-
Tydzień 47/2006 (20-26.11.2006)
... w najbliższych latach jesteśmy skazani w tych dwóch grupach surowców na import i zależność od dostawców. 2. Ciekawe są analizy wyników osiągniętych przez polskie firmy (niefinansowe) w ciągu trzech kwartałów tego roku (analizowano firmy powyżej 50 osób). W tym okresie ich przychody wzrosły o 13,9%, a koszty 0 13,3%. Rentowności obrotu netto ...
-
Zarządzanie ryzykiem kredytowym: bank a firma
... W praktyce badanie zdolności kredytowej sprowadza się do analizy przepływów pieniężnych i jakości zarządzania nimi przez ... firmy, które utraciły płynność. Artykuł powstał na podstawie książki pod redakcją Krzysztofa Jajugi „Zarządzanie ryzykiem” (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007). Książka wyjaśnia czym jest ryzyko, jakie są sposoby jego analizy ...
-
Sprawozdania finansowe a ocena ryzyka
... lub zmniejszyć wartość podmiotu gospodarczego. Firmy prowadzące działalność narażone są na różnorodne ryzyka, o których informacje mają szczególne znaczenie dla analizy każdego podmiotu i mogą wpłynąć na ważne dla niego decyzje gospodarcze. Podstawą do ich podejmowania jest sprawozdanie finansowe firmy, którego użytkownikami są zarówno inwestorzy ...
-
Wybór dostawcy energii: na co uważać?
... firmy zapłaci o 658 zł netto mniej, niż gdyby wybrał drugą pod względem ceny, ale z o wiele niższą opłatą handlową, ofertę PGE Polskiej Grupy Energetycznej. Dla firmy, która zużywa rocznie 20 MWh, praktycznie równoważny jest wybór pomiędzy ofertami Vattenfalla i PGE. Z analizy ... przed terminem jej wygaśnięcia? Z analizy wynika, iż sprzedawcy energii ...
-
Handlowcy wciąż rozchwytywani
... chcą na nim pracować, oprócz umiejętności charakterystycznych dla handlowców powinny wykazać się odpowiednią wiedzą techniczną. Liczy się doświadczenie Z analizy wynika, że firmy poszukujące handlowców najczęściej rekrutowały na stanowiska specjalisty, co dziesiąty pracodawca chciał zatrudnić pracownika na stanowisko kierownicze, natomiast oferty ...
-
Upadłości firm w południowo-zachodniej Polsce
... zauważają autorzy analizy, pewną wspólną cechą obydwu wspomnianych województw są pojawiające się w nich upadłości firm związanych z przemysłem włókienniczym oraz wyrobów ceramicznych (nie są liczne, aczkolwiek bardzo rzadko spotykane w innych regionach kraju). W pierwszej dziesiątce bankructw we wspomnianych województwach były firmy o obrotach od ...
-
Polska liderem handlu detalicznego
... i chłonność, a konsumenci są chętni do robienia zakupów i próbowania nowinek - wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Outsourcingu, Pracodawców RP i firmę Target BPO. ... się na naszym kontynencie swoim dużym potencjałem – tłumaczy Łukasz Gajewski, Prezes firmy Target BPO, będącej liderem outsourcingu sprzedaży w Polsce. – Z 38 milionami ...
-
Zakup domen internetowych a projektowanie nazwy
... istniejących, to coś więcej niż burza mózgów lub ankieta wśród pracowników. To analizy, czy słowo nie niesie za sobą ograniczeń w stosowaniu. Ideałem wydaje się ... , AXTONE obejmowało wszystkie konieczne do działania rynkowego kompletny proces budowy i analizy nazw. Dzięki temu firmy te bez problemu mogą prowadzić biznes na terenie całej Europy. ...
-
Rekrutacja pracowników głównie online
... firmy z branży finansowej (67%) oraz IT i FMCG (po 50%). Na umiejętności pracy w zespole wskazało 26% badanych, niewiele mniej, 25%, na odbyte kursy i szkolenia. Rekrutacja wewnętrzna a zewnętrzna Jak wynika z analizy ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę
... marketera z analizy szacowane wzrosty są znacznie niższe i w pierwszych dziewięciu miesiącach br. wyniosły ok 4%. Z dwudziestu największych firm tylko siedem notuje zwiększenie wydatków). Aflofarm dominuje na liście największych polskich reklamodawców z wydatkami w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku na poziomie 539 mln. Kolejne firmy to US ...
