-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... .) konsumentów marek własnych sieci handlowych. 21 proc. (-3 pp.) wybiera tańsze produkty, ponieważ nie mogą sobie pozwolić na zakup droższych marek. ... ponad jedna trzecia z nas. Od ostatniego badania na podobnym poziomie utrzymują się produkty, które polscy konsumenci zdecydowanie wolą kupować w sklepach stacjonarnych. W tych kategoriach niezmiennie ...
-
Strefy wolnego handlu. Nowe możliwości dla polskiego eksportu
... w kontekście eksportu do Korei Płd. znajdują się artykuły rolno-spożywcze, kosmetyki, wyroby przemysłu stoczniowego oraz maszynowego, a także gry komputerowe, produkty medyczne oraz usługi technologiczne w obszarze ochrony środowiska. Z kolei Polska jest atrakcyjnym rynkiem dla koreańskich firm inwestujących w produkcję sprzętu elektronicznego ...
-
Handel w Metarverse. Czy to ma przyszłość?
... również wykorzystane do budowania wartości dodanej dla klientów. Na przykład, sklep detaliczny może stworzyć wirtualne środowisko, w którym klienci mogą przeglądać produkty w bardziej interaktywny sposób, ale również mogą uczestniczyć w grach i zabawach, co poprawi ich doświadczenia zakupowe i zacieśni ich więź z marką. Badania W ostatnich ...
-
Jaką rolę pełni refurbishing elektroniki użytkowej?
... aż 14% - wszystkich e-odpadów generowanych przez obywateli UE1. Dzieje się tak dlatego, że produkty elektroniczne spełniają obecnie bardzo ważne funkcje związane z pracą zawodową, nauką, spędzaniem ... komórkowych czy telewizorów. Są to jednak sprzęty, które jak wszystkie inne produkty po pewnym czasie starzeją się i psują. Dlatego Parlament Europejski ...
-
5 kluczowych trendów w e-commerce. Bez nich zginiesz na rynku
... również wymagane przez prawo. Europejscy sprzedawcy e-commerce będą musieli udostępnić swoje produkty i usługi osobom niepełnosprawnym do 28 czerwca 2025 roku na mocy Europejskiego ... PwC, ponad 70 proc. kupujących jest gotowych zapłacić więcej za produkty wyprodukowane w sposób zrównoważony. Marki, które priorytetowo traktują etyczne i przyjazne dla ...
-
Marki odzieżowe vs moda na Temu i Shein: jakie strategie przyjmują?
... w utrzymaniu lojalności klientów w bardziej wrażliwych na ceny segmentach. Równoważenie wartości i produkty premium – strategia CCC CCC, dominujący gracz na polskim rynku obuwniczym, ... na rynku, gdzie rosnące wynagrodzenia tworzą popyt zarówno na luksusowe produkty, jak i przystępne cenowo opcje. Ta dualistyczna strategia skierowana do obu segmentów ...
-
Polska w TOP 10 centrów handlowych przyszłości
... nad kompatybilnością i powiązaniami gospodarek wymaga trochę czasu. W przypadku wojny handlowej na pełną skalę (czyli spodziewanych w tym scenariuszu 60% ceł na produkty z Chin i 10% z reszty świata, w tym z Meksyku i Kanady), koszty tych regulacji wzrosłyby do 2,4 punktu procentowego nominalnego wzrostu światowego handlu, a najbardziej dotknięte ...
-
Jesienna chandra rujnuje nastrój i nadwyręża budżet domowy
... pogorszenia nastroju. W celu zwalczenia jesiennej chandry Polacy sięgają najczęściej po produkty spożywcze, zwłaszcza słodycze (46 proc.), które kojarzą się z komfortem. Kolejne miejsca ... poprawiających samopoczucie poprzez wyrzut endorfiny. Kluczową rolę odgrywają produkty sezonowe – od artykułów spożywczych, przez menu w restauracjach, po odzież i ...
-
Kradzież pieniędzy online coraz częstsza
... finansowych, którym cyberkradzież może wyrządzić szkody zarówno pieniężne, jak i związane z utratą reputacji. Z danych Kaspersky Security Network wynika, że w 2013 r. produkty Kaspersky Lab ochroniły około 1,9 mln użytkowników przed szkodliwym oprogramowaniem zdolnym do kradzieży pieniędzy online. Co więcej, liczba cyberzagrożeń finansowych ...
