-
Średnie firmy planują inwestycje 2x częściej niż mikroprzedsiębiorstwa
... nie powinno być zaskoczeniem, oceniały średnie firmy - odczyt dla tej grupy przedsiębiorstw sięgnął 62 pkt. To najwyższe wskazanie w całym sektorze MŚP. ... sektor MŚP Nieco inaczej sprawy mają się w obszarze sprzedaży. Tutaj, niezależnie od wielkości firmy, grupy spodziewające się w I kwartale większych zamówień na swoje usługi są większe niż ...
-
Zarządzanie tożsamością firmy
... . Cała komunikacja firmy i jej wizerunek adresowany jest wyłącznie do wąskiej grupy potencjalnych i stałych klientów. WEJŚCIE NA NOWE RYNKI Firmy, które planują nową ... Tożsamość musi być przede wszystkim zgodna ze strategią firmy, potwierdzając filozofię działania, politykę i misję firmy. Anna Lelonkiewicz jest dyrektorem zarządzającym w firmie FDT ...
-
Wycena wartości firmy: jaką metodę zastosować?
... trzy grupy: Grupa I — firmy o dużej wartości własnych aktywów i niskim ryzyku działania na rynku (firmy względnie rozwinięte, o stabilnych przychodach i zyskach), Grupa II — firmy o przeciętnej wartości własnych aktywów, dysponujące kilkoma wynajmowanymi lub dzierżawionymi składnikami majątkowymi, o średnim ryzyku działania na rynku (firmy dojrzałe ...
-
Jak IT wpływa na rozwój i wyniki firmy?
... . Aż 72% firm z grupy High performers zdolne jest tworzyć i wdrażać nowe aplikacje w czasie 3 miesięcy lub nawet krótszym. Deklarację taką składa tylko 46% firm osiągających wyniki poniżej przeciętnej. Firmy z grupy High performers budują przewagę dzięki wykorzystywaniu rozwiązań informatycznych w modelu hybrydowym. Firmy o słabszych wynikach ...
-
Powody zmiany nazwy firmy
... to jeden z liderów branży faktoringowej w Polsce. Ostatnio firma należąca do Grupy BRE Banku, ogłosiła informacje o zmianie nazwy na BRE Faktoring. Taki rebranding nie był zapewne inicjatywą samej firmy, a elementem budowania wizerunku całej grupy BRE Banku. Koncepcja ujednolicania nazewnictwa i identyfikacji graficznej spółek ma uzasadnienie ...
-
7 czynników sukcesu firmy rodzinnej
... media społecznościowe czy rodzinny intranet. - Komunikacja wewnętrzna jest dla nas bardzo ważna - mówi Jerzy Krzanowski, Wiceprezes Grupy Nowy Styl. - Pomimo, że jesteśmy z bratem Adamem założycielami firmy i właścicielami, wszystkie decyzje strategiczne ustalamy razem z pozostałymi członkami zarządu podczas regularnych spotkań. Cały zarząd razem ...
-
Marki wspólne, coobranding, grupy zakupowe i dystrybucyjne
... uzyskać rabaty porównywalne do tych, jakie dostają najwięksi. Aby uniezależnić się do skali działania, małe firmy mogą skorzystać z trzech strategii biznesowych: stworzenia marki wspólnej, coobrandingu oraz zbudowania grupy zakupowo-dystrybucyjnej. Marki wspólne czyli współdzielenie zasobów Marka wspólna to inicjatywa, w której kilka firm jest ...
-
Grupy hakerskie ciągle aktywne
... wziąć udział w globalnym ataku na firmy, przez które czują się pokrzywdzeni. ... grupy Titan Rain wszystko wskazywało, że to Chiny ukradły dużą ilość informacji z serwerów rządowych i wojskowych. Winą za ataki gh0stnet w 2007 r. i Aurora rok później również obarczono ten kraj. W tym roku miały już miejsce włamania o podobnym charakterze na serwery firmy ...
-
4 błędy popełniane przez firmy przy ekspansji na nowe rynki w sektorze B2C
... działanie może prowadzić do rozmycia wizerunku marki i sytuacji, w której starając się zadowolić każdego, finalnie nie jest ona dopasowana do żadnej grupy. Firmy powinny skupić się na precyzyjnym targetowaniu poprzez identyfikację person pasujących do tożsamości marki. Kluczowa jest strategia internacjonalizacji, w tym odpowiednie dostosowanie ...
