-
Największe sieci handlowe na świecie 2014
... elektroniczny to jedna z prężniejszych gałęzi gospodarki także w Polsce. Jak wynika z raportu Deloitte przygotowanego wspólnie z Grupą Allegro „Digital Trends 2013” całkowita wartość dodana polskiego e-commerce wynosiła w 2012 roku 7,3 mld zł. Wielkość gospodarki internetowej w Polsce w ciągu ostatnich sześciu lat podwoiła się i odpowiada ona już ...
-
Na zakupy online wydajemy 20 razy mniej niż Brytyjczycy
... e-commerce rozwija się w dość dynamicznym tempie. Ciągle jednak niekwestionowanym liderem w tej dziedzinie pozostaje Wielka Brytania. W 2013 roku mieszkańcy Wysp wydali ... siebie. Nie powinniśmy mieć jednak powodów do kompleksów - z najświeższej analizy rynku e-commerce „The Programmatic Globe” autorstwa Sociomantic Labs wynika, że także w naszym kraju ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2014
... , przy czym najdroższe marki muszą na szerszą skalę wykorzystywać e-commerce oraz social media. Wzrost sprzedaży w minionym roku podatkowym w branży dóbr luksusowych ... ten sektor musi inwestować w e-commerce. Jak bardzo jest opóźniony w tym zakresie, najlepiej pokazuje fakt, że jego sprzedaż internetowa stanowiła w 2013 roku 5,3 proc. w całości ...
-
Zakupy przez Internet wyprzedziły handel stacjonarny
... swoim raporcie Deloitte (A wave of digital change. Trends i digital E-innovation 2013), w latach 2006–2012 wartość gospodarki internetowej w Polsce podwoiła się i ... prognoza rozwoju rynku e-commerce 2014-2019) wartość polskiej internetowej sprzedaży detalicznej wzrośnie o 15,0% w stosunku do 2013 roku i wyniesie 27,3 mld zł (w 2013 roku handel ...
-
(R)ecommerce podbija e-handel
... najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów handlu online. W 2021 r. Portal Cross-Border E-commerce Europe opublikował raport z którego wynikało, że europejski rynek re-commerce wart był ... sieci. Od 2013 do 2022 udział gospodarstw domowych z dostępem do internetu wzrósł z 75% do niemal 95%. Według najnowszego badania Gemiusa “E-commerce w PL ...
-
Zalando: Strategię dostosowujemy do lokalnych rynków
... do Polski? Czy polski rynek dojrzał już do poziomu europejskiego? Polski rynek e-commerce należy do najbardziej dynamicznych w Europie. Zgodnie z raportem Gemius, 54% polskich ... w dowolnym miejscu i czasie. Według naszych danych, pod koniec roku 2013 wizyty w Zalando z urządzeń mobilnych w Europie stanowiły ponad 35% wszystkich wizyt, w czwartym ...
-
Marki odzieżowe: rośnie sprzedaż online
... sprzedaż odzieży oraz obuwia wchodzi coraz więcej przedsiębiorców. Obecnie ta kategoria polskiego e-commerce notuje 14 proc. wzrost liczby sklepów rok do roku. Pod tym ... Vistula, Ochnik czy Clarks. Informacje o badaniu Badanie zostało wykonane w dniach 05 - 12 marca 2013 r. metodą CAWI na zlecenie PayU SA. Grupę badawczą stanowiło ponad tysiąc ...
-
Urządzenia mobilne: rządzą serwisy informacyjne i publicystyka
... lifestylowej (w tym portale modowe, poradnicze czy kulinarne), a także serwisy e-commerce posiadaczy tabletów. Z kolei serwisy społecznościowe cieszą się szczególnym zainteresowaniem właścicieli ... dane giełdowe – dodaje. Z badania Gemiusa dotyczącego ruchu na stronach internetowych wynika, że w czerwcu 2013 roku z urządzeń mobilnych pochodziło ...
-
Poszukiwani wyspecjalizowani pracownicy IT
... się wzorców danych. Z kolei według IDC, wartość światowej branży cloud computingu w 2013 r. w Polsce wzrośnie aż o 50 proc. Ciekawie rozwija się rynek technologii mobilnych ... użytkowników smartfonów szuka za pośrednictwem telefonu informacji na temat zakupów. Najwięksi gracze rynku e-commerce tacy jak Amazon, eBay czy Best Buy zauważyli już ...
