-
Ostrożniejsze prognozy światowych CEO
... świecie, ma zupełnie inne potrzeby, preferencje i oczekiwania, co powoduje, że firmy muszą znaleźć nowe produkty czy rozwiązania (np. wykorzystanie cyfrowych kanałów w ... przedsiębiorczości i jednocześnie realistycznego podejścia do biznesu – mówi Bill Thomas, Chairman, KPMG International. Nieunikniony cyberatak jest tylko kwestią czasu Blisko połowa ...
-
Internet Rzeczy rewolucjonizuje biznes
... disruptors outpace the competition”. Postęp technologiczny mógłby przebiegać jeszcze szybciej, ale - jak wskazują reprezentujący firmy technologiczne menedżerzy - na przeszkodzie temu stają regulacje prawne. Badanie KPMG objęło swoim zasięgiem 767 członków zarządów spółek działających w branży nowoczesnych technologii na najbardziej rozwiniętych ...
-
Czy ulga B+R i Innovation Box na pewno działają?
... o opłacalność tego rozwiązania dla spółki (22 proc.). Zdaniem blisko połowy firm biorących udział w badaniu KPMG, wprowadzenie Innovation Box może przyczynić się do zwiększenia nakładów na prace badawczo-rozwojowe przez firmy. Oceniając efektywność oferowanych w Polsce narzędzi wsparcia podatkowego, w chwili obecnej mają one raczej ograniczony ...
-
Jak inteligentna automatyzacja wpływa na procesy biznesowe?
... wdrażania inteligentnej automatyzacji. Firmy wdrażające pojedyncze roboty w ramach pilotaży oraz zaawansowane wdrożenia dużej liczby robotów często bardzo zaawansowanych i wykorzystujących elementy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego – mówi Rafał Górski, Automation & Rapid Solutions Lead w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. Roboty to ...
-
Już 1,6 mln Polaków stać jest na dobra luksusowe. Rynek ze wzrostem 5,4% rdr
... najbardziej dynamicznie są usługi hotelarskie i SPA. 10. już edycja cyklicznego raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Luksus przez pokolenia” potwierdza, że ... wysoką cenę itp.) nabiera luksusowego charakteru. W raporcie wykorzystano także dane firmy Credit Suisse, Euromonitor International, GUS-u, Ministerstwa Finansów, Narodowego Banku ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce wart ponad 42 mld zł na koniec 2023 roku
... . ryczałtem ewidencjonowanym – mówi Andrzej Marczak, Partner, Szef Zespołu ds. PIT w KPMG w Polsce. 90 tys. Polaków dysponuje majątkiem netto przekraczającym 1 mln dolarów ... luksusowych ożywili dodatkowo uchodźcy z Ukrainy, wśród których są także osoby majętne. Firmy obsługujące klasę średnią i osoby zamożne zatrudniały pracowników znających język ...
-
Cyberbezpieczeństwo firm, czyli bezpiecznie już było
... dla organizacji i jej interesariuszy – mówi Andrzej Gałkowski, Partner, Head of AI w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Identyfikacja podejrzanych działań użytkowników w sieci i systemach informatycznych przez dostosowane do specyfiki firmy modele AI może wyrównać siły w nierównej dotychczas walce z cyberprzestępcami. AI trwale zmieni ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce 2013
... o raporcie „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce” jest trzecią edycją raportu prezentującego analizę rynku poligraficznego w Polsce. Powstał on we współpracy firmy doradczej KPMG z Polskim Bractwem Kawalerów Gutenberga. Tegoroczna edycja została rozszerzona o badanie druku opakowań oraz etykiet w Polsce. Analiza opera się na 272 ...
-
Branża motoryzacyjna: najważniejsze trendy
... Mirosław Michna, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego, Szef Zespołu Doradców dla Branży Motoryzacyjnej, KPMG w Polsce. Wzrost organiczny skuteczniejszy od aliansów i joint ventures W obliczu zmian sytuacji na globalnych rynkach firmy motoryzacyjne rewidują swoje strategie rozwoju. W ostatnich latach zarządzający najczęściej uznawali, że drogą do ...
-
Doskonała rada nadzorcza, czyli jaka?
... skład rady nadzorczej jest niezwykle istotny dla długofalowego sukcesu firmy. Osiągnięcie odpowiedniej różnorodności w zakresie umiejętności, kwalifikacji i doświadczeń w celu ... – mówi Monika Bartoszewicz, partner i szef działu audytu ogólnego w KPMG w Polsce. O badaniu: Raport KPMG International pt. „Doskonała rada nadzorcza” został przygotowany na ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2016
... „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Edycja 2016” jest siódmą edycją publikacji KPMG o rynku luksusu w Polsce. Motywem przewodnim tegorocznej edycji raportu jest analiza ... z analizowanych w raporcie segmentów. W raporcie wykorzystano także dane firmy Euromonitor International, Eurostatu, GUS-u, Ministerstwa Finansów, Narodowego Banku Polskiego, ...
-
Czy promocje i wyprzedaże faktycznie działają?
... firmy Amazon, który w Czarny Piątek za pośrednictwem swojego polskojęzycznego sklepu online oferował bezpłatną wysyłkę zakupów między innymi do klientów z Polski – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG ... Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. O RAPORCIE: Raport KPMG w Polsce pt. „Promocje oczami klienta – ...
-
Rynek farmaceutyczny w Polsce rośnie
... farmaceutyczny na przestrzeni ostatnich pięciu lat odnotował dynamiczny rozwój, wykazując dużą odporność na niekorzystne tendencje rynkowe. Jak pokazują wyniki badania firmy doradczej KPMG i badawczej PMR przeprowadzone w połowie 2009 r., także obecna sytuacja gospodarcza związana z globalnym kryzysem finansowym nie wpłynęła na dobre wyniki branży ...
-
Inwestycje amerykańskie w Polsce warte 20 mld USD
... firmy amerykańskie zaczęły na wielką skalę inwestować w Polsce. Jednocześnie swoje dwudziestolecie obchodzą Amerykańska Izba Handlowa w Polsce (AmCham) oraz firma doradcza KPMG. Z tej okazji AmCham oraz KPMG ... usług wspólnych, centra outsourcingowe oraz jednostki badawczo-rozwojowe. Firmy z USA są liderem tego typu innowacyjnych przedsięwzięć – mówi ...
-
Japońskie inwestycje w Polsce rosną
... Stały wzrost inwestycji japońskich w Polsce Zgodnie z wynikami raportu KPMG „Pozycja Polski jako partnera biznesowego dla inwestorów z Japonii”, japońskie inwestycje w ... 2010 roku Polską zainteresowane są już nie tylko firmy japońskie z sektorów motoryzacyjnego i spożywczego, ale również firmy ubezpieczeniowe czy spółki z branży finansowej. Wynika to ...
-
Dobra konsumpcyjne: lojalność i zaufanie klienta najważniejsze
... się na budowaniu zaufania wśród konsumentów. A to wymaga przede wszystkim lojalności firmy wobec klientów, a nie odwrotnie – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce. Rośnie znaczenie omnikanałowości Cyfryzacja i rozwój Internetu stanowią obecnie główne ...
-
Niepopularna ulga podatkowa na badania i rozwój. Znamy powody
... w strukturach przedsiębiorstwa osobnego działu, skupiającego się stricte na działalności badawczo-rozwojowej – mówi Kiejstut Żagun, dyrektor, szef zespołu ulg i dotacji w KPMG w Polsce. Firmy będą wydawać więcej na badania i rozwój Wszystkie badane przedsiębiorstwa, które prowadzą działalność B+R deklarują wzrost nakładów na badania i rozwój ...
-
Na wyprzedaże czekamy z utęsknieniem
... najnowszego raportu firmy doradczej KPMG wynika, że w szczególności stawiamy na promocje poświąteczne, noworoczne oraz na to, co zaoferuje ... cyfrowych – osób posiadających praktycznie nieprzerwany dostęp do internetu, członków panelu internetowego firmy ARC. Badanie zostało zrealizowane na próbie internautów reprezentatywnej ze względu na płeć, ...
-
Jak przebiega transformacja cyfrowa biznesu?
... . Firmy najwidoczniej zdają sobie z tego sprawę, ponieważ znakomita większość z nich decyduje się utrzymać budżety na wydatki i kadrę ściśle powiązaną z procesem digitalizacji na niezmienionym poziomie; odpowiednio 78% i 92%. Jednocześnie jednak wskaźnik główny Monitora Transformacji Cyfrowej Biznesu, określany we wspólnym badaniu KPMG i Microsoft ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce I kw. 2014
... 28,3 miliarda złotych, co w ujęciu rocznym oznacza niemal 7-procentowy wzrost - czytamy w kwartalnym raporcie Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz firmy audytorsko-doradczej KPMG. Siłą napędową sektora był tymczasowy powrót "kratek" oraz oznaki ożywienia gospodarczego. Rynek motoryzacyjny Tymczasowy powrót „kratki” daje znaczący impuls ...
-
Stany Zjednoczone zainwestowały w Polsce 91 mld zł
... . Obecnie, aż co drugi pracownik zatrudniony w centrach B+R z zagranicznym kapitałem w Polsce pracuje dla firmy amerykańskiej – mówi Stacy Ligas, partner, szef działu audytu instytucji finansowych w KPMG w Polsce. Polskie firmy zwiększają ekspansję w Stanach Zjednoczonych Chociaż wartość polskich inwestycji w Stanach Zjednoczonych jest stosunkowo ...
-
Branża transportowa bez pewności
... stabilniejsza sytuacja panuje na rynku przewozów kontenerów (-8%). Jak wynika z analizy KPMG, jedynie w segmencie tankowców widoczny był wzrost globalnej wartości akcji – o 11% ... wynika z analizy KPMG, pod koniec III kwartału widoczny był spadek globalnej wartości akcji firm z sektora przesyłek i usług kurierskich. W przyszłości sukces firmy z tej ...
-
Druk 3D, Internet Rzeczy, Big Data. Gdzie zmierzają nowe technologie?
... działania transformacyjne, aby lepiej przystosować firmy do skutecznego działania na dynamicznie zmieniającym się rynku – podsumowuje Jerzy Kalinowski, partner, szef grupy doradczej w sektorze nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. O RAPORCIE: Badanie KPMG International pt. „The Changing ...
-
Dobra konsumpcyjne: po pierwsze zrozumieć klienta
... i formie, której oczekuje – mówi Andrzej Bernatek, partner, szef zespołu doradców dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce. Firmy inwestują w analizę zachowań konsumenckich Z badania KPMG wynika, że firmy z branży dóbr konsumpcyjnych inwestują w coraz bardziej inteligentne analizy i technologie. Blisko 30% menedżerów twierdzi, że obecnie ...
-
Co 4. menedżer nie wierzy w analitykę danych
... stosowanej analityki danych. 19% menedżerów odpowiedziało, że posiada ograniczone zaufanie, a 6% przyznało, że całkowicie nie ufa wynikom analiz. Respondenci badania KPMG wskazali, że firmy chcące zapewnić wzrost zaufania do wykorzystywanych danych i analiz, powinny skupić się m.in. na: zapewnieniu wzrostu transparentności algorytmów i metodologii ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2018
... damska. 80% luksusowych zegarków stanowią zegarki męskie – mówi Tomasz Wiśniewski, partner w KPMG w Polsce. Rynek luksusowych kosmetyków i perfum podobnie, jak segment luksusowej ... cenę itp.) nabiera luksusowego charakteru. W raporcie wykorzystano także dane firmy Credit Suisse, Euromonitor International, GUS-u, Ministerstwa Finansów, Narodowego ...
-
Kobiety w biznesie. Co sądzą o bieżących wyzwaniach i możliwościach?
... również na rozwój usług chmurowych, sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego – mówi Stacy Ligas, Senior Partner, CEO, KPMG w Polsce. 42% liderek z Polski jest przekonanych o wzroście firmy w najbliższej przyszłości Kryzys związany z COVID-19 doprowadził do gwałtownego spadku wzrostu gospodarczego w wielu krajach. Analitycy spodziewają się ...
-
Polski rynek fuzji i przejęć dynamiczny
... - wynika z najnowszego raportu firmy doradczej KPMG "KPMG Global M&A Predictor". Opublikowany w styczniu 2010 r. poprzedni raport „KPMG Global M&A Predictor” zakładał wzrost wskaźników P/E ... Bliski Wschód. W Ameryce Północnej poziom cen akcji był stabilny. Z raportu KPMG wynika, że pozostałe regiony zanotowały spadki: największe w Europie, średnio o ...
-
Reklama telewizyjna odrabia straty?
... . Mniejszy optymizm branży reklamowej w Polsce Jak pokazują analizy firmy doradczej KPMG, w latach 2008-2014, pomimo wzrostu gospodarczego o 35 proc., wartość ... Tak duży spadek był konsekwencją radykalnego obniżenia budżetów reklamowych przez międzynarodowe firmy, które w odpowiedzi na globalny kryzys gospodarczy natychmiastowo obniżyły budżety ...
-
Jak pandemia przyspiesza inwestycje w nowe technologie?
... mówi Andrzej Gałkowski, Partner, Financial Services Advisory, Head of Banking, KPMG w Polsce. COVID-19 trwale przyspieszył transformację cyfrową przedsiębiorstw Zdaniem 47% liderów ... Andrzej Gibas, Partner Associate, Business Advisory, Head of Markets, KPMG w Polsce. Praca zdalna sprzyja cyberatakom Pomimo dużych nakładów finansowych zapewniających ...
-
Big Data wkracza do działu HR
... dziale usług doradczych dla sektora nowych technologii, telekomunikacji i mediów w KPMG w Polsce. Pomimo wątpliwości zdecydowana większość respondentów oczekuje, że większy zakres korzystania z danych analitycznych w działach HR będzie mieć pozytywny wpływ na rentowność firmy w kolejnych 3 latach – 91% respondentów z branży IT oraz technologicznej ...
-
Walka z korupcją: pomoże analiza danych
... programy informacyjne i szkoleniowe w zakresie przeciwdziałania działalności korupcyjnej. Agnieszka Gawrońska-Malec, dyrektor w zespole zarządzania ryzykiem nadużyć w KPMG w Polsce, wyjaśnia, że w praktyce firmy przeważnie proponują zatrudnionym jednolite i dość ogólne szkolenia dotyczące obowiązujących praw i procedur. Niestety wydaje się, że ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce III kw. 2015
Jak wynika najnowszej edycji kwartalnego raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego oraz firmy audytorsko-doradczej KPMG, w trzech pierwszych kwartałach 2015 bardzo dobrze radził sobie zarówno segment samochodów osobowych, jak i użytkowych. Produkcja sprzedana polskiego przemysłu motoryzacyjnego sięgnęła ...
-
Współczesny CEO. Co myśli? O co walczy? Czego się obawia?
... . Nie obędzie się jednak bez poważnych wyzwań, jak chociażby podjęcie starania o utrzymanie lojalności klientów czy konieczność transformacji modelu biznesowego firmy. Zrealizowane przez KPMG badanie objęło swoim zasięgiem 1 268 menedżerów reprezentujących wszystkie zakątki naszego globu. Jego celem było przedstawienie oczekiwań, jakie prezesi ...
-
Rynek dóbr luksusowych odrabia straty po pandemii
... się zmieniają, a przewagę zdobędzie ten, kto pierwszy wykorzysta nadarzające się okazje – mówi Przemysław Oczyp, Partner Associate w Dziale Doradztwa Biznesowego/ESG w KPMG w Polsce. W kwestiach środowiskowych firmy z branży luksusowej przykładają największą wagę do tzw. śladu węglowego, na które wskazało 65% uczestników badania. Jednak zaledwie 26 ...