-
Hałas w domu to problem 13% Polaków
... głośne otoczenie. Polacy odporni na hałas Na hałas w miejscu zamieszkania narzeka w Polsce 13% obywateli – wynika z danych Eurostatu. To niższy wynik niż unijna ... prawie we wszystkich krajach problem nadmiernego hałasu maleje. Jak bowiem wynika z danych Eurostatu, w Polsce jeszcze w 2005 roku na zbyt głośnie otoczenie narzekało 21,4% obywateli, ...
-
Poznań - idealne miejsce dla biznesu?
... , który obecnie oscyluje poniżej 9% - to jeden z najniższych wyników w Polsce. Obecne pozytywne warunki inwestycyjne, połączone z ograniczoną dostępnością produktu, znajdują też efekt we wzroście stawek czynszowych. Aktualnie najwyższe czynsze transakcyjne wynoszą 13,6-14,5 euro / mkw. / miesiąc. „Poznań to miasto idealne dla biznesu - znaleźliśmy ...
-
Cyberataki nie odpuszczają. Polska na końcu rankingu bezpieczeństwa
... udział ten jest jeszcze wyższy i sięga blisko 26%! Drugim najpopularniejszym cryptominerem jest Cryptoloot, osiągający globalny zasięg na poziomie 11% (blisko 9% w Polsce). Podium zamyka kampania malvertisingowa Roughted ze światowym udziałem na poziomie blisko 8%. Analiza firmy Check Point Software Technologies przedstawia ranking bezpieczeństwa ...
-
Reklama wideo. Jakie trendy w Europie Wschodniej?
... marketingu. W Polsce cały czas pnie się w górę i nic nie wskazuje na to, aby jej rozwój miał się ... wynosi on 27%. Z kolei w segmencie reklamy Smart TV liderem jest branża motoryzacyjna z wynikiem 14%. Tak jak w Polsce, również w Europie Wschodniej, reklama wideo jest skuteczna na każdym etapie ścieżki sprzedaży. Format ten zyskał popularność ...
-
Emigracja Polaków. Są najnowsze dane GUS
... przez wiele lat, ale nie dokonały wymeldowania z pobytu stałego w Polsce w związku z wyjazdem na stałe za granicę. Wyniki szacunków z założenia nie ... , Grecji i Włoszech. Jednocześnie nastąpił dalszy wzrost liczby osób, zameldowanych na stałe w Polsce, a przebywających przez okres powyżej 3 miesięcy w krajach europejskich nienależących do UE – ...
-
Różnice kulturowe powodem kryzysu w firmie?
... w zwykłych sytuacjach dnia codziennego i co jest ogólnie przyjęte w relacjach biznesowych w Polsce. Warto przygotować też prezentacje o firmie (onboarding’owe) w językach, którymi mówią ... z krajów Europy Wschodniej, ale blisko 40% popiera ich zatrudnienie w Polsce. „Moim zdaniem istnieją silne bariery, stereotypy dotyczące osób odmiennych kulturowo, ...
-
Które prognozy trendów IT 2018 okazały się trafne?
... 2019 roku postanowiliśmy wrócić do tej prognozy i sprawdzić, jak sytuacja kształtowała się w Polsce i na świecie oraz na ile nasze przewidywania okazały się trafne. Cyberbezpieczeństwo – ... użytkowników do wymogów RODO. Ryzyko kary w wysokości nawet 20 mln euro lub 4 proc. rocznych przychodów spowodowało, że firmy bardzo poważnie przyjrzały się ...
-
Powierzchnie magazynowe odporne na światowe zawirowania
... wewnętrznych zmian strukturalnych, niezbędnych do zapewnienia stabilności – mówi Tom Listowski. - W latach 2019 i 2020 prognozujemy utrzymanie wysokiego popytu na powierzchnie magazynowo-produkcyjne w Polsce. Przewidujemy, że w bieżącym roku na rynek trafi ponad 2,5 mln mkw. (ok. 16% więcej niż w ubiegłym roku i blisko 1,7 raza więcej w porównaniu ...
-
Transgraniczny e-commerce szansą na rozwój sektora MŚP
... że w Unii Europejskiej swoje produkty i usługi w internecie sprzedaje zaledwie 17 proc. MŚP, w Polsce odsetek ten sięga tylko 13 proc. Tymczasem potencjał tego rynku ... Im więcej firm z tego sektora w danym państwie, tym większy jego wzrost gospodarczy. W Polsce takie firmy wytwarzają 51 proc. wartości dodanej, zapewniając 68 proc. krajowego ...
-
1/2 Polaków robi zakupy online, 1/2 chce testować w sklepie
... nad Wisłą, gdzie oczekiwania konsumentów wobec firm są dość specyficzne. W Polsce obserwujemy rosnącą popularność modelu e-commerce, połączoną jednak z wyróżniającą się ... do fizycznych placówek. Wskazuje to na potrzebę rozwijania przez firmy w Polsce wielokanałowych strategii i narzędzi budowy relacji z klientami. Niezależnie od tego, czy wchodzą oni ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 18/2019
... Choć producentem roweru jest brytyjska firma, to cała jego produkcja odbywa się w Polsce, w Mielcu. Przedsiębiorstwo prowadzi tam fabrykę, w której produkcja odbywa się w oparciu o opatentowany system ... . Urządzenie jest już dostępne w sprzedaży. Jego cena to niemal 3 200 euro. Połowa produkcji trafia na rynek brytyjski. Według analityków z Allied ...
-
Rozwój offshore napędzi zieloną gospodarkę
... całego kraju . Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli resortu energetyki wydatki na rozwój pełnomorskich farm wiatrowych w Polsce do 2040 r. mogą wynieść nawet 140 mld zł. W ocenie analityków ... Miedzi dla zapewnienia stabilnego rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce, a tym samym zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego kraju, poza ...
-
Wsparcie działalności B+R. Mamy 11. miejsce w OECD
... pozycja naszego kraju w rankingu Global Competitiveness Index oraz 4. w Doing Business. Niekorzystne czynniki, o których się wciąż wspomina w kontekście prowadzenia działalności w Polsce, to przede wszystkim zmienność systemu prawnego oraz skomplikowane przepisy podatkowe – dodaje Święcicki. NCBiR i GovTech Zamówienia publiczne to jeden z głównych ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 22/2019
... , w tym głównie żywności. Problemem są też opóźnienia w dostawach – komentuje ekspert OCRK. Środki zaradcze Odpowiedzią na poszerzającą się liczbę wakatów w transporcie w Polsce i Europie jest napływ kierowców zza wschodniej granicy. Analizując dane Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego z ostatnich kilku lat, zauważalny jest wzrost ilości ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 24/2019
... USA na terytorium Polski. Uzgodniono wzrost trwałej obecności wojsk USA w Polsce o ok. tysiąc żołnierzy i zakup 32 myśliwców F-35. Uzgodniono też zwiększenie ilości kupowanego gazu z ... czy w górach? Większość z badanych – 62% wybrało morze (taki sam wynik w Polsce). Co decyduje o wyborze miejsca wypoczynku? Jako kluczowy element decydujących o ...
-
Nad zatorami płatniczymi zapanuj przed recesją
... . Trzecie miejsce na tej niechlubnej liście zajmują nieefektywne procedury administracyjne, występujące po stronie niepłacących klientów – wyjaśnia Krzysztof Krauze, Prezes Intrum w Polsce. Skutki zatorów płatniczych Od lat nie zmienia się również lista negatywnych skutków opóźnionych płatności, które dotkliwie odczuwają polscy przedsiębiorcy. 44 ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 36/2019
... na europejskim rynku. Także MF informowało, że niezależnie od Unii także w Polsce prowadzone są prace związane z wprowadzeniem takiego podatku. Opodatkowanie ma dotyczyć ... Jako przykład wskazał on na sytuację związaną z propozycją inwestycji w Polsce firmy Huawei chce wydać w Polsce na rozwój inwestycji nawet trzy miliardy złotych w ciągu pięciu lat, ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 44/2019
... blisko 60 proc. ankietowanych mieszkańców nie odkłada gotówki. Za to odwrotna sytuacja występuje w Polsce - aż 64 proc. z nas regulanie powiększa swoje oszczędności. To one pozwalają ... w ten sposób 67 proc. respondentów z Europy, którzy przyznają się do oszczędzania. W Polsce ten odsetek wygląda podobnie – 62 proc. Wśród innych powodów znalazła ...
-
Opakowania plastikowe. Największy problem Europy?
... toreb ze sklepów (wymienione przez 26% badanych) to dwa główne czynniki zwiększające świadomość konsumentów na temat problemów związanych z opakowaniami w Europie. W Polsce to właśnie eliminowanie plastikowych toreb jest czynnikiem, który w największym stopniu wpłynął na wzrost świadomości konsumentów – wskazało go 32% respondentów. W sumie ...
-
Fuzje i przejęcia: firmy budowlane dywersyfikują działalność
... dokonywanych przez europejskie firmy budowlane miało miejsce w krajach spoza naszego kontynentu – mówi Maciej Krasoń, Partner, Lider sektora nieruchomości i budownictwa Deloitte w Polsce i Europie Środkowej. Jak podaje Deloitte, przeciętna wartość jednej europejskiej transakcji z 2018 roku osiągnęła 271,8 mln dolarów. Dla porównania, na rynku ...
-
Reklama internetowa: wideo dostrzegane częściej niż display
... Nie inaczej było u schyłku minionego roku, kiedy to wskaźnik Viewability reklamy internetowej w Polsce obniżył się o 2 punkty procentowe, osiągając tym samym poziom 54%. Taki ... , przełączanie się użytkownika do innych zakładek w przeglądarce. Widoczność reklamy internetowej w Polsce odbiega wprawdzie od ideału i na tle innych państw wypada dość ...
-
Odwrócona hipoteka. Jak to działa za granicą?
... zainteresowanie ofertą spowodowało, że usługa jest również dostępna dla seniorów 55+. Co ciekawe, w Polsce wciąż mamy do czynienia z dwoma rodzajami odwróconej hipoteki: rentą dożywotnią ... podpisała z seniorami 210 umów renty dożywotniej i pozyskała nieruchomości o wartości 75 milionów Euro, co pozwoliło jej urosnąć o ponad 100 proc. rok do roku. ...
-
Koronawirus a rynek nieruchomości komercyjnych w krajach EMEA
... tamtejszy rynek nieruchomości komercyjnych? Oto jak eksperci Cushman & Wakefield podsumowują zmiany, jakie zaszły na nim w ostatnich tygodniach. Nieruchomości komercyjne w Polsce - biura bez większych zmian Początek bieżącego roku nie przyniósł rynkowi biurowemu istotnych zmian. Jak wynika z komunikatu opublikowanego przez Cushman & Wakefield ...
-
Rynek pracy: bezrobocie i inne skutki pandemii dotkną 60 mln osób?
... na poziomie 11%, oznaczałoby to, że pracę w Europie straci kolejne 6 mln osób. W Polsce pracę straci nawet 2 mln osób Choć 6 mln potencjalnych bezrobotnych w Unii Europejskiej ... częściej zgłaszają się Polacy. Pracownicy z Ukrainy są jednak nadal potrzebni pracodawcom w Polsce, dlatego cieszymy się, że rząd uwzględnił nasz postulat, by na czas ...
-
EUIPO: podróbki kosztują UE 63,8 mld zł rocznie
... obecności podróbek traci się około 14,1% wartości sprzedaży w sektorze produktów kosmetycznych i higieny osobistej (40,9 mld złotych) z powodu obecności podrabianych produktów. W Polsce wynosi to 19,1%, co odpowiada 1,942 mld złotych corocznie traconej wartości sprzedaży. Stanowi to wzrost o 523 mln od czasu przeprowadzenia ...
-
Kobiety częściej nieobecne w pracy
... wśród mężczyzn. Największą różnicę odnotowano na Litwie, Węgrzech oraz w Polsce. W naszym kraju jest to efekt zamknięcia szkół oraz przedszkoli w ramach walki ... – Krzysztof Inglot, Prezes Zarządu Personnel Service. Nieobecności w pracy w Polsce W I kwartale 2020 roku nieobecnych w Polsce było 8 proc. spośród 16 mln zatrudnionych (1,3 mln). To o 280 ...
-
Parki handlowe i sklepy convenience przyspieszyły. To skutek pandemii?
