-
Producenci napojów a kryzys
... Rosnąca popularność napojów mlecznych nie jest tylko specyfiką naszego rynku. Według ubiegłorocznych wyników analizy firmy badawczej Zenith International, światowe spożycie napojów mlecznych wzrosło ... piwo jest nieproporcjonalnie wysoka w stosunku do innych wyrobów alkoholowych i przewidujemy, że będzie miała negatywny wpływ na rozwój całej branży ...
-
Ile pije statystyczny Polak?
... – przy jednoczesnym osłabianiu sprzedaży innych grup produktów, np. napojów gazowanych typu cola czy niegazowanych napojów owocowych. Co istotne, wszystkie firmy biorące udział w naszym badaniu są zdania, że ten trend będzie miał duże znaczenie dla rynku napojów bezalkoholowych w najbliższej przyszłości – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale ...
-
Polacy preferują polski alkohol
... wielbicieli drinków i aperitifów najbardziej przyciąga oryginalność i nowoczesność - wynika z raportu firmy doradczej On Board PR "Marki alkoholowe" opracowanego na ... poziomu wykształcenia respondentów. „Mimo pewnych różnic, najpopularniejsze kategorie napojów alkoholowych – piwa i wódki – trafiają do wszystkich grup społecznych” – mówi Tomasz ...
-
Przemysł spirytusowy a gospodarka UE
... napojów spirytusowych w 27 krajach Unii Europejskiej. RYNEK NAPOJÓW SPIRYTUSOWYCH UE Produkcja Kraje Unii Europejskiej odgrywają istotną rolę na światowym rynku napojów alkoholowych. Europejski przemysł spirytusowy jest największy na świecie. Z badań wynika, że w 2009 roku wyprodukował łącznie 39 milionów hektolitrów napojów ...
-
Sprzedaż alkoholu w Polsce wzrośnie
... , będzie rosła sprzedaż wyrobów spirytusowych, wina, piwa oraz napoi alkoholowych gotowych do spożycia. Najszybciej ma rosnąc w Polsce sprzedaż napojów alkoholowych gotowych do spożycia, tzw. RTD, wynika z badań firmy Euromonitor International. W 2010 r. Polacy kupią 6,5 mln litrów tych napojów, wydając na nie prawie 50 mln dolarów, o ponad ...
-
Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?
... zaskakiwać na tle zbiorczych wyników dotyczących sprzedaży alkoholi – mówi Remigiusz Zdrojkowski z firmy XBS PRO-LOG, zajmującej się obsługą logistyczną towarów akcyzowych. - Okazuje ... mają ulec także zasady dotyczące promocji napojów alkoholowych. W Polsce obowiązuje całkowity zakaz promocji napojów alkoholowych oraz ich reklamy, z dwoma wyjątkami. ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... napojów alkoholowych przestawili się na tworzenie własnych treści online? Jaki procent wydatków na reklamę alkoholu pochłonie reklama cyfrowa? Doniesienia raportu Zenith dotyczą reklamy wszystkich rodzajów piwa i napojów ... w barze, firmy produkujące napoje alkoholowe zaczęły inwestować we własne strony internetowe czy treści edukacyjne. Marki napojów ...
-
Sprzedaż alkoholu wzrosła, zaległości handlujących spadły
... można sądzić po zmianie poziomu zaległości firm zajmujących się sprzedażą napojów alkoholowych. Ich przeterminowane zobowiązania spadły – zauważa Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor. Z danych ... problemy ma ok. 13 proc. działających, zawieszonych i zamkniętych biznesów (303 firmy), a w detalu ok. 12 proc. (981 firm, o 9 mniej niż 10 miesięcy ...
-
Sprzedaż i produkcja piwa spada, zaległości rosną
... detalicznej, dziś także one cierpią z powodu spadającej konsumpcji piwa. Z danych firmy analitycznej CMR wynika, że piwo stanowi 12 proc. obrotów pod względem ... BIG InfoMonitor. [1] PKD 47.25.Z - Sprzedaż detaliczna napojów alkoholowych i bezalkoholowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach [2] PKD 56.30.Z - Przygotowywanie i podawanie napojów ...
-
Browary a wydatki na reklamę piwa
... Pridaya, tchnie nowe życie w korporację i przeprowadzi zwrot w strategii firmy, odnawiając portfel marek i budując silne relacje z klientami. Przed nowym prezesem ... wcześniej. Jak podkreślają analitycy Equinox Polska reklama w medium telewizyjnym napojów alkoholowych niskoprocentowych dozwolona jest, zgodnie z prawem, od godziny 20. Dlatego, przy ...
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata
... odporne na trudności i szybciej z nich wychodzą – komentuje Dyrektor Marketingu firmy Kantar Nathalie Burdet. - W 2020 roku udział handlu elektronicznego wzrósł z 12 ... Nike, Mercedes-Benz czy Heineken. Sektor napojów alkoholowych utrzymał wzrost przez cały okres pandemii za sprawą marek chińskich napojów alkoholowych typu baijiu. Najcenniejszą marką ...
-
Podrabiane wyroby alkoholowe generują w UE olbrzymie straty
... Intelektualnej (EUIPO) podrabianie napojów alkoholowych generuje straty wynoszące 4,4% wartości legalnej sprzedaży napojów spirytusowych i 2,3% legalnej sprzedaży wina. Istnienie zjawiska podrabiania sprawia, że legalni producenci zatrudniają mniej osób, co oznacza bezpośrednią utratę 4 800 miejsc pracy w branży napojów spirytusowych i win w UE ...
-
Akcyza na alkohol pogrąża sprzedaż
... napojów spirytusowych, które trafiły do konsumentów w Polsce i na całym świecie. Pozwoliło to na stworzenie i utrzymanie 93 tys. miejsc pracy, głównie w przemyśle, rolnictwie, handlu i gastronomii. Firmy ... r.) przyczynia się do poprawy bilansu handlowego kraju. Największymi odbiorcami polskich napojów spirytusowych od kilku lat pozostają Francja i ...
-
Do ŁSSE dołączyli trzej inwestorzy
... Europie sprzętem i technologią do eksploatacji złóż węglowodorów. Założyciele i kierownictwo firmy mają wieloletnie doświadczenie branżowe uzyskane w Stanach Zjednoczonych oraz wymierne ... do grupy ICE-FULL, dystrybutora i dostawcy wyrobów alkoholowych, w tym alkoholu wysokoprocentowego, wina, piwa oraz soków i napojów. Historia grupy sięga roku 1989. ...
-
Polacy o spożyciu, dostępie i zakazie sprzedaży alkoholu. Jesteśmy liberalni?
... Czy alkohol jest w Polsce zbyt łatwo dostępny? Jak Polacy postrzegają ceny napojów alkoholowych? Czy Państwo powinno podejmować działania mające na celu ograniczenie ... telewizji, radiu czy Internecie od lat jest przedmiotem gorących debat. Z jednej strony firmy branży alkoholowej argumentują, że ich reklamy są skierowane wyłącznie do dorosłych. ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2015
... proc.), niższe ceny żywności i napojów bezalkoholowych (o 3,7 proc.), oraz odzieży i obuwia (o 5,3 proc.). Wzrosły ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 1,8 proc.), a także związane z ... rządowa pomoc. Problemem jest to, że do końca 2018 r. hutnicze firmy muszą zrealizować bardzo kosztowne inwestycje w ochronę środowiska (chodzi o unijną ...
-
Które sektory gospodarki mają największe długi?
... otwierają hurtownie napojów alkoholowych, metali oraz paliw (12-13 proc.). W sektorze usług listę największych maruderów płatniczych rozpoczynają firmy związane z usługami transportowymi, czyli agencje transportowe oraz przedsiębiorstwa wynajmujące samochody i furgonetki. Na trzecim miejscu znalazły się wydawnictwa prasowe oraz firmy ochroniarskie ...
-
Piwa regionalne przyszłością branży
... i dziesiątym na świecie. Według „Panelu Handlu Detalicznego” firmy badawczej Nielsen wartość sprzedaży piwa w okresie od kwietnia 2009 r. do marca 2010 r. wyniosła 13,4 mld zł, i chociaż spożycie piwa spada w porównaniu z poprzednimi latami, to na rynku napojów alkoholowych zajmuje ono nadal pierwsze miejsce. W porównaniu z chmielowym ...
-
Spożywczy handel detaliczny 2008
... przypadało już ponad 40% obrotów - poinformowała firma PMR. Według raportu firmy PMR „Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2008”, w 2008 roku całkowita wartość ... całość rynku spożywczego, rozumianego jako sprzedaż detaliczna żywności, napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych oraz innych produktów sprzedawanych w sklepach spożywczych ...
-
Przetargi - raport VIII 2013
... raz z rzędu) o 0,5 proc., ale w stosunku do lipca wzrosło o 0,1 proc. Firmy bardzo ostrożnie zatrudniają nowych pracowników, nawet w okresie intensywnych prac ... mieszkaniem, podwyżki cen w zakresie rekreacji i kultury oraz wyższe ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych. W sierpniu w relacji rocznej płace poszły w górę o 2 procent, podczas ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 36/2014
... importu słodyczy firmy Roshen należącej do prezydenta Ukrainy Petra Poroszenki. Służby Rospotriebnadzoru i Rossielchoznadzoru zakazały importu z Ukrainy: produktów owocowo-warzywnych, soków i konserw rybnych niektórych firm, a także mleka i produktów mlecznych, soi, słonecznika, mąki kukurydzianej oraz napojów alkoholowych trzech producentów ...
-
EY: jak zmieniają się nastroje i zachowania konsumentów?
... wpływ zmian zachowań konsumentów odczuć mogą firmy sprzedające odzież i obuwie oraz branża urody i kosmetyków, gdyż odpowiednio 43% i 38% konsumentów deklaruje, że będzie kupować mniej tego typu artykułów. Deklaracje istotnych oszczędności dotyczą także kategorii napojów alkoholowych i bezalkoholowych, gdzie odpowiednio 41% i 37% konsumentów ...
-
Rynek spożywczy 2008: produkty luksusowe
... napojów, a w tym produktów alkoholowych. Według danych PMR, alkohol stanowi 95% wartości sprzedawanych w Polsce napojów ...
-
Rynek M&A nie przejmuje się polityką
... alkoholowych (w tym wymiana aktywów między głównymi uczestnikami rynku), poszukiwanie alternatywnych ofert produktów prozdrowotnych i dalsze zainteresowanie działalnością charakteryzującą się wysokim wzrostem. Wartość dziesięciu największych transakcji w 2016 roku w segmencie napojów ... lat najbardziej atrakcyjne staną się firmy działające w branżach: ...
-
Polska wódka, czyli jak zastrzegać pochodzenie geograficzne alkoholu
... napojów spirytusowych należy złożyć do ministra właściwego do spraw rynków rolnych. Może on dotyczyć tylko jednego oznaczenia – mówi Remigiusz Zdrojkowski z firmy XBS ... Słowo oznacza dolinę i jest powszechnie stosowane jako element nazw szkockich wyrobów alkoholowych, w tym właśnie whisky. Z tego względu, jak twierdzi wnoszący powództwo, nazwa ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... budżetami na reklamę mogli pochwalić się producenci soków i napojów, którzy wydali niemal 55 milionów złotych (1/4 ... minionego roku. Tradycyjnie już największa część budżetu marek alkoholowych przeznaczona została na reklamę piwa. Producenci ... znacząco wzrosło, w porównaniu do poprzedniego roku, firmy wydały na magazyny ponad 50% więcej niż w 2014 ...
-
Koniunktura gospodarcza w Polsce I kw. 2011
... odnotowany został spadek ich poziomu – a z drugiej strony z konieczności podjęcia przez firmy przedsięwzięć odkładanych wcześniej przez co najmniej kilka kwartałów z obawy ... pierwszym kwartale były koszty transportu (o 7,1 proc.) oraz żywności, napojów bezalkoholowych i alkoholowych oraz wyrobów tytoniowych (o 5,2 proc.). Według prognozy Instytutu ...