-
Małe firmy - prognozy 2013
... spojrzeniu na gospodarkę. Badani w zbliżonych proporcjach dzielą się na trzy grupy: oczekujących, że gospodarka będzie rozwijać się w przyszłym roku w ... Care). Koniunktura nie zachęca do rozbudowy firmy Mimo umiarkowanie optymistycznego spojrzenia przedsiębiorców na gospodarkę i sytuację własnej firmy, bardzo ostrożnie podchodzą oni do inwestowania ...
-
Jak analityka biznesowa wpływa na rozwój firmy?
... coraz lepszych rezultatów. 2) Sukces firm zależy od zakresu analizowanych danych. Organizacje o najlepszych wynikach znacznie częściej i szerzej wykorzystują rozwiązania Business Intelligence. Firmy z grupy high-performers bazują na 10 lub więcej dziedzinach danych (to 3-krotnie więcej od pozostałych firm), i aż na 17 rodzajach danych (niemal ...
-
Polskie firmy: plany, rozwój, finansowanie działalności
... na trzy grupy: przedsiębiorstwa o obrotach do 10 mln euro rocznie, firmy osiągające obroty rzędu 10-50 mln euro w skali roku, oraz firmy przekraczające 50 mln ... całej badanej grupy; jedynie największe przedsiębiorstwa nieznacznie częściej deklarują chęć realizacji inwestycji w najbliższym horyzoncie czasowym. Za główny cel firmy obierają przede ...
-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
... również wymagania klientów względem innowacyjnych technologii i usług oferowanych przez firmy kurierskie, które dodatkowo muszą łączyć niespotykaną do tej pory ... indywidualnego podejścia, bez wahania podejmujemy wyzwania związane z zaspokojeniem potrzeb tej grupy konsumentów. Marcin Kruszyński, PR Manager Siódemka SA. W stosunku do analogicznego ...
-
Firmy farmaceutyczne a ustawa refundacyjna
... Ministerstwa Zdrowia przy wyjaśnieniu wątpliwości dotyczących stosowania nowego prawa. - Firmy farmaceutyczne mają problemy z interpretacją nowych przepisów i uważają, że tak rewolucyjne ... 68%). Według szacunków na 2012 rok spadek przychodów najczęściej zanotują firmy z grupy hurtowników (73%) oraz producentów leków (65%). Spadków przychodów w skali ...
-
Małe firmy - prognozy III kw. 2013
... Grupy Idea Banku. Zdecydowana większość badanych twierdzi, że tegoroczne obroty będą co najmniej takie, jak przed rokiem. Grupa Idea Banku – jak co kwartał - zapytała drobnych przedsiębiorców o to, jakie mają przewidywania dotyczące sytuacji własnej firmy ... Przyczyn wzrostu zainteresowania rozbudową majątku firmy można też doszukiwać się w ...
-
Firmy rodzinne to głównie firmy mikro
... szacować, że firmy rodzinne wytwarzają co najmniej 10,4% ogółu polskiego PKB (ponad 121 miliardów złotych), przy czym mikro firmy rodzinne wytwarzają 7% PKB, małe firmy rodzinne 1,9% PKB, a średnie firmy rodzinne 1,4% PKB. Firmy rodzinne, podobnie jak pozostałe przedsiębiorstwa sektora MMSP, nie należą do grupy „rekinów finansowych”. Większość ...
-
Jak zaprojektować najlepsze logo firmy?
... ściśle określone wzorce grupy lub konwencje branży. Zasady konstruowania i stosowania logo firmy Po pierwsze bardzo ważne są atrybuty firmy i ich wyeksponowanie. Każda firma ... firmy. Papeterie, oznakowanie firmy, oznakowanie placówek, pojazdy firmowe, projekty gadżetów i upominków, ubrania pracownicze, materiały biurowe, to tylko niektóre grupy ...
