-
Firmy ubezpieczeniowe: nie ma przyszłości bez InsurTechów?
Firmy ubezpieczeniowe muszą dziś walczyć o swoją pozycję rynkową, a walka ta z każdym rokiem staje się coraz trudniejsza. I chodzi tu nie tylko o przełamanie oporu klientów, którzy wciąż dość niechętnie kupują polisy, ale również o sprostanie wyzwaniom, jakie stawia przed nimi postęp technologiczny. Eksperci Deloitte przewidują, że nadchodzące ...
-
Moda na "eko" i "zero waste" ma się dobrze. Gorzej z polityką klimatyczną
87% Polaków deklaruje chęć życia w zgodzie z naturą, 58% uważa, że dobrze o społeczeństwie świadczyłoby ograniczenie konsumpcji, a 42% odmawia zakupu produktów firm słynących z nieetycznych zachowań - wynika z badania zrealizowanego przez Gumtree. Świadomość ekologiczna naszych rodaków wyraźnie rośnie, ale moda na bycie "eko" i trend zero waste ...
-
170 inwestycji energetyczno-przemysłowych w Polsce ma wartość ponad 250 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis zatytułowanego "Budownictwo energetyczno-przemysłowe w Polsce 2021-2026", szacunkowa wartość 170 realizowanych i planowanych największych inwestycji to 253 mld zł, z czego 30 mld zł (12% całości) przypada na inwestycje w budowie a 223 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub ...
-
Jakie wyzwania w 2023 roku ma start-up?
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przedstawiła wyniki raportu "Polskie startupy". Okazuje się, co nie jest zresztą dużym zaskoczeniem, że pandemia i wojna w Ukrainie nie pozostały bez wpływu na działalność i kondycję badanych firm. Jak wygląda obecnie sytuacja na rynku start-up? Jakie wyzwania i perspektywy rysują się przed ...
-
Kadry i płace: w zarządzaniu płacami nie ma lepszych niż Polacy?
SD Worx prezentuje Payroll Proficiency Index. Opracowanie bierze pod lupę europejskie metody zarządzania płacami w organizacjach, uwzględniając przy tym sześć kwestii: złożoność ustawodawstwa, zaawansowanie technologiczne, wynagrodzenia, eksperckość w obszarze listy płac, zarządzanie zespołami i partnerzy zewnętrzni. Wyniki badania stawiają w ...
-
Czemu służy zmiana nazwy spółki giełdowej?
... zmiana nazwy jest pierwszym etapem strategicznego porządkowania struktury grupy. Zmiana nazwy ma poinformować otoczenie firmy, że rozpoczyna się zupełnie nowa era w historii ... typowy przykład gdzie architektura portfela spółek przyjmuje model rozproszony. Każda firma ma swoją własną markę i nie używa w działalności operacyjnej marki Pelion. Pozwala ...
-
Jak pracownicy postrzegają firmy rodzinne?
... Dlaczego warto pracować w rodzinnym biznesie? Tym właśnie kwestiom przyjrzał się Instytut Biznesu Rodzinnego w publikacji „Pracownicy o firmach rodzinnych. Czy „rodzinność” firmy ma znaczenie?”. Z raportu wynika, że w ocenie 55% badanych stabilność zatrudnienia w firmach rodzinnych prezentuje się lepiej niż w przypadku nierodzinnych. Wynika to m.in ...
-
Tydzień 45/2005 (07-13.11.2005)
... strat poniesionych w jednym kraju unijnym od podatku płaconego w kraju, w którym firma ma siedzibę. Przypadkiem, nad którym ETS będzie ten problem rozpatrywał jest spór ... uwzględnić straty, jakie poniosła we Francji. Sprzeciwił się temu brytyjski fiskus. Spór ma teraz rozstrzygnąć ETS. Jeśli uzna słuszność brytyjskiej firmy, budżety szeregu unijnych ...
-
Polacy wolą firmy zagraniczne
... tylko dla co piątego Polaka (22%) kraj pochodzenia firmy nie ma znaczenia. Reszta pracowników ma określone preferencje. Jakie i z czego one wynikają? Jakie firmy cenimy najbardziej ... , jaka panuje atmosfera, jakie wartości u pracowników się ceni.” Podobne zdanie ma Bartosz Wieczorek, Konsultant w Advisory Group TEST Human Resources: „Różnice kulturowe ...
