-
Nieruchomości komercyjne w Polsce. Jest rekord wszechczasów
... wzrostu sektora logistycznego. Dużym atutem nieruchomości magazynowych i przemysłowych jest fakt, że są one bardzo zróżnicowaną klasą aktywów. Sektor oferuje atrakcyjne produkty zarówno dla funduszy typu core, jak i dla inwestorów oportunistycznych, jak również możliwość przeprowadzania transakcji portfelowych na dużą skalę” – mówi John ...
-
Naciera złośliwe oprogramowanie mobilne
... infekcji – powiedział Wiktor Czebyszew, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa, Kaspersky Lab. Pozostałe ustalenia przedstawione w raporcie dotyczącym mobilnego szkodliwego oprogramowania w 2018 r.: Produkty firmy Kaspersky Lab ochroniły 80 638 użytkowników w 150 krajach przed mobilnym oprogramowaniem ransomware (wykryto 60 176 próbek mobilnych trojanów ...
-
Matrioszka atakuje Pirate Bay
... atakiem, który zawiera element phishingowy umożliwiający szersze rozprzestrzenianie w przyszłości – powiedział Anton Iwanow, badacz ds. cyberbezpieczeństwa. Kaspersky Lab. Produkty Kaspersky Lab wykrywają szkodliwy program PirateMartryoshka jako Trojan-Downloader.Win32.PirateMatryoshka oraz Trojan.Win32.InstClick. W celu zabezpieczenia swoich ...
-
Transgraniczny e-commerce szansą na rozwój sektora MŚP
... analizy korzystających z usług tej firmy 157 636 małych i średnich przedsiębiorstw z 28 krajów Unii Europejskiej. Dowodzi ona, że w Unii Europejskiej swoje produkty i usługi w internecie sprzedaje zaledwie 17 proc. MŚP, w Polsce odsetek ten sięga tylko 13 proc. Tymczasem potencjał tego rynku jest ogromny ...
-
5 strategii zarządzania danymi, które poprawią skuteczność kampanii marketingowych
... w sieci są po prostu ignorowane. Wszystko to oznacza, że dane powinny być podstawą wszelkich działach podejmowanych przez markę. Klienci przeglądający produkty, oglądający klipy wideo lub zwyczajnie surfujący w Internecie pozostawiają po sobie cyfrowy ślad. Dane te oferują wgląd we wzorce i trendy zachowań ...
-
Cyberbezpieczeństwo zawodzi, Tylko 1/4 firm ufa zabezpieczeniom
... 33 proc.). Pułapka dobrych chęci Jak wynika z badań VMware dla większości firm odpowiedzią na cyberataki są kolejne inwestycje w istniejące i znane produkty oraz rozwiązania. Już teraz 29 proc. firm posiada ponad 26 różnych rozwiązań dla cyberbezpieczeństwa. 83 proc. proc. organizacji zamierza zakupić ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 29/2019
... rynkowe. Nie są bez szans, bo jako argument mają za sobą olbrzymi rynek chiński, na którym kraje europejskie lokują swoje produkty. Chińczycy przypomnieli ten argument w serii spotkań ministra spraw zagranicznych Pekinu z najważniejszymi władzami Polski, Słowacji i Węgier. Polskiemu producentowi przypomniano polski eksport ...
-
Prywatne firmy 2019: plany, priorytety i oczekiwania
... (14 proc.) oraz zwiększenie wydajności (13 proc.). W ujęciu regionalnym prywatni przedsiębiorcy z obszaru Azji i Pacyfiku niemal dwa razy częściej wskazywali nowe produkty i usługi niż reprezentujący obie Ameryki, którzy stawiają przede wszystkim na wzrost wydajności. Z kolei uczestnicy badania z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki wyżej ...
-
5 powodów, dla których potrzebujesz firewall'a
... musi je obsługiwać kilku specjalistów, co w realiach, gdy biznes musi zmagać się z niedoborem talentów IT stanowi duży problem. Ponadto, jeśli produkty pochodzą od różnych dostawców, nie mogą one komunikować się między sobą ani automatycznie przekazywać sobie informacji o potencjalnych zagrożeniach” – mówi Mateusz ...