-
Jak zaprojektować nazwę produktu?
... przygotowanie. Audyt nazwy produktu gwarantuje bezpieczeństwo stosowania na rynku, a odpowiednio dobrane analizy odpowiadają na pytania o potencjale i sile nowej nazwy. Testy perswazyjności określą stopień użyteczności nazwy dla realizacji celów firmy. Testy lingwistyczne mówią o potencjale perswazyjnym, jaki niesie nazwa produktu. Nazwa produktu ...
-
Komunikacja z klientem ważna dla polskich firm
Największe polskie firmy wykazują większą otwartość na komunikację z klientem niż zagraniczni giganci - tak wynika z analizy badań czołowych rodzimych i amerykańskich przedsiębiorstw. Tegoroczne analizy Holicon, potwierdzają, że już około 65 proc. spośród pierwszej setki największych polskich przedsiębiorstw (wg. rankingu „Polityki”) udostępnia na ...
-
Zakupy impulsowe przez Internet
... sprzętu elektronicznego. Potwierdzają to wyniki przeprowadzonej przez nasz portal analizy zachowań klientów sklepów internetowych – komentuje Kamil Brożek, Polish Market Manager w KodyRabatowe ... przychód w wysokości 3 milionów dolarów. Co ciekawe, przedstawiciel firmy nazywa sprzedaż w kanale mobilnym najważniejszym czynnikiem wzrostu całego biznesu ...
-
Promocja sklepu internetowego: najczęstsze błędy
... , takie narzędzia wykorzystuje już 20 proc. firm działających w Polsce. – Poprzez brak analizy własnych danych sklepy tracą szansę na zgromadzenie istotnych informacji sprzedażowych dotyczących ... grup odbiorców nie przynoszą więc już takich efektów, jak kiedyś. Dlatego firmy na całym świecie coraz częściej skłaniają się ku ich personalizacji, czyli ...
-
Serwisy bukmacherskie nie dbają o bezpieczeństwo nieletnich
... To właśnie te alarmujące dane zdecydowały o przystąpieniu Fundacji Dzieci Niczyje do gruntownej analizy internetowej obejmującej ofertę gier hazardowych. Do badania wybrano ... swoją działalność w oparciu o zezwolenie wydane przez Ministra Finansów. Przykładowo, legalne firmy oferujące zakłady online mają prawny obowiązek skutecznej weryfikacji wieku ...
-
Bezpieczeństwo firm w sieci I poł. 2014
... się skutkom ataków w każdej ich fazie (przed, w trakcie i po), firmy muszą korzystać z rozwiązań działających w każdym miejscu systemu, gdzie zagrożenie może się ujawnić.” Informacje o raporcie Raport Cisco 2014 Midyear Security Report prezentuje wyniki analizy trendów dotyczących bezpieczeństwa i jego zagrożeń obserwowane w pierwszej połowie 2014 ...
-
Reklama leków nie trafia w target?
... Codemedia działającej w segmencie wspierania sprzedaży przy pomocy kanałów mediowych. Firmy farmaceutyczne najczęściej promują środki przeciw przeziębieniu witaminy, środki pobudzające i odpornościowe oraz przeciwbólowe – wynika z analizy Codemedia. Firmy farmaceutyczne największą część swoich budżetów przeznaczają na zakup czasu antenowego ...
-
Ubezpieczenia w mediach społecznościowych
... poprzez media społecznościowe. To bardzo dobry pomysł, jednak okazuje się, że firmy ubezpieczeniowe raczej nie wspierają tego typu działań. To niektóre z wniosków, jakie nasuwa lektura raportu z najnowszego badania IRCenter. Punktem wyjścia analizy były dwa modele sprzedaży ubezpieczeń w mediach społecznościowych: agenci ubezpieczeniowi wchodzą ...
-
Patriotyzm gospodarczy w social media, czyli burza wokół Poli
... Poli”, w których padły słowa nacechowane emocjonalnie, miało wydźwięk pozytywny – wynika z analizy IMM. Dyskusja Polaków w mediach społecznościowych na temat aplikacji tylko ... . Polacy chętnie deklarują, że kupują krajowe produkty, i często polecają rodzime firmy. W mediach – zarówno w tradycyjnych i społecznościowych – coraz częściej trafić można ...
-
Sponsoring sportowy: na kogo może liczyć piłka nożna?
... analizy zrealizowanej przez Deloitte wynika, że sponsoring piłki nożnej w naszym kraju dopiero raczkuje. Tak jest zarówno na szczeblu krajowym, jak i lokalnym. Najszerzej reprezentowaną grupą sponsorów są dziś firmy ... analizy Deloitte wynika że połowa sponsorów i/lub partnerów rodzimych klubów oraz związków i organizacji piłkarskich to prywatne firmy ...
-
Firmowa strona www. Czego oczekują klienci?
... wobec niej polscy przedsiębiorcy. Z analizy wynika, że zdecydowana większość badanych (79%) chce stworzyć swoją witrynę od podstaw, a tylko 9% chodzi o przebudowę już istniejącej witryny. Wśród najbardziej pożądanych funkcjonalności strony respondenci wymieniają przede wszystkim możliwość edytowania strony przez firmę. Firmy chcą nowych stron www ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 50/2018
... próby sprzedaży sprzętu do Iranu. Jak wiadomo Amerykanie ogłosili sankcje na firmy i kraje, które naruszą zakaz współpracy gospodarczej z Iranem oraz z irańskimi firmami. ... planet jest dla tego przedsięwzięcia bardzo sprzyjający. Komentarz do wydarzeń gospodarczych Analizy wskazują, że rynek jest dziś bardziej przegrzany niż przed kryzysem w ...
-
Upadłości firm II 2019 r.
... mówiąc wprost – stopniowy i prawie gremialny spadek rentowności sprzedaży w tej grupie skłania do analizy, czy wpływ na to miał spadający zysk, czy raczej zmieniająca ... produkcyjnych (8 z 18) stanowili dostawcy dla budownictwa oraz producenci maszyn i urządzeń oraz firmy je instalujące, serwisujące etc. „Pomimo odpowiednio ponad 20% wzrostu w 2018 ...
-
Kreatywna kreacja, czyli budowanie marki
... sprostamy oczekiwaniom? Czy jesteśmy przygotowani na ewentualną krytykę? Po wyciągnięciu wniosków z analizy konkurencji należy rozważyć wprowadzenie rozwiązań, których oczekują nasi potencjalni odbiorcy, a ... . Zazwyczaj nie ma ona możliwości skorzystania ze wsparcia renomy firmy. Co więcej, taka firma dysponuje zazwyczaj ograniczonymi możliwościami ...
-
Po co małym firmom programiści?
... zł Programista baz danych – 8 040 zł Programista Perl – 7 980 zł Jakich usług potrzebują firmy? Według analizy Oferteo.pl, największego polskiego portalu łączącego poszukujących usług z ich dostawcami, małe firmy bardzo chętnie korzystają z usług zewnętrznego specjalisty. Najczęściej zlecają one stworzenie dedykowanego oprogramowania (53% zapytań ...
-
Cyberbezpieczeństwo. Prognozy Fortinet na 2022 rok
... za pomocą wydarzeń przedstawianych po lewej i prawej stronie – zgodnie z metodologią analizy łańcucha ataku przyjętą w dokumencie MITRE ATT&CK. Po lewej stronie obrazowane ... ich celem może być także ten model łączności. Najbardziej zagrożone będą firmy, które polegają na komunikacji przez satelity wspierającej działania wymagające niskich opóźnień ...