... w sektorze nieruchomości handlowych w pierwszej połowie roku wyniosła ok. 430 mln euro, z czego dominujący był zakup 61,49% udziałów w spółce GTC, która jest ... oraz obiektów przeznaczonych pod przebudowę. Stopy kapitalizacji za najlepsze centra handlowe w Polsce szacowane są aktualnie na 5,15%, a za najlepsze parki handlowe na stabilnym poziomie ok ...
-
Inwestycje zagraniczne pod kontrolą UOKiK. Zmiany od 24 lipca br.
... inwestycji, Prezes UOKiK będzie mógł chronić działalność mających siedzibę w Polsce przedsiębiorstw, których działalność związana jest z: energią elektryczną, gazem, paliwami, ... jest również odpowiednio wysoki przychód firmy – musi on przekroczyć w Polsce równowartość 10 mln euro w jednym z dwóch lat obrotowych poprzedzających chęć przejęcia. Jakie ...
-
Atradius: wzrost PKB w 2021 r., na razie recesja i niewypłacalności
... . - Rządowe wsparcie firm w czasie kryzysu spowodowanego przez COVID-19 czasowo mogło ograniczyć liczbę składanych wniosków o upadłość. Mimo to spodziewamy się, że w Polsce w 2020 roku niewypłacalność przedsiębiorstw wzrośnie o 18 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Dodatkowo, gdy programy pomocowe zaczną wygasać, liczba niewypłacalności będzie ...
-
Znamy Najlepsze Miejsca Pracy w Europie 2020. Triumf Salesforce
... (IT). 9 firm z Polski na liście Europe’s Best Workplaces 2020 Największe zainteresowanie w Polsce budzi zazwyczaj lista 25 Najlepszych Międzynarodowych Miejsc Pracy. W dużym stopniu ... , The Adecco Group, Daimler Mobility (w Polsce obecny jako Mercedes-Benz Financial Services), SAS Institute, Hilti, Johnson & Johnson (w Polsce jako Janssen Cilag), EY ...
-
Reklama display mniej skuteczna. Jej widoczność znowu spada
... w pierwszej połowie roku, w III kwartale wskaźniki widoczności reklam wideo spadły w Polsce do 75% (w II kwartale było to 79 %). Widoczność (viewability) reklam display ... powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy. Średnia widoczność wideo w Polsce jest znacznie wyższa w porównaniu z reklamami display’owymi, ale warto pamiętać, że „ ...
-
Aktywa niematerialne to 27 proc. całości inwestycji firm
... posiadają ich poszczególne rodzaje? Jakie są cechy charakterystyczne aktywów niematerialnych? Jak wyjaśnia opracowany przez Polski Instytut Ekonomiczny raport „Aktywa niematerialne w Polsce”, w myśl stosowanej przez OECD definicji za aktywa niematerialne uważamy aktywa, które nie przyjmują ani fizycznej ani finansowej postaci. Wśród aktywów ...
-
Zrównoważony rozwój w finansach. Od 10 marca nowe obowiązki
... ds. zrównoważonego rozwoju, Deloitte, odpowiedzialny za wsparcie klientów w dostosowaniu biznesu do nowych wymogów z zakresu zmian klimatu i zarządzania ryzykiem ESG w Polsce i Europie Środkowej. Trudna ocena skali zrównoważenia inwestycji Unijne regulacje zakładają, że uczestnicy rynku finansowego powinni wykazać, w jaki sposób i w jakim zakresie ...
-
Usługi dla biznesu potrzebują pracowników. Podwyżki planuje 50% firm
... w walce o najlepszych kandydatów, jak również stale zmieniającego się zakresu obowiązków pracowników. Od kilku lat obserwowany jest trend profesjonalizacji branży, gdyż w Polsce coraz częściej obsługiwane są zaawansowane procesy biznesowe o znaczeniu strategicznym dla globalnych struktur organizacji. To z kolei naturalnie pociąga za sobą wzrost ...
-
Jak walczyć ze zmianą klimatu? Polacy chcą zacząć od siebie
... w momencie, gdy wyczerpią się światowe rezerwy paliw kopalnych (24%). W Polsce, w której koszyk energetyczny jest oparty w dużej mierze na węglu, ... w pozostałych krajach europejskich (65% w Polsce kontra 57% w Unii Europejskiej). Kolejne działania, które cieszą się w Polsce znacznym poparciem, to zaprzestanie wytwarzania produktów nietrwałych ...