-
94% sklepów online nie śledzi statystyki
... . Spośród 200 ankietowanych dyrektorów działów informatycznych 51% przyznało, że ich firma jedynie monitoruje obciążenie serwera WWW by zapewnić dostępność witryny ... samym uniemożliwia określenie prawdopodobnych przyczyn ewentualnych problemów wydajnościowych. 20% organizacji bada to, w jaki sposób praca serwisu jest odbierana przez użytkowników za ...
-
Nowi pracownicy stanowią zagrożenie dla firmy
... sytuacja buduje zaufanie, a 28% uważa, że jest wręcz przeciwnie. Poziom zabezpieczeń szczególnie wobec nowych pracowników może wpływać na sposób w jaki firma radzi sobie z wprowadzeniem ich w codzienną pracę. Kluczem w tej sytuacji jest utrzymanie równowagi pomiędzy kontrolowaniem aktywności pracownika, uszanowaniem jego autonomii i utrzymaniem ...
-
Polskie firmy i zarządzanie kryzysowe
... wyniki badań, z których wynika, że więcej niż co czwarta (27 proc.) polska firma nie ma opracowanych procedur jak komunikować się z mediami i innymi grupami docelowymi ... niekorzystnych przekazów ze strony środków masowego przekazu, czy opinii publicznej. Co dwudziesta firma w Polsce dopiero przy okazji tego badania w ogóle dowiedziała się, że ...
-
Najlepsi pracodawcy Europy Środkowo-Wschodniej
... HR. Co czyni firmę „Najlepszym Pracodawcą”? Badaniem objęte zostały organizacje różnej wielkości, reprezentujące różne sektory gospodarki, co dowodzi, że każda firma – niezależnie od specyfiki działalności - może stać się „Najlepszym Pracodawcą”. Warunkiem jest posiadanie umiejętności inspirowania ludzi i motywowania ich w kierunku właściwych celów ...
-
Dyski USB w firmach a utrata danych
Firma SanDisk Corporation przedstawiła wyniki badań, które pokazują zagrożenia związane z użyciem niezabezpieczonych dysków ... . Kolejne 16 procent nie wiedziało, czy taka polityka istnieje, a 40 procent odpowiedziało, że ich firma ma politykę zakazującą kopiowania danych korporacyjnych na osobiste dyski USB flash. Odpowiedzi menedżerów IT zgadzały się ...
-
Marki godne zaufania 2008
... komórkowej), Sony (Aparat fotograficzny), Orbis Travel (Biuro podróży), PKO Bank Polski (Bank), Visa (Karta płatnicza), PZU S.A. (Towarzystwo ubezpieczeniowe), Neostrada TP (Firma internetowa), Orlen (Stacja benzynowa), Centrum (Witaminy), Apap (Środek przeciwbólowy), Gripex (Leki na przeziębienie), L’Oréal Paris (Kosmetyki do pielęgnacji włosów ...
-
Archiwizacja danych niepopularna w MSP
... m.in. w wyniku awarii komputerów. Mimo to, firmy zazwyczaj nie archiwizują danych. Tak wynika z badań jakie w sierpniu i we wrześniu przeprowadziła poznańska firma OGICOM. Z badań wynika, że tylko w tym roku blisko 20% firm utraciło dane z powodu awarii sprzętu komputerowego, a prawie 15% z powodu nieumyślnego ...
-
Rynek biurowy w Warszawie 2008
... firma planuje wynająć powierzchnię biurową - wynika z raportu "Powierzchnie Biurowe w Warszawie - Badania Popytu i Preferencji Najemców 2008" ... popyt na warszawskie biura wciąż będzie ogromny. Plany odnośnie najmu ma aż co czwarta warszawska firma, a w przypadku firm średnich i dużych – nawet co trzecia. Oprócz tego po 7 proc. firm zamierza ...
-
Zatrudnienie i płace: polskie firmy 2009
... i przestać się angażować – co z kolei negatywnie wpłynie na wyniki końcowe. Jeżeli firma dojdzie do wniosku, ze zmiana systemu wynagrodzeń jest niezbędna może być ... premiowy powinien być ściśle powiązany ze strategią i celami jakie stawia sobie firma. Częściowo to za jego pośrednictwem komunikujemy bowiem pracownikom jakich działań od ...
-
Dbaj o wizerunek firmy w Internecie
... . Proponowany przez nas sposób zarządzania wizerunkiem firmy zaczyna się od podstawowych narzędzi ostrzegawczych, poprzez przyglądanie się reputacji, jaką cieszy się firma w Internecie, do szybkiej reakcji na daną kryzysową sytuację, nie może być bardziej precyzyjny.” Potencjał Internetu w kształtowaniu reputacji firmy Badanie porusza ...
-
Systemy IT w firmach w czasie kryzysu
... raczej na firmę outsourcingową, aby za trzy lata nie było konieczności ponownych inwestycji”. Informacje o badaniu Zleconą przez HP ankietę przeprowadziła firma PSB Research. W ramach badań przeprowadzono 490 szczegółowych wywiadów z członkami kadry kierowniczej przedsiębiorstw odpowiedzialnymi za działalność biznesową lub sprawy techniczne ...
-
Najlepsi pracodawcy wg pracowników 2009
... firma doradcza i outsourcingowa, specjalizująca się w rozwiązaniach z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim, ogłosiła ... efektywności pracy (55%). Co ciekawe aż 65% pracowników Najlepszych Pracodawców uznało, że ich firma może podnieść efektywność pracy. Doskonalenie organizacji, poszukiwanie usprawnień jest domeną firm osiągających ponadprzeciętne ...
-
Kryzys a postawy pracowników
... w ramach formalnej oceny pracy). Jednocześnie widoczne jest oczekiwanie, że firma w razie ewentualnych zwolnień zachowa się fair wobec pracowników. 37 proc ... realizowanych we współpracy z firmami doradczymi, a 26 proc. liczy, że firma pomoże zwalnianym w przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych i poszukiwaniu nowego zatrudnienia. Komunikacja w ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego I kw. 2009
Jak wynika z badania BOG przeprowadzanego na zlecenie InfoMonitora, w odczuciu właścicieli firm i osób odpowiedzialnych za finanse w przedsiębiorstwach w ciągu ostatnich 3 miesięcy znacząco spadło bezpieczeństwo w obrocie gospodarczym. Wskaźnik BOG przyjął wartość 3,81 punktu, co oznacza spadek o 6,53 punktu w porównaniu z poprzednią edycją ...
-
Surfowanie w sieci: jakie są powody?
... wnioski płyną z badania Ruder Finn. Autorzy badania sugerują stosowanie nowej klasyfikacji internautów, aby skuteczniej docierać do nich z informacjami biznesowymi - poinformowała firma Artefakt. - Treści biznesowe nie muszą przegrywać z rozrywką. Internauci poszukują przede wszystkim informacji, dlatego należy skupić się na tym, by wiadomości ...
-
Gemius będzie badał Internet w Turcji
... badanie oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Turcji. Gemius SA, zrealizował w ten sposób jeden ze swoich głównych celów biznesowych na 2009 rok. Firma pokonała w przetargu dwóch swoich największych przeciwników - Nielsena i comScore. Gemius realizował będzie badanie gemiusAudience na tureckim rynku we współpracy z IPSOS KMG ...
-
Polityka firmy a portale społecznościowe
Agencja zatrudnienia Manpower Polska opublikowała wyniki badania "Portale społecznościowe z perspektywy pracodawców", które wskazują, że 93% badanych pracodawców w Polsce nie wprowadziło oficjalnej polityki korzystania z serwisów społecznościowych przez pracowników. Zaledwie 1% polskich pracodawców deklaruje, że ich organizacja opracowała taką ...
-
Długi to dla Polaków wstydliwy problem
... zapytano respondentów o to, czego oczekują od firm windykacyjnych, także pojawił się obraz dość nieracjonalnych oczekiwań. Konsumenci najczęściej oczekują tego, że firma zmniejszy im zadłużenie lub maksymalnie odroczy termin spłaty (te oczekiwania są typowe dla co trzeciego respondenta). Jest to zatem poszukiwanie ...
