-
Firmy rodzinne a transformacja cyfrowa: wyzwania i bariery
... , aby rozwijać się w zmieniającym się świecie” - powiedział Mark Barnett, prezes Mastercard Europe. Zostawiając je bez pomocy ryzykujemy, że nasze ulubione , małe lokalne firmy nie będą w stanie sprostać nowym wymaganiom konsumentów i pozostać konkurencyjnymi. Mastercard wspiera już 4 na 5 małych firm w Europie i dokłada wszelkich starań, aby ...
-
Jak pandemia wpłynęła na małe i średnie firmy?
... Reset" opublikowanego przez Mastercard wynika, że ich obroty były nawet o 20 punktów procentowych niższe w porównaniu z dużymi firmami. Dopiero w tym roku małe firmy zaczęły odrabiać straty. Z opublikowanego właśnie raportu "Recovery Insights: Small Business Reset", obejmującego 19 krajów, wynika, że małe firmy powoli zaczynają odrabiać ...
-
MasterCard w Polsce VII-IX 2005
Raport finansowy organizacji MasterCard za III kwartał i pierwsze 9 miesięcy br., dotyczący kart z odroczonym terminem płatności, potwierdza dynamiczny rozwój tego segmentu w Polsce. Według wyliczeń MasterCard na koniec września br. w portfelach Polaków znajdowało się 1,25 mln kart kredytowych i obciążeniowych z logo firmy, co w porównaniu z ...
-
Kaspersky: ataki internetowe na firmy
... miejsce w Wielkiej Brytanii, gdy złośliwi użytkownicy zdołali ukraść dane dotyczące kart Mastercard 2 tys. klientów sklepu internetowego. Naturalnie, osoby kupujące kradzione dane ... strat finansowych: w wyniku takich incydentów poważnie ucierpieć może reputacja firmy, jak również jej infrastruktura IT. Bezpieczeństwo informatyczne wymaga podejścia ...
-
Jakie benefity pracownicze oferują firmy w czasie pandemii?
... Według badania na temat popularności e-commerce i usług online przeprowadzonego przez Mastercard 2/3 Polaków robi zakupy online częściej niż kiedykolwiek wcześniej. Potwierdza ... dzieci biorą udział w zabawach, zajęciach ruchowych i relaksujących, jak i zajęciach z angielskiego. Firmy Bosch Polska oraz Nationale Nederlanden zapewniły dodatkowo swoim ...
-
Kim jest polski kibic?
... dobrą zabawę. Technologia zbliżeniowa MasterCard PayPass idealnie się w to wpisuje. Dlatego cieszymy się, że kibice chcą dokonywać płatności kartami zbliżeniowymi, czy telefonami komórkowymi w technologii MasterCard Mobile.” Informacje o badaniu Badanie polskich kibiców zostało przeprowadzone na zlecenie firmy MasterCard przez Instytut Homo Homini ...
-
Wakacyjne kieszonkowe przeważnie w gotówce
... efektywniej gospodarować swoim małym budżetem” – podsumował wyniki „Wakacyjnego Badania MasterCard” Michał Skowronek, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe. Informacje o badaniu Wakacyjne Badanie MasterCard zostało przeprowadzone na zlecenie firmy MasterCard przez Instytut Homo Homini w dniach 18-19 czerwca 2011 r. metodą ...
-
Polskie kobiety a piłka nożna
... wszystkie pytania odpowiada badanie przeprowadzone na zlecenie firmy MasterCard, Sponsora Narodowego UEFA EURO 2012. Według stereotypu kobiety omijają piłkę nożną wielkim łukiem, a najlepszych piłkarzy znają tylko dlatego, że ładnie wyglądają w obcisłych spodenkach i koszulkach. Jak pokazuje badanie MasterCard nie jest to do końca prawda ...
-
Najczęściej odwiedzane miasta świata 2013
... firmy MasterCard szereguje miasta ze względu na liczbę odwiedzających je osób z całego świata oraz kwot wydawanych w tych miastach przez obcokrajowców. W 2013 r. jest prognozowany wzrost tego wskaźnika. Powiązane z nim sprawozdania nie wykorzystują danych transakcyjnych ani wielkości obrotów firmy MasterCard. Global Destination Cities Index firmy ...
-
Jak nowe technologie zmieniają zachowania konsumenta?
... sprzedawców. W raporcie zebrano dane z badań przeprowadzonych na konsumentach z całego świata, które połączono z wiedzą praktyczną uzyskaną na podstawie transakcji od firmy MasterCard. Kluczowe wnioski z raportu: Wykorzystywanie nowoczesnych technologii w czasie zakupów stało się już niemal standardem: 80% klientów deklaruje korzystanie ze zdobyczy ...
-
Płać w sklepie komórką...
Nokia i MasterCard rozpoczęły testy nowej technologii mobilnej, która pozwala na używanie telefonów Nokii jako kart kredytowych. Fiński producent telefonów rozprowadza 500 nowych telefonów wyposażonych w nową technologię, a także 1500 darmowych nakładek, które można używać ze starymi modelami. Telefony wyposażone są w technologię firmy MasterCard o ...
-
Ewolucja spamu VII-IX 2010
... , oraz wzrost zainteresowania działalnością tego programu partnerskiego”. Rzeczywiście, SpamIt otrzymał w tym roku kilka ciosów. Jeden z nich pochodził od firmy Mastercard, która odmówiła wykonywania transakcji związanych z dokonywaniem płatności za lekarstwa za pośrednictwem programu SpamIt. Jednak zamknięcie jednego programu partnerskiego – nawet ...
-
Najczęściej odwiedzane miasta świata 2012
... towarzyszące mu raporty nie opierają się na obrotach MasterCard ani na danych transakcyjnych tej firmy. Analiza najważniejszych punktów Global Destination Cities Index: ... MasterCard jest oszałamiający i wynosi 20,7%. Turcja jest kolejnym krajem, który ostatnio odnotowuje szybki wzrost liczby transakcji dokonywanych kartą. Według firmy Euromonitor ...
-
Przedsiębiorczość kobiet: co napędza, a co hamuje własny biznes?
... swojej firmy. Nasze badanie pokazało, że Polki są ambitne, a odsetek kobiet otwartych na prowadzenie własnego biznesu znacznie przewyższa średnią europejską – wśród reprezentantek Starego Kontynentu 34% rozważało założenie firmy w stosunku do 46% Polek – komentuje wyniki badania Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard ...
-
Zakupy online: Polacy doceniają zalety i narzekają na wady
... . Nowe standardy odpowiedzią na niedogodności zakupowe konsumentów W Polsce Click to Pay jest dostępny w coraz większej liczbie sklepów internetowych. Dzięki współpracy z Mastercard, firmy takie jak Autopay, PayU, Przelewy24 oraz Tpay, obsługujące płatności online w polskim e-commerce, wdrożyły Click to Pay i udostępniają go swoim klientom ...
-
M-commerce przyszłością handlu detalicznego
... w te obszary, stają się coraz bardziej zwinni”. — uważa Ian Cheshire, Dyrektor Naczelny firmy Kingfisher. Wizja roku 2020: przewidywanie świata dnia jutrzejszego Prognozuje się, ... oraz ponad granicami. - twierdzi Hany Fam, Prezes ds. Partnerstwa Strategicznego w MasterCard Europe - Obecnie istnieje ogromny nacisk na branżę detaliczną, gdyż musi ona ...
-
Rynek turystyki odżywa, podróże służbowe także
... związku z ożywieniem gospodarczym. Beneficjentami będą również polskie miasta. Z raportu Mastercard wynika, że w marcu 2023 r. Chińczycy wydali w Lublinie ponad trzykrotnie więcej na doświadczenia ... im na wyjątkowych przeżyciach, liczą również na unikatowe doświadczenia. Firmy, które odpowiedzą na te potrzeby mają większą szansę na nawiązanie ...
-
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia handel i usługi
... w ludzi, jak i technologię, aby wspierać rozwój sztucznej inteligencji – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe. Tu Mat, twój wirtualny asystent ds. zakupów W jaki sposób firmy wykorzystują potencjał SI do rozwoju i wzrostu biznesu w branży handlowej? Możliwości handlu i e-commerce zdają się być ...