-
Nowe technologie także na talerzu
... sztućce są również w stanie zapamiętać nasze nawyki żywieniowe, jak również, poprzez stymulację receptorów na języku, wywołać u jedzącego wrażenie, że spożywa produkty z określonym poziomem soli. Ich poważnym ograniczeniem jest jednak fakt, że aby spełniały swoje funkcje, wszystkie posiłki powinny być spożywane za ...
-
Gabinet Cieni BCC publikuje rekomendacje dla rządu nowej kadencji
... 1308/2013 z 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólną organizację rynków produktów rolnych m.in. zboża, wieprzowina, wołowina i cielęcina, mleko i przetwory mleczne, baranina i kozina, produkty pszczele – szczegółowy wykaz produktów określa Załącznik I do tego rozporządzenia (vide prezentacja MRiRW z konferencji w dniach 23.01. oraz 28.05.2019 ...
-
Candidate Experience, czyli o wysokich kosztach złej rekrutacji
... wyzwanie działów personalnych, ale całej firmy. Budowa marki firmy jako pracodawcy ma miejsce na wielu poziomach. Tworzą ją m.in. dobre produkty i usługi, jasne i konkretne warunki zatrudnienia, zachowania pracowników wobec klientów czy dobrze zaplanowany proces rekrutacyjny. To właśnie dlatego zespoły HR powinny ...
-
Cena czy jakość? Czym konkuruje polski eksport?
... pozaunijne, mają lepszą sytuację finansową, więcej inwestują, są bardziej innowacyjne, częściej reprezentują wysoki i średniowysoki poziom techniki i oferują za granicą produkty nowe lub znacznie ulepszone oraz wdrażają nowoczesne technologie – tłumaczy Janusz Chojna, kierownik zespołu handlu zagranicznego Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Tacy ...
-
Koronawirus także w sieci. Na co uważać?
... rozsyłane pliki mogą zawierać trojany i inne zagrożenia, umożliwiające cyberprzestępcom blokowanie, niszczenie i wykradanie danych, a także zakłócanie działania sieci i urządzeń. Produkty firmy Kaspersky wykrywają szkodliwe pliki związane z nowym koronawirusem z następującymi werdyktami: Worm.VBS.Dinihou.r Worm.Python.Agent.c UDS:DangerousObject ...
-
Innowacje i B+R. Nie będzie sukcesu bez finansowania z zewnątrz?
... uzależniona od prowadzonych prac badawczo-rozwojowych, co z pewnością wpływa na ocenę tej aktywności przez badanych. Dla porównania, dobra konsumpcyjne, takie jak produkty spożywcze, luksusowa odzież czy obuwie, wymagają mniej intensywnych działań B+R. W ich przypadku kluczowe jest ciągłe zapewnianie wysokiej jakości, a nie inwestowanie ...
-
Koronawirus a zachowania konsumenckie: czy kupujemy inaczej?
... (53%) oraz mydło lub żel do mycia (48%). Co zaskakujące, zdecydowanie rzadziej kupowano żel antybakteryjny (24%) oraz maseczki ochronne (8%), czyli produkty bezpośrednio powiązane z epidemią. Jednocześnie w znacznie gorszej sytuacji niż branża spożywcza i kosmetyczna są inne sektory naszej gospodarki. Jak zauważa prof. Maison ...
-
Dlaczego powierzchnie magazynowe są bardziej odporne na koronawirusa?
... do 100%. Należy pamiętać, że obecna sytuacja jest tymczasowa, ale może przyczynić się do zmiany nawyków konsumentów. W obecnej sytuacji niektóre produkty dostępne są tylko online, zatem osoby, które dotąd nie korzystały z zakupów przez internet, będą zmuszone oswoić się z rynkiem e-commerce, a do ...
-
Wskaźnik PMI na poziomie 42,4 pkt. Rekordowy spadek w skali miesiąca
... ok. 160 mln pracujących). Nawarstwienie zapasów tym bardziej będzie redukować zapotrzebowanie na pracę - ewidentnie nie ma popytu na istniejące produkty i utrzymywanie procesów produkcyjnych może być ekonomicznie nieuzasadnione. Obserwujemy zmniejszanie zapasów środków produkcji - to strategia długookresowo minimalizująca koszty - z jednej strony ...
-
Strategia na pandemię? Firmy tną wynagrodzenia i etaty
... , pośród których aż 7 na 10 podmiotów wykazało spadek dochodów. Ponadto 62 proc. firm deklaruje zmniejszenie popytu na ich usługi lub produkty. Tutaj podobnie największe spadki nastąpiły w sektorze usługowym i wśród relatywnie mniejszych podmiotów. Wyniki naszych badań pokazują, że obecny kryzys gospodarczy polega ...
-
Cień koronawirusa nad światową gospodarką
... , za amerykańskie dolary, drukowane „z powietrza”). Takie działania muszą spowodować poważną, globalną inflację. Rosnące ceny towarów wkrótce rozprzestrzenią się na wszystkie produkty na całym świecie, co doprowadzi do wyższych cen aktywów finansowych, a skutki tego wzrostu będą odczuwalne w realnej gospodarce. Zauważają to Chińczycy ...
-
7 zasad bezpiecznych zakupów online
... być obiektem zazdrości zagranicznej konkurencji. Za taki obrót spraw odpowiada m.in. coraz to większa ilość sklepów internetowych, które oferują nam produkty i usługi ze wszystkich możliwych kategorii, a także ciągle powiększająca się rzesza e-kupujących - z raportu „E-commerce w Polsce 2019” wynika, że zakupy online robi ...
-
Coface: globalna wymiana handlowa zagrożona, ale jest światło w tunelu
... czynnikiem pogarszającym sytuację. Od początku globalnego kryzysu zdrowotnego protekcjonizm handlowy wydaje się koncentrować na zapewnieniu krajom zaopatrzenia w żywność i podstawowe produkty medyczne. Na dzień 22 kwietnia 2020 r. 56 proc. środków protekcjonizmu handlowego zarejestrowanych w Global Trade Alert (193) było związanych z powyższym ...
-
Galerie handlowe opustoszeją? Zamknięcie 1/5 sklepów planuje 40% firm
... Ochnik, prezes zarządu firmy Ochnik. 5,8% firm rozważa całkowite przeniesienie działalności do lokali znajdujących się poza galeriami handlowymi, natomiast 4,3% chce sprzedawać produkty tylko w Internecie. 26,1% respondentów uważa, że w dużych galeriach handlowych liczba klientów wróci do poziomu gwarantującego opłacalność biznesu, co najmniej za ...
-
Polski przemysł odbił. Wskaźnik PMI sięgnął 47,2 pkt
... , które realizują długookresowy negatywny trend, z jakim mieliśmy do czynienia na przełomie roku. Kluczowe znaczenie ma wciąż niski popyt na polskie produkty (w tym popyt zagraniczny), którego konsekwencją jest niski poziom produkcji i ograniczenie zatrudnienia (to ostatnie i tak hamowane warunkami wsparcia w ramach tarcz). Znacznym ...
-
Wybory prezydenckie 2020: głos 16 tys. Polaków bez znaczenia, co poszło nie tak?
... odesłaniu, pełen pakiet dokumentów na pewno dotrze do Obwodowej Komisji Wyborczej. – Gdyby organy państwowe były firmą komercyjną, sprzedającą swoje produkty, istnieje ryzyko, że klienci skorzystaliby z oferty konkurencji. Zgodnie z obliczeniami Baymard Institute, przedsiębiorstwa ignorujące doświadczenia użytkowników korzystających z ich usług czy ...
-
Polski eksport: czy Bałkany Zachodnie to dobry kierunek?
... krajów Bałkanów Zachodnich, brak inwestycji publicznych w obszarze transportu czy edukacji i duży sektor nieformalny. Największy potencjał zwiększenia sprzedaży w BiH mają takie produkty jak mięso z bydła, węglowodory alifatyczne, opony pneumatyczne czy też pojazdy silnikowe do transportu towarów. W tej chwili w polskim eksporcie do Bośni ...
