-
Firmy turystyczne i gastronomiczne weryfikowane w sieci
... ciągu ostatniego roku Polacy najczęściej szukali w sieci informacji na temat firm z branży turystycznej i gastronomicznej - wynika z badania Millward Brown SMG/KRC dla Rzetelnej Firmy. Internet jest też wykorzystywany przez konsumentów do sprawdzania usług finansowych oraz ofert sklepów detalicznych i hurtowni. Tylko 4 proc. badanych nie szukało ...
-
SEO i Google w branży turystycznej. Kto radzi sobie najlepiej w internecie?
... . W biznesie turystycznym wakacji nie ma nigdy, a sezon trwa cały rok - ledwo kończy się lato, firmy już szykują ofertę zimową. Przeanalizowaliśmy kilka wyróżniających się, rodzimych serwisów internetowych z branży turystycznej, w tym czołowych touroperatorów. Zderzyliśmy także polskie marki z globalnymi brandami. Kluczem przy selekcji stron www ...
-
Firmy z Warszawy pracują zdalnie, ale co 8. nie wie, czy wygra z pandemią
... nie jest w ogóle pewien czy zdoła przetrwać COVID-19. Badane firmy w największym stopniu obawiają się redukcji popytu na produkty lub usługi, problemów ... redukcji zatrudnienia. Pierwszą falę zwolnień obserwowaliśmy głównie w: transporcie, branży turystycznej, HORECA, w usługach, szkoleniach, eventach. Przez wprowadzenie ograniczeń w handlu ucierpiała ...
-
Franczyza w branży turystycznej 2009-2010
... (oprócz Ecco Holiday) postanowili w bieżącym roku wstrzymać rozwój biur franczyzowych. Podział franczyzy turystycznej na touroperatorów i pośredników Rynek turystyczny w Polsce dzieli się na touroperatorów i firmy pośredniczące w sprzedaży usług organizatorów wyjazdów. Obecnie w Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników ...
-
Firmy węgierskie w fatalnej kondycji
... Hermes – które opierały się głównie na sytuacji gospodarczej i doświadczeniu biznesowym firmy – po znacznym wzroście liczby upadłości, jaki odnotowano w 2006 r., w 2007 r. ... Do tego doszła znacząca liczba bankructw odnotowana w branży transportowej, turystycznej i rolnej. Jak zauważają eksperci, postępuje proces koncentracji w węgierskim sektorze ...
-
Polska turystyka to 1,3 proc. PKB. Na ile ucierpi przez pandemię?
... strategii PIE. Cyfryzacja szansą na dynamiczny rozwój Tylko do 2025 r. proces digitalizacji może przynieść światowej branży turystycznej 305 mld USD wartości dodanej, a najwięcej zyskają firmy implementujące innowacyjne modele biznesowe i wykorzystujące nowe rozwiązania technologiczne. Dostępność oferty w internecie istotnie wpływa na wzrost ...
-
Ferie zimowe 2016: droższe Egipt i Wyspy Kanaryjskie
... biznesowe, ale najlepiej odzwierciedli to krótkie zestawienie zamieszczone poniżej. Dla poszerzenia wiedzy czytelników zamieszczono w nim również dane najbardziej wartościowej firmy turystycznej świata i największego pośrednika on-line w turystyce jakim jest Priceline Group Inc. właściciela m.in. tak znanych marek jak booking.com i KAYAK ...
-
Branża turystyczna: upadłości już nie przerażają
... od listopada 2013 roku. Szał sezonu wakacyjno-urlopowego już minął, ale pozytywne nastroje w branży turystycznej nie zmieniły się. W porównaniu do ubiegłego badania, widać ... jest najlepszym źródłem informacji o sumiennym spłacaniu zobowiązań przez firmy. Pobranie raportu nie wymaga zgody od sprawdzanej firmy ani umowy z BIG InfoMonitor. Taki raport ...
-
Wakacje 2017: Rainbow może imponować
... i geograficzna sprzedaży należała do stosunkowo mało ryzykownych. Mniej doświadczeni w zawiłościach turystycznej branży analitycy i giełdowi gracze zniechęcili się zapewne mało ekscytującymi wynikami spółki ... w przypadku tego organizatora wynika także z niedawnej akwizycji znanej czeskiej firmy turystycznej Cedok. Można jednak przyjąć, że na razie nie ...
-
Trendy IT w turystyce w 2013 roku
... Big Data i cloud computing, a także udostępnieniu oprogramowania jako usługi (SaaS) – wylicza Iwona Białobrzycka. Co przyniesie rok 2014? W 2014 roku firmy branży turystycznej będą poszukiwać rozwiązań do zarządzania przychodami, zasobami, taryfami, cenami, placówkami oraz rezerwacjami, a także usługami dodatkowymi, obsługą klientów czy podróżami ...