-
PwC Top 100: największe spółki giełdowe
... . Porównano roczne zmiany ich kapitalizacji w okresie od marca 2008 roku do marca 2013 roku, przeanalizowano dynamikę tych zmian w ujęciu krajowym i sektorowym oraz omówiono zaobserwowane tendencje w ujęciu ... spółki o ugruntowanej pozycji, takie jak WalMart i McDonald’s, jak również nowi gracze z branży e-commerce, jak choćby Amazon czy Ebay, ...
-
Jak rynek pracy wpływa na sektor magazynowy?
... napędzane konsumpcją zapotrzebowanie na nowe powierzchnie, z drugiej - intensywny rozwój e-commerce. O przyszłości branży logistycznej i magazynowej w istotnym stopniu decyduje również rynek ... przyniosła dwukrotny wzrost sprzedaży, ale o prawdziwym ożywieniu można mówić od 2013 roku. Od tamtej pory polski sektor magazynowy powiększył się o 48 proc ...
-
Polacy a zamawianie jedzenia przez Internet
... milionów takie transakcje stanowią jeszcze niewielki odsetek całej wartości rodzimego e-commerce, jednak już dziś można zauważyć trendy specyficzne dla tej ... można dostrzec różnice specyficzne dla konkretnych miast. Najnowsze badanie, przeprowadzone w październiku 2013 r. przez platformę do zamawiania jedzenia przez internet Foodpanda.pl, dowodzi że ...
-
Poczta mierzy intensywność świątecznych zakupów
... prezentów, bowiem świąteczne niespodzianki coraz częściej kupujemy przez Internet, a Poczta Polska jest nadal najczęściej wybieranym doręczycielem przesyłek. Jak wskazuje Raport e-Commerce 2013, z usług Poczty Polskiej w roku 2012 korzystało niemal 60 procent firm z segmentu B2C. Do wyliczania wartości wskaźnika Poczta bierze pod uwagę ...
Tematy: Święta, zakupy, Poczta Polska, Internet, sklepy internetowe, B2C, e-commerce, zakupy świąteczne -
Handel zagraniczny online mocno do przodu
... e-commerce coraz częściej handlują z zagranicą - ze statystyk PayPal wynika, że w pierwszej ... % z nich otrzymało zamówienia z innych krajów europejskich. “Nie powinno się lekceważyć rozmiaru możliwości. Handel zagraniczny w 2013 roku stanowił 25% całkowitej wartości płatności dokonanych za pośrednictwem PayPal – całkowitej wartości transakcji, które ...
-
Sektor MŚP: ocena IV kw. 2016 i prognoza I kw. 2017
... proc. przedsiębiorców i jest to jeden z najsłabszych wyników od drugiego kwartału 2013 roku. Na niekorzystną sytuację w kraju wskazują przede wszystkim ... przedsiębiorców pytano o skłonność do inwestycji w ośmiu obszarach (platforma e-commerce, maszyny i technologie, flota, oprogramowanie, nieruchomości, szkolenia pracownicze, działania reklamowe ...
-
Branża turystyczna: upadłości już nie przerażają
... na poziomie o 2,2 pkt. proc. wyższym niż w poprzednim kwartale i najwyższym od listopada 2013 roku. Szał sezonu wakacyjno-urlopowego już minął, ale pozytywne nastroje w branży ... jest ich już o 14 pkt. proc. mniej, a branża turystyczna wraz z sektorem e-commerce mają najlepszą kondycję w porównaniu do pozostałych badanych branż. Mimo dobrej passy w ...
-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
... dla e-commerce, czyli najdynamiczniej rozwijającego się obecnie segmentu rynku KEP. Porównując pierwszy kwartał 2013 roku do analogicznego kwartału ... e-commerce. W okresie 2010-2011 wyniósł on aż 33,5 proc. Według danych grupy badawczej Forrester, łączna wartość sprzedaży internetowej w Europie do 2016 roku wzrośnie o kolejne 12 proc. W I kw. 2013 ...
-
Fanpage: jak marki komunikują się na Facebooku?
