-
Kreowanie marki na bazie emocji
... . Komunikacja – obszar, w którym odwoływanie się do emocji, próby wywołania określonych emocji są najbardziej rozwinięte, co nie znaczy, że przynosi ... do tego, by marka zaczęła pełnić rolę duchowego wsparcia i emocjonalnego źródła pozytywnych doznań. Co oznacza zmysłowość? Najprościej – angażowanie wielu (o ile nie wszystkich) zmysłów podczas ...
-
"Lovemark" - czyli kreowanie marki oparte na emocjach
... większość czasu, zanim zobaczymy coś dokładnie, mamy uczucie tego, czym to jest. Zanim zrozumiemy, czujemy. Dostarczanie pozytywnych emocji jest tu kluczem. To zaczyna robić „różnicę w biznesie”. Budowanie pozytywnych emocji między marką a konsumentem jest działaniem oczywistym, szczególnie w dobie, kiedy konsument ma coraz mniej czasu na ...
-
Marketing bazuje na emocjach
... największych wyzwań dla dzisiejszych marketerów i specjalistów sprzedaży. Marketing emocji – na czym polega? Marketing emocji pojawił się na rynku dopiero w ostatnich ... konsumenta (oczy, uszy, nos, język i podniebienie, skóra) w celu wywołania pozytywnych doświadczeń prowadzących do sensorycznej satysfakcji, a następnie zakupu produktu czy usługi ...
-
Prokliencka kultura organizacji a Customer Experience
... czuje się zauważony, doceniony, zadowolony, a nawet bezpieczny - kontynuuje Tomasz Kamiński, Fixit. Prokliencka kultura organizacji jest bardzo ważna w kontekście wzbudzania pozytywnych emocji i wrażeń wśród odbiorców produktów, usług. Stanowi fundament skutecznego realizowania zadań w zakresie strategii CX. To pracownicy - ich sposób myślenia oraz ...
-
Prezentacja handlowa: jak ją przygotować?
... pozytywnych emocji jakich klient może doświadczać podczas spotkania z Tobą. Radość, ekscytacja, zadowolenie z odkrycia nowych możliwości ... klienta do określonych zachowań, będziesz brać pod uwagę i skupiać się na wywołaniu określonych emocji. Tych emocji, które sprzyjają pożądanym zachowaniom. To one stanowią zapomniany klucz do zmiany postaw, do ...
-
Taktyka wspierania sprzedaży
... oraz odświeżenie programu lojalnościowego. Na pewno więc opłaca się wprowadzać do akcji budujących lojalność klientów mechanizmy, które dostarczają maksymalnie pozytywnych emocji uczestnikom programu z jednoczesnym udokumentowanym efektem zwiększenia obrotu. Paweł Dziadkowiec pracuje jako Loyalty Manager w BP POLSKA. kontakt: pawel.dziadkowiec@ec1 ...
-
Banki w mediach: PKO Bank Polski najaktywniejszy w I kw. 2016 r.
... . To z jednej strony pokazuje, jak wiele emocji w internautach wzbudzają dyskusje o oszczędnościach, a z drugiej strony ... pozytywnych pojawiło się na temat PKO Banku Polskiego (stosunek komentarzy pozytywnych do negatywnych wyniósł 84% do 16%), Banku Zachodniego WBK (91% do 9%), a także mBanku – w przypadku którego stosunek komentarzy pozytywnych ...
-
Błaszczykowski i Milik detronizują Lewego
... Pod względem liczby wzmianek mecz wygrywa Arkadiusz Milik. Natomiast najwięcej emocji wśród internautów wzbudza obecny król strzelców – Jakub Błaszczykowski. Medialny ... się już opisywany wyżej Arkadiusz Milik. Warto jednak wspomnieć też o pozytywnych komentarzach. Najwięcej takich wzmianek pojawiło się w kontekście Jakuba Błaszczykowskiego, który ...
-
Modele podejmowania decyzji biznesowych
... , wyposażony w przyzwyczajenia artystyczne – postać rysunkowa może być dowolnym obiektem, ale musi wzbudzać sympatię widza; sympatię wywołują zaokrąglone kształty, mimika emocji pozytywnych, pastelowe kolory oraz współudział postaci o podobnych cechach. Przez wiele lat Lasseter produkował krótkie kreskówki i reklamy oraz projektował loga firm (na ...
