. Kryzys zdrowia psychicznego
... samopoczucie za swoje największe wyzwanie w obecnych warunkach. Stanowi to wzrost w porównaniu z 73% studentów w zeszłym roku. W raporcie podkreślono również następujące kluczowe wnioski: Obawy o finanse (74%) i znalezienie komfortowej przestrzeni do pracy i nauki (65%), w kategorii wyzwań przed którymi stoją studenci, uplasowały się zaraz po ...
-
Rynek pracy specjalistów I poł. 2021
... , obsługa klienta. Mimo poprawy sytuacji epidemicznej, nadal rośnie udział ofert pracy zdalnej. W I półroczu była to co dziesiąta oferta. To niektóre wnioski z raportu "Rynek Pracy Specjalistów H1 2021". Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ile ofert pracy dla specjalistów w I połowie 2021 roku? Jacy ...
-
Automotive w kryzysie: wyższe ceny samochodów i koniec wyprzedaży
... zatrzymanie linii produkcyjnej w fabryce samochodów? Jakie konsekwencje kryzysu w automotive ponosić będą klienci salonów samochodowych? Branża motoryzacyjna do pewnego stopnia wyciągnęła wnioski z kryzysu sprzed ponad dziesięciu lat. Między innymi sprzedawcy chipów utrzymywali rozsądną ilość zapasów w przeciwieństwie do lat 2008-2009, kiedy były ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2021. Na podium Onet.pl, TVN24 i Wp.pl
... .pl. Na portal powoływano się głównie w związku z informacjami redakcji, iż w serwisie e-budownictwo.gunb.gov.pl, w którym od 1 lipca można składać wnioski o pozwolenie na budowę, niedługo pojawią się kolejne funkcje ułatwiające załatwianie formalności związanych z budową domu. Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe Podium ...
-
Marsh: ubezpieczenia znowu droższe
... cen ubezpieczeń. Tempo wzrostu w USA wyniosło 12% (spadek z 14%), w Azji 6% (z 8%), w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach 4% (z 5%), a w Europie kontynentalnej 13% (z 15%). Kluczowe wnioski: W skali globalnej ceny ubezpieczeń majątkowych wzrosły średnio o 12%, w porównaniu z 15% wzrostem w pierwszym kwartale 2021 r. Stawki ubezpieczeń OC wzrosły za ...
-
Specjalista czy specjalistka? Rynek pracy i feminatywy
... kierownicze jako brzmiące mniej prestiżowo w formie żeńskiej – częściej, niż na stanowiska niższego szczebla (np. młodsza specjalistka, specjalistka, studentka, asystentka). Ciekawe wnioski przynosi analiza kolejnego pytania. Respondentki miały wyobrazić sobie, że pracują na jednym z 15 stanowisk. Miały określić, jaką formę nazwy danego ...