-
Branża turystyczna a aplikacje mobilne
... dopiero początek wykorzystania aplikacji mobilnych przez firmy turystyczne, które coraz mocniej zdają sobie sprawę z ich potencjału marketingowego. Prognozują również, że na przestrzeni najbliższych lat rozwiązanie to stanie się jednym z głównych kanałów promocji biur podróży, a także prezentacji oferty turystycznej miast oraz regionów. Poniżej ...
-
Wakacje 2016: wrzesień last minute
... z dużą dozą pewności stanowić o poprawie lub regresie ważnych dla branży turystycznej parametrów, równolegle przedstawiliśmy też dane będące średnią za ostatnie trzy miesiące, ... ten temat jest poruszony jedynie wstępnie, a do kwestii tej będziemy wracać. Firmy ubezpieczeniowe (ewentualnie banki) – wydają gwarancje, bez których prawnie niemożliwe ...
-
Wakacje przez Internet
... firmy Gemius SA, ponad 6 milionów internautów szuka w Internecie informacji na temat turystyki. ... w ten sposób, a rynek nadal rośnie." "Wyniki osiągane przez biura podróży oferujące możliwość zakupu usługi turystycznej on-line świadczą o dużej roli, jaką w planowaniu wakacyjnych wyjazdów odgrywa Internet. O sukcesie poszczególnych podmiotów ...
-
"Turystyczna" reklama wideo online. Czy to się ogląda?
... z tego rodzaju promocji korzysta m.in. branża turystyczna. Z analizy firmy Gemius wynika, że 55 mln emisji spotów z tego sektora obejrzało 9,8 mln osób, ... liderem w zestawieniu najpopularniejszych wydawców dla niemieckiego rynku reklamy wideo online branży turystycznej. W serwisie należącym do Google’a kreacje analizowanej branży dotarły do 11 proc. ...
-
Usługi turystyczne online 2006-2008
... od tego czy finalnie transakcji dokonają poprzez Internet, czy osobiście u przedstawiciela firmy. Badania Google podkreślają dużą rolę Internetu w procesie docierania do klientów z nowymi ofertami i usługami wprowadzanymi przez firmy z branży turystycznej, zarówno tymi działającymi wyłącznie online, jak i tradycyjnie. Polscy turyści korzystają ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego IV kw. 2011
... pkt. i wynosi obecnie 5,36 pkt. To najniższy poziom od 2,5 roku, kiedy firmy zmagały się z pierwszą falą kryzysu. Poprzednie badania pokazywały dużą stabilność sytuacji ... rozszerzyli liczbę badanych branż. Nowymi ankietowanymi grupami są przedstawiciele branż turystycznej, budowlanej i e-commerce. Niestety również Ci respondenci zaobserwowali, że ...
-
Linie lotnicze: usługi dodatkowe są dochodowe
... roku 2010. Niektóre linie lotnicze stają się coraz bardziej aktywne w sprzedaży oferty turystycznej, m.in. brytyjska linia lotnicza Jet2.com oraz amerykańska Allegiant ... który przyczynia się do kontroli przez organy regulacyjne i w następstwie powoduje odpływ konsumentów. Firmy odnoszące sukcesy służą swoim klientom skutecznie i to jest właściwa ...
-
Jest praca w turystyce
... sezonie wysokim – mówi Aleksandra Konarska. Brakuje dobrych kandydatów Aktualnie dla branży hotelarskiej i turystycznej w portalu Pracuj.pl można znaleźć oferty zarówno na stanowiska menadżerskie takie ... opinii na blogu lub profilu w serwisie Facebook danej firmy. Wśród najczęściej wymienianych oczekiwań wobec kandydatów na stanowiska związane z ...
-
Wakacje 2016: wszystko zależy od Turcji
... w Turcji ciągle się zaognia, a to nie pozostanie z pewnością obojętne dla całej branży turystycznej. Nie inaczej będzie w Polsce. Ważne wydarzenia ostatniego tygodnia w turystyce wyjazdowej I. ... w przypadku Arabii Saudyjskiej, z tym, że z powodu zbyt długiego ociągania się firmy Standard & Poors ze zmianą poziomu ratingu tego kraju zmuszony był ...
-
E-mail marketing w Polsce
... prezentują średnie przedsiębiorstwa oraz firmy z branży e-commerce i turystycznej - wynika z raportu "Stan email marketingu w Polsce 2012" przygotowanego przez ekspertów z GetResponse. Z badania wynika, że aż 83% badanych firm stosuje różne elementy kampanii email marketingowych. Najwyższy poziom email marketingu prezentują firmy z sektora średnich ...
-
Forward może wspomóc branżę turystyczną
... czy też narzędziach pozwalających zabezpieczyć marżę. Ubiegły rok był dla branży turystycznej wyjątkowo udany. Zysk netto wyniósł 85 mln złotych. Pozytywne wyniki z ... . Tym narzędziem są forwardy – mówi Radosław Jarema, dyrektor generalny AKCENTY w Polsce, firmy obsługującej transakcje walutowe dla firm. Forward działa w ten sposób, że instytucja ...
