-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
... w najbliższych latach nadal bardzo wysokie. – Jak podaje m.in. Forrester, Datamonitor, Euromonitor, w USA oraz Europie wzrost sprzedaży na rynku e-commerce prognozowany jest ... również wymagania klientów względem innowacyjnych technologii i usług oferowanych przez firmy kurierskie, które dodatkowo muszą łączyć niespotykaną do tej pory elastyczność ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
... . Handel internetowy stał się jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi każdej wysoko rozwiniętej gospodarki. Jak wynika z danych zaprezentowanych przez firmę badawczą Euromonitor, w 2010 roku polskie sklepy internetowe osiągnęły wartość sprzedaży na poziomie 6,5 mld zł i zgodnie z przewidywaniami analityków do 2015 roku ich obroty ...
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
... polskich producentów, z których największym jest Dr Irena Eris. Budżet reklamowy firmy w 2013 roku wynosił zaledwie 13 mln złotych. Według prognoz ekspertów Equinox ... Eksperci wskazują również na fakt umacniania się segmentu kosmetyków luksusowych. Według Euromonitor International, wydatki Polaków na kosmetyki z wyższej półki w tym roku sięgną blisko ...
-
Sklepy specjalistyczne nie rozwijają się
... zmieniło spowolnienie gospodarcze. Polacy zaczęli oszczędzać i robić zakupy w tanich sklepach dyskontowych. Według danych firmy Euromonitor International w ub.r. liczba sklepów specjalistycznych spadła o ponad 400, do 21,8 tys. Euromonitor w połowie ub.r. prognozował wzrost obrotów w tym kanale sprzedaży. Teraz zapowiada spadek o 5,6 proc., do ...
-
Supermarkety w Polsce zwiększą obroty o 8 proc.
... to zdecydowanie najszybciej rosnący segment polskiego rynku handlu detalicznego. Według badań Euromonitor International supermarkety rosną najszybciej na rynku detalicznym w Polsce. ... za tradycyjnymi sklepami spożywczymi oraz hipermarketami. Według prognozy firmy Euromonitor International sytuacja w kolejnych latach się w tym zakresie nie zmieni, to ...
-
Najczęściej odwiedzane miasta świata 2012
... raportu MasterCard jest oszałamiający i wynosi 20,7%. Turcja jest kolejnym krajem, który ostatnio odnotowuje szybki wzrost liczby transakcji dokonywanych kartą. Według firmy Euromonitor w ciągu ostatniego roku wyniósł on 12,2%. Przegląd poszczególnych regionów: Według raportu perspektywy na rok 2012 odnośnie do podróży i wydatków w Europie ...
-
Wydatki na żywność pakowaną wzrosną
... firmy badawczej Euromonitor, wartość sprzedaży żywności paczkowanej w Polsce w 2010 r. wyniesie 52,1 mld zł, a w 2012 ... niż w ubiegłym roku. Łącznie przeznaczą na nie 52,1 mld zł, prognozuje firma badawcza Euromonitor International. W Polsce sprzedaż pakowanej żywności będzie rosła powoli. W 2010 r. wartość tego rynku zwiększy się o niecały 1 procent ...
-
Producenci piwa liczą na lepszy sezon
... 10,1 proc. Według Euromonitora Polacy wydadzą w tym roku na piwo 20 mld zł. Euromonitor szacuje, że łączna sprzedaż piwa może się zmniejszyć w tym roku w Polsce o ok. 4 ... proc. Zdaniem prezes Beaty Pawłowskiej jest możliwe, że na koniec roku udziały rynkowe firmy sięgną 6 proc. Obecnie są o 2 pkt proc. niższe. Royal Unibrew ma w planach dwie nowości ...
-
Ile pije statystyczny Polak?
... , aż 68% konsumentów deklaruje, że kupuje napoje bezalkoholowe w takich sklepach. – Firmy działające na rynku napojów bezalkoholowych nie mają wątpliwości – ... danych uzyskanych od firm i instytucji badających rynek napojów bezalkoholowych (głównie Euromonitor International) oraz instytucji statystycznych (głównie Eurostat i GUS). KPMG w ...