-
6 mitów o PR, w które wierzą polskie firmy
... rosnącego znaczenia komunikacji i Public Relations, to jednak wielu przedsiębiorców wciąż ma błędne wyobrażenie na temat współpracy z agencjami od kreowania wizerunku. Które mity ... stał się bardzo popularny i często tak właśnie określa się propagandę, która nie ma zbyt wiele wspólnego z Public Relations. „Czarny PR” posługuje się przede wszystkim ...
-
Pomysłowi Polacy
... konsoli do gier, którego projekt przygotowała polska firma ATELAB Research. Polska firma ma w zanadrzu także inne koncepcje, które mogą odmienić wygląd telefonów komórkowych. ... ułatwia mały joystick umieszczony obok ekranu. Dostęp do bogatej biblioteki gier ma zapewnić obsługa Javy, a wizualną atrakcyjność sprzętu podnoszą wymienne obudowy. Jednak ...
-
Samsung zbiera zamówienia
... Memory Stick. Produkcja w nowej firmie ma ruszyć w ciągu kilku następnych tygodni. Firmy nie ujawniły szczegółów finansowych transakcji. Podstawą współpracy ... ,1-calowym ekranem, oraz komputera Inspiron 300m. Początkowa wielkość miesięcznych dostaw dla Della ma wynieść 10-20 tys. sztuk komputerów. Obydwa modele notebooków będą produkowane w fabryce w ...
-
Gdzie jest najlepsza moralność płatniczna?
... . W sąsiednich Niemczech czy chociażby w Stanach Zjednoczonych miejsce działalności firmy ma istotny wpływ na kwestie formalno-podatkowe, większe znaczenie w kosztach działalności firm mają ... . Świadczy o tym także poziom bieżących płatności/złych długów, ponieważ ma on charakter bardziej rozłożony w czasie. Większa dyscyplina płatnicza jest z ...
-
10 prognoz na 2018 rok. Co czeka nas w technologii i biznesie?
... cyfrowa gospodarka odpowiadać będzie za wygenerowanie połowy światowego PKB. Paradoksalnie jednak firmom ma być coraz trudniej odnaleźć się w zdigitalizowanej rzeczywistości. Zrealizowana przez ... złudzeń - do końca bieżącej dekady cyfrowa transformacja ma stać się zasadniczym elementem strategii w biznesie. Liczba "ucyfrowionych" firm będzie ...
-
Praca zdalna naraża cyberbezpieczeństwo firm. Jak się chronić?
... do cyberbezpieczeństwa 1. Uzmysłowić realne zagrożenie Ataki socjotechniczne wciąż są bardzo skuteczne. Według raportu firmy Verizon, 1/3 przypadków kradzieży poufnych danych ma miejsce głównie za sprawą phishingu oraz smishingu (czyli z wykorzystaniem phishingowych wiadomości SMS). Szkolenia dla pracowników powinny zawierać m.in. takie elementy ...
-
Historia działań marketingowych: ucz się na błędach
... , historii współpracy z kontrahentami, dziejów produktów, dziejów wizerunku marki - to wszystko ma dla firmy nie mniejsze znaczenie niż szkolne lekcje historii dla ... nich pamiętać. A to wymaga, by firma miała swego „historyka”, kogoś, kto ma w zakresie swoich obowiązków dokumentowanie sukcesów i porażek oraz „ożywianie archiwum”, czyli takie ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 10/2016
... 6,86 mln złotych, co jest wynikiem o 2,5 proc. lepszym niż w 2014 roku. Spółka ma przy tym ambitne plany inwestycyjne. W tym roku na rozwój swojej oferty produktowej zamierza wydać ... tak widzimy polską gospodarkę i polski rynek IT – mówi. Macrologic w dalszym ciągu ma zamiar koncentrować się na usługach dla obszaru średnich i dużych przedsiębiorstw. ...
-
Czym jest kultura korporacyjna?