-
Budowanie wizerunku firmy i produktów
... docelowy wizerunek marki i elementy, które mają go lansować. Księga identyfikacji wizualnej – podręcznik dotyczący budowy i zasad stosowania systemu identyfikacji wizualnej firmy lub grupy firm. Księga identyfikacji wizualnej (inne nazwy: Księga Tożsamości, corporate identity guide book, corporate identity manual) to kompendium wiedzy na temat ...
-
KasperskyLab: ataki hakerskie na firmy 2013
... , że wyłoniła się nowa kategoria osób atakujących. Określamy ich mianem cybernajemników. Są to zorganizowane grupy wysoce wykwalifikowanych hakerów, którzy mogą zostać wynajęci przez rządy lub prywatne firmy w celu zorganizowania i przeprowadzenia złożonych, skutecznych ataków ukierunkowanych, których celem jest kradzież informacji oraz niszczenie ...
-
Cloud computing nie dla każdej firmy
... firmy. Kluczowe wyzwanie dla prezesów i zarządów firm Badanie firmy IBM CEO Study (1500 prezesów na całym świecie) 80% twierdzi, że otoczenie firmy będzie coraz bardziej złożone. Niecałe 50% uważa, że ich firmy ... Konsultant Sofrecom Polska. Uwaga, chmura! Możliwe burze! Jak zauważa Tomasz Matuła z Grupy TP wbrew obiegowym opiniom taka zmiana nie ...
-
Serwisy społecznościowe a wizerunek firmy
... z wielu branż, dają pewność, że pracodawca działa w obrębie swojej grupy docelowej. Regularne kampanie reklamowo-wizerunkowe w serwisach powinny być dopełnieniem działań employer brandingowych. Natomiast głównymi narzędziami wizerunkowymi, jakie mogą stosować firmy są interaktywny profil pracodawcy w GoldenLine lub fanpage marki na Facebooku. Każdy ...
-
Małe firmy w doskonałych humorach
... samo, ile w poprzednim kwartale. Na uwagę zasługują jednak również mikro firmy. Choć odczyt dla tej grupy ponownie jest niższy od odczytu dla małych i średnich firm, ... jego wyniki są publikowane co kwartał. Jego uczestnicy to mikro, małe i średnie firmy terenu całej Polski. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 600 mikro, małych i średnich ...
-
Rekrutacja pracowników: co robią firmy, gdy nie stać ich na talenty?
... organizacji nie praktykuje obecnie takich rozwiązań. Badanie i raport Grupy Progres „Rynek pracy 360” przedstawia 3 punkty widzenia – pracowników, osób bezrobotnych i pracodawców. Jego pierwsza część analizuje politykę kadrową – jeden z kluczowych elementów działania każdej firmy. Eksperci sprawdzili, w jaki sposób politykę personalną prowadzą ...
-
Cyberbezpieczeństwo: firmy szukają remedium na remedium na cyberzagrożenia
... wg firm w Polsce Firmy w Polsce za najpoważniejsze zagrożenia uznają phishing, czyli wyłudzenia danych uwierzytelniających oraz ataki malware. Kradzież danych przez pracowników oraz zaawansowane ataki ze strony cyberprzestępców (APT) także znalazły się wysoko na liście obaw. Zorganizowane grupy cyberprzestępcze wciąż pozostają największym ...
-
Małe firmy - prognozy 2015
... Wzrostu obrotów spodziewa się blisko 63% - wynika z badania Grupy Idea Banku. W rok 2015 prowadzący najmniejsze firmy wchodzili z większymi obawami o sytuację gospodarczą niż to było ... przyjęcie nowych pracowników, jest kolejnym dowodem na to, że małe firmy spodziewają się dobrego dla siebie roku 2015. Z doświadczeń, związanych z badaniami nastrojów ...
-
Czy polskie firmy oswoiły nowe technologie?
... założenia strony internetowej, o tyle już kolejne dwie grupy z nowinek technologicznych potrafią czerpać pełnymi garściami. Czy i w jaki sposób polskie firmy z sektora MMŚP ... trzy grupy: „początkujący”, „świadomi” oraz „fachowcy” - wyjaśnia Marta Puczyńska, dyrektor działu sprzedaży i marketingu w home.pl. Które polskie firmy zakwalifikowały ...
