-
BIK: kredyty dla mikrofirm znowu na minusie
... (wzrósł) Indeks kredytów w rachunku bieżącym (+0,20). Sprzedaż kredytów dla mikrofirm wg sektorów Na 12,1 tys. kredytów udzielonych mikroprzedsiębiorcom w lutym br., 5,6 tys. zaciągnęły firmy usługowe (46,3%) i 3,0 tys. handlowe (24,8%). Łącznie więc 71,1% udzielonych w lutym 2022 r. kredytów przypada na te dwa sektory. Z całkowitej kwoty 1,630 mld ...
-
8,5GB na płycie DVD
... roku do sprzedaży trafią dwuwarstwowe nośniki DVD+R, których pojemność będzie prawie dwukrotnie większa od płyt aktualnie obecnych na rynku. Dzięki technologii opracowanej wspólnie przez firmy Verbatim, Mitsubishi Kagaku i Philips, możliwe stało się wprowadzenie drugiej warstwy zapisu, w wyniku czego pojemność standardowego nośnika DVD ...
Tematy: płyty dvd+r/-r, płyty dvd -
WLAN na sporym plusie
... około 50 procent, tak wynika z analiz międzynarodowych instytutów badawczych. Wzrosła sprzedaż i przychody producentów sprzętu, natomiast ich udziały w rynku zmieniły się nieznacznie. Według ... do roku poprzedniego na 40 procent, natomiast IR na 56 procent. Zdaniem analityków SRG motorem napędowym rynku wciąż pozostaje segment SOHO (niewielkie firmy i ...
Tematy: wlan, rynek wlan -
DVD na komórki
... na telefonach komórkowych Nokii. Zaledwie 128MB karta pamięci flash jest już wystarczająca aby zmieścić cały przekonwertowany film. Oprogramowanie współpracuje z telefonami serii 60 pracującymi na systemie Symbian, m.in. Nokia 6600, Siemens SX-1 i Sendo X. Próbna wersja oprogramowania umożliwia konwersję 5 minut filmu. Cena nowego produktu firmy ...
-
Sprzedaż telefonów komórkowych 2005
... konkurentów, zdobywając blisko 32,1 % udziałów w rynku telefonów komórkowych. Największy wzrost sprzedaży odnotowała firma Motorola, która poprawiła swój wynik z 2004 roku o 2,9 %. Na dalszych pozycjach uplasowały się firmy Samusng, LG Electronics oraz Sony Ericsson.
-
Komputer na patyku
... Evolution Email oraz przeglądarkę internetową Firefox Browser. Przedstawiciele firmy FingerGear przyznają, że nowy model przenośnej pamięci może z powodzeniem zastąpić przenośny komputer. Dodatkowo oferuje pełną anonimowość po skończonej pracy, ponieważ wszystkie dane pozostają zapisane na urządzeniu. Dostęp do nietypowej pamięci USB został ...
-
Sprzedaż bezpośrednia niedoceniana
... sprzedaż wzrosła o przeszło 145 proc. Największy wzrost odnotowano na przełomie wieków – w 2000 roku aż o 33 proc. W ostatnich latach wzrost przychodów jednak nie był już tak efektowny: w ubiegłym roku sprzedaż ...
-
Sprzedaż wódki i piwa w Polsce spada
... roku łączna sprzedaż alkoholu w Polsce spadnie w porównaniu z rokiem ubiegłym o ok. 4 proc. do 39,6 mld zł, wynika z raportu firmy Euromonitor International. Rynek alkoholowy w Polsce skurczy się wartościowo w 2010 r. o 1,6 mld zł. O 3,3 proc. mogą zmniejszyć się mogą wydatki na napoje spirytusowe. Według Euromonitora przeznaczymy na nie 16 ...
-
Dobra konsumenckie: sprzedaż w górę
Łączna sprzedaż 250 największych firm na świecie oferujących produkty konsumenckie wzrosła o 8,4% w roku finansowym kończącym się w czerwcu 2011 r. Największy wzrost sprzedaży odnotowała branża modowa i oponiarska - wynika z raportu firmy doradczej Deloitte "Global Powers of Consumer Products 2012. Connecting the dots". W najbliższym czasie, ...
-
Roboty przemysłowe zyskują na znaczeniu
... przemysłu na funkcjonalne, łatwe w ... firmy, które wdrożyły u siebie roboty przemysłowe w zdecydowanej większości przypadków odnotowały wymierne korzyści ekonomiczne. I tak: ponad 84 proc. zwiększyło skalę produkcji, 79 proc. firm zauważyło spadek kosztów produkcji, 58 proc. podniosło rentowność, a 37 proc. badanych firm zaczęło zwiększać sprzedaż ...
-
Samsung Galaxy A – nowa seria niedługo na rynku
... smartfonów firmy Samsung – 5,2-calowy Galaxy A5 (2016) i 4,7-calowy Galaxy A3 (2016). Urządzenia wyposażono w ekran Super ... , umożliwiające uzyskanie jaśniejszych i wyraźniejszych zdjęć oraz nagrań wideo. Wśród zaawansowanych rozwiązań na uwagę zasługuje między innymi optyczna stabilizacja obrazu (OIS), pomagająca robić zdjęcia w trudnych ...
-
Innowacyjne firmy zatrudniają chętniej niż tradycyjne
... firmy na początku swojego rozwoju – mówi Marek Jarocki, Dyrektor w Dziale Doradztwa Podatkowego EY. – Rozwijają się dynamicznie i szybko potrzebują nowych osób – dodaje. Najwięcej zatrudniać chcą firmy ...
-
PARP: jak polskie firmy z sektora MŚP radzą sobie z COVID-19?
... zapytano również o jego oczekiwania względem nadchodzących miesięcy. Firmy wskazały, że w kolejnych trzech miesiącach ich sprzedaż spadnie średnio o 11 proc. r./r. W negatywnym scenariuszu przewidywany jest spadek nawet o 30 proc., w neutralnym o 2 proc. Optymiści oczekują odbicia i wzrostu na poziomie nawet 13 proc. Ponad dwie trzecie firm ...
-
Sprzedaż w internecie sposobem na przetrwanie kryzysów?
... 19,6 tys. przedsiębiorców. W efekcie tego łączna liczba polskich biznesów prowadzących sprzedaż w internecie przekroczyła 250 tys. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie firmy najczęściej poszerzają swoją podstawową działalność o sprzedaż w internecie, a jakie decydują się na to stosunkowo najrzadziej? Jaki odsetek internautów robi zakupy spożywcze ...
-
Sprzedaż telewizorów spadła w IV kw. 2022 o 20% r/r
... sprzedaż telewizorów w Polsce spadła o 20 proc. rdr - wynika z danych firmy GfK. W całym 2022 roku sprzedaż była o 1,4 proc. niższa w porówaniu do poprzedniego roku. Jak wynika z danych firmy ... Wi-Fi. Świadomy konsument wybiera zatem sprzęt nowoczesny technologicznie, SMART, pozwalający na korzystanie z wielu innowacyjnych opcji – mówi Wiesław Peché, ...
-
Sprzedaż e-commerce ruszyła za granicę. Skąd ten pęd?
... tego tekstu dowiesz się m.in.: Skąd bierze się zorientowanie e-sprzedawców na handel poza granicami kraju? Jakie korzyści przynosi sprzedawcom transgraniczny ... Izby Gospodarki Elektronicznej. Sprzedaż transgraniczna to ogromne korzyści Wszystkie badane firmy, które e-sprzedają transgranicznie potwierdziły, że ich sprzedaż wzrosła. Dodatkowo prawie co ...
-
Sprzedaż samochodów VII 2004
... w bieżącym roku. W pierwszej dziesiątce tylko trzy firmy uzyskały wyniki większe niż rok wcześniej (Ford, Volkswagen i Honda). Skumulowana sprzedaż od stycznia do końca lipca wyniosła ... zajmują Toyoty Yaris i Corolla. Ford Focus jest piąty, na szóstą lokatę awansowała Skoda Octavia, na siódmą spadł Opel Corsa. Trzy kolejne pozycje należą do Peugeota ...
