-
Polacy a firmy farmaceutyczne
... podmioty uzyskały najlepsze wyniki w badaniu znajomości producentów produktów leczniczych. Co decyduje o zaufaniu do firmy farmaceutycznej? Najważniejszym czynnikiem wpływającym na zaufanie Polaków do firmy Polfa (wśród tych, którzy deklarują zaufanie do firmy) jest jej wieloletnia obecność na rynku (92% odpowiedzi „zdecydowanie tak” lub „raczej ...
-
Firmy farmaceutyczne a ustawa refundacyjna
... krytycznie oceniają sposób ich wprowadzenia. Co trzecia firma z branży farmaceutycznej zgadza się ze stwierdzeniem, że ustawa refundacyjna przyczyniła się do ... Ministerstwa Zdrowia przy wyjaśnieniu wątpliwości dotyczących stosowania nowego prawa. - Firmy farmaceutyczne mają problemy z interpretacją nowych przepisów i uważają, że tak rewolucyjne ...
-
Reklama internetowa w branży farmaceutycznej
... internetowe z branży farmaceutycznej do marketingowego średniowiecza w rzeczy samej jest najłagodniejszą i najbardziej kurtuazyjną formą określenia obecnego stanu rzeczy. Serwisów promujących leki lub różnego rodzaju farmaceutyki było i jest wiele. Większość z nich ogranicza się jednak zaledwie do zaprezentowania oferty produktów firmy, wskazań lub ...
-
Firmy farmaceutyczne w kryzysie
... farmaceutycznej. Firmy z tego sektora zmagają się ze spadającą rentownością wynikającą m.in. ze spowolnienia ... r. według firmy Thomson Reuters wartość transakcji M&A w branży farmaceutycznej na świecie wyniosła 99,4 mld dolarów, a rok później prawie 104 mld dolarów. W ostatnich latach do największych transakcji można zaliczyć zakup przez Sanofi firmy ...
-
Firmy farmaceutyczne boją się reform
... . Tak jest m.in. w Chinach, Brazylii czy Wielkiej Brytanii, w których firmy prowadzące działalność naukowo-badawczą mają łatwiejszy dostęp do finansowania lub preferencyjne stawki podatkowe. Zdaniem ekspertów Deloitte jest to szansa na rozwój dla branży farmaceutycznej i medycznej, które już teraz powinny zmodyfikować proces prowadzonych prac ...
-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
... liczną grupę stanowią klienci z branży elektronicznej, finansowej, kosmetycznej, farmaceutycznej i motoryzacji. Zwłaszcza dla tej ostatniej branży niezwykle istotne ... rosną również wymagania klientów względem innowacyjnych technologii i usług oferowanych przez firmy kurierskie, które dodatkowo muszą łączyć niespotykaną do tej pory elastyczność ...
-
Big Data wspomoże firmy farmaceutyczne
... farmaceutycznej ma zastosowanie także typowo biznesowe. Po latach wzrostu gospodarczego przedsiębiorstwa z sektora farmaceutycznego i ochrony zdrowia stanęły w obliczu kryzysu. Wygasająca ochrona patentowa, wzrost konkurencji na rynku leków generycznych, długotrwałe spowolnienie gospodarcze oraz rosnąca presja cenowa powodują, że firmy z branży ...
-
Rynek pracy: specjaliści i menedżerowie cenią innowacyjne firmy
... jest wprowadzanie usprawnień zarówno o charakterze proceduralnym, jak i technicznym. W tym aspekcie przoduje branża farmaceutyczna i sektor publiczny. Dla branży farmaceutycznej innowacyjność jest istotą działania. Firmy z tego sektora inwestują w nowoczesne technologie i laboratoria. Fundują też granty dla uczelni na programy badań nowych leków ...
-
Firmy farmaceutyczne - wyzwania 2018
... leków generycznych w 2022 roku będą odpowiadać za 29,2 proc. przychodów branży farmaceutycznej. W 2017 roku było to około 28 proc. Z uwagi na cięcie kosztów w ... . Jest to ponad dwukrotnie szybciej niż przewidywane 5,2 proc. dla całego sektora opieki medycznej. – Firmy będą bardziej koncentrować się na zapobieganiu i wczesnym wykryciu chorób. Ponad 40 ...
-
Monitor Rynku Pracy: wyraźne obawy o bezrobocie i likwidację firmy
... boi się o bezrobocie, a 2 na 10 likwidacji firmy Co 4 Polak obawia się zwolnienia z firmy, w której jest obecnie zatrudniony. Najczęściej są to osoby ... zgłaszają zwiększone zapotrzebowanie na pracowników. Dotyczy to w szczególności branż farmaceutycznej, kosmetycznej, spożywczej i logistycznej oraz producentów środków czystości. W zależności od tego ...
-
Europa Środkowa: największe firmy 2009
... Europy Środkowej, autorstwa firmy doradczej Deloitte oraz dziennika Rzeczpospolita. Podczas tegorocznej edycji, po raz pierwszy została przyznana także nagroda "CE TOP 500 Index of Success 2010" dla najlepszej firmy środkowoeuropejskiej. Jej laureatem został węgierski Gedeon Richter, firma z branży farmaceutycznej. Według czwartej edycji ...
-
Firmy produkcyjne będą inwestować
... całej Europie, 56% z nich przyjmuje na ten czas strategię zakładającą rozwój firmy. Zdaniem 39% przedsiębiorców najbliższy rok będzie okresem stabilizacji, a 5% przygotowuje ... – dotyczy to przede wszystkim branży chemicznej, petrochemicznej, farmaceutycznej, gumowej, tworzyw sztucznych i surowców mineralnych. 53% firm, głównie z branży metalowej i ...
-
Badania i rozwój: mniejsze firmy farmaceutyczne lepsze od gigantów
... to sięgał 5,5 proc. Eksperci Deloitte przywołując przykłady średnich firm z branży farmaceutycznej udowadniają, że z inwestycjami w działalność badawczo-rozwojową radzą sobie one znacznie lepiej niż ... mówi Magdalena Burnat-Mikosz. Eksperci Deloitte doszli również do wniosku, że firmy farmaceutyczne są coraz częściej skłonne do przekazywania zysków ...
-
Firmy w pandemii. Jak sobie radzą? Gdzie trwa rekrutacja pracowników?
... pozwalał im utrzymać płynność finansową i załogę. Duże wzrosty odnotowały firmy oferujące sprzedaż internetową. Na mniejsze straty narażone były także przedsiębiorstwa z branży logistycznej ze względu na konieczność zapewniania dostaw m.in. żywności czy z branży farmaceutycznej, np. producenci materiałów medycznych (maseczki, rękawiczki, środki do ...
-
Firmy farmaceutyczne - wyzwania 2016
... 04 biliona w 2019 roku. „Autorzy raportu z ostrożnym optymizmem przewidują wzrost w branży farmaceutycznej, biotechnologicznej i nielekowych technologii medycznych. Ceny najbardziej innowacyjnych leków niewątpliwie pozostaną wysokie, jednak firmy farmaceutyczne będą napotykać silną presję ze strony płatników publicznych i prywatnych na uzasadnianie ...
-
Formy marketingu farmaceutycznego
... o znajomość poszczególnych form komunikacji lekarzy z firmami farmaceutycznymi. Okazuje się, że najbardziej typowymi miejscami, gdzie według lekarzy można spotkać się z przedstawicielem firmy farmaceutycznej, jest wciąż własny gabinet – w godzinach pracy (99%) lub poza nimi (97%), jak również konferencja naukowa (100%) – prawie każdy lekarz słyszał ...
-
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2013
... komunikacji na tle branży wyszła poza schemat i w roku ubiegłym firma rozpoczęła projekt „Style Zdrowia Polaków”, który jest nowatorskim programem dla firmy farmaceutycznej. Stara się zdiagnozować style zdrowia Polaków i zainspirować ich do zdrowszego trybu życia, nawiązując w ten sposób bliższe relacje z konsumentami. Dzięki temu ...
-
Branża farmaceutyczna a polska gospodarka
... firmy farmaceutyczne. Miejsca pracy Zatrudnienie w branży farmaceutycznej ... Firmy farmaceutyczne zawarły blisko 50 tys. umów na dostawę produktów i usług z pozostałymi podmiotami rynkowymi. Blisko 95% spośród całkowitej liczby umów zostało podpisanych z firmami krajowymi. Otoczenie rynkowe i prognozy na przyszłość Wpływ branży farmaceutycznej ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
... wydatki na farmaceutyki to 139 euro na osobę. Nic zatem dziwnego, że firmy farmaceutyczne robią co mogą, aby zdobyć klientów. Branże i kategorie Z danych ... roku powinno być podobnie. Pierwszy i czwarty kwartał są kluczowe dla reklamodawców z branży farmaceutycznej - generują największą sprzedaż, zatem i nakłady reklamowe są również w tych okresach ...
-
Rynek farmaceutyczny: nowe trendy w dystrybucji
... . Nowy trend w konsolidacji na rynku dystrybutorów Według najnowszego raportu firmy badawczej PMR „Dystrybucja na rynku farmaceutycznym w Polsce 2010. Prognozy rozwoju na lata 2010-2012”, w latach 2008-2009 miała miejsce dalsza konsolidacja sektora dystrybucji farmaceutycznej w Polsce, zarówno wśród dystrybutorów, jak i wśród placówek detalicznych ...
-
Dystrybucja farmaceutyczna 2009
... czołowymi polskimi dystrybutorami, a także dopuszczenie sprzedaży internetowej leków na Słowacji to najważniejsze wydarzenia w segmencie dystrybucji farmaceutycznej w regionie Europy Środkowej w 2009 r., jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej PMR. Rynek apteczny nasycony W raporcie PMR pt. “Distribution on the pharmaceutical market in ...
-
Polityka compliance wkracza do polskiego biznesu
... politykę compliance, ma na celu nie tyle tworzenie pozytywnego wizerunku firmy, co przeciwdziałanie powstawaniu wizerunku negatywnego – nie tylko na skutek ... potrzeb konkretnej organizacji. Inaczej będzie wyglądał w banku, a inaczej w firmie farmaceutycznej czy przedsiębiorstwie z dowolnej innej branży. Dlatego, jak podkreślają specjaliści, warto na ...
-
KIG: "Pracodawca godny zaufania" 2009
... potencjalnych konfliktów, jak osobista kontrola pracowników lub korzystanie z majątku firmy do celów prywatnych. W spółce istnieje możliwość anonimowego zgłaszania uwag, skarg, ale także pomysłów i wniosków na specjalne skrzynki mailowe. Od 2006 r. w Polskiej Grupie Farmaceutycznej działa Rada Pracowników. Mostostal Warszawa SA – edukacja się ...
-
Branża medyczna u progu fuzji i przejęć
... badanie głównym celem inwestorów z branży farmaceutycznej i medycznej pozostaje Ameryka Północna. Taką odpowiedź ... firmy farmaceutyczne (30 proc.), producenci sprzętu medycznego (22 proc.), usługodawcy – np. firmy prowadzące badania na zlecenie (20 proc.), zakłady opieki zdrowotnej (15 proc.) oraz firmy biotechnologiczne (7 proc.). Badane firmy ...
-
Innowacje i B+R. Nie będzie sukcesu bez finansowania z zewnątrz?
... . Najbardziej krytycznie do swoich osiągnięć podchodzą przedstawiciele firm z branży farmaceutycznej i ochrony zdrowia, wśród których zaledwie 70 proc. uważa, że ich poziom aktywności w obszarze B+R i innowacji jest wystarczający. – Firmy z branży farmaceutycznej i ochrony zdrowia potrzebują ciągłego rozwijania i usprawniania produktów, a ich ...
-
Przedświąteczne wydatki na reklamę 2013
... czołowej piątki w tym okresie. Kolejne pozycje zajmują firmy z branży spożywczej (21 proc.), handlowej (19 proc.), telekomunikacyjnej (18 proc ... poniesione przez USP Zdrowie, co pozwalało utrzymać pozycję wicelidera w wydatkach branży farmaceutycznej oraz 4. miejsce w ogólnym rankingu czołowych reklamodawców. Kolejne pozycje zajmują GlaxoSmithKline ...
-
Co daje firmom farmaceutycznym cyfryzacja działów compliance?
... ryzyka i mnogość możliwych, niezgodnych z prawem zachowań, jak i pochodząca z wnętrza firmy presja na redukcję kosztów. Jest to wyraźnie widoczne na przykładzie, podlegającej wielu regulacjom zewnętrznym i wewnętrznym, branży farmaceutycznej. Deloitte w raporcie "Maintaining value in pharmaceutical compliance" wskazuje, że cyfryzacja działów ...
-
Branża farmaceutyczna w dobrej kondycji
... i rozwoju w sektorze biotechnologii jest większa niż w przypadku dużych spółek z branży farmaceutycznej. Największe spółki z sektora farmaceutycznego są gotowe przejmować spółki biotechnologiczne po wysokich cenach, by tylko zdobyć nowe produkty, nad którymi obecnie pracują firmy z tej branży, i w przyszłości wprowadzić je na rynek. „W 2007 r. 70 ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... roku firmy farmaceutyczne wydały na działania mediowe ponad 278 milionów złotych, a więc o około 14 milionów więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Całoroczne wydatki sięgnęły 870 milionów złotych, co względem 2014 roku oznacza wzrost o 2%. Tym, co determinuje wysokość wydatków reklamowych branży farmaceutycznej, jest ...
-
Dystrybucja farmaceutyczna w Polsce 2011
... Stawarska, analityk rynku farmaceutycznego PMR i współautorka raportu. W 2010 r. rynek dystrybucji farmaceutycznej (sprzedaż w aptekach i szpitalach) był wart 29,7 mld zł w cenach końcowych. ... również, według PMR, rozwój modelu dystrybucji bezpośredniej. W 2010 r. firmy farmaceutyczne wstrzymywały się z ewentualnymi planami rozwojowymi tego ...
-
Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
... sektor finansowy i ubezpieczeniowy. Według raportu przygotowanego przez Investzoom w listopadzie 2007 roku, największe potrzeby badań zgłaszały duże firmy odzieżowe (głównie z Warszawy), firmy z branży farmaceutycznej i kosmetycznej. Bardzo ważnym i dużym klientem agencji badawczych są media, które są zainteresowane badaniami ciągłymi (oglądalności ...
-
Rynek farmaceutyczny w Polsce rośnie
... inwestycyjnych w branży farmaceutycznej. Wprost przeciwnie. Ponad 60% badanych firm planuje zwiększenie wydatków na rozwój pracowników w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Podobny odsetek deklaruje wzrost inwestycji w infrastrukturę produkcyjną. W przypadku nakładów na badania i rozwój (B+R) nieznacznie przeważają firmy deklarujące utrzymanie obecnego ...
-
Branża chemiczna: walka Europa vs USA trwa w najlepsze
... zyski w świetle popytu na rynkach światowych oraz amerykańskiej konkurencji". W skrócie Firmy z Europy częściej inwestują za granicą, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, ... sztuczne i tworzywa sztuczne, zdecydowanie niższy jest natomiast udział produkcji farmaceutycznej i kosmetycznej. Mało jeszcze rozwinięta w porównaniu do innych rynków europejskich ...
-
Produkcja opakowań, czyli recykling, ceny energii i inne wyzwania
... Jest to szczególnie istotne w branży farmaceutycznej i spożywczej, gdzie stabilność produktów ma kluczowe znaczenie dla ich jakości i bezpieczeństwa. Po zeskanowaniu kodu QR klienci z kolei mogą uzyskać dostęp do szczegółowych danych na temat pochodzenia produktu, instrukcji recyklingu czy certyfikatów ekologicznych. Firmy będą musiały zainwestować ...
-
Dlaczego Polacy tracą dane?
... rok później już 186" – mówi Marcin Musil, dyrektor zarządzający MBM Ontrack odzyskiwanie danych, firmy posiadającej jedyne w Polsce laboratorium odzyskiwania danych. Obok firm branży IT najwięcej przypadków utraty danych zgłosili przedstawiciele branż: farmaceutycznej (10 procent) i energetycznej (8 procent). Utraty danych nie ustrzegły się urzędy ...
Tematy: