-
Koronawirus: kto ma szansę na rozwój firmy w czasie pandemii?
... konsumentów o bezpieczeństwo sanitarne przygotowywanego jedzenia. Firmy z segmentu food tech również pierwszy kwartał tego roku prawdopodobnie zaliczą do udanych. Po zamknięciu przez rząd restauracji, pubów czy barów, polskie ulice zapełniły się dostawcami z charakterystycznymi zielonymi i żółtymi plecakami. Firmy ...
-
Firmy poligraficzne nie boją się zagranicznej konkurencji
... wyraźnie różnią się w zależności od tego, jaką branżę reprezentują. Firmy poligraficzne na jednym z pierwszych miejsc stawiają nowoczesny i regularnie odnawiany park maszyn ... małych i średnich przedsiębiorstw z branży poligraficznej, metalowej, tworzyw sztucznych i food and beverage z całej Polski oraz posiadających własny park maszyn i ...
-
Strategia marketingowa firmy z branży kulinarnej. Jak zmaksymalizować efekty?
... strategii firmy. - Dobrym rozwiązaniem jest współpraca z szefami kuchni, którzy nie tylko zaprezentują jak wykonać danie, ale również dokładnie krok po kroku wytłumaczą, dlaczego poszczególne czynności są tak istotne – mówi Katarzyna Bemsz, reprezentująca Dwór Korona Karkonoszy, którego kucharze współpracują z markami w obszarze food marketingu ...
-
Rynek handlowy 2023 i prognozy na rok 2024
... minie pod znakiem modernizacji i tworzenia nowych formatów. Eksperci Colliers, wiodącej firmy doradczej na rynku nieruchomości komercyjnych, przygotowali przegląd najważniejszych wydarzeń w ... Winkler, Associate Director, Dział Strategic Advisory w Colliers. Wyróżnikiem polskich food halli jest różnorodność i unikalność ich oferty – około 90% ...
-
BrandZ: najcenniejsze fast foody świata
... przeszło 50 rynków z całego świata. W tegorocznej edycji badania liderem kategorii fast food okazał się McDonald’s. Umiejętne wykorzystanie trendów, jak np. wzmożony popyt ... marek świata BrandZ™ Top 100 Już po raz czternasty na zlecenie WPP eksperci firmy Kantar zajmujący się wartością marek przeprowadzili wycenę, która stanowi podstawę rankingu ...
-
Popyt na produkty spożywcze w górę
... , analityk Espirito Santo Investment Bank. – Dodatkowo, jak wynika z raportu „Emerging Markets Food”, w ciągu kilku lat zwiększy się popyt na takie towary jak ryby ... polskiego rynku jako główny powód do nawiązania współpracy podkreślają m.in. przedstawiciele firmy Adira. Brali oni udział w pierwszej Portugalskiej Misji Biznesowej w Polsce w 2013 ...
-
Polskie mleczarnie muszą dbać jakość
... BRC i IFS ważne są przez jeden rok. BRC Global Standard - Food preferowany jest przez odbiorców z Wielkiej Brytanii (np. Tesco) oraz Skandynawii. Odbiorcy z Niemiec (np. ... 45011) nie wolno wystawiać jednego certyfikatu obejmującego kilka lokalizacji tej samej firmy, co również w znaczący sposób wpływa na koszty. Każda lokalizacja musi przejść pełen ...
-
Nowe inwestycje w ŁSSE
... także w jego przetwórstwie. W zakładzie w Łodzi produkowane są m.in. wyroby garmażeryjne z kategorii Convenience Food. Są to produkty mięsne smażone, pieczone, panierowane, gotowe do spożycia ... elementów złącznych hydrauliki siłowej. Klientami firmy są zarówno koncerny międzynarodowe, jak i firmy polskie. Planowana inwestycja będzie polegać na ...
-
Dobra konsumenckie: sprzedaż w górę
... czasach szczególne znaczenie ma umiejętność integracji i wykorzystania wiedzy o klientach. Firmy, które umieją to zrobić, wypracują trwałe więzi z konsumentami i dystrybutorami, a co za ... tylko branża produktów spożywczych, napojów i tytoniowa (traktowane jako jeden sektor Food, Drink and Tobacco Sector). Dynamika sprzedaży tej branży była natomiast ...
-
Czy branża FMCG będzie inwestować w reklamę?
... przoduje pod względem wydatków na kanał digital? Najnowszy raport Business Intelligence - FMCG Food and Drink autorstwa agencji mediowej Zenith, przewiduje, że marki dóbr szybkozbywalnych ( ... szczególnie w II kwartale, choć nadal będzie to 6% poniżej poziomów z 2019 roku. Firmy FMCG stoją w obliczu niepewności, jak szybko konsumenci wrócą do sklepów ...
-
Obiekty handlowe coraz bardziej zielone
... otoczenie i wizerunek firmy, ale w perspektywie długofalowej przynosi korzyści finansowe wynikające z obniżenia kosztów utrzymania czy zwiększenia wartości budynku. Po pierwsze: roślinność Kilka doniczek z kwiatkami już nie wystarczy. Obiekty handlowe coraz częściej stawiają na zielone tarasy i dachy czy pełne roślinności food courty. Stanowią one ...
-
Wynajem lokali gastronomicznych w Polsce
... do bankructwa szybciej niż uruchomienie małego baru typu "fast food" w popularnej miejscowości turystycznej nad morzem - wynika z analizy rynku najmu lokali ... wyposażenia, ale także o wiele trudniejszą do oszacowania wartość rynkową firmy. W szerokiej ofercie biur nieruchomości znajdziemy obecnie zarówno duże restauracje o powierzchni ...
-
Najlepsi pracodawcy wg menedżerów 2012
... "Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów" wskazała najbardziej cenione firmy. Do grona najbardziej pożądanych pracodawców zostały zaliczone firmy znane, od lat cieszące się renomą w branży. Do czołówki rankingu w tym roku dołączyły firmy: PKO Bank Polski, Ernst & Young, PGNiG, Kraft Foods, Faurecia, BrogWarner ...
-
Rozwija się rynek suplementów diety
... jednak, że ich wprowadzanie na rynek jest nieograniczone. Małgorzata Goryl, przedstawiciel firmy Alter Medica, zwraca uwagę, że Główny Inspektor Sanitarny, który rozpatruje ... liczyć z możliwością jego wystąpienia - mówi Małgorzata Goryl. Natomiast, zdaniem przedstawicielki firmy Olimp Laboratories, kryzys nie zmieni popytu na suplementy diety. Nasza ...
-
Które produkty spożywcze są polskie?
... firmy. Nabiał W przypadku ... Food – największa na polskim rynku firma mięsna. Przedsiębiorstwo przoduje w eksporcie mięsa na rynki zagraniczne i jest niekwestionowanym liderem w swojej branży. Animex Foods jednak nie jest w polskich rękach. Należy do amerykańskiej Smithfield Foods, która jest częścią globalnej firmy WH Group (Chiny). Do firmy ...
-
Sprawdź, czy sztuczna inteligencja wygryzie cię z rynku pracy
... kawy czy przygotowanie z góry określonych potraw, szczególnie w sieciach serwujących fast food z mocno ustrukturyzowanymi procesami i menu, łatwo podlegają automatyzacji — twierdzą ... wyłoniły się nowe zawody. Dziś Data Scientist to chyba najgorętszy z nich. Firmy biją się o takich specjalistów. W przyszłości rosnąć będzie zapotrzebowanie na ...
-
Dobra konsumpcyjne: 3 kroki do wyjścia z kryzysu po pandemiii
... decyzji i zapewnienie ciągłości działania związana była z szokiem, w którym znalazły się firmy na skutek pandemii. Wiele z nich jest w bardzo trudnej sytuacji z powodu ... w krótkiej perspektywie czasowej inwestorzy mogą być zainteresowani firmami z sektora food tech, e-commerce, VOD, producentami żywności, produktów zdrowotnych czy wyposażenia ...
-
Powierzchnie handlowe w Polsce I-XII 2010
... powodzeniem nadal będą się cieszyły lokale w najlepszych centrach handlowych. W 2011 firmy będą korzystać z możliwości przejęcia atrakcyjnych lokalizacji od słabszych konkurentów. ... dobrych lokalizacji dla operatorów telefonii komórkowej, kawiarni, lokali typu fast food oraz sklepów z akcesoriami modowymi dla kobiet. W 2011 roku można spodziewać ...
-
Biurowce w Trójmieście: blisko 1 mln mkw. i to bez pustostanów
... w jej centrum budynku Montowni, w którym znajdzie się miejsce dla loftów serwisowanych, food hall'u oraz sal konferencyjnych. Na terenie gdańskiej Stoczni Cesarskiej ... w Trójmieście ponad 50 tys. mkw. powierzchni biurowej. - Najwięcej umów zawarły firmy z sektora transportowego i bankowego. Ponad milionowe Trójmiasto jest również wciąż atrakcyjne ...
-
Przemysł: jak budować przewagę konkurencyjną?
... sztucznych częściej liczą się niskie ceny produktów i efektywna logistyka. Natomiast firmy spożywcze, podobnie jak metalowe, stawiają na dobre relacje z zagranicznymi kontrahentami ... małych i średnich przedsiębiorstw z branży poligraficznej, metalowej, tworzyw sztucznych i food and beverage z całej Polski oraz posiadających własny park maszyn i ...
-
Marnotrawstwo żywności: tony żywności w koszu i 870 mln niedożywionych osób
... problem i to na skalę globalną. Według najnowszych doniesień Capgemini, ujętych w Food Waste Report 2022, w ujęciu globalnym rocznie marnuje się 2,5 miliarda ton ... całym łańcuchu wartości (jeśli coś mierzymy, będziemy w stanie tym zarządzać). Wiodące firmy już wykorzystują technologię i stosują podejście systemowe do zarządzania marnotrawieniem ...
-
Rynek produktów żywnościowych w Polsce 2007
... firmy wprowadzają na rynek najwięcej nowości - wynika z raportu PMR. PMR przeanalizował taktykę wprowadzania na rynek nowości 60 największych firm produkujących żywność sprzedawaną w polskich sklepach. Jak wynika z raportu „Food ... przewagi. Siłą rzeczy, więcej możliwości mają tutaj duże firmy, dysponujący znacznymi środkami na marketing i reklamę oraz ...
-
Galeria Piast w Gorzowie Wielkopolskim
... potrzeby mieszkańców największej dzielnicy w Gorzowie”, mówi Marek Bobowski, wiceprezes Zarządu firmy Elektra Plus, inwestora. „Z przeprowadzonego przez nas sondażu wynika, iż centrum ... ”. Przy galerii znajdą się także przystanki autobusowe. Zielony dach: food court, fitness i rekreacja Inwestor zapewnia, że w projekcie galerii zastosowano wiele ...
-
Bezpieczeństwo żywności na świecie: Indeks 2014
... . Kraj zajmuje 26 miejsce na świecie z wynikiem o 1,8 pkt. lepszym w porównaniu z rokiem ubiegłym. Światowy Indeks Bezpieczeństwa Żywnościowego (Global Food Security Index) został opracowany na zlecenie firmy DuPont przez Economist Intelligence Unit (EIU) w 2012 roku. Narzędzie na bieżąco bada osiągalność cenową, dostęp do żywności ...
-
Konsumenci wolą marki lokalne?
... MP3 jest Sony. W Polsce to odtwarzacz Creative wybierany był najczęściej, Sony zajął drugą pozycję, a na trzeciej uplasował się Phillips. iPod firmy Apple zajął wyższą pozycję na rynkach krajów rozwiniętych. Marka ma znaczenie Jan Hofmeyr, Global Head of Insights w firmie Synovate, komentuje ...
-
Rynek handlowy w I poł. 2023
... przed rokiem nowoczesnej powierzchni handlowej - ok. 150 tys. mkw. - wynika z raportu firmy doradczej Colliers. Łączny zasób powierzchni handlowej wynosi blisko 12,8 mln ... warto także rosnącą rolę konceptów gastronomicznych w dedykowanych obiektach. W Gdańsku otwarty został Food Hall Montownia w ramach projektu Doki. Trwają również prace nad ...