-
Rośnie popyt na komputery
... na poziomie nie wyższym niż 12,3%. Pozytywnym zaskoczeniem jest fakt, że coraz więcej maszyn trafia do ludzi, którzy wcześniej nie mieli komputerów. Sprzedaż ... skoncentrowany na rozwijających się rynkach europejskich i azjatyckich. Firma zanotowała wzrost sprzedaży o 62%, a jej udział w rynku globalnym to już 4,4%. Rozwijają się także firmy Gateway ...
-
Sprzeniewierzenia a polskie firmy
... przez nich spowodowane najbardziej uderzały w działalność firmy. Najczęstszym obszarem zagrożeń dotkniętych nadużyciami jest sprzedaż (45 proc. badanych wskazało ten obszar) a ... . Powyższy przypadek obrazuje jak sprzeniewierzenie może wpłynąć na kondycje firmy a nawet jej egzystencję” – mówi Krzysztof Chechłacz, wiceprezes Towarzystwa Ubezpieczeń ...
-
Jak radzą sobie firmy innowacyjne w kryzysie?
... sprzedaż spadła, był niższy niż przeciętnie w sektorze przedsiębiorstw. PKPP Lewiatan wskazuje, iż oznacza to, że inwestycje w innowacje pozwalają firmom na taką poprawę oferty rynkowej, że nawet w okresie kryzysu ich pozycja konkurencyjna wzmacnia się. Mówią o tym same Firmy ...
-
Sprzedaż czekolady w Polsce rośnie
... czekolady, pralin i batonów. Wartość sprzedaży tych produktów systematycznie rośnie, a prawdziwe czekoladowe żniwa nadejdą w 2012 r. Powołując się na szacunki firmy badawczej Euromonitor International, "Rzeczpospolita" podała, że na słodycze czekoladowe wydamy w tym roku niemal 4,9 mld zł, czyli o 300 mln zł więcej niż przed rokiem. Za ...
-
Rynek detaliczny na świecie po kryzysie
... na polskim rynku.” – dodaje Magdalena Jończak z Deloitte Polska. W roku obrotowym 2009 skład pierwszej dziesiątki największych firm z branży detalicznej nie zmienił się, jednak wyniki sprzedaży czerech pierwszych– Carrefour S.A., Metro AG, Costco Wholesale Corporation (Costco) oraz The Home Depot, Inc. (Home Depot) – spadły, a sprzedaż ...
-
Polskie firmy obroniły się przed kryzysem
... na rynku krajowym, zaczęły bardziej otwierać się na rynki zewnętrzne, co było, i ciągle jest piętą achillesową sektora mikro, małych i średnich firm w Polsce. Wzrósł odsetek firm, które rozpoczęły w 2013 r. sprzedaż na eksport, co przy nieznacznym, ale jednak spadku odsetka MSP, które kontynuowały sprzedaż na ...
-
Wyszukiwanie lokalne napędzi sprzedaż w m-commerce
... w branży e-commerce liczba stron i aplikacji mobilnych stale rośnie, o tyle firmy nie działające na co dzień w internecie, nie myślą jeszcze o nich ... firmy. Warto jednak pamiętać, że nawet najlepiej przygotowana reklama mobilna znacznie straci na skuteczności w momencie, gdy klient zostanie przekierowany na stronę nieprzystosowaną do wyświetlania na ...
-
Firmy rodzinne a fundusze private equity
... dobre zdanie na temat działalność funduszy PE w naszym kraju – mówi Rafał Wiza, dyrektor w dziale audytu, szef zespołu private equity w KPMG w Polsce. „Odmienność horyzontów czasowych” największą barierą dla współpracy firm rodzinnych z funduszami PE Jedynie 16% badanych firm rodzinnych kategorycznie wyklucza sprzedaż firmy (całkowitą lub ...
-
Firmy produkcyjne nie narzekają na kondycję
... na 10 firm sprzedawało swoje produkty w krajach Europy Zachodniej. 88 proc. firm prowadziło sprzedaż w innych państwach wspólnoty, a 65 proc. eksportowało do krajów spoza Unii. Co ciekawe, firmy ...
-
Mobilna sprzedaż coraz popularniejsza
... handlu W chwili obecnej liczba abonentów telefonii komórkowej na świecie (3,3 miliarda) jest trzykrotnie większa od liczby ... opracować własną strategię mobilną; sprzedaż „wielokanałowa” nieustannie ewoluuje Pamiętać o ... Internet Business Solutions Group (IBSG), dział firmy zajmujący się globalnym konsultingiem strategicznym, współpracujący z ...
-
Polskie firmy planują ostrożne inwestycje
... firmy nie przewidują istotnego ograniczania długu ani emisji kapitałów. Głównym źródłem finansowania ewentualnej redukcji poziomu długu w polskich firmach mają być bieżące przepływy pieniężnelub sprzedaż aktywów. Sprzedaż zbędnych aktywów zdaje się być istotnym trendem w najbliższym okresie (co czwarta firma), który może istotnie wpłynąć na ...
-
Firmy deweloperskie i ich systemy wynagrodzeń
... wysokich oczekiwań finansowych dotyczących podstawowego wynagrodzenia, zwracają szczególną uwagę na prowizje - nie tyle na sam jej poziom, ile progresywność oraz uzależnienie od wartości sprzedanych nieruchomości. Firmy deweloperskie oferujące stałą kwotę za sprzedaż lokalu mieszkalnego cieszą się zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem niż te ...
-
Polscy przedsiębiorcy o perspektywach na rok 2012
... Sprzedaż krajowa Wyniki są bliskie tym w obrotach, co wskazuje, że to sprzedaż krajowa przyczyniła się głównie do wyniku gospodarczego kraju. Przedsiębiorstwa produkcyjne częściej niż firmy ... , chociaż był on niższy od wskaźnika przewidywań na 2011 rok. W roku przyszłym firmy planują zatrudniać na poziomie niemal identycznym jak planowały przed rokiem ...
-
Gdzie na praktyki i staże?
... 6 na 10 opublikowanych ofert), w sektorach: sprzedaż i handel, usługi bankowe i finansowe, doradztwo, sieci handlowe oraz FMCG. Z danych Pracuj.pl wynika, że pracodawcy oferują praktyki i staże przede wszystkim w działach operacyjnych, takich, jak: finanse, wsparcie technologiczne, HR, marketing czy IT. Świadczy to o tym, że firmy coraz ...
-
Sprzedaż wierzytelności hipotecznych I-VI 2014 r.
... korporacyjnego firmy Cushman & Wakefield przeprowadził gruntowną analizę zaangażowania w nieruchomości o zwiększonym ryzyku 46 banków i agencji zarządzających aktywami na całym kontynencie europejskim. Na dziewięć analizowanych „złych banków” europejskich przypada ponad 46 proc. łącznego zaangażowania brutto, co wskazuje na ich znaczenie na rynku ...
-
Polskie firmy rodzinne 2015
... planuje zwiększyć swoją sprzedaż na rynkach zagranicznych w ciągu najbliższych lat, a kolejne 20% planuje utrzymać obecny poziom aktywności. Polskie firmy analogicznie jak przedsiębiorstwa z innych rynków, podejmując ekspansję w pierwszej kolejności kierują sprzedaż na rynki najbliższe geograficznie, językowo i kulturowo, do krajów na tym samym ...
-
Badania i rozwój: mniejsze firmy farmaceutyczne lepsze od gigantów
... na rynek wzrosły od 2010 roku o jedną trzecią do sumy 1,57 mld dolarów, a roczna sprzedaż produktu zmalała o prawie 50 proc. W latach 2013-2015 średnia sprzedaż przypadająca na ...
-
Jak opinie o firmie wpływają na jej wizerunek i sprzedaż?
... na temat której nie ma żadnych opinii, zdecyduje się raczej na współpracę z tą pierwszą. – Zbieranie opinii pozwala na uwiarygodnienie firmy w oczach klientów, pomaga w pokazaniu swojej pozycji na rynku – opowiada Paweł Kloskowski, właściciel firmy ... i wpływającym na sprzedaż, ale też pozwalającym przedsiębiorcom na lepsze zrozumienie potrzeb ...