-
Wakacje 2016: turyści dopiszą, ale w przyszłym roku
... złotego. W końcu czerwca 2015 roku (zapewne pod wpływem oczekiwanego pogorszenia się turystycznej koniunktury) obniżono jednak cenę docelową spółki do 25,09 złotego. Traveldata ... polskich wiodących touroperatorów, zwłaszcza Itaki oraz Grecos Holiday, ale są to firmy prywatne więc nie poruszamy tej kwestii publicznie. Rainbow jest natomiast spółką ...
-
Branża turystyczna a potencjał Internetu
... wynika z zakończonego w kwietniu 2009 roku badania Net Track firmy Millward Brown SMG/KRC. Daje nam to blisko 14,8 mln świadomych konsumpcyjnie Polaków. ... gotowych do dokonania zakupu online. […]Zapewniając dostęp do informacji, przedstawiciele branży turystycznej ułatwiają samym sobie pracę. Jeśli klient kupi wycieczkę przez internet, koszty ...
-
Wynajem lokali gastronomicznych w Polsce
... uruchomienie małego baru typu "fast food" w popularnej miejscowości turystycznej nad morzem - wynika z analizy rynku najmu lokali gastronomicznych w Polsce przeprowadzonej ... wyposażenia, ale także o wiele trudniejszą do oszacowania wartość rynkową firmy. W szerokiej ofercie biur nieruchomości znajdziemy obecnie zarówno duże restauracje o powierzchni ...
-
Euro 2012 a praca w hotelarstwie i turystyce
... czym leży przyczyna takiego stanu rzeczy? Dlaczego Euro nie stymuluje branży turystycznej, jak tego oczekiwano? Jak poinformowała Polska Izba Hotelarstwa, nadzieje, które żywiono w ... Stąd rośnie zapotrzebowanie na pracowników zajmujących się budowaniem renomy na zewnątrz firmy oraz aktywnym docieraniem do nowych, potencjalnych klientów, również przez ...
-
Wakacje 2017: przed świętami i majówką ruch zamiera
... naszej wschodniej granicy, która jest czynnikiem mocno nie sprzyjającym turystycznej koniunkturze. Wobec rychłego już początku wygaszania pozytywnego wpływu wypłat z programu ... rozliczających się PIT-em jego średnia stawka wyniosłaby 3,6 procent. Jednocześnie firmy płaciłyby prosty jednolity 25-procentowy podatek od funduszu płac. Teoretycznie ...
-
Polisa turystyczna, czyli bądź przezorny jak... polski turysta
... firmy Aviva przez SW Research. Dowodzi ono, że niemal co drugi podróżny (45,5%) kupuję polisę turystyczną już na dwa tygodnie przed wyjazdem, 47,5% robi to na kilka dni przed opuszczeniem kraju, a jedynie 6,6% odkłada kwestie ubezpieczeniowe na ostatnią chwilę. Zakup polisy turystycznej ... przez nich polisy turystycznej zawierał: ubezpieczenie kosztów ...
-
Klienci spamerów w Rosji
... za pośrednictwem Runetu (rosyjskiego segmentu Internetu). Dane z Laboratorium Antyspamowego pokazują, że spory odsetek klientów spamerów to firmy działające w branży turystycznej i rozrywkowej (14%), w branży usług remontowych i związanych z przeprowadzkami (9,3%) oraz branży poligraficznej (7%). Uwzględniono również inne, mniej liczne kategorie ...
-
Internetowa Rewolucja w sektorze MSP
... Polski. Według nowych badań, coraz więcej przedsiębiorców uważa, że Internet jest dobrym narzędziem promocji firmy i dostrzega jego potencjał w dotarciu do klientów z zagranicy. Dlatego 2012 będzie ... w Piłce Nożnej, przede wszystkim z branż gastronomicznej, hotelarskiej i turystycznej oraz rozwinąć szkolenia związane z wykorzystaniem internetu do ...
-
Długi weekend czerwcowy spędzimy w kraju
... Rejestru Długów i Rzetelnej Firmy zadeklarowało, że weekend czerwcowy spędzi w kraju. Chęć Polaków do korzystania z krajowej oferty turystycznej w długi weekend to ... wynika z danych KRD. 31 mln zł długu mają firmy z województwa śląskiego, a 20,7 mln zł - firmy z dolnośląskiego. Przedsiębiorcy z branży gastronomicznej największe kwoty zalegają bankom ...
-
Praca w branży PR IX 2011
... z drugą prawidłowością, występującą od początku roku, agencje najczęściej poszukują praktykantów i stażystów a firmy i instytucje specjalistów. Nie inaczej było we wrześniu ogłoszenia dla ... jednym ogłoszeniu dotyczyło branż: FMCG, IT, sportowej, turystycznej i marketingowej. W przypadku firm i instytucji oferty najczęściej dotyczyły branż IT i ...
-
Ataki DDoS II poł. 2011
... aktualną sytuację, