-
Wzbogacona FireEye Mobile Threat Prevention
... w kierunku warstwy aplikacji i ich zabezpieczeń. Zwykła analiza zabezpieczeń wybranego urządzenia już nie wystarczy” ― napisał Tyler Shields, starszy analityk z firmy Forrester w raporcie badawczym tej firmy z października 2013 r. pt. „It’s Time To Level Up Your Mobile Application Security Program” (Pora na wprowadzenie bardziej zaawansowanego ...
-
Bezpieczeństwo informacji: priorytety zależą od branży
... 15 sektorach biznesowych objętych badaniem. Te spolaryzowane odpowiedzi świadczą o tym, że przedsiębiorstwa z branży przemysłowej wyżej cenią pewne rodzaje danych niż firmy innego typu, oraz pozwalają stwierdzić, czy współczynnik kradzieży tych danych jest stosunkowo wyższy. Podsumowanie wyników badania Własność intelektualna: 21% producentów ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 02/2016
... przez telefon światłem, bramami czy naturalną wentylacją – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający w polskim oddziale francuskiej firmy Somfy. – Smartfon jest głównym elementem spinającym cały system. Dzięki niemu cały czas mamy niejako swój dom w kieszeni. Rynek inteligentnych domów ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 10/2016
... . Zauważa, że to właśnie wykwalifikowana kadra stanowi główną siłę firmy. – Nasi konsultanci to wysokiej klasy specjaliści, którzy znają nie tylko informatykę i ... mają przede wszystkim wspierać zarządzanie finansami oraz kapitałem ludzkim danej firmy. – Firmy dochodzą do wniosku, że delokalizacja pewnych działań, możliwość decydowania przez telefon, ...
-
Personalizacja: 4 trendy, które zmienią e-commerce
... działania sprzedażowe i sprawić, aby internauta odwiedzający witrynę nie opuścił jej z „pustymi rękami” lecz stał się lojalnym i stale powracającym klientem? Eksperci z firmy Insider wskazują cztery innowacje związane z personalizacją, na które szczególnie trzeba zwrócić uwagę. Personalizacja serwisu i jego ciągła optymalizacja to podstawa Nie ...
-
Przemysł 4.0: droga przez chmurę
... ewoluującym rynku bycie pionierem przynosi większe korzyści niż kiedykolwiek. Niektóre firmy osiągające największe sukcesy — jak chociażby Uber czy Airbnb — zostały założone w najgorszym ... że okazje mogą się pojawiać w każdych warunkach. Na początku epoki zwanej Przemysł 4.0 firmy dzielą się na liderów i maruderów pod względem innowacji, jednak czas ...
-
FORTINET: w 2017 r. cyberprzestępcy nie odpuszczą
... się wykorzystania urządzeń końcowych do włamań i ataków na dostawców chmury. Firmy i instytucje będą coraz częściej wdrażać całościowe strategie ochrony oraz segmentacji ... przewidywaniach na 2017 rok, jednak zarysowuje się także kilka innych trendów. Firmy i ludzie w niespotykanym dotąd zakresie funkcjonują w sieci, zwiększając tym samym pole do ...
-
4 główne trendy technologiczne w ubezpieczeniach
... zdecydowanie niższą składkę, o ile nie będzie szarżował na drodze. Cotygodniowy SMS od firmy ubezpieczeniowej poinformuje go, na co powinien zwracać uwagę. Jednak nie tylko ... będzie oferowała większość ubezpieczycieli na polskim rynku – mówi Michał Grams, prezes firmy TogetherData. Rosnące z roku na rok składki OC, paradoksalnie zwiększają opłacalność ...
-
Czy RODO oznacza kres digital marketingu?
Prywatne informacje i dane osobowe to niezwykle cenne zasoby, kluczowe w kontekście Business Intelligence. Stanowią bogaty bank wiedzy behawioralnej oraz dają możliwości profilowania klientów nieocenione dla specjalistów od marketingu. Odpowiednie zarządzanie nimi jest obecnie ważniejsze niż kiedykolwiek. Już teraz niejednokrotnie przedstawiciele ...
-
Nowa era: jak będzie wyglądał rynek nieruchomości w 2040 r.
... , a przestrzeń odpowiednio do nich dostosowana – zgodnie z kulturą organizacyjną i marką firmy, tak aby umożliwić korzystanie z niej ciągle zmieniającej się grupie ... kątem stworzenia odpowiedniego portfela aktywów. Zamiast inwestować w zakup konkretnych budynków, firmy kupować będą przestrzeń o różnych funkcjach w ramach większej liczby obiektów ...
-
Jak sztuczna inteligencja wypływa na sprzedaż?
... wyniki te były niepoprawne i niekompletne. Jedną z korzyści jaką niesie AI dla każdej firmy jest zdolność analizowania ogromnych ilości danych, w znacznie szybszym tempie niż mógłby ... kosztów marketingowych. Kiedy AI po raz pierwszy zaczęła być wykorzystywana przez firmy, jej celem była głównie automatyzacja takich zadań, jak wprowadzanie danych, ...
-
Nowe technologie: jak będzie wyglądał świat za kilka lat?
... kod bez potrzeby pisania skryptu. Wszystkie te czynniki sprawią, że firmy będą musiały zmienić swoje dotychczasowe podejście do zakupu i wdrażania nowych ... mianem akceleratorów innowacyjności (sztuczna inteligencja, systemy kognitywne, bezpieczeństwo nowej generacji). Firmy, które nie podejmą działań w tym kierunku, muszą mieć świadomość, ...
-
IoT, czyli jak zagraża ci bezprzewodowa drukarka?
... popularne urządzenia IoT pod kątem ich podatności na cyberwłamanie. Połowa urządzeń IoT ma luki w systemach bezpieczeństwa. W tym drukarka prezesa znanej firmy W celu udowodnienia, jak duże jest ryzyko korzystania z niedostatecznie zabezpieczonych urządzeń IoT, specjaliści z TestArmy CyberForces przeprowadzili dwa testy penetracyjne. W pierwszym ...
-
Wybierasz dostawcę chmury? Postaw na Europę
... generowanie kolejnych okazji… Perspektywy te są w równej mierze ekscytujące, co przerażające. Firmy badają potencjał sztucznej inteligencji i Big data – tymczasem wydaje się, ... obostrzonych interpretacji unijnej dyrektywy, przystosować swoją firmę do jej wymogów. Według firmy prawniczej DLA Piper, od momentu wprowadzenia w życie RODO, we wszystkich ...
-
Elastyczne formy zatrudnienia ważne jak nigdy dotąd?
... . globalnie) przewiduje z kolei, że tendencja ta w kolejnych trzech latach przybierać będzie na sile. – Uwaga pracodawców i rekruterów będzie skierowana na pracownika. Firmy powinny promować działania etyczne oraz w praktyce pozytywnie wpływać na swoje otoczenie. Deloitte zidentyfikował pięć zasad działania organizacji, gdzie pracownik będzie ...
-
Customer experience: kto przoduje w ochronie danych osobowych?
... , jeśli idzie o ochronę danych osobowych, uważa media społecznościowe. Dostawcy kryptowalut i firmy produkujące inteligentne urządzenia zostały wskazane jako niegodne zaufania przez 23 ... proc. wskazań na tradycyjne firmy handlowe. Jednocześnie aż 19 proc. respondentów wskazało też sklepy online w gronie branż, którym ufają najmniej. Tradycyjne firmy ...
-
Co teraz czeka producentów sprzętu AGD?
... wymagają inwestycji i przemodelowania obecnych procesów. Choć w ramach całego łańcucha dostaw firmy z branży AGD już podejmują szereg ekologicznych działań, to jednak w najbliższych ... produktów i producentów. Po drugie, w życie wchodzą regulacje, którym firmy muszą się podporządkować. Najważniejsze wyzwania z punktu widzenia wytwórców sprzętu AGD ...
-
Gry komputerowe: gdzie podąża rynek i co go napędza?
... IQ. Należy równolegle podkreślić, że tylko 16% respondentów badania uznało fuzje i przejęcia jako główne źródło sukcesu w ciągu najbliższych trzech lat. Firmy mają głównie apetyt na wzrost organiczny, umożliwiający opracowywanie i dostarczenie nowych produktów oraz usług: 50% ankietowanych przedstawicieli kadry zarządzającej z branży gamingowej ...
-
5 faktów na temat ChatGPT
... użytkowników. Z kolei specjaliści z firmy Sophos opracowali bazujący na sztucznej inteligencji skuteczny filtr antyspamowy. Model językowy firmy OpenAI jest tak zaawansowany, ... osoby, takie jak Elon Musk (Tesla, SpaceX) i Steve Wozniak (współzałożyciel firmy Apple), ale nie przyniósł on spodziewanego efektu. Chester Wisniewski, dyrektor ds. ...
-
Nowe technologie: 5 najważniejszych trendów na rok 2024
... Everything as a Service”, czyli przechodzenie od posiadania infrastruktury IT na rzecz nabywania jej w ramach subskrypcji. Dzięki współpracy z wyspecjalizowanym dostawcą usług firmy będą mogły korzystać z nowocześniejszych rozwiązań. Własna infrastruktura może się okazać ciężarem. Dział IT może stanąć przed dylematami związanymi z wdrażaniem nowych ...
-
5 globalnych makrotrendów dla biznesu i konsumentów
... skimpflacja”) oraz niedociągnięcia w obsłudze klienta i niechciane subskrypcje, sprawiają wrażenie, że firmy wycofują się ze swoich obietnic. Działania marek podejmowane w ... zasoby i chęci niezbędne do postawienia ich dobrego samopoczucia na pierwszym miejscu. Firmy muszą zastanowić się, jakie rozwiązania technologiczne będą pasować do stylu życia ...
-
Polski rynek biurowy 2023. Prognozy na 2024 rok
... średnia wielkość transakcji w sektorze biurowym spadła o 20-30%. Zauważalne jest jednak, że firmy chętniej zabezpieczają powierzchnię biurową na dłuższy okres. Mimo że w całkowitym ... biura. 5. Technologie poszukiwane W procesie dostosowania się do regulacji ESG firmy poszukują nieruchomości biurowych z zielonymi certyfikatami lub potencjałem do ...
-
Jak cyberprzestępcy mogą oszukać AI?
... dostarczone przez hakera fałszywe dane i podpowiedzi. Internetowe moduły sztucznej inteligencji podłączone do dużych modeli językowych będą coraz częściej stosowane przez firmy. Już teraz wiele przedsiębiorstw i użytkowników przetwarza dane z pomocą inteligentnych asystentów, aby podjąć odpowiednią decyzję, np. czy sprawa zgłoszona przez klienta ...
-
3 filary cyberbezpieczeństwa firm
... monitorując i filtrując ruch http między aplikacjami a ruchem generowanym z Internetu. Nie ma ochrony przed błędami ludzkimi Ostatnim najważniejszym elementem systemu bezpieczeństwa firmy są szkolenia pracownicze. Żaden system bezpieczeństwa, nawet najlepszy i najbardziej rozbudowany, na nic się nie zda wobec błędu użytkownika. Hakerzy skrupulatnie ...
-
Sztuczna inteligencja na rynku pracy, czyli entuzjazm i trudności
... . Technologia ta pozwala na automatyzację wielu rutynowych zadań, co nie tylko przyspiesza realizację codziennych obowiązków, ale także redukuje ryzyko błędów. Firmy dostrzegają, że dzięki elementom sztucznej inteligencji mogą lepiej wykorzystać potencjał swoich pracowników, pozwalając im skupić się na bardziej kreatywnych i strategicznych ...
-
3 trendy, które ukształtują rynek pracy 2025
... otoczenia biznesowego wpływa na rekrutację pracowników? Czy spadek zapotrzebowania na profesjonalistów od marketingu to przejściowa czy utrwalająca się tendencja? Czy firmy powracają do modelu pracy funkcjonującego przed pandemią? Tegoroczne dyskusje dotyczące zmian na globalnym rynku pracy zdominowały tematy związane z dynamicznym tempem ...
-
10 trendów, które w 2025 roku zmienią polski e-commerce
... sprzedażowych, usprawniając procesy decyzyjne i zapewniając pełny obraz działań i preferencji klientów. Firmy będą mogły nie tylko przewidywać trendy, ale także w czasie ... e-commerce, które wpłyną zarówno na doświadczenia klientów, jak i strategie sprzedawców. Firmy będą sięgać po zaawansowane technologie i nowe rozwiązania, by usprawniać procesy, ...
Tematy: e-commerce w Polsce, e-commerce, rynek e-commerce, zakupy online, sprzedaż internetowa, handel internetowy, sklepy internetowe, handel transgraniczny, cross-border shopping, influencer marketing, AI, chatboty, automatyzacja, omnichannel, SEO, content marketing, CRM, sprzedaż subskrypcyjna, platforma marketplace, rok 2025 -
Polskie wybory prezydenckie 2025 celem ataku hakerów z Rosji
... odpowiednio nadzorowane, obawiam się, że uniemożliwią one sprawowanie liberalnej demokracji – mówi ekspert. Skokowy wzrost cyberataków na polskie firmy: sektor wojskowy i rządowy na celowniku Dane firmy Check Point nie pozostawiają złudzeń. W 2024 roku Polska odnotowała drastyczny wzrost liczby cyberataków. Liczba cyberataków na przedsiębiorstwa ...
-
28% pracowników obawia się zwolnień grupowych
... masowych redukcji etatów, które zapowiedzieli tacy giganci jak Poczta Polska, Intel, Carrefour, Beko Europe, Black Red White, Collins Aerospace czy Oriflame. ... przede wszystkim: zauważalne problemy finansowe firmy — 44% zmiany w strukturze organizacyjnej firmy — 41% niski popyt na produkty lub usługi firmy — 28% strategiczne decyzje podjęte przez ...
-
Sztuczna inteligencja koleżanką z pracy?
... ciągu dwóch lat, od momentu premiery Chata GPT i innych narzędzi generatywnej AI, firmy doświadczyły znaczących zmian w zarządzaniu ludźmi i rozwoju talentów. Pracodawcy coraz ... priorytetyzuje szkolenia dla zespołów HR, aby dostosować się do nowych wyzwań. Firmy koncentrują się na inwestowaniu w rozwój kompetencji przyszłości – 53 proc. organizacji w ...
-
Tajwańska specjalność
... że światowy rynek tych urządzeń obejmie około 26,35 mln sztuk, firmy z Tajwanu będą go kontrolować w blisko 70% - szacuje Market Intelligence Center. W ... tajwańscy producenci sprzedadzą w tym roku około 7 mln sztuk tych urządzeń. W ubiegłym roku firmy z Tajwanu (wliczając produkcję Motoroli z fabryk na wyspie) sprzedały 8,2 mln modemów kablowych – ...
-
Wielki powrót Transmety?
... są chronione patentami firmy Hanna-Barbera (Astro to imię ... firmy. Kiedy Transmeta pojawiła się na rynku w roku 2000 obiecywała procesory, które zachowując wysoką wydajność będą cechować się niskim poborem mocy. Jednak inni producenci też na to wpadli, wprowadzając do swojej oferty energooszczędne układy. Kulminacją tej strategii jest platforma Intel ...
-
Piłkarski notebook Toshiba
... bez konieczności ładowania systemu operacyjnego. Komputer wyposażono w głośniki stereo firmy Harman Kardon i technologię SRS TruSurround XT i SRS WOW poszerzające scenę ... oferowany jest z konsolą do gier firmy Logitech i grą FIFA Soccer 2005 EA SPORTS™. Komputer może służyć również jako urządzenie do pracy. Platforma Intel® Centrino™ oferuje dużą ...
-
Systemy Business Intelligence coraz popularniejsze
... systemów BI do analizowania, budżetowania i prognozowania nie jest przypadkowy. Firmy gromadzą coraz więcej danych. Gdyby zapisać informacje z całego świata w wersji elektronicznej ... przydatne od zbędnych. BI dają ten komfort, i to w wielu obszarach działania firmy. Np. przy planowaniu rekrutacji" – mówi Piotr Szczerbiak, menedżer Columbus Polska ...
-
NEC, Toshiba i Fujitsu wspólnie produkują chipy
... dolarów do 1,6 mld dolarów na rozwój chipów, co ma znacząco poprawić ich pozycję w rywalizacji z liderami tego segmentu rynku, takimi jak Intel i Samsung. Firmy będą współpracować przy tworzeniu układów wykorzystywanych w telewizorach i innych domowych urządzeniach elektronicznych o dużym poborze energii. Największe, lecz nie większościowe udziały ...