... staniesz w bezradnym geście rozpaczy, wygrażając pięścią i krzycząc: „Org!”. To na nic – on ma mocny sen. Co mamy na myśli, mówiąc o zmianie? Na przykład ... chrapanie? Z czeluści szafy biurowej w kącie? Kto to może być? Org żyje i ma się dobrze. Jest obecny w pustych spojrzeniach, jakie menedżerowie i dyrektorzy kierują w naszą stronę. W ...
-
Trendy HR w sektorze BPO/SSC
... Tyle samo respondentów zamierza zwiększyć zatrudnienie. Jednocześnie aż 75% ankietowanych firm ma problemy z pozyskaniem pracowników na istotne dla ich działalności stanowiska, a ponad połowa ... dla ponad połowy pracodawców (57%). Jednocześnie aż 75% badanych ma problemy z pozyskaniem kandydatów na istotne dla działalności firmy stanowiska. Dla ...
-
Google i "prawo do bycia zapomnianym" na razie bez decyzji
... wyszukiwania. Trybunał Sprawiedliwości UE nie orzekł podczas dzisiejszego posiedzenia, czy firma ma obowiązek usuwać wskazane przez użytkownika dotyczące go dane oraz linki do stron z ... . Podczas dzisiejszej rozprawy nie zapadły żadne decyzje, jej dalszy ciąg ma odbyć się w innym terminie. Odpowiedzialny za politykę prywatności Google Peter Fleischer ...
-
Plany polskich pracodawców VIII 2013
... (48%). Wyniki sondażu pokazują jednak, że blisko połowa badanych firm ma trudności w pozyskiwaniu pracowników o odpowiednich kompetencjach, co przekłada się na problemy w ... Muszą one lepiej odpowiadać zarówno na potrzeby pracodawców, jak i pracowników. Temu ma służyć przygotowana przez nas reforma, która wejdzie w życie z początkiem przyszłego roku. ...
-
Oszustwa finansowe online. Jak bardzo bezsilne są banki?
... oraz B2B International, z którego wynika, że niemal 4 na 10 firm ma trudności ze stwierdzeniem, czy danej transakcji dokonuje klient, czy też jest ... półświatka. Badanie dowiodło, że 41% firm wdrożyło wewnętrzne rozwiązanie cyberbezpieczeństwa, a 45% ma nadzieje, że to zewnętrzne rozwiązanie, zastosowane przez bank, złagodzi ryzyko. Co ...
-
Samochód służbowy w sektorze MSP
... cyklicznie przez Instytut Keralla badań tego sektora wynika, że jedynie 6,5 proc. MŚP nie ma w ogóle żadnego pojazdu firmowego. Pozostali przedsiębiorcy posiadają auta służbowe, którymi ... takiego dokumentu Nie wiem trudno powiedzieć Odmowa podania Czy firma ma dokument określający zasady korzystania z aut służbowych przez pracowników Dane %, dla ...
-
Dlaczego kreowanie wizerunku firmy jest ważne?
... , lepiej wykształceni i bardziej kompetentni pracownicy, będący lepszymi specjalistami w danej dziedzinie. Reputacja ma także ogromny wpływ na pozycję firmy na rynku. Akcje są ... reputacji firmy w rezultacie, jeszcze bardziej ją pogrążyło. Na wizerunek jaki ma dana firma, nie ma się bezpośredniego wpływu, ale pośrednio można go kształtować. Należy ...
-
Najlepsze dla biznesu miasta Europy 2010
... kosztów pracowniczych, kosztów najmu powierzchni biurowej oraz poziomu zanieczyszczenia. „Pomimo kryzysu finansowego Londyn zachował pozycję preferowanej lokalizacji w Europie. Miasto to ma ogromną przewagę kulturalną, geograficzną oraz językową, jednak musi podejmować intensywne starania, aby firmy przyciągała polityka władz i nie odstraszała ich ...
-
Inwestowanie a pozycja rynkowa firmy
... podaży, której źródłem są dotychczasowi konkurenci lub nowi gracze. Jak to Buffett dość dogłębnie wyjaśnia: „Firmy działające w branżach, w których podaż ma przewagę nad popytem i w których oferowany produkt uległ spowszednieniu (z punktu widzenia klienta jest niezróżnicowany pod względem funkcjonalności, atrakcyjności czy obsługi posprzedażnej ...