... E-commerce, IT/ Elektronika, Kosmetyki, Napoje, Odzież, Piwo, Samochody, Telekomunikacja oraz Żywność, według wewnętrznej kategoryzacji firmy Sotrender. Z każdej grupy analizie poddano 20 polskich profili firm na portalu Facebook, które na dzień 30 czerwca 2013 ... . Najwięcej postów publikowały strony z kategorii E-commerce oraz Odzież, co wynika z ...
Tematy: social media, Facebook, fanpage, marki, marka, zarządzanie marką, strategia marki, marketing -
Tendencje na rynku pracy specjalistów IV kw. 2012
... Zatrudnienia. Które branże najbardziej dynamicznie zatrudniają, a które zwalniają? Najczęściej zapotrzebowanie na pracowników średniego i wyższego szczebla w I kwartale 2013 roku zgłaszały firmy z branż: SSC/BPO (81%), E-commerce (71%), IT-sprzęt (70%). „Sektor SSC/BPO rozwija się bardzo prężnie. Powstają cały czas nowe centra, a te dotychczas ...
-
Wakacje 2015: co planują Polacy?
... Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce Travelplanet.pl: – Według statystyk Travelplanet.pl od dłuższego czasu na zakup dodatkowego pakietu ubezpieczeń bezpośrednio przy rezerwowaniu wakacji decyduje się mniej więcej co trzeci z klientów, a średnia kwota ubezpieczenia wynosi 150 zł na rezerwację. W latach 2013 i 2014 odsetek turystów ...
-
Gospodarka światowa: miękka siła Chin
... dowódca sił zbrojnych, a od marca 2013 r. przewodniczący Chińskiej Republiki Ludowej. Jeszcze we wrześniu 2013 Xi Jinping podczas wizyty w Kazachstanie, największej postsowieckiej ... na dystrybucję paczek e-commerce z Chin. Podpisała już nawet stosowne porozumie z pocztą chińską, która z kolei obsługuje największego gracza e-commerce na światowym ...
-
Najlepsze sklepy internetowe 2012
... najlepsze oceny od kupujących. Wraz z rankingiem sklepów został opublikowany obszerny raport „Bezpieczeństwo i zaufanie – filary polskiego e-commerce”. W raporcie zostały przedstawione wyniki badania przeprowadzonego w styczniu 2013 roku wśród osób kupujących w Internecie, oraz wśród e-sklepów. CZĘŚĆ I Co i jak często kupujemy w sieci? Liczba ...
-
Bezpieczny Internet: niska świadomość zagrożeń
... , a także otrzymywali wsparcie od instytucji państwowych, które działają w obszarze e-commerce. Interesującym wnioskiem płynącym z badania jest fakt, że 47 proc. respondentów ... Bezpieczniejwsieci.org, firmy FORTINET, która w raporcie Fortinet Security Census 2013 wskazała, że w roku 2013 aż o 150% wzrosła w Polsce liczba osób gotowych złamać ...
-
B2B: klient biznesowy jak zwykły
... decyduje się zaledwie 4% firm B2B. Z badania wynika również, że własny dział e-commerce posiada 27% respondentów, a sprzedażą internetową zajmuje się od 2 do 5 pracowników. ... zaczynają domagać się podobnej obsługi od swoich dostawców w segmencie B2B. - W 2013 r. estymowana wartość polskiego rynku e-commerce B2B wyniosła 140 mld zł, a obecnie jest na ...
-
Handel detaliczny zabetonowany
... sklepikarze czy niewielkie sieci. Do tego dochodzi możliwość „optymalizacji” podatkowej – np. w 2013 r. Lidl nie zapłacił ani złotówki podatku CIT, Biedronka zaś – równowartość 0,92 ... zł wolumenu przechodzi przez nie. Stosunkowo duży udział ma w tym segmencie e-commerce – blisko 25 proc. gadżetów kupowanych jest przez internet. Inne kanały sprzedaży, ...
-
Polskie nieruchomości przemysłowe i magazynowe na topie?
... udział handlu internetowego w europejskim rynku handlowym wzrośnie do 14%. Wartość sprzedaży w branży e-commerce w bieżącym roku może przekroczyć 40 mld euro i będzie stanowić ok. 6% łącznej wartości sprzedaży detalicznej. Od 2013 roku rynek e-commerce w Polsce rozwija się w średnim tempie 15% rocznie. Z badań przeprowadzonych przez firmę ...
