-
Przestępstwa gospodarcze - raport 2011
... phishing i pharming oraz kradzież danych osobowych np. danych dotyczących kont bankowych i kart kredytowych) znalazły się w grupie czterech najczęściej raportowanych przez firmy przestępstw. 37% polskich firm zauważyło wzrost ryzyka cyberprzestępczości w ciągu ostatniego roku, podczas gdy tylko 10% dostrzega tendencję odwrotną. Percepcja w zakresie ...
-
Komunikacja z klientem: rośnie popyt na nowe kanały
... kanały, które oferują zrównoważony bilans wszystkich powyższych czynników… pod warunkiem oczywiście, że są one dostępne” – powiedział Marcin Grygielski. Wizytę w placówce firmy klienci oceniają jako najmniej wygodny, ale najbardziej skuteczny sposób komunikacji. E-mail, telefon, formularz internetowy są wygodne, ale wymagają poprawy w zakresie ...
-
Technologie mobilne w contact center
... pod kątem zapewnienia największej wartości dla klienta; elastyczność technologiczna wybranego rozwiązania oraz pełna integracja procesów komunikacyjnych i systemów back-office. Według badań firmy analitycznej IDC* w 2013 roku na rynek trafiło już ponad miliard smartfonów, co stanowi 38,4 proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Interactive ...
-
Najlepsi pracodawcy CEE 2013
... w jaki sposób postawione im cele wiążą się z celami firmy. Pokazuje to, że firmy kładą nacisk na zarządzanie efektywnością w organizacji. Węgry oraz ... Debreceni Hőszolgáltató Zrt. (Węgry), AbbVie s. r. o. (Słowacja), Link4 (Polska), Cisco (Rosja), Intel Technology (Polska), Ritz Carlton (Turcja), Telerik (Bułgaria) i AB Lietuvos draudimas (Litwa), ...
-
6 najważniejszych trendów technologicznych 2017. Chatbot i co jeszcze?
... które działają na globalnych platformach, takich jak Salesforce.com, oferujących swoim użytkownikom dostęp do wielu aplikacji biznesowych i zintegrowanych usług. Ponadto firmy będą również korzystać z mobilnych platform aplikacyjnych, np. obsługiwanych przez program partnerów w zakresie mobilności dla urządzeń Apple - Apple Mobility Partner Program ...
-
Trendy HR: nowe technologie i pracownik jak klient
... HR 2017. Zmiana zasad w erze cyfryzacji” wskazał 10 najważniejszych obszarów, w których firmy muszą niwelować luki pomiędzy rozpędzoną technologią a wyzwaniami w zakresie zarządzania pracą i talentami ... zależało, czy uda się im pozyskać niezbędne talenty, czy też firmy będą nadal borykać się z trudnościami, jakie nastręcza im znalezienie kandydata i ...
-
Marketing pod znakiem AI. Poznaj najważniejsze trendy 2017
... trend. Dalsze zmiany jakie nastąpiły w skali jednego roku to: rosnąca rola personalizacji kontaktów z klientami segmentu B2B i udział marketingu w budowaniu wizerunku firmy, jako odpowiedzialnej społecznie. Sztuczna inteligencja w służbie marketingu Sztuczna inteligencja (AI) nabiera dziś znaczenia w każdej branży i marketing nie jest tu wyjątkiem ...
-
Sztuczna inteligencja nie odbiera pracy handlowcom
... lepsze wyniki finansowe firm, tym wyższy poziom współpracy wewnątrz organizacji. Należy jednak pamiętać, że dla uzyskania pełnego 360-stopniowego obrazu klientów, firmy muszą sięgać po rozwiązania zdolne integrować, przetwarzać i udostępniać w wygodnych interfejsach dane pochodzące z różnych źródeł. Obecnie niespełna połowa (49%) zespołów sprzedaży ...
-
Wysoka jakość obsługi klienta nowym źródłem przychodów
... integrowanie obiegu informacji we wszystkich kanałach komunikacji, ponieważ klienci niezależnie od sposobu kontaktu widzą zawsze jedną firmę. Oczekują więc od firmy takiego samego zaangażowania. Cyfrowe kanały kontaktu zdecydowanie wypierają wszystkie inne. Media społecznościowe, SMS-y oraz aplikacje takie jak WhatsApp i Facebook Messenger ...
-
Jak przebiegać będzie transformacja cyfrowa 2020?
... zrównoważonego świata Według ankiety przeprowadzonej przez Equinix 40% decydentów IT w Polsce (i 42% na świecie) zgadza się, że ”świadomość ekologiczna” dostawców firmy ma bezpośredni wpływ na ich decyzje zakupowe. Transformacja cyfrowa może stopniowo ustabilizować światową gospodarkę w kontekście eksploatacji światowych zasobów naturalnych oraz ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... " Customer Experience jeszcze ważniejszy – dla 84% klientów i konsumentów doświadczenia dostarczane przez firmy są równie ważne jak ich produkty i usługi (to wzrost o 4% w stosunku do badania ... zwiększa się średnia liczba źródeł informacji o klientach wykorzystywanych przez firmy – w 2019 r. było ich 8, w 2020 r. już 10, a prognozy na 2021 r. mówią o ...
-
Sprzedaż, marketing, technologie i cyfrowa transformacja - trendy 2023
... automatyzacji i większe tempo cyfrowej transformacji. Należy się także spodziewać wzrostu roli sztucznej inteligencji, zarówno w obsłudze klienta, jak i obsłudze procesów wewnątrz firmy. Przyszły rok będzie także rokiem, w którym trend "total experience" (TX) najbardziej zyska w podejściu do obsługi klienta. Prognozy dotyczące informatyki, które ...
-
Przemysłowy metaverse i sztuczna inteligencja, czyli TOP trendy w technologiach
... wzrostu Odkąd sztuczna inteligencja zaczęła zyskiwać na popularności, wiele przedsiębiorstw zaczęło zastanawiać się, jakie korzyści mogą z niej czerpać dla siebie. Firmy mogą wykorzystać tę technologię do obniżania kosztów, przyspieszania procesów, zmniejszania złożoności, wzrostu zaangażowania klientów czy rozwijania innowacji i budowania zaufania ...
-
Sztuczna inteligencja wyrównuje szanse między MŚP a dużym biznesem
... się z tym stwierdzeniem. Sztuczna inteligencja wyrównuje szanse między małymi i średnimi firmami, a większymi przedsiębiorstwami - powiedział Kris Billmaier, EVP, Salesforce. - Małe i średnie firmy korzystające z AI widzą realne zyski w swoich operacjach, od poprawy wydajności, aż po silniejsze relacje z klientami. Ci, którzy zbyt długo zwlekają ...
-
Internet i bezpieczne komputery
... , Hewlett-Packard, Intel, Microsoft, PKO Bank Polski, RSA Security, Symantec oraz Telekomunikacja Polska, postanowiła ustanowić Dzień ... skierować atak na poszczególne komputery za pośrednictwem Internetu, nie wiedząc nawet o istnieniu atakowanej firmy, czy osoby. To tak jak wybieranie losowych numerów z książki telefonicznej. Jeśli użytkownik ...
-
Zarządzanie informacją: istotna strategia
... wkładowi przedsiębiorstwo może przygotować się na zmiany. Zarówno EMC, jak też EIU, stwierdzają, że zaangażowanie zarządu we wszystkich jednostkach biznesowych firmy pozwala zapewnić, że w ocenie powodzenia programu uwzględnione zostaną kluczowe wskaźniki, takie jak zarządzanie kosztami, bezpieczeństwo i wartość biznesowa. Programy, które odnoszą ...
-
Portale społecznościowe w biznesie
... na rynek Europy Środkowej i Wschodniej, Interactive Intelligence - ”Poniżej, na poparcie mojej teorii, chciałbym wymienić kilka przykładów zastosowania społeczności do prowadzenia firmy.” Obsługa klienta Obsługa klienta to pierwsze, co przychodzi każdemu do głowy. Społeczności to nowa forma komunikacji w Internecie, która właściwie wykorzystana ...
-
Konsumeryzacja IT szansą CIO?
... wiedzą z zakresu nowych technologii i potrafią przekuć ją na korzyści biznesowe dla firmy lepiej niż pracownicy generacji Y. „Występuje pewna różnica w znajomości technologii, ale jej znaczenie ... , których zysk wzrósł co najmniej 20 proc. rok do roku niż firmy, w których osoby zarządzające nie mają takiej wiedzy. Młodzi pracownicy mogą być bardziej ...
-
Rynek pracy potrzebuje starszych
... dojrzałych pracowników, których umiejętności i wiedza poparta wieloletnim doświadczeniem są dla firmy bardzo cenne. Tym samym, jeśli osoba w starszym wieku postanawia opuścić ... i priorytetom życiowym swoich pracowników oraz dopasowaniu ich do aktualnych potrzeb firmy. Nauka przez całe życie (lifelong learning) musi stać się integralną częścią życia ...
-
Bezpieczeństwo w Internecie 2012
... trzykrotny wzrost względem 2011 r. Cyberprzestępcy interesują się informacjami dotyczącymi kont bankowych takich firm, danymi ich klientów oraz własnością intelektualną. Jednocześnie firmy te są atrakcyjnym celem, gdyż nadal często nie stosują odpowiednich praktyk oraz środków bezpieczeństwa. Liczba ataków sieciowych zwiększyła się w 2012 ...
-
Sektor energetyczny a procesy CRM
... rynku – tłumaczy Michał Krzycki, Head of CRM and Business Technology Consulting w Capgemini Polska. - Po początkowej koncentracji na konsolidacji systemów rozliczeniowych, firmy dostrzegają, że możliwość wystawienia klientowi jednej faktury za swoje usługi nie jest wystarczające do zapewnienia przewagi konkurencyjnej. Dynamiczne zmiany regulacyjne ...
-
Małe agencje marketingowe atakowane przez hakerów
... przed szkodliwym oprogramowaniem, ale również pomaga znaleźć utracone urządzenie i wymazać dane ze skradzionego sprzętu. Problem 2. Intensywne korzystanie z portali społecznościowych - małe firmy szybko zaczęły wykorzystywać portale społecznościowe. Według NSBA tylko 27% firm tej wielkości nie jest obecnych na żadnym portalu społecznościowym (dla ...
-
Branża IT w 2014 r. - prognozy
... r. 158 mld USD - mówi Tomasz Kaczyński, Business Development Manager, Capgemini Polska, firmy będącej jednym z globalnych liderów usług i rozwiązań informatycznych dla biznesu. Co więcej ... tzw. prywatnych fabryk 3D. Wśród odbiorców znajdą się również firmy, które dzięki nowoczesnym rozwiązaniom będą mogły zwiększyć efektywność swojego działania np. ...
-
FireEye as a Service oraz FireEye Advanced Threat Intelligence
... stosujące najbardziej sprawne i zaawansowane programy zabezpieczeń mają do czynienia z incydentami zagrażającymi bezpieczeństwu. Dzięki FireEye as a Service firmy mogą szybko skorzystać z pomocy działu firmy Mandiant® ds. reagowania na incydenty. Wiele modeli licencjonowania — przedsiębiorstwa mogą wybrać opcję subskrypcji i zaliczyć koszt usługi ...
-
Branża medyczna u progu fuzji i przejęć
... zdrowotnej. Ankietę przeprowadzono w marcu br. Respondenci to: firmy farmaceutyczne (30 proc.), producenci sprzętu medycznego (22 proc.), usługodawcy – np. firmy prowadzące badania na zlecenie (20 proc.), zakłady opieki zdrowotnej (15 proc.) oraz firmy biotechnologiczne (7 proc.). Badane firmy pochodzą z całego świata, w tym 29 proc. z Europy ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 45/2017
... zdalną kontrolę nad inteligentnym domem, co umożliwiło im manipulowanie światłami i usługami wodnymi. Badacze z University of Michigan ujawnili błędy w platformie SmartThings firmy Samsung, która pozwoliła im uruchomić alarmy dymne i otworzyć drzwi. Zespół badawczy Check Point znalazł z kolei luki w urządzeniu telewizyjnym, które umożliwiłyby ...
-
Nowe technologie: 7 najważniejszych trendów 2018
... najbardziej efektywną drogę lotu i modyfikować ją na bieżąco by uniknąć niesprzyjającej pogody, drzew, linii energetycznych i innych pojawiających się przeszkód. Geodeci i firmy opracowujące mapy mogą już wykorzystać drony do tworzenia dokumentacji odległych, trudno dostępnych obszarów terenu. Zakres zastosowań dronów szybko się rozszerza ...
-
10 prognoz na 2018 rok. Co czeka nas w technologii i biznesie?
... cyfrowa gospodarka będzie generowała już co najmniej 50% światowego PKB. Dzięki cyfryzacji i wdrażaniu nowych technologii, możliwe będzie lepsze profilowanie ofert, firmy będą szybciej podejmowały decyzje o wprowadzaniu nowych produktów czy usług na rynek, będą też sprawniej komunikowały się z biznesowymi partnerami i klientami wykorzystując ...
-
10 najbardziej przełomowych technologii 2018 r.
... źródeł. To bardzo istotna kwestia, biorąc pod uwagę, iż dzisiejszy biznes korzysta jedynie z 10-20% gromadzonych danych — dodaje Jacek Grzyb z firmy teamLeaders, firmy dostarczającej rozwiązania kognitywne. Warto wspomnieć, że ostatnio, na uwadze zyskuje także technika rozumienia języka naturalnego (NLU – Natural Language Understanding), której ...
-
Już nie musisz czytać CV
... działających firm, ale również tych, które brylują w rankingach pracodawców. Z pomocą człowiekowi może przyjść jednak sztuczna inteligencja. Pan Frank N.Stein Eksperci firmy CarrerXRoads postanowili sprawdzić, jak w praktyce wygląda żywot rekruterów borykających się każdego dnia z przytłaczającą liczbą aplikacji. W tym celu stworzyli fikcyjne CV ...
-
Jak wielkie organizacje marnują przełomowe innowacje?
... organizacji, przenośne odtwarzacze płyt CD i MiniDisców, w ciągu kilku lat doszczętnie wyschły. Profesor Clayton Christensen, światowej sławy guru w dziedzinie zarządzania, właściciel firmy konsultingowej Innosight i autor pojęcia disruptive innovation, który zasłynął książką “Innovator’s Dilemma”, uważa, że istnieje jeden sposób na to, aby nie ...
Tematy: nowe technologie, innowacje -
Wdrażasz sztuczną inteligencję? Musisz to wiedzieć
... , stosują ci, którzy na tym polu osiągnęli sukces. Z jednej strony mamy firmy, które w obsłudze masowego ruchu klientów z powodzeniem wdrażają produkty i usługi oparte na ... na własne rozwiązania – Wirtualny Asystent od InteliWISE jest w 100% własnością firmy i jest kontrolowany przez przedsiębiorstwo oraz komunikuje się z interfejsem głosowym Google ...
-
Nowe technologie. 6 trendów na 2020 rok
... rzeczywiście istnieją jakieś aplikacje, które mogą nie funkcjonować w przedsiębiorstwie przez tak długi okres? Rocznie z powodu zakłóceń w działaniu aplikacji w skali globalnej firmy tracą 20,1 mln USD (jeśli oszacujemy utracone przychody i spadek produktywności). Utrata danych w najważniejszych aplikacjach wiąże się z kosztami na poziomie średnio ...
-
Promowanie work-life balance zmniejsza problemy z rekrutacją?
... zajmowało ostatnie miejsce, podczas gdy każdy gonił za materialistycznymi marzeniami. Oficjalne statystyki nie mówią wiele o kulturze pracy. Kiedy pierwsze międzynarodowe firmy rozpoczynały działalność w Polsce, przynosiły nie tylko pieniądze i know-how, ale także inną kulturę pracy. Obejmowała przełomowe zjawisko zwane równowagą między pracą ...
-
EY: sztuczna inteligencja oznacza wyzwania etyczne i legislacyjne
... do wyzwań etycznych stawianych przez AI. Podczas gdy decydenci wyraźnie identyfikują kilka najważniejszych do uregulowania obszarów i nadają im największą wagę, firmy nie polaryzują tak wyraźnie wyzwań. Zdaniem Justyny Wilczyńskiej-Baraniak, Lidera Zespołu Własności Intelektualnej, Technologii i Danych Osobowych w Kancelarii EY Law wynika to ...