Tematy: handel, usługi, branża handlowa, chatboty, e-commerce, ChatGPT, nowe technologie, sztuczna inteligencja, AI, SI -
Podróż służbowa łatwiejsza z kartą
... karty płatnicze, oferowane w tej chwili przedsiębiorcom, to także uzgodniony na poziomie bank - właściciel firmy dostęp do środków na koncie firmowym oraz sposób na dodatkowe benefity. W przypadku kart prestiżowych, takich jak MasterCard Gold, m.in. udogodnienia w podróży (dostęp do osobnych pomieszczeń wypoczynkowych), zniżki w hotelach ...
-
Karty przedpłacone z potencjałem
... proc., w Polsce to aż 40 proc. społeczeństwa (Eurobarometer, 2003). Wyniki badania Analitycy firmy badawczej ASE zidentyfikowali szanse i wyzwania, jakie stoją przed branżą kart ... – podkreśla Matt Lanford, szef działu Prepaid Europe, MasterCard Europe. Korzyści dla pracowników MasterCard zauważa, iż mając na uwadze wyniki powyższych badań, ...
-
Sektor MŚP udowadnia swoją siłę
... Unii Europejskiej wskazują, że małe i średnie firmy staną się jeszcze bardziej konkurencyjne w handlu detalicznym w 2024 r. - w szczególności dotyczy to przedsiębiorstw z branż: spożywczej, elektroniki użytkowej oraz podróżniczej i rozrywkowej - mówi Natalia Lechmanova, główna ekonomistka Mastercard Economics Institute. Polski sektor MŚP Dane MEI ...
-
Ataki DDoS groźne nie tylko dla firm
... jak Amazon, PayPal, MasterCard i Visa, w odwecie za działania skierowane przeciw WikiLeaks. Ataki te doprowadziły 8 grudnia do zawieszenia witryn firm MasterCard i Visa. Narzędzie, z ... rodzaje ataków będą się łączyć, zyskując jeszcze na sile. Jak wynika z raportu firmy Verizon z 2012 roku o dochodzeniach w sprawie utraty danych (2012 Verizon Data ...
-
Ranking kont firmowych 2023. W jakim banku najlepsze konto firmowe?
... Jak można znaleźć firmowy rachunek najlepiej dopasowany do stylu działania i potrzeb naszej firmy? Między innymi na te pytania spróbujemy odpowiedzieć w naszym artykule. Konto ... bankowych oraz do 1800 zł w postaci zwrotów za zakup paliwa z kartą debetową Mastercard z Plusem) 0 zł za kartę do 06.2023 r. Później 0 zł jeśli wykonane zostaną 4 transakcji ...
-
Wpływ miast na rynki wschodzące 2008
... i Chiny) pokazuje rosnącą otwartość całej Afryki na zachodnie produkty, usługi oraz firmy. Jest to miejsce, w którym można oczekiwać coraz większych szans na rozwój ... Południowej. Jest ono miastem, na które warto zwrócić uwagę. Informacje o badaniu MasterCard Worldwide Centers of Commerce Emerging Markets Index jest syntezą wyników badań ...
-
Jak sprawdzić firmę w Internecie?
... witryna jest estetyczna i przyjazna, tym lepiej świadczy o firmie. Profesjonalna strona internetowa firmy powinna oczywiście nie tylko dobrze wyglądać, ale też zawierać odpowiednie ... on opcję płatności za pomocą kart Visa i MasterCard, a nie tylko przelewu internetowego. Karty Visa i MasterCard oferują usługę „charge back”, która gwarantuje zwrot ...
-
Hakerzy w 2021 roku ukradli z kart płatniczych 57,6 mln zł
... przed kredytowymi (12,3%) i przedpłaconymi (5,2%). W Polsce działa ponad 1 mln terminali płatniczych POS, z których wszystkie obsługiwały płatności zbliżeniowe. Z badania firmy Mastercard wynika, że w 2021 roku, 82,7% respondentów skorzystało z bezgotówkowych form płatności, wśród których najpowszechniej stosowana była karta płatnicza. Z danych NBP ...
-
Czym jest innowacyjność i co o niej decyduje?