-
Zachowania konsumentów: COVID-19 blokuje zakup wyprawki szkolnej
... spadku dwa tygodnie temu, na stałym poziomie utrzymuje się liczba polskich konsumentów, którzy wybierają w sklepach lokalne marki (50 proc.), oraz produkty producentów, których postrzegamy jako społecznie odpowiedzialnych (42 proc.). Nadal także jedna trzecia z nas jest gotowa więcej zapłacić za komfort nabycia ...
-
Rząd w walce z pandemią: po co sięgać po nowe technologie?
... zwłoki i w możliwie najszybszym tempie – o ile mowa o branży, w której było to możliwe - przeniósł swoją działalność do kanałów cyfrowych i wciąż udoskonala swoje produkty, usługi i buduje pozytywne doświadczenia klientów w tych kanałach. Rządy w tej konkurencji zostały nieco w tyle, choć trzeba pamiętać, że zmiany procesów akurat ...
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... % badanych osób, w porównaniu do 20% badanych w poprzedniej edycji), żywność pakowaną (51% osób, podczas gdy w październiku 2020 r. było to 24%) a nawet produkty z obszaru uroda i kosmetyki (27,5% respondentów w porównaniu do 21% w poprzedniej edycji badania). W tradycyjnych centrach handlowych będzie w przyszłości chciało robić zakupy w tych ...
-
PIE: globalizacja ma się dobrze, podobnie polski eksport
... . Było to możliwe dzięki sprawnemu opanowaniu pandemii oraz szybkiemu dostosowaniu produkcji do rosnącego światowego popytu na niektóre wyroby, przede wszystkim produkty związane ze zwalczaniem pandemii oraz urządzenia elektroniczne i elektryczne. Wbrew licznym zapowiedziom przeniesienia produkcji z Chin, składanych przez firmy wiosną 2020 ...
-
Nie tylko transformacja cyfrowa. Jak pandemia przyspiesza rozwój firmy?
... społeczeństwo i środowisko – mówi Anita Bielańska, dyrektor w zespole Strategy, Analytics i M&A, dział konsultingu, Deloitte. Obawy i oczekiwania Wpływ COVID-19 na popyt na produkty i usługi jest na szczycie listy zagrożeń dla rozwoju firmy. 34 proc. respondentów uważa, że będzie odczuwalny przez najbliższe 12 miesięcy ...
-
Zrównoważony rozwój w handlu. Co sądzą konsumenci?
... oraz IKEA. Ankietowani deklarują także gotowość zmiany własnych nawyków zakupowych na rzecz bardziej ekologicznych zachowań. Aż 82 proc. chce kupować produkty tych firm, które rezygnują z niepotrzebnych opakowań, a tylko procent mniej chętnie wybierze producenta wykorzystującego materiały z recyklingu. Jednocześnie wiedza na temat realnych ...
-
Przemysł motoryzacyjny: nowe rekordy w I poł. 2021 r.
... także w całym I półroczu bieżącego roku został ustanowiony rekord w eksporcie przemysłu motoryzacyjnego z Polski. W pierwszych sześciu miesiącach 2021 r. na rynki zagraniczne trafiły produkty motoryzacyjne o wartości 17,08 mld euro. To o 42,71 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku. Podobnie jak wcześniej ...
-
Pora na nowoczesne formy zatrudnienia. Nadchodzi era pracy tymczasowej?
... elastycznych form zatrudnienia organizacje najczęściej wskazują chęć zapewnienia elastyczności w zarządzaniu kosztami zatrudnienia, konieczność odpowiedzi na zwiększony popyt na swoje produkty lub usługi, a także pozyskania kompetencji niezbędnych do ukończenia konkretnych projektów. BLASKI I CIENIE Pracodawcy bardzo dobrze oceniają motywację osób ...
-
Jakie będą media 2022? Są najświeższe prognozy Kantar
... . Zmiana w odpowiedzi na zachowania charakterystyczne dla epoki COVID. Oferty marek będą musiały odzwierciedlać i kształtować zmienione realia zachowań konsumenckich. Marki, produkty i usługi będą musiały zaspokoić nowe potrzeby konsumentów pod względem wygody, wartości, zrównoważonego rozwoju i innowacyjności. Rozkwitną marki, które zainwestują ...