-
Zapora sieciowa: firmy niezadowolone
... jest za mało intuicyjna i zraża do siebie administratorów. Innym problemem z nieadekwatną zaporą jest też fakt, że wiele małych i średnich firm ma trudności ze znalezieniem firewalla dopasowanego do swoich potrzeb. Niektóre podmioty sektora SMB mają specyficzne potrzeby wymagające rozwiązania klasy enterprise. W praktyce ...
-
Mobilność coraz ważniejsza dla firm
... lata. Z kolei wśród 11 procent firm trwają rozmowy na ten temat, a 3 procent nie ma na ten temat wiedzy. Zaledwie 12 procent z przebadanych firm twierdzi, że tego rodzaju ... kiedy to nastąpi a kolejne 32 ma obiekcje czy w ogóle. Wśród 2 procent przebadanych organizacji trwają rozmowy na ten temat, a 7 procent nie ma na ten temat wiedzy. Platformy ...
-
Marka i reputacja
... na Twoją przyszłość. Oto kilka kwestii do przemyślenia: - Czy organizacja ma spójną prezentację graficzną? - Czy ludzie, którzy decydują o przyszłości Twojej organizacji wiedzą kim ... słowo, które może zaważyć o Twojej przyszłości. To słowo to "Przepraszam". Nie ma prawdziwego przebaczenia bez autentycznej skruchy, ale po przyjęciu przez winowajcę ...
Tematy: -
Modelowanie biznesowe czyli pilnowanie hochsztaplerów
... złe? Wyobraźmy sobie, że chcemy zaprojektować skuteczny system wynagrodzeń a zacna firma, która ma go wdrożyć ankietuje w tym celu pracowników firmy pytając jak są wynagradzani i ... ich korelacji z procedurami. Produktem może być przedmiot ale także usługa. Wszystko co ma cechy i cenę oraz przedstawia jakąś wartość dla kupującego jest produktem. Cechą ...
-
Wizerunek firmy a budowanie przewagi konkurencyjnej
... indywidualnej tożsamości giną w masie komunikatów jakimi bombarduje nas rynek. Bez indywidualnej tożsamości firma ma nikłą szansę na rozpoznanie i akceptację przez coraz bardziej wymagających klientów. W ... obszarów kształtowania tożsamości. To prawo zawiera się w określeniu: marki się nie ma, marką się jest. To, co firma robi, a nie co mówi poprzez ...
-
Sektor MSP w Polsce a łącza internetowe
... International Data Group, wśród przedsiębiorstw sektora MŚP, takich firm w ogóle nie ma. Firmy sektora MŚP powszechnie korzystają także z poczty e-mail i komunikatorów internetowych. ... wykorzystania zasobów sieci. Jak się okazało, wśród polskich firm sektora MŚP, nie ma obecnie ani jednej, która nie posiadałaby łącza internetowego. Jednak biorąc pod ...
-
Najlepsze dla biznesu miasta Europy 2009
... korporacyjne z uwagi na obecną sytuację niewątpliwie ograniczyły swoją działalność biznesową, zdają sobie doskonale sprawę, jak duży wpływ na sukces firmy ma odpowiednia lokalizacja i zaczynają rozważniej podejmować decyzje o wynajmie. W całej Europie można wskazać kilka miast, w szczególności Londyn, Paryż oraz Frankfurt, które zdecydowanie ...
-
Korzystanie z Internetu a sektor MSP
... stronie informację o swojej ofercie. Jednak już tylko nieco ponad połowa (55%) ma na stronie bezpośredni formularz kontaktowy, 45% oferuje możliwość składania ... badanych). 74% polskich przedsiębiorstw z sektora MŚP deklaruje, że korzysta z reklamy. Najczęściej ma przez to na myśli polecanie przez znajomych (marketing szeptany - 93% reklamujących się), ...
-
Identyfikacja Wizualna Firmy
... tworzą określony wizerunek. Począwszy od nazwy firmy, jej znaku towarowego, logo, po hasło reklamowe. Są to jedne z pierwszych elementów z którymi ma styczność potencjalny klient. Do przygotowania odpowiedniej strategii wizualizacji warto zatem zatrudnić specjalistów w tej dziedzinie. Od grafików, designerów, czasem po psychologów ...