-
Bezpieczeństwo żywności na świecie: Indeks III kw. 2013
... Indeks Bezpieczeństwa Żywności został opracowany przez Economist Intelligence Unit (EIU) na zlecenie firmy DuPont. Narzędzie powstało w celu pogłębiania dialogu na temat bezpieczeństwa ... agendy ONZ - Światowy Program Żywnościowy (ang. World Food Programme, WFP), pod nazwą Rapid Food Security Needs Assessment, ponad 1,5 mln osób będzie wymagać ...
-
Ulice handlowe w czasach pandemii. Co się zmienia?
... Sports Bar, należąca do piłkarza Roberta Lewandowskiego. Dodatkowo, w przygotowaniu jest strefa Food Hall Browary o powierzchni około 1 500 mkw., gdzie już wkrótce ... charakterystycznymi elementami tej ulicy. Puste lokale pojawiły się także w budynku firmy Orbis (obecnie w remoncie), a także w biurowcu u zbiegu Alei Jerozolimskich i ul. Żelaznej ...
-
Nowe technologie w FMCG i handlu detalicznym. Co nas czeka?
... ekspertów z firmy Acosta z Jacksonville w stanie Floryda „w ostatnim roku sprzedaż produktów pochodzenia roślinnego rosła dwucyfrowo i pięciokrotnie szybciej od łącznej sprzedaży produktów spożywczych i będzie rosnąć nadal”. Nie tylko konsumenci masowo zainteresowali się wegańskimi burgerami, także restauracje, tradycyjne i fast food, wprowadziły ...
-
Rynek HoReCa w Polsce 2009
... przedsiębiorstw obecnych na rynku gastronomicznym w przyszłości. Okazuje się, że firmy najbardziej liczą na wzrost zamożności społeczeństwa, w wyniku którego ... cieszyć się placówki pozycjonowane w segmencie fast casual (format przejściowy między fast food a restauracją), oferujące stosunkowo tani posiłek w salach o podwyższonym standardzie. Pizzerie ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 19/2015
... Food Price Index) to średnia indeksów cen mięs, nabiału, zbóż, olejów i tłuszczów oraz cukru, ważona według ich udziału w eksporcie w latach 2002-04. Dzięki planowanemu porozumieniu handlowemu między USA i UE (układ TTIP firmy ... agencją informacyjną Newseria Inwestor Artur Kazienko, prezes zarządu i właściciel firmy Kazar Footwear. – Salon w Abu Zabi ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 05/2016
... papierowa dostępna jest tylko w sobotę, najczęściej w obszerniejszej formie. Według firmy doradczej Deloitte w 2016 roku łączne przychody przemysłu lotniczo-obronnego powinny wzrosnąć o ... 2 proc. PKB. Według Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (Food and Agriculture Organization of the United Nations, FAO). indeks cen ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2018 r.
... firmy usługowe, świadczące usługi inne niż finansowe – 12%. WYBRANE TRANSAKCJE W IV KW. 2017 R. (28 stycznia) Food Care, właściciel marek Frugo i Black, wzbogacił swój portfel marek napojów o Wody Mineralne Ostromecko. Food ... USA. Warta odnotowania transakcja jest sprzedaż 60% udziałów firmy rodzinnej Tasomix na rzecz holenderskiej spółki ForFarmers ...
-
Rynek HoReCa w Polsce 2012
... – pizza jako drugi najczęściej zamawiany posiłek. Choć tradycyjny fast food został wybrany jako szósty w badaniu, w przyszłości najprawdopodobniej będzie wybierany częściej w związku ... do historii. Aby przełamać negatywny stereotyp niezdrowego jedzenia, z którym te firmy są kojarzone, klientom serwowane są śniadania, sałatki, warzywa czy produkty ...
-
W marnowaniu żywności jesteśmy liderami UE
... Europejska prowadzi prace w tym zakresie, a firmy wdrażają rozwiązania, które mają nie tylko monitorować wielkość problemu food waste, ale także, w oparciu o zebrane dane, ... około miliona posiłków dla potrzebujących – mówi Ewelina Jabłońska-Gryżenia, CSR Manager z firmy AmRest, która jest operatorem takich marek jak: KFC, Pizza Hut, Burger King i ...