-
Telemarketer: wizerunek w mediach
... Marketingu Bezpośredniego - postanowił sprawdzić, jak duża jest skala negatywnych emocji wokół tej profesji. Autorzy badania wzięli pod lupę zeszłoroczne publikacje z prasy, ... zauważalny jest przychylny telemarketerom przekaz. - Ciekawym jest, że więcej pozytywnych cech profesji zauważały media specjalistyczne oraz ekonomiczne – komentuje Filip ...
-
Polak-malkontent to jedynie stereotyp?
... mediów społecznościowych, udostępnianego przez firmę Brand24 na zlecenie Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej, patrona programu FairPay. Muzyka źródłem pozytywnych emocji Jakich pozytywnych słów używa się w mediach społecznościowych? Najczęściej internauci piszą, że coś jest piękne (16,5%). Piszą również, że coś lubią (14 ...
-
Emotional branding dla kobiet
... ważna, że jej opinia się liczy i zostanie wysłuchana. Kreatywni marketingowcy mogą znaleźć wiele nowych sposobów na kontakt z konsumentką i zbudowanie u niej pozytywnych emocji wokół marki, niekoniecznie uzależnionych od samego aktu zakupu. Z polskich przykładów marce Mercedes udało się wywołać u licznego grona klientek obecnych i potencjalnych ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
... w Chinach, USA, Australii i Holandii. Ponad 90% ankietowanych w każdym z tych krajów, doświadcza dzięki niej pozytywnych emocji. Muzyka może mieć realny wpływ na nastrój kupujących − aż 90% konsumentów doświadcza pozytywnych emocji, kiedy w sklepie obecny jest odpowiednio dobrany repertuar. Pozytywne odczucia to między innymi poczucie klienta, że ...
-
Proaktywność, emocje, wartości. Jak budować swoją siłę podczas kryzysu?
... ograniczyć dopływ złych sygnałów czy negatywnych przekazów i skupiać się na informacjach pozytywnych”. Dlatego tak ważnym aspektem naszego zarządzania emocjami jest na ... się emocje i efektywność w trakcie trwania zmiany: Ten schemat pokazuje spektrum emocji, przez które przechodzimy, również jako pracownicy, w różnych etapach przebiegu zmiany. ...
-
Boże Narodzenie, czyli emocjonalny rollercoaster?
... , że 73% Polaków podczas świąt odczuwa silniejsze emocje. Wśród pozytywnych doświadczeń najważniejsza jest radość, odczuwana przez 33% respondentów, spokój wskazywany przez ... poczucia osamotnienia, czasami jest to sposób na przemyślenie swoich emocji w spokoju. Inna forma odreagowania negatywnych emocji to zakupy i wybór prezentów, co dostrzega aż ...
-
Technologie w mediach: Facebook angażuje, a Samsung emocjonuje
... i komentarzy na temat marek. W serwisach internetowych i mediach społecznościowych, najwięcej emocji towarzyszy dyskusjom o Samsungu i Microsofcie. Ok. 15% wpisów i komentarzy na ich ... charakter. Najmniej pozytywnie Polacy wypowiadają się natomiast o Apple (66% pozytywnych komentarzy), ale także w tym przypadku pochwały przeważają nad krytyką. ...
Tematy: technologie, marki technologiczne, social media, media społecznościowe, Facebook, Apple, IBM, Samsung -
Banki w sieci XI-XII 2013
... Internauci najczęściej rozmawiali o PKO BP, mBanku, BZ WBK, Pekao i Inteligo. Najwięcej emocji wygenerowały “awarie”. Wątki nich dotyczące liderowały w dyskusjach o każdym z ... . Najwięcej pozytywnych opinii w stosunku do tych negatywnych w listopadzie miały BNP Paribas (82% pozytywnych opinii), Bank Millennium (79% pozytywnych opinii) oraz ...
-
Analiza marketingowa klientów w branży turystycznej
... etapie życia człowieka, bez względu na status materialny, wykształcenie czy płeć. Współczesne zachowania ludzkie dążą do stałego utrzymywania źródeł pozytywnych emocji, doświadczeń uczuciowych, spełnienia potrzeb akceptacji, prestiżu czy uznania. Jednostka ludzka podejmuje wiele działań wymagających określonych umiejętności i sprawności ruchowych ...
-
Spożywcze produkty dla dzieci: bajkowy świat nazw i opakowań
... ekspresyjne nazwy, dużo marketingowego koloru, bajkowe fonty, sympatyczny brand hero. Wszystkie te elementy, stosowane w różnych konfiguracjach, niosą w sobie duże pokłady pozytywnych emocji i składają się na marketingową funkcję opakowań produktów spożywczych dla dzieci. Oczywiście wszystkie te zabiegi są bardzo bezpieczne dla producentów żywności ...
-
Jeszcze centra handlowe, czy już centra doświadczeń?
... z wielu kanałów dystrybucji towarów i usług. Ma na celu zapewnienie pozytywnych doświadczeń klientów oraz wielu możliwości kontaktu z marką. 5. Zaawansowane technologie Należą do nich beacony, inteligentne Wi-Fi, chipy RFID, drukarki 3D, wirtualne lustra, systemy rozpoznawania emocji, drony, etc. Niektóre z nich są już w użyciu, podczas ...
-
Najpopularniejsze marki w polskim Internecie
... synonim luksusu - komentuje Daniel Kajak, Chief Revenue Officer w SentiOne. Najwięcej pozytywnych emocji budzi branża AGD Najbardziej pozytywnie postrzeganą w 2021 r., jak wynika z analizy ... bez przerwy. Nie zabrakło również teorii spiskowych na temat 5G. Katalizatorem pozytywnych emocji w tej branży okazał się sport - działania marek z nim związane ...
-
Nie tylko piłka nożna. Jakie emocje budzą w nas wydarzenia sportowe?
... wydał w zeszłym roku pieniądze na rozgrywki sportowe? Polaków łączy piłka i sportowe emocje Nie jest zaskoczeniem, że piłka nożna wywołuje wiele pozytywnych emocji, a Polacy są wielkimi miłośnikami piłkarskich rozgrywek. Jak pokazuje badanie Mastercard, 61% ankietowanych Polaków przyznało, że są najszczęśliwsi wtedy, kiedy oglądają ...
-
Jakość obsługi klienta w marketach
... terenu, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz sklepu, nie budziły raczej negatywnych emocji wśród klientów. Przeważały opinie pozytywne, czego najlepszym przykładem są poniższe ... stosunkowo wielu klientów. Zdecydowanie najgorszy wynik uzyskały dyskonty (jedynie 55,6% pozytywnych odpowiedzi), dla hipermarketów poziom zadowolenia wyniósł 66,7%, natomiast ...
-
Walka z wypaleniem zawodowym - fakty i mity
... poczucia danej osoby, że jest nadmiernie obciążona emocjonalnie, a jej zasoby emocji zostały w znacznym stopniu uszczuplone (chodzi o dowolne emocje: zarówno ... oczekiwania. Wspierające środowisko pracy jest to środowisko posiadające maksimum pozytywnych cech, które umożliwiają profesjonalistom osiągnięcie ich celów przez zapewnienie niezbędnej ...
-
Oszczędzanie na emeryturę według Polaków
... , który byłby zrozumiały dla konsumentów, przyczyniłoby się do formułowania bardziej pozytywnych ocen. Negatywna ocena planowanych zmian w systemie emerytalnym była ... z rozwiązań wymuszających samokontrolę (systematyczne oszczędzanie), co uniezależniłoby je od emocji w podejmowaniu decyzji o oszczędzaniu. Wyniki opisane w kilku powyższych punktach ...
-
Opinie w Internecie: wygrywają hejterzy czy pochlebcy?
... twierdzą autorzy badania. Jasne strony negatywu Dlaczego zatem te negatywne opinie budzą najwięcej emocji? Prawdopodobnie dlatego, że paradoksalnie uchodzą za bardziej obiektywne. ... świadomości marek udaje się polskim e-sprzedawcom nie tylko gromadzić coraz więcej pozytywnych opinii, ale też docierać do mniej zadowolonych klientów i wyjaśniać ...
-
PKO Bank Polski liderem mediów w II kw. 2016
... pozytywnie wobec tych o negatywnym wydźwięku na temat badanych w IMM banków, również wskazuje przewagę informacji pozytywnych. Najwięcej emocji wzbudził mBank ( 45% publikacji negatywnych w stosunku do 55% pozytywnych) w związku z awarią systemu kart płatniczych. Klienci pozbawieni dostępu do gotówki wyrażali swoje niezadowolenie: „Cztery ...
-
Product placement w grach wideo
... prawdopodobieństwem pozytywnych sądów o zaistniałych w grze produktach i ich markach 10. Drugim wyróżnikiem jest zmienność doświadczenia. W kolejnych kontaktach z grą wideo użytkownik ma możliwość wyboru innego rozwiązania, odpowiedzi czy ogólnie reakcji w relacji z wirtualnym światem gry. Równocześnie gracz doświadcza zmiennych emocji. Percepcja ...
-
Psychologia w coachingu
... nerwów i ogólnie przebiega w bardziej spokojnej atmosferze. Bo jeśli nie, to… …będziesz skupiać się na teraźniejszości i przyszłości kosztem przeszłości. Przeżywanie pozytywnych emocji jest podstawowym elementem każdej motywacji do działania. Pozytywne emocje można rozpatrywać pod kątem teraźniejszości (i odczuwać radość, zachwyt, spokój, zapał ...
-
Pomysły na prezenty świąteczne znajdziesz w mediach
... wtedy, gdy nasze dzieci już dawno nie będą wierzyć w Świętego Mikołaja. Bawmy się tym szczególnym czasem, który wiąże rodziny więzami pozytywnych emocji – mówi Ula Młodnicka-Kornaś, pomysłodawczyni Akademii Duckie Deck. Które marki z branży dziecięcej w okresie przedświątecznym inwestują w reklamę w mediach klasycznych najwięcej? W listopadzie 2017 ...
-
Boże Narodzenie 2021: obawy i tęsknoty Polaków
... świątecznych upominków dla bliskich będziemy poszukiwać w tym roku? Obecne czasy skłaniają nas do poszukiwania przede wszystkim prezentów niematerialnych i dostarczających pozytywnych emocji, jak potwierdza 29% zapytanych Polaków. Jak pokazały wyniki naszego badania chcielibyśmy bliskim osobom podarować zamiast upominku materialnego atrakcję, która ...
-
Savoir-vivre: jak wręczać prezenty świąteczne?
... niezrealizowane marzenia (16%) i dostarczają emocji (11%). Zamiast prezentu materialnego najczęściej wybrano by ten w formie emocji gdyby dotyczył: degustacji alkoholu zamiast alkoholu ... powinny być zbyt osobiste (35%), powinno się używać przede wszystkim pozytywnych słów (26%) i dostosować w odpowiedniej formie (25%). Na prezent świąteczny wypada ...
-
Pokolenie Z wybiera prezenty w formie przeżyć
... przeżywania tego, co jest najważniejsze, z ludźmi dla nas najbliższymi. W Mastercard wierzymy, że to właśnie takie chwile – z bliskimi i przyjaciółmi, pełne pozytywnych emocji, są bezcenne, ponieważ tworzą wspomnienia, które pozostaną z nami na zawsze. Konsumenci z młodego pokolenia właśnie takie prezenty doceniają najbardziej – mówi Jerzy ...
-
Coca-Cola najlepszą marką spożywczą
... w 50% wpłynął wydźwięk publikacji, w 30% ich zasięg, a w 20% liczba. Wytwórcy artykułów spożywczych kreowali marki swoich produktów poprzez budowanie wokół nich pozytywnych emocji, promując je przede wszystkim przy pomocy sportu, rozrywki – zwłaszcza festiwali muzycznych - czy też działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Coca-Cola ...
-
Najpopularniejsze w Internecie marki RTV
... . W tej konkurencji zdecydowanie wyróżnia się m.in. Sharp (wysoka ocena możliwości i obsługi), Pioneer (estetyka) oraz JVC i Samsung (wysoka ocena możliwości). Analiza emocji wokół cech produktów jest znacznie ciekawsza, kiedy weźmiemy pod uwagę poszczególne kategorie urządzeń, np. telewizory plazmowe lub odtwarzacze MP3. Wtedy ...