-
Osobowość marki a social media
... swoje, życie swoje Nieprzestrzeganie powyższych zasad doprowadza do zabawnych sytuacji. Oto poważna firma konsultingowa na oficjalnym Fan page napisała: "Zapach wczorajszej ... firmowej do dzisiaj czuć przy biurkach. Czuć dosłownie". Firma FMCG, znana z masowej produkcji wyrobów spożywczych dla niewymagających konsumentów, cały czas pisze o wyrobach ...
-
Dane cyfrowe: do 2020 r. znaczący wzrost
Firma EMC Corporation, przedstawiła wyniki nowego, sponsorowanego przez EMC i przeprowadzonego przez IDC ... computing firmy mogą ograniczyć środki budżetowe działu IT przeznaczane na utrzymanie starszych systemów. Na tej podstawie firma IDC szacuje, ze wzrost wydatków na innowacje w działach IT może spowodować wzrost pozaplanowych przychodów o ponad ...
-
Polacy wybierają polskie marki
... od 2005 r. jako „Soki i woda"). Marka Onet wygrywała 6 razy w ciągu 10 lat w kategorii „Firma internetowa" (2001-2006 r.). Warto dodać, że ankietowani Polacy, częściej niż ankietowani Europejczycy, zwracali ... jak bank to PKO BP, jak producent żywności to Winiary, jak firma ubezpieczeniowa to PZU, jak stacja telewizyjna to TVN, jak stacja benzynowa to ...
-
Firmowe strony www a zakładka "kariera"
... nie umieściło informacji o możliwościach awansów lub ścieżkach kariery. Zaledwie jedna firma pokusiła się o opisanie wynagrodzenia – wprawdzie bez konkretów, ale ... procesu rekrutacyjnego), automatycznego sprawdzenia statusu przesłanej aplikacji nie oferuje żadna firma - nawet te, które posiadają formularze rekrutacyjne (jest ich 15%). Nowoczesne ...
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2010
... Trzy czwarte badanych firm (75,9 %) posiada tylko jedną linię telefonii stacjonarnej, a co szósta badana firma (15,5 %) użytkuje dwie linie stacjonarne. Średni miesięczny rachunek za korzystanie z ... ważnym kryterium wyboru aktualnego operatora dla 33,9 % badanych firm. Co piąta firma (22 %) korzysta z usług swojego operatora ze względu na dobrą ...
-
Usługi typu "mashop" zyskują na znaczeniu
... osobami, którym ufają, oraz dostępu do wiarygodnych informacji. W ramach badań przeprowadzono ankietę z udziałem 1000 kupujących ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Firma Cisco chciała się dzięki niej dowiedzieć, jak kupujący wykorzystują technologię jako pomoc w zakupach, a także określić zainteresowanie klientów instalowanymi w sklepach ...
-
Dobry czas na własną działalność
... zatorami płatniczymi. Mogą również wystąpić tzw. upadłości transgraniczne, gdy upada firma matka to przeważnie podobny los czeka lokalne oddziały spółek córek. ... z bezrobociem w Holandii – 8,4 proc. czy Niemczech – 8,6 proc. Dla wielu młodych ludzi własna firma to alternatywa na rosnące bezrobocie, niedopasowanie kwalifikacji do wymogów rynku pracy, ...
-
Edelman Trust Barometer 2011
... Neal Flieger, prezes StrategyOne, firmy badawczej Edelmana, która przeprowadziła badanie Edelman Trust Barometer 2011. – Powszechność informacji zmieniła zasady komunikacji korporacyjnej. Firma, która chce coś przekazać światu, nie może być tylko obecna – musi być wszechobecna – dodał. Technologia pierwsza, usługi finansowe ostatnie Zaufanie ...