-
Rosną wydatki Polaków na płatki śniadaniowe
... 12 proc., wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Klienci kupili ich 48 mln ... Euromonitor International to właśnie musli będzie tą kategorią rynku płatków zbożowych, na którą popyt będzie rósł najszybciej. Z ich wyliczeń wynika, że łączna sprzedaż płatków będzie się zwiększać w Polsce w najbliższych latach średnio o 5 proc. rocznie. Z danych firmy ...
-
Sprzedaż alkoholu w Polsce wzrośnie
... oraz napoi alkoholowych gotowych do spożycia. Najszybciej ma rosnąc w Polsce sprzedaż napojów alkoholowych gotowych do spożycia, tzw. RTD, wynika z badań firmy Euromonitor International. W 2010 r. Polacy kupią 6,5 mln litrów tych napojów, wydając na nie prawie 50 mln dolarów, o ponad 11 proc. więcej niż ...
-
Sprzedaż wódki i piwa w Polsce spada
... tym roku łączna sprzedaż alkoholu w Polsce spadnie w porównaniu z rokiem ubiegłym o ok. 4 proc. do 39,6 mld zł, wynika z raportu firmy Euromonitor International. Rynek alkoholowy w Polsce skurczy się wartościowo w 2010 r. o 1,6 mld zł. O 3,3 proc. mogą zmniejszyć się mogą wydatki na napoje spirytusowe. Według ...
-
Małe sklepy znikają z rynku
... redukcji była prawie dwa razy mniejsza. W Polsce liczba małych sklepów wciąż jest wysoka, należy do najwyższych w Europie. Jak wynika z danych firmy Euromonitor International, na koniec 2009 r. w Polsce działało ponad 160 tys. sklepów ogólnospożywczych. Mimo kryzysu wartość sprzedaży zrealizowanej przez te sklepy wzrosła ...
-
Handel internetowy ma dobrą passę
... o prawie 10 proc. Sprzedaż AGD zmniejszyła się o 2,1 proc. Ale nie wszędzie. Handel internetowy miał się zadziwiająco dobrze. Według najnowszej prognozy firmy Euromonitor International obroty w sieci skoczyły o ponad 6 proc., do 5,1 mld zł. W tym roku ma być jeszcze lepiej, analitycy prognozują na 2010 r. wzrost ...
-
Małe sklepy spożywcze zagrożone przez dyskonty
... firmy Nielsen na koniec 2009 r. było w Polsce 54 045 małych sklepów spożywczych, czyli takich, których ... otworzyć ponad pół tysiąca sklepów, obecnie ma ich 1,5 tys.), inwestując co roku ponad miliard złotych. Według danych Euromonitor International w ubiegłym roku łączne przychody dyskontów (Biedronka, Lidl, Netto, Aldi) wyniosły 19,6 mld zł. Za ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2016
Polski rynek dóbr luksusowych ma się całkiem dobrze - szacuje się, że wysokość wydatków na te dobra może sięgnąć w tym roku około 16,4 mld złotych, co jest wynikiem o 15 procent wyższym od ubiegłorocznego. Takie statystyki nie powinny jednak dziwić. W naszym kraju przybywa bowiem zamożnych obywateli. Do końca roku ich grono przekroczy milion - ...
-
Kawa i herbata: wydatki na reklamę I-VII 2013
... . Mniejsze wydatki na reklamę herbaty Jak podaje firma badawcza Euromonitor International, statystycznie jedynie Rosjanie kupują więcej herbaty od przeciętnego Polaka w Europie ... – szacuje Nielsen. Za 60% spadkiem wydatków w kategorii herbaty stoi znacząca redukcja wydatków firmy Unilever (-19,6 mln zł) i mimo zwiększenia wydatków pozostałych ...
-
Ranking najsilniejszych marek
... duże zyski, których źródłem jest ich własna marka. Niekiedy zyski te są większe niż zyski związane z markami sprzedawanych przez te firmy produktów. Oznacza to, że robienie zakupów stało się czynnością "markową". Na przykład amerykańska sieć wielkopowierzchniowych sklepów Wal-mart zajęła 6. miejsce, a za ...
-
Branża HoReCa perspektywiczna
... otwieramy kolejne bary, w których serwujemy dania z naszych zakładów - mówi Mariusz Jarosz z firmy Taurus. Spółka dwa lata temu zaczęła oprócz przetwórstwa mięsnego, produkować także wyroby ... Euromonitor International, polski rynek HoReCa w 2009 roku wart będzie 10,66 mld dolarów, a w 2010 będzie to już 11,28 mld dolarów. Zdaniem analityków tej firmy ...
-
Rośnie rynek dań gotowych
... więc po dania gotowe sprawdzonych marek, preferując jednak dania kuchni polskiej. Wg Euromonitor International roczne wydatki Polaków na wszystkie produkty gotowe, w tym także mrożone, ... dań gotowych jest mocno rozdrobniony. Czołówka to Heinz (Pudliszki), Pamapol i Agros Nova - firmy, które łącznie mają ok. 57 proc. rynku. Ale i tu można spodziewać ...
-
Rynek słodyczy w Polsce 2013
... została w podziale na trzy części. W ramach analizy danych wtórnych wykorzystano m.in. dane GUS, Eurostatu, Euromonitor International oraz GfK Polonia. Badanie konsumentów zrealizowane zostało z udziałem firmy badawczej Norstat na reprezentatywnej próbie 1012 Polaków. Badania przedsiębiorstw działających na rynku słodyczy w Polsce przygotowano na ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2015
... nabiera takiego charakteru. Z kolei polska marka to taka, która jest własnością firmy z przewagą kapitału polskiego lub ma polskie korzenie (historyczne) i jest nadal ... ponad stu subiektywnie wybranych marek. W raporcie wykorzystano także dane pochodzące z Euromonitor International, Eurostatu, GUS-u, Ministerstwa Finansów, Narodowego Banku Polskiego, ...
-
Jak pandemia zmieniła zachowania konsumentów? 3 główne trendy
... działania na tym polu, mimo, że Polacy w większości (72%) dostrzegają konieczność działania w kontekście złego stanu środowiska. Dla porównania, według badań firmy badawczej Euromonitor z 2017 r., ok. 12% badanych z międzynarodowej próby konsumentów deklarowało, że jest gotowa zapłacić więcej za produkty przyjazne środowisku, zaś ok ...
-
Zwyczaje żywieniowe: na śniadanie kanapki
... płatki stają się coraz bardziej popularne. Jak wynika z sondażu firmy badawczej Euromonitor International, w 2008 roku Polacy wydali na zbożowe śniadania ponad 590 mln zł, czyli około 8,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Z danych firmy ACNielsen wynika natomiast, że wielkość sprzedaży płatków śniadaniowych w okresie czerwiec ...
-
Czy małe sklepy przetrwają?
... usług outsourcingu sprzedaży, pracującego na rzecz międzynarodowych koncernów FMCG. Firma Euromonitor International podaje (źródło: "Rzeczpospolita"), że do końca 2010 roku upadnie około ... BPO. Pomocą mogą również służyć badania przeprowadzone przez instytuty i firmy badawcze. Z badań Pentora (Pentor Research – Zwyczaje zakupowe Polaków 2010) ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2011
... zarejestrowanych przez firmy wzrosła o 57% – z 419 do 658 sztuk – co świadczy o rosnącym zainteresowaniu Polaków własnym transportem lotniczym. Luksusowe dobra konsumpcyjne Bardzo dobre perspektywy ma przed sobą także rynek dóbr konsumpcyjnych w Polsce. Jak wynika z danych przekazanych na potrzeby raportu KPMG przez Euromonitor International ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2014
... W zestawieniu znalazło się także podsumowanie TOP 15, grupujące najszybciej rozwijające się firmy w tej branży. Wśród nich niekwestionowanym liderem jest Michael Kors Holdings, którego przychody ... proc. rynku dóbr luksusowych, podczas gdy w 2008 roku było to jedynie 9 proc. Euromonitor prognozuje, że w roku 2025 będą one stanowiły 25 proc. tego ...