-
GreyEnergy szpieguje polskie firmy energetyczne
... przez ukraińskie, rosyjskie oraz polskie przedsiębiorstwa i spowodowały gigantyczne straty finansowe. Nowy odłam TeleBots – GreyEnergy atakuje polkie firmy energetyczne Eksperci ESET wykazali, że z cyberprzestępczej grupy BlackEnergy wyrósł nowy odłam - GreyEnergy, który jest ściśle powiązany także z TeleBots, a tym samy z zagrożeniem NotPetya. Jak ...
-
Firmy nie dbają o urządzenia mobilne
... źródłem cyberzagrożenia dla większości firm są pojedynczy hakerzy (62% wskazań). Co druga organizacja jako realnie zagrażające bezpieczeństwu firmy wskazuje również zorganizowane grupy cyberprzestępcze. Niezadowoleni lub podkupieni pracownicy (28% wskazań), a także cyberterroryści (22% wskazań) i haktywiści (20% wskazań) są zdecydowanie rzadziej ...
-
Jak ujarzmić firmy ubezpieczeniowe
... więcej powodów do skarżenia przez ubezpieczających się. Jak klienci postrzegają firmy ubezpieczeniowe, z którymi mają do czynienia? W rzeczywistości mogą poznać ubezpieczyciela wtedy, ... zmianami w Kodeksie cywilnym, w części dotyczącej ubezpieczeń grupowych (do tej grupy właśnie zalicza się bancassurance), aby wyeliminować luki prawne pozwalające na ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce. Na celowniku inwestorów firmy technologiczne
... tekstu dowiesz się m.in.: Ile fuzji i przejęć przeprowadzono w Polsce w 2022 roku? Jakie firmy są na celowniku inwestorów? Jaka przyszłość czeka rynek M&A? W ... brany okres rozpoczynający się w momencie pierwszych miesięcy pandemii koronawirusa. Respondenci z grupy inwestorów finansowych najczęściej (43% wskazań) brali udział w transakcjach, których ...
-
Dzieje cyberprzestępczości: czas na zorganizowane grupy hakerskie
... . Do głosu doszły zorganizowane grupy hakerskie, które tworzyły narzędzia mające zainfekować jak największą liczbę urządzeń i przynosić maksymalne zyski ... których Stuxnet powodował ich nadmierne obracanie się i doprowadzał do stopienia. Zaatakował przede wszystkim firmy w Iranie, ale wkrótce rozprzestrzenił się na systemy SCADA na całym świecie. ...
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi a strategia firmy
... w planach szkoleniowych uwzględniać wszystkich pracowników czy tylko wybrane grupy, w jakim zakresie korzystać z usług firm szkoleniowych i z własnych pracowników jako trenerów, w programach szkolenia uwzględniać przede wszystkim indywidualne potrzeby pracowników czy interes firmy? Artykuł jest fragmentem książki „Zarządzanie zasobami ludzkimi” pod ...
-
Rynek PR w Polsce: firmy w dobrej kondycji
... jednak tak, że dla zleceniodawców nie liczy się cena czy pomysł. Firmy przychodzą do agencji z ofertą współpracy i jednym warunkiem – trzeba wylegitymować się doświadczeniem nie w ... , aby markę firmy budować w oparciu o jej szefa – VIP-a. Skutecznie udało nam się to zrealizować we współpracy np. z Łukaszem Wejchertem, szefem Grupy Onet.pl – ...
-
Reputacja jako kapitał firmy
... by być, do czego dąży – prezentuje aspiracje firmy. Nazwa i tożsamość komunikują zarówno reputację wewnątrz firmy, jak i w jej otoczeniu zewnętrznym. Jak zarządzać reputacją? Reputacja zależy od mniej lub bardziej zdrowych relacji z audytorium. Skoro różne grupy mają wobec firmy różne oczekiwania, konieczne jest określenie relacji z każdą ...
-
Inwestowanie a pozycja rynkowa firmy
... firmy - nawet w Polsce. Jakich firm szukają? Czy twoja firma spełnia te kryteria? Pierwszą rzeczą na którą patrzą inwestorzy z grupy Buffetta jest pozycja rynkowa firmy, ... pozycję rynkową. Bardzo pozytywne doświadczenia związane z zakupem w 1983 roku firmy Nebraska Furniture Mart skłoniły Berkshire Hathaway (fundusz inwestycyjny którym zarządza ...