... praktyce? W jaki sposób podchodzą do tego zagadnienia firmy, a jak zapatrują się na nie konsumenci? Odpowiedzi na powyższe pytania dostarczają nam wyniki badania „Become 2020” zrealizowanego przez Mastercard oraz Harvard Business Review Analytic Services ... , żeby wspierała rozwój ich biznesu” — mówi Ajay Banga, prezes i dyrektor generalny Mastercard ...
-
BrandZ: Amazon ponownie najcenniejszą marką świata, Google poza podium
... się innowacje. Ważną cechą najcenniejszych marek na świecie jest również kreatywność. Firmy takie jak Amazon, Apple czy Google to technologiczne giganty, które nieustannie wprowadzają innowacje ... trendy wynikające z tegorocznego badania BrandZ Global Top 100: W tym roku marka MasterCard po raz pierwszy weszła do pierwszej dziesiątki marek (Top 10) ...
-
Rośnie polska klasa średnia
... innowacyjnych narzędzi płatniczych” – komentuje Paweł Rychliński, dyrektor generalny Oddziału MasterCard Europe w Polsce. Badaniu poddano reprezentatywną grupę 1000 respondentów o dochodach ... zagraniczne inwestycje i napływ kapitału zagranicznego. Kwoty inwestowane przez koncerny i firmy zagraniczne w Polsce to rocznie ok. 8 miliardów euro, a to ...
-
Pandemia podnosi innowacyjność biznesu. Na czym skupiać innowacje?
... zwiększa budżety przeznaczone na jej rozwój. Okazuje się również, że firmy nie zapominają o rozwiązaniach mających na celu wprowadzanie elementów zwiększających wśród ... nowej normalności” – podsumowuje Michael Miebach, prezes i dyrektor generalny Mastercard. O badaniu Become Index Druga edycja badania będącego podstawą Indeksu Innowatorów Biznesu ...
-
Blockchain to znacznie więcej niż bitcoin
... zostać uznany za technologię jutra - czytamy w poświęconym mu raporcie firmy Xopero Software S.A. Blockchain - czy wspomoże walkę z fake news? Wiele ... . FinTech jest o krok przed innymi… ... a dokładnie dwie największe organizacje płatnicze - Mastercard oraz Visa. Pierwsza z nich chce w najbliższym czasie uruchomić nowoczesną platformę płatności ...
-
Grupy hakerskie ciągle aktywne
... Google, RSA, Visa, MasterCard, Citibank, Epsilon, Senat Stanów Zjednoczonych, brytyjska Państwowa Służba Zdrowia, Fox oraz - ... obarczono ten kraj. W tym roku miały już miejsce włamania o podobnym charakterze na serwery firmy RSA, Rady Europejskiej, francuskiego Ministerstwa Finansów, kanadyjskiego rządu i przedsiębiorstwa Lockheed Martin, nie ...
-
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę
... Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia. Większe wydatki na reklamę poniosły firmy, które zdecydowały się promować produkty finansowe strukturyzowane oraz akcje i obligacje ... produktami okazały się konta oraz kredyty. Według badania przeprowadzonego przez MasterCard w 10 krajach europejskich wynika, że 85% z nas ma konto w banku ...
-
Innowacyjność polskich firm. Niska, ale z potencjałem
... jest wystarczająca? Czy innowacyjność to tylko startupy, czy również dojrzałe firmy? Jakie są mocne strony polskich, rodzimych firm w budowie innowacyjnej gospodarki? ... dokonywane kilkukrotnie w ciągu dnia płatności – według danych podanych w 2017 r. przez Mastercard, 23% polskich konsumentów na co dzień używa płatności zbliżeniowych – to blisko ...
-
Użytkownicy Hostinger w kłopotach. Potężny wyciek danych
... Z publikacji serwisu The Next Web wynika, że hakerom udało się złamać zabezpieczenia firmy i zyskać tym samym dostęp do danych (loginów, haszowanych haseł czy ... dni temu doszło do wycieku danych ponad 90 tysięcy użytkowników programu lojalnościowego Mastercard. Podobny problem dotknął niedawno również firmę Enea z branży energetycznej, której to ...