-
Polski m-commerce liderem wzrostów w Europie
... przełomowy można uznać rok 2013, gdy łączna liczba zamówień składanych w naszym serwisie za pośrednictwem smartfonów i tabletów wyniosła 5,7 proc. W tym roku już prawie co 10 klient dokonywał rezerwacji online za pośrednictwem urządzeń mobilnych – mówi Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce w Travelplanet.pl. Sytuacja nie ...
-
Najlepsze sklepy odzieżowe online
... tym sklepie. Dodatkowo za chwilę zgłoszę sprawę do UOKiK. (Michał, grudzień 2013)* Przyczyną zwrotu towaru w internetowym sklepie z odzieżą lub obuwiem jest ... — uważa Jerzy Osika, prezes Promedia. — Chcąc konkurować z doświadczeniem zakupowym w tradycyjnym handlu, e-commerce musi kreować pozytywne wrażenia, a zakup produktu i kontakt z nim winien być ...
-
Last minute 2016: na niskie ceny nie ma co liczyć?
... marketingu i e-commerce Travelplanet.pl. A w ślad ... 2013 – 2014 było to ok. 9 proc.). Znacznie spadło również zainteresowanie wyjazdami do Turcji. Wybiera się tam 7,5 proc. Turystów a przecież Turcja to wicelider popularności w lecie 2015. Wówczas wakacje spędziło tam blisko 20 proc. Turystów z Polski. Zdaniem dyrektora marketingu i e-commerce ...
-
Dobra konsumenckie: największe firmy 2014
... raportu, w 2014 roku wielu producentów dóbr konsumpcyjnych zainwestuje w rozwój e-commerce, umożliwiając zakupy klientom z całego świata. Aby sprostać presji ... Doradztwa Finansowego Deloitte. W ramach jednej z największych transakcji przeprowadzonych w branży spożywczej w czerwcu 2013 roku (wartość 28 mld $) firma H.J. Heinz została przejęta ...
-
Programmatic, aplikacje mobilne i lojalność klienta, czyli co rządzi e-reklamą?
... , ale wciąż daleko mu do desktopu W 2013 roku kanał mobilny stanowił zaledwie 11 proc. udziału wydatków w branży e-commerce, natomiast do 2020 roku szacuje się ... na desktopie. Jak podaje Allegro, 10 proc. użytkowników największej platformy e-commerce w Polsce dokonuje zakupów tylko przez smartfony, a kolejne 10 proc. korzysta zarówno z telefonu, jak ...
-
Rośnie rynek usług turystycznych online
... 58,4 proc. populacji. W 2011 roku usługi turystyczne stanowiły 16 proc. rynku e-commerce. Duże znaczenie dla tego zjawiska ma także wzrastająca liczba urządzeń mobilnych ... internetową przewoźnika w 2011 roku stanowiły 12 proc. wszystkich rezerwacji lotniczych, zaś w 2013 roku prawdopodobnie liczba ta wyniesie 13 proc. W ubiegłym roku rezerwacje hoteli ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2014 r.
... innowacyjnych technologii, komunikacji cyfrowej oraz e-commerce. Pozostałe 20% udziałów zostało przejęte od udziałowców będących pracownikami spółki. JWT Warszawa sp. z o.o. jest częścią grupy marketingowej WPP. Lemon Sky sp. z o.o. S.K.A. zatrudnia obecnie 70 osób w dwóch biurach w Warszawie i we Wrocławiu. W 2013 r. Spółka wygenerowała ponad 21 ...
-
Boże Narodzenie i Sylwester: dokąd pojedziemy w 2015 roku?
... 2013 to znaczny skok, bo wówczas było to tylko ok. 18 proc. Wydaje się, że mamy do czynienia z w miarę trwałym trendem – zauważa Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 27/2013
... w czerwcu wyniosła 13,2 proc. wobec 13,5 proc. w maju. Wolumen eksportu wzrośnie o 3,3 proc. w 2013 r., zaś w 2014 r. dynamika przyspieszy do 5,9 proc. - prognozuje Instytut Badań Rynku, Konsumpcji ... usług internetowych (Netia, TK Telekom, Polkomtel, Multimedia Polska). Rozwój e-commerce Rozwój sieci szerokopasmowej oznacza także zwiększenie sprzedaży ...