-
Rynek pracy: rośnie znaczenie kobiet w biznesie
... i powyżej 70 lat. Blisko co trzecie kluczowe stanowisko w firmach zajmuje kobieta Z najnowszej analizy KRS wynika, że w firmach zarejestrowanych w Polsce 30,3 proc. kluczowych stanowisk ... w usługach Po raz kolejny z analizy KRS wynika, że kobiety dominują w sektorze usług. Prowadzone przez nie biznesy to firmy związane z tekstyliami i modą, salony ...
-
Jak marki kosmetyczne radzą sobie w Google’u?
Jak największe marki kosmetyczne radzą sobie w Google’u? Sprawdzili to eksperci z firmy Semcore, a wyniki analizy opublikowali w ramach raportu "Raport SXO & E-commerce dla branży kosmetycznej w Polsce". "Raport SXO & E-commerce dla branży kosmetycznej w Polsce" bada, jak największe ...
-
SEO i Google w branży turystycznej. Kto radzi sobie najlepiej w internecie?
... poszukiwali eksperci z firmy Semcore. Oto wyniki przeprowadzonej przez nich analizy ... firmy już szykują ofertę zimową. Przeanalizowaliśmy kilka wyróżniających się, rodzimych serwisów internetowych z branży turystycznej, w tym czołowych touroperatorów. Zderzyliśmy także polskie marki z globalnymi brandami. Kluczem przy selekcji stron www do analizy ...
-
Czy AI pomoże ograniczyć oszustwa finansowe?
... , jak i firmy. W tym tunelu jest jednak światełko - to sztuczna inteligencja, która może pomóc instytucjom finansowym w ograniczaniu ryzyka oraz w walce z przestępcami. W wielu obszarach banki już teraz szeroko wykorzystują algorytmy AI i uczenia maszynowego. Z ich pomocą automatyzują i usprawniają procesy personalizacji ofert, analizy dokumentów ...
-
Tydzień 22/2005 (30.05-05.06.2005)
... ogłaszane analizy, z których wynika, że zasoby tych surowców systematycznie zmniejszają się. Teraz pojawiają się kolejne analizy, które sugerują spadki cen wielu surowców, bo rozpędzeni ubiegłorocznymi zamówieniami ich producenci mają wieksze moce produkcyjne i mniejsze zamówienia, niż to zakładali jeszcze kilka miesięcy temu. Poważne firmy ...
-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę I poł. 2015
... % czyli 12 milionów firmy przeznaczyły na kampanie z wykorzystaniem radia, najczęściej w stacjach ogólnopolskich Radiu Zet i RMF FM. Firmy chętnie reklamowały się również w lokalnych edycjach PR3, radia ESKA oraz Vox FM. W porównaniu z analogicznym okresem 2014 rokiem wydano więcej o ok. 9% (4 miliony) – wynika z analizy domu mediowego Codemedia ...
-
5 trendów wpływających na bezpieczeństwo IT
... , rozwiązania analizy behawioralnej użytkownika pomagają firmom skupić swoje zasoby zabezpieczeń na ważnych wydarzeniach, a także umożliwić im aktualizację i optymalizację narzędzi kontroli, uzyskując przy tym większą wydajność pracy całej organizacji. 3. Wewnętrzni użytkownicy groźniejsi niż zewnętrzne zagrożenia - firmy wciąż przeceniają ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 24/2018
... Plany Kapitałowe może mieć negatywne skutki i powodować roszczenia ze strony górników. Analizy wykazały, że skutek finansowy wynikający z kosztów składek podstawowych w części obciążającej ... ZAINTERESOWANIE LOKOWANIEM W POLSCE DUŻYCH INWESTYCJI NIE SŁABNIE. Zagraniczne firmy stawiają na Polskę. Już 20 inwestorów zapowiedziało, że w tym roku, to ...
-
Sztuczna inteligencja i inni. Nowe technologie 2020 - prognozy
... takich jak sztuczna inteligencja, Blockchain, Internet Rzeczy i analizy przeprowadzane w czasie rzeczywistym. Są też dostosowane do zaspokajania większych potrzeb w zakresie skali, efektywności i bezpieczeństwa. Wraz z nadejściem nowej dekady — przedstawiamy 5 prognoz firmy Oracle dotyczących kierunków zmian nowych technologii i modeli biznesowych ...