-
Programy lojalnościowe w B2B. Oczekiwania vs rzeczywistość
... badania „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość” - polskie firmy często bazują na rozwiązaniach, które niekoniecznie zadowalają uczestników ... programy lojalnościowe – najchętniej z branży sprzętu elektronicznego i AGD, OTC oraz motoryzacyjnej. I trudno się dziwić – to w ich przypadku klient końcowy bardzo często ...
-
Czy branża motoryzacyjna już wrzuciła wyższy bieg?
... właśnie komunikatu wynika, że w I kwartale bieżącego roku produkcja sprzedana branży motoryzacyjnej zdołała się utrzymać na plusie, ale zatrudnienie okazało się ... I kwartale 2019 r. Nadal większość przychodów generują producenci części i akcesoriów (PKD 29.3). Tego typu firmy w analizowanym okresie osiągnęły produkcję sprzedaną na poziomie 25,79 mld ...
-
Przemysł motoryzacyjny: nowe rekordy w I poł. 2021 r.
... przedstawia się obecnie? Odpowiedzi na pytanie o kondycję branży motoryzacyjnej udziela AutomotiveSuppliers.pl. Najnowsze doniesienia mówią o wzrostach produkcji sprzedanej, ... i powiązane z nimi ograniczenia w produkcji samochodów, szczególnie w II kwartale, powodują, że firmy bardzo ostrożnie zarządzają i zwiększają swoje zasoby ludzie - podkreśla ...
-
Branża automotive bez szans na powtórkę z 2023 roku?
... motoryzacyjnej dość dobry, a firmy dowiodły, że potrafią przystosowywać się do zmienności otoczenia. Wśród ekspertów pojawiają się opinie, że ... mniejszym lub większym stopniu odciskały i odciskają piętno na działalności przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej, która, jak doskonale wiemy, jest porównywana do systemu naczyń połączonych. Tak ...
-
Nie ma szans na zatrzymanie redukcji etatów w branży automotive?
... Tychach i Kielcach. Na podobne kroki decydują się coraz częściej także mniejsze firmy z sektora motoryzacyjnego, odczuwające presję ekonomiczną i rosnące koszty operacyjne. I choć z ... pracowników. Zmiana modelu gospodarczego to kluczowy krok dla branży motoryzacyjnej. Bo choć obecnie największym problemem dla firm są niestabilne zamówienia, ...
-
Połowa Polaków chce pracować w zagranicznej firmie
... potrafili poprawnie wskazać narodowość marki. Najbardziej rozpoznawalne są firmy z sektorów: telekomunikacja (90% respondentów zna marki z tej branży), handel i dystrybucja (83%) oraz motoryzacja (81%), natomiast najczęściej kojarzone z Francją są marki z branży: motoryzacyjnej (48% respondentów trafnie przypisało firmom z tego sektora francuskie ...
-
Jak przebiega transformacja cyfrowa biznesu?
... – ich wykorzystywanie deklarowało wówczas 63% respondentów. Obecnie odsetek firm korzystających z usług chmurowych wzrósł o 5 p.p. do 68%. Najczęściej korzystają z chmury firmy z branży motoryzacyjnej (88%) i sektora ICT (85%). W ciągu najbliższych trzech lat aż 85% osób odpowiadających za transformację cyfrową w firmach jako model dominujący ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 2/2014
... . w tych projektach dominują inwestycje w outsourcingowe centra biznesowe oraz firmy branży motoryzacyjnej. Według Ministerstwa Finansów dziesięć firm handlowych o największych przychodach zapłaciło ... korporacjom, by nie płaciły podatków w Polsce, a przez to polskie firmy również muszą takie praktyki stosować. Gdyby to było niemożliwe, wtedy ...
-
BMW zwycięzcą Global Randstad Award 2014
... Mercedes-Benz Polska. Drugie miejsce w naszym kraju zajęła z kolei Toyota Motor Manufacturing Polska. Zwycięstwo firmy z branży motoryzacyjnej miało miejsce również w Wielkiej Brytanii i na Węgrzech, a w Argentynie, Niemczech i Rosji firmy tego obszaru zajęły wręcz wszystkie trzy czołowe miejsca rankingu. Obok zwiększenia atrakcyjności sektora ...
-
Plany polskich pracodawców XI 2018
... wykluczenie regionów Polski Wschodniej pozwalają z optymizmem ocenić szansę na aktywizację gospodarczą tych obszarów. Potwierdzeniem powyższej tezy jest ostatnia zapowiedź inwestycji firmy motoryzacyjnej Varroc w Lublinie. Na większy wzrost pensji w najbliższym czasie możemy liczyć rzadziej niż przed rokiem. Podwyżki na poziomu od 2% do ...
-
Rynek pracy strefy euro, czyli zagadka wysokiego zatrudnienia
... nadal rośnie – jest 4,5% powyżej poziomów sprzed Covid-19. Dzieje się tak jednak również dlatego, że firmy wciąż gromadzą siłę roboczą po pandemii, głównie w branży technologicznej, maszyn i urządzeń, motoryzacyjnej i budowlanej. Istnieją wczesne oznaki odwrócenia trendu – wskaźniki wakatów zaczęły spadać, a niższa produktywność pracy zmniejszyła ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 45/2017
... firmy wyniosła 904 mld USD. Pod względem wysokości kapitalizacji drugą firmą na amerykańskiej giełdzie jest Alphabet – spółka matka Google'a. Wynosi ona 728 mld USD. Szokująca prognoza Boba Lutza. Jest on uznawany za legendę branży motoryzacyjnej ... of Michigan ujawnili błędy w platformie SmartThings firmy Samsung, która pozwoliła im uruchomić alarmy ...
-
Mapa Rynku Pracy - Wrzesień 2003
... sektorami rekrutującymi pracowników. Rynek ogłoszeń odczuł pogorszenie sytuacji w branży motoryzacyjnej. Doniesienia o kolejnych zwolnieniach w tej branży oraz ... Do pracodawców rekrutujących na powyższe stanowiska należeli najczęściej operatorzy komórkowi, banki oraz firmy świadczące usługi informatyczne. Więcej ofert niż przed miesiącem - bo prawie ...
Tematy: -
Europejski rynek pracy
... z wymogami kontroli wewnętrznej w przedsiębiorstwach. Ustawy tej przestrzegać muszą m.in. firmy notowane na giełdzie w USA oraz wszystkie ich spółki zależne, czyli ... Ukrainie. Niezmiennie dużym zainteresowaniem pracodawców z branży przemysłowej oraz motoryzacyjnej w Polsce cieszą się inżynierowie, projektanci, konstruktorzy i technolodzy produkcji ...
-
Najlepsi pracodawcy 2012: Global Top 10
... motoryzacyjnej do grupy atrakcyjnych pracodawców Kryzys gospodarczy, który wywołał problemy ekonomiczne producentów samochodów, odbił się też na ich pozycji, jako pracodawców. Przestali być postrzegani, jako firmy ... zanotował np. Shell – aż o 5 pozycji od zeszłego roku. „Firmy z tego sektora, jak i cała problematyka bezpieczeństwa energetycznego są ...
-
Rekrutacje pracowników wcale nie zamarły. Kto potrzebuje specjalistów?
... nie planują zwolnień pracowników ani redukcji nowych rekrutacji. Koronawirus podzielił jednak branże i obecnie przed poważnym wyzwaniem stają firmy, które swoje produkty kierują do branży motoryzacyjnej, AGD czy przemysłowej, zwłaszcza jeżeli produkują na potrzeby rynków zagranicznych, przez co zagrożona jest stabilność ich łańcuchów ...
-
Które sektory gospodarki najbardziej wrażliwe na rosnące koszty finansowania?
... wysokie umorzenia długów w krótkim okresie. W opinii Allianz Trade firmy z gospodarek rozwiniętych wydają się być bezpieczniejsze niż te z rynków wschodzących ... , Wielka Brytania, Finlandia, Stany Zjednoczone i Szwajcaria). Gracze z branży motoryzacyjnej pozostają bardziej narażeni w Europie, zwłaszcza w Szwecji, Francji oraz, w mniejszym stopniu, ...
-
Obwody drukowane z Gorzowa
... ta należy do czołówki producentów obwodów drukowanych na rynku niemieckim. Odbiorcami produktów koncernu są przede wszystkim firmy z sektora przemysłowego, zwłaszcza branży maszyn precyzyjnych i motoryzacyjnej oraz telekomunikacji. Firma hmp Heidenhain - Microprint Polska zamierza uruchomić w Polsce zakład produkcyjny stosujący najnowocześniejsze ...
-
CE TOP 500: PKN Orlen znowu bezkonkurencyjny
... rankingu "CE TOP 500". W najnowszym zestawieniu pojawiły się aż 182 polskie firmy, co oznacza, że nasz kraj, podobnie jak przed rokiem, może pochwalić ... na światowych rynkach. W efekcie tych spadków oraz w połączeniu ze wzrostem w branży motoryzacyjnej zmniejsza się dystans pomiędzy MOL i Škoda Auto” – wyjaśnia Patryk Darowski, Wicedyrektor w Dziale ...
-
Przemysł motoryzacyjny: mały ma pod górę?
... ryzyka kredytowego. Z najświeższej odsłony Market Monitora firmy Atradius wynika, że problem ten może dotknąć małe firmy, które dostarczają komponenty i świadczą usługi na ... metalowe elementy i elementy układu wydechowego. – Wyżej wspomniane trendy dotyczące branży motoryzacyjnej w długim okresie są aktualne również dla Polski z uwagi na silne ...
-
Pracy w e-marketingu nie powinno zabraknąć
... wartość rynku technologii marketingowych, a jak wynika z prognoz do 2025 roku firmy wydadzą na oprogramowanie marketingowe prawie 130 mld USD - 60% zakupów ... w dynamicznie rozwijającym się przemyśle spożywczym i farmaceutycznym, ale również w branży motoryzacyjnej, elektrotechnicznej czy budowlanej. Dobry e-marketingowiec w cenie, czyli w jakiej ...
-
Gospodarka niemiecka i brytyjska: wzrost upadłości
... Rynkowego" firmy Atradius potwierdza niekorzystne, krótkookresowe prognozy. Do funkcjonowania w warunkach podwyższonego ryzyka przystosować muszą się nie tylko firmy lokalne ... 35000. W opinii Atradius w kolejnych miesiącach bieżącego roku, oprócz upadłości w branży motoryzacyjnej, należy spodziewać się bankructw w sektorze maszynowym. Wiele firm z ...
-
Procesy biznesowe ograniczają procesy decyzyjne
... świecie, według ankiety przeprowadzonej wśród 378 przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej, lotniczej, nowoczesnych technologii i elektroniki oraz urządzeń przemysłowych, przez ... w niedalekiej przyszłości będzie to po prostu nieakceptowalne, gdyż perspektywicznie myślące firmy muszą się opierać na systemach ułatwiających szybsze, oparte na współpracy, ...
-
Walka płci: kto podejmuje decyzje zakupowe?
... ma duży wpływ na decyzje zakupowe dotyczące produktów m.in. z branży motoryzacyjnej, farmaceutycznej, spożywczej czy finansowej. Kobiety i mężczyzn różni motywacja, sposób ... częściej patrzą przez pryzmat pracy, ale i pasji. Dlatego planując działania marketingowe firmy powinny uwzględnić zmieniający się trend. – Obecnie na tak konkurencyjnym rynku ...
-
Branża motoryzacyjna 2014: 5 najważniejszych liczb
... prowadzone przez PAIiZ. To tylko niektóre z liczb charakteryzujących miniony rok w branży motoryzacyjnej. 10 tysięcy – nowych miejsc pracy Tyle właśnie nowych stanowisk pracy ... za sprawą tzw. okienka derogacyjnego. Możliwość odliczenia pełnego VAT przez firmy wywołała lawinę zamówień na „kratki”. Okno z kratką wpłynęło także na strukturę kupujących ...
-
Robotyzacja nie jest zagrożeniem. To szansa
... Rola zaawansowanych maszyn będzie rosła w zakładach produkcyjnych z branż motoryzacyjnej, wydobywczej, elektronicznej, chemicznej czy spożywczej. W każdej, w której można ... jest klientem i chce kupować tanie, dobre produkty, a te są w stanie dostarczyć firmy korzystające w dużym stopniu z robotów, komputerów, szeroko pojętych nowych technologii. ...
-
2015 - rok, w którym cyberbezpieczeństwo weszło do popkultury
... ale również w każdym sektorze gospodarki: od finansów, produkcji/przemysłu, branży motoryzacyjnej i lotniczej po galanterię elektroniczną, służbę zdrowia, serwisy randkowe itd ... organizacje rządowe, wojskowe oraz dyplomatyczne, firmy telekomunikacyjne oraz energetyczne, aktywistów i przywódców politycznych, media, firmy prywatne itp. Wszystkie ataki ...
-
Kto najczęściej podnosił wynagrodzenia? Branża IT dopiero na 3. miejscu
... wszystkim zatrudnieni w sektorze SSC/BPO (78%) oraz inżynierowie i pracownicy z branży motoryzacyjnej i lotniczej (61%). Co ciekawe, branża IT, w powszechnej opinii uchodząca za ... bezpieczeństwem i funkcjonalnością systemów - Rober Błażyca, dyrektor ds. relacji z klientami w Devire. Firmy IT nie tak chętne do podwyżek Ciekawą sytuację obserwujemy w ...
-
Fabryki półprzewodników w Polsce?
... braki tych półproduktów. Efektem tego było zahamowanie rozwoju innych branż, np. motoryzacyjnej, gdzie w 2021 r. powstała jedynie część zakładanej pierwotnie produkcji. Wyzwania, jakie ... sprawozdań dotyczących zrównoważonego rozwoju. Choć firmy mają na to jeszcze trochę czasu (do dwóch lat w zależności od wielkości firmy), zbieranie danych musi ...
-
Optymalny Model Sprzedaży
... ), motoryzacyjnej, turystycznej, elektronicznej. Można go z powodzeniem stosować na rynku B2B i B2C, zarówno w sprzedaży produktów/ usług do bazy własnych klientów, jak również do rynku pierwotnego. Punktem wyjścia do planowania strategii sprzedaży w ramach OMS jest określenie bazy danych potencjalnych odbiorców. W pierwszej kolejności firmy ...
Tematy: -
Reklama rich media skuteczna w rozrywce
... się do promocji rozrywki i przyciągają coraz większą uwagę konsumentów - wynika z raportu firmy PointRoll. PointRoll informuje, że reklamom rich media udaje się z powodzeniem wypromować grę wideo czy premierę DVD ... rich media przynosiły lepszy efekt, gdy zostały umieszczone na stronach różnych kategorii np. w serwisach o tematyce motoryzacyjnej ...
-
Branża motoryzacyjna w 2009 roku
... . Informacje na ten i szereg innych tematów znaleźć można w najnowszym Raporcie Branży Motoryzacyjnej 2010, przygotowanym przez PZPM, Baker & McKenzie oraz KPMG. Czy uda ... z ulokowaniem działalności na terenie specjalnych stref ekonomicznych. Do końca 2009 roku firmy motoryzacyjne zainwestowały w strefach17,5 mld zł, co stanowi 26 procent łącznych ...
-
Najcenniejsze marki świata 2013 - motoryzacja
... marką świata. Japoński producent wyprzedził BMW i zajął 1. miejsce w rankingu branży motoryzacyjnej w ósmym dorocznym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 ... dyrektor Millward Brown odpowiedzialny za BrandZ, stwierdził: „Toyota odbudowała swoją reputację rzetelnej firmy, wykorzystując swoją zawsze silną markę do wydobycia się z sytuacji ...
-
Branża motoryzacyjna: zwolnień nie będzie
... firm działających w sektorze Automotive spodziewa się, że produkcja w ich zakładach w najbliższych trzech miesiącach wzrośnie – wynika z badania Exact Systems, firmy kontrolującej części samochodowe. Dodatkowo, 65% zapytanych przedsiębiorstw nie zamierza zmniejszać zatrudnienia, a 33% upatruje szansy na rozwój polskiej motoryzacji w produkcji ...
-
Ropa, Rosja, dolar, strefa euro. Jak na tym tle wypadnie polska gospodarka?
... 2015. Jak na tym tle poradzi sobie polska gospodarka i polskie firmy z takich sektorów jak telekomunikacja, informatyka, handel, przemysł spożywczy, branża ... Słaba koniunktura w UE w 2015 r. będzie natomiast sprzyjać wzrostowi przychodów polskiej branży motoryzacyjnej – szacujemy, że będzie to 5,5 proc., zwłaszcza w obszarze części do pojazdów. ...