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
... proc. wyższy niż zakładano. Pewnym optymizmem może napawać fakt, że według najświeższych prognoz firmy Zenith, przyszły rok ma przynieść światowemu rynkowi reklamy dość spore odbicie ... strat w sprzedaży w sklepach, a nawet pozyskiwania zupełnie nowych klientów. Euromonitor International przewiduje, że kategoria zakupów online wzrośnie w tym roku o 25 ...
-
Branża piekarnicza czeka na odbicie w HoReCa
... o 8,1% r/r, przy wzroście cen całej kategorii na poziomie 4,7%. Według szacunków firmy badawczej Euromonitor, w 2020 roku wartość detalicznego rynku pieczywa wyniosła 10 718 mln zł i ... obniżonej zawartości soli, bez cukru czy glutenu. Można się spodziewać, że firmy, które będą rozwijać swoje portfolio produktowe oraz śledzić zmieniające się trendy ...
-
Polscy eksporterzy kosmetyków. Dlaczego zasłużyli na brawa?
... pamiętać o specyfice polskiego rynku kosmetycznego, gdzie liderzy branży - międzynarodowe firmy kosmetyczne - mają w Polsce swoje fabryki i gro tej sprzedaży ... – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Firma Euromonitor International prognozuje, że polski rynek kosmetyków jest obecnie szóstym co do ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku
... ożywili dodatkowo uchodźcy z Ukrainy, wśród których są także osoby majętne. Firmy obsługujące klasę średnią i osoby zamożne zatrudniały pracowników znających ... nabiera luksusowego charakteru. W raporcie wykorzystano także dane: Credit Suisse, Cenatorium, Euromonitor International, Głównego Urzędu Statystycznego, Ministerstwa Finansów, Narodowego ...
-
Sprzedaż detaliczna w Polsce wzrośnie nieznacznie
... roku kryzys najmniej odczuwalny był m.in. w branży handlu spożywczego. Według firmy Nielsen w Polsce łączna sprzedaż dóbr szybkozbywalnych wzrosła w 2009 r. o ponad 6 proc. Natomiast w 2008 ... na czym zyskują dyskonty oferujące głównie marki własne – dodaje Gantner. Euromonitor zakłada, że w tym roku wartość handlu spożywczego zwiększy się o niecały 1 ...
-
Sprzedaż czekolady w Polsce rośnie
... z kupowania czekolady, pralin i batonów. Wartość sprzedaży tych produktów systematycznie rośnie, a prawdziwe czekoladowe żniwa nadejdą w 2012 r. Powołując się na szacunki firmy badawczej Euromonitor International, "Rzeczpospolita" podała, że na słodycze czekoladowe wydamy w tym roku niemal 4,9 mld zł, czyli o 300 mln zł więcej niż przed ...
-
Reklama AGD w 2011 roku
... gospodarczego i rosnącego niepokoju związanego z niestabilnością rynków finansowych, międzynarodowa firma badawcza Euromonitor International prognozuje, że bieżący rok dla firm wytwarzających sprzęt ... w branży AGD nastąpiła wyraźna polaryzacja zastosowania poszczególnych mediów. Firmy ze znacznym budżetem stosują „miks mediów” oparty w większości ...
-
Sektor produkcyjny docenia atrakcyjność Polski
... europejskim liderem produkcji sprzętów AGD (według szacunków zawartych w badaniu Euromonitor International). Elektronika Według ekspertów Business Monitor International (BMI), wartość polskiego rynku elektroniki ... inwestycje generujące popyt na produkty i usługi oferowane przez firmy z sektora elektronicznego, a także zachęty inwestycyjne. Przemysł ...