-
Wzrasta rola HR w firmach
... . Z roku rok rośnie odsetek firm prowadzących szkolenia z wykorzystaniem e-learningu. : Podczas gdy dwa lata temu tę formę szkolenia wykorzystywała co trzecia firma, w tym roku już blisko dwie trzecie firm przeprowadza szkolenia z wykorzystaniem elektronicznych platform. Ponad połowa firm organizuje programy zarządzania talentami. : Liderem ...
-
Służby ratunkowe a technologie komunikacyjne
... nich (61 proc.) jest zainteresowanych usługami mobilnej łączności szerokopasmowej następnej generacji, takimi jak sieci Long Term Evolution (LTE). NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE: Firma IDC na zlecenie Motoroli przeprowadziła w 2010 r. sondaż wśród 105 organizacji bezpieczeństwa publicznego z regionu EMEA (obejmującego kraje leżące na obszarze Europy ...
-
Komunikacja wewnętrzna w firmie 2011
... możliwości innowacji (swobodny przepływ wiedzy i doświadczeń, łatwość testowania nowych idei) Zwiększają atrakcyjność firmy jako pracodawcy w oczach młodego pokolenia pracowników (firma jest otwarta, można w niej korzystać z narzędzi komunikacji, do których jest się przyzwyczajonym poza firmą) Argumenty przeciw mediom społecznościowym Sprzyjają ...
-
Technologie cyfrowe a działalność dużych firm
... te rozumieją potrzebę posiadania spójnej wizji w obszarze zarządzania jak i zaangażowania w działania wewnętrzne w celu zapewnienia rozważnego prowadzenia inwestycji. Rozumieją kierunek, w którym firma powinna iść i jak sprostać cyfrowym wyzwaniom, ale nie zawsze mają dość siły by zrealizować ambitny program. W rezultacie, mimo mądrego planowania ...
-
Polacy nie zważają na bezpieczeństwo w sieci
... ósmego międzynarodowego Dnia Bezpiecznego Internetu, ustanowionego przez Komisję Europejską. Celem tej inicjatywy jest podnoszenie świadomości bezpieczeństwa w sieci. Firma Microsoft opublikowała wyniki europejskiego badania dotyczącego bezpieczeństwa w sieci, przeprowadzonego za pośrednictwem portalu MSN. Badanie przeprowadzono na grupie ponad ...
-
EURO 2012 a zakupy Polaków
... Euro 2012. Jednocześnie 78 proc. rodaków deklaruje, że to czy dana marka lub firma sponsoruje polską reprezentację, nie wpływa na ich decyzje o zakupie produktu lub usługi - tak ... PR i Homo Homini Polaków do zakupów nie przekonuje również fakt, że dana firma lub marka sponsoruje polską reprezentację piłkarską. Dla 78 proc. nie jest to czynnik, ...
-
Polskie marki nie dbają o fanów?
... social media. Badanie wykazuje, że Personal Argentina, operator mobilny z Ameryki Południowej, jest najlepszym przykładem firmy zaangażowanej w social media, godnym naśladowania. Firma odpowiada na tysiące zapytań za pośrednictwem kanałów social media, a średni czas odpowiedzi wynosi zaledwie cztery minuty. Socialbakers udostępnia za darmo ...
-
Zbiory danych cyfrowych szybko rosną
Firma EMC przedstawiła wyniki badania IDC Digital Universe „Big Data, Bigger Digital ... roku 40 zettabajtów danych będzie oznaczać, że na każdego mieszkańca świata przypadnie 5247 GB danych. W tegorocznych badaniach firma IDC sprawdziła, skąd pochodzą informacje w cyfrowym wszechświecie, bądź gdzie zostały po raz pierwszy zgromadzone lub wykorzystane ...
-
Polskie firmy a wydatki na działania PR 2013
... strategicznych decyzji? Uzasadnienia redukcji budżetu marketingowego, w tym budżetu przeznaczonego na PR, wyraźnie dzielą się na dwie grupy: „firma, czyli my podejmujemy określone decyzje i działania”, „firma czyli oni podejmują decyzje, które my musimy realizować”. Oczywiście dominuje drugie podejście, które lokuje marketing i działania PR ...