-
Ekologia w biznesie - od biura po logistykę
... gdzieś przechowywać oraz w jakiś sposób dostarczyć do punktów sprzedaży. To właśnie tutaj najłatwiej zauważyć, jak bardzo ekologia łączy się z ekonomią. Produkty zapakowane w pudełka niedopasowane do zawartości (za duże), będą zajmowały więcej miejsca na półce w magazynie – a większa powierzchnia to także wyższe koszty ...
-
Szczepienia przeciwko COVID-19: jak przekonać sceptyków?
... poglądów oraz zachowań. Czy jeśli mamy obawy dotyczące składników szczepionki i ich potencjalnej szkodliwości dla zdrowia, to czy z równą troską wybieramy produkty żywnościowe? Polacy w swoich deklaracjach są świadomymi konsumentami. Czytają etykiety, starają się wybierać zdrową żywność. - Gdyby deklarowane procenty wskazań miały przełożenie ...
-
Wywiad gospodarczy w warunkach wojen ekonomicznych
... zdobywanym legalnie, w sposób etyczny informacjom, przedsiębiorstwo wygrywa tę walkę. Jest w stanie produkować i dostarczać na rynek doskonalsze pod względem technologicznym i tańsze produkty. Tak jest, a właściwie tak powinno być w ideale. A jak wygląda praktyka? W praktyce nierzadkie są przypadki nieuczciwej walki konkurencyjnej, kiedy podczas ...
-
Rynek LCD w górę
... . Wpływ na zwiększenie dochodów będzie też miała zmiana preferencji użytkowników, którzy coraz chętniej wybierają produkty o większych przekątnych a także wyświetlacze wielkoformatowe, które mają wyższą średnią cenę sprzedaży, niż produkty o mniejszych przekątnych. Choć w 2003r. ponad 67% dochodów branży LCD będzie pochodziło ze sprzedaży monitorów ...
Tematy: sprzedaż monitorów -
Jaki jest polski konsument
... (14% i 18%). W odniesieniu do postulowanych przez konsumentów ograniczeń w reklamowaniu produktów różnego typu, towary można podzielić na trzy grupy. Pierwszą stanowią produkty, których reklamy powinny być – zdaniem badanych – dozwolone; tu mieszczą się między innymi lekarstwa i witaminy. Średni poziom akceptacji przez konsumentów dotyczy ...
-
Polskie zachwalali, wielu przekonali
... " pochodzenia produktu jako kryterium wyboru przy codziennych zakupach. Kryteria wyboru produktów przy codziennych zakupach – przed i po kampanii "Kupując polskie produkty dajesz pracę" (odp. spontaniczne) Podstawa N=1004: wszyscy badani, w % Najważniejszymi kryteriami decyzji konsumenckich przy codziennych zakupach pozostają jednak: cena, data ...
Tematy: polska marka, polscy producenci -
Motorola prezentuje nowości
... treningowa Motoroli, podróżująca przez stolice Europy dotarła do Warszawy. W środę 27 października na lotnisku Bemowo, Motorola zaprezentowała w niej najnowsze produkty i trendy w telekomunikacji. Gośćmi spotkania byli partnerzy biznesowi firmy - przedstawiciele operatorów GSM oraz sieci dealerskich. "Szukamy nowych form dotarcia z informacją ...
-
Rosnące ceny żywności zmieniają rynek
... zauważyć można oznaki rosnących cen żywności. Zmianom ulegają trendy konsumenckie: ludzie wybierają bardziej dostępne marki własne, produkty dyskontowe oraz zakupy w sklepach detalicznych oferujących produkty tanie. Obecna sytuacja może również zniechęcić klientów od odwiedzania restauracji i barów – jak w przypadku ostatniej bessy. W krajach ...
-
Telefony muzyczne: Samsung najdroższy
... który pojawił się w zestawieniu. Na próżno by również szukać urządzeń firmy LG. Produkty Sony Ericssona mają znaczną przewagę w całym rankingu i nieznacznie ustępują urządzeniom firmy ... telefonem muzycznym firmy Nokia jest Nokia 5800 XpressMusic. Zdeklasowała ona pozostałe produkty fińskiego producenta, ponieważ jej udział wynosi 77,85 proc. Z kolei ...
-
Rośnie sprzedaż FMCG na wsi
... coraz rzadziej produkują żywność na własne potrzeby, a dynamika wzrostu wydatków na produkty spożywcze jest na wsi znacząco wyższa (78 proc.) niż w miastach ... (średnio o 13 proc.). Coraz większą popularność zdobywają na wsi nowoczesne, łatwe w przyrządzaniu produkty spożywcze a także rozmaite przekąski i słodkie napoje. Wraz z rosnącą potrzebą ...
-
Konkurencyjność branży w wymiarze lokalnym
... z tym mogą korzystać ze swoich szeroko pojętych zasobów i umiejętności. Międzynarodowy sukces danej branży może pociągnąć za sobą wzrost zapotrzebowania na produkty i usługi komplementarne, a więc poprawić pozycję branży pokrewnej na rynku międzynarodowym. Przewaga konkurencyjna w branżach dostawców oznacza potencjalne źródło przewagi dla branż ...
-
Najdroższe i najtańsze telefony IX 2010
... HD mini, a także HTC Hero. W tym samym rankingu można znaleźć zaledwie 3 produkty fińskiego producenta. Na 7 miejscu znajduje się flagowy produkt firmy, czyli Nokia N8 ... Jeśli chodzi o fińskiego producenta telefonów komórkowych to w kategorii najtańszych urządzeń znajdziemy zaledwie 3 produkty firmy. Nokia 1208 kosztuje średnio 119,79 zł, Nokia 1661 ...
-
Wpływ emocji na decyzje konsumenckie
... się na swój ulubiony napój, niezależnie od ceny jaką opisane były produkty. Dodatkowo w trakcie podejmowania decyzji obserwowany był mózg badanych co ukazało, ... posiadaniu jesteśmy. Efekt ten jest szczególnie wykorzystywany w handlu, gdzie firmy dają klientom produkty do testowania. Przedmioty które wchodzą w nasze posiadanie stają się nam bliższe, a ...
-
Jakość żywności: soki i nektary w II kw. 2010 r.
... jakości handlowej soków i nektarów oraz deklaracją producenta. ZAKRES KONTROLI Kontrolę przeprowadzono w 21 podmiotach gospodarczych, w tym w 3 przetwórniach skontrolowano produkty ekologiczne. Działania kontrolne objęły: w zakresie oceny organoleptycznej oraz oznaczania parametrów fizykochemicznych - 42 partie, o łącznej objętości prawie 874 tys ...
-
Fabryka 3M Poland we Wrocławiu
8 listopada 2010 r. oficjalnie ruszyła budowa nowej fabryki 3M we Wrocławiu. Kamień węgielny pod jej budowę wspólnie z Tonym Stokes - Wice Prezydentem 3M Company Sektora Motoryzacyjnego 3M - wmurowali przedstawiciele władz miasta oraz Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej. Koncern zainwestuje w ten projekt ponad 60 mln PLN. Jest to kolejna inwestycja ...
-
Ceny żywności wzrosną przed świętami
... m.in. poziom dochodów, a raczej nie należy spodziewać się podwyżek zarobków. Dodała, że jeżeli produkty podrożałyby za dużo, to spadnie eksport, a to zwiększy podaż na krajowym rynku i w ... zostanie z 7 procent do 5 procent. Obejmie ona m.in.: chleb, nabiał, przetwory mięsne, produkty zbożowe (mąka, kasza, makaron) oraz soki. Natomiast VAT na ...
-
Zagrożenia internetowe III kw. 2010
... zawiera cztery nowe luki: dwie zostały wykryte w produktach Adobe Flash Player, jedna w Adobe Reader oraz jedna w produktach Microsoft Office. Ponieważ produkty firmy Microsoft i Adobe są bardzo popularne, aż dziewięć z dziesięciu najczęściej wykorzystywanych luk zostało wykrytych w programach tych producentów: pięć w produktach Microsoftu ...
-
Kaspersky Lab: szkodliwe programy XII 2010
... firmy po raz kolejny odnotowali wysoki poziom szkodliwej aktywności. W grudniu 2010 roku produkty firmy Kaspersky Lab zablokowały ponad 209 milionów ataków sieciowych, zapobiegły ... fałszywej oferty pobrania zarchiwizowanych informacji: Fałszywe archiwa są wykrywane przez produkty firmy Kaspersky Lab jako warianty rodziny Hoax.Win32.ArchSMS. ArchSMS ...
-
Polski rynek pracy specjalistów IT 2010
... dedykowanych było programistom obeznanym z tajnikami platformy .NET. Bardzo duża liczba propozycji skierowana jest także do osób znających systemy ERP, a w szczególności produkty firmy SAP, a także różnego rodzaju administratorów – tu najczęściej poszukiwani są administratorzy systemów i baz danych. Powstaje coraz więcej aplikacji z przeznaczeniem ...
-
Seniorzy a zakupy w Internecie
Seniorzy kupujący w sieci to zdecydowanie najmniejsza grupa e-konsumentów pod względem wieku. Według badania przeprowadzonego przez Ceneo.pl osoby powyżej 55 roku życia stanowią 4,2% użytkowników porównywarki. Serwis przeprowadził na swoich stronach ankietę, w której udział wzięło 500 osób ze wskazanej grupy wiekowej. Najstarsi użytkownicy Ceneo. ...
-
Polacy a zdrowe odżywianie
... kojarzących zdrowe odżywianie z żywnością ekologiczną czy niskokaloryczną. Jednocześnie, przy zakupach produktów spożywczych coraz ważniejsze staje się dla nas, aby kupowane produkty były wygodne w użyciu oraz wyprodukowane w Polsce. Czym jest dla Polaków zdrowe odżywianie? Polacy wysoko oceniają własny sposób odżywiania się. Większość ...
-
Kaspersky Lab: szkodliwe programy IX 2011
... użytkowników oraz w Internecie. We wrześniu 2011 r. produkty firmy Kaspersky Lab zablokowały niemal 214 milionów ataków sieciowych, zapobiegły ponad 80 ... F-Secure wykryli nowy szkodliwy program przeznaczony dla systemu Mac OS X (identyfikowany przez produkty Kaspersky Lab jako Backdoor.OSX.Imuler.a). Backdoor ten może otrzymywać zdalne polecenia, ...
-
Internauci a konsumpcja mediów i reklamy
... zaangażowania do marki. Analiza wyników pokazała interesujące rezultaty z perspektywy marketingowej, zarówno w zakresie zaangażowania w markę, jak i w kontekście synergii obydwu mediów. Badane produkty i usługi były lepiej oceniane przez tych, którzy deklarowali, że spotkali się z ich kampaniami. Osoby, które nie miały kontaktu z żadną z kreacji ...
-
Silver economy
... i zachowań. W marketingu pojawiła się nawet definicja „zawiłości wiekowej” (age complexity). Zawiłości – ponieważ coraz trudniej jest przyporządkować zachowania rynkowe czy typowe produkty do określonej grupy wiekowej i nie dotyczy to wyłącznie dojrzałych” konsumentów. Najbardziej widoczne jest to w trzech grupach wiekowych: wśród dzieci, młodych ...
-
Dwie nowe inwestycje w ŁSSE
... Paradyż Sp. z o.o. i Paradyż Sp. z o.o., to wiodący polski producent płytek ceramicznych. Od ponad 21 lat tworzy produkty, które zyskują uznanie klientów w 37 krajach świata. Produkty Grupy Paradyż powstają w pięciu zakładach wyposażonych w nowoczesne i zaawansowane parki maszynowe. Ciągłe inwestycje w rozwój technologiczny, doskonała jakość ...
-
Kaspersky Lab: szkodliwe programy XI 2011
... komputerach użytkowników oraz w Internecie. W listopadzie 2011 r. produkty firmy Kaspersky Lab zablokowały ponad 204 miliony ataków sieciowych, zapobiegły niemal 90 ... Lab natychmiast dodał sygnaturę dla tego exploita do baz wykorzystywanych przez swoje produkty. Co istotne, przed początkiem grudnia Microsoft wciąż nie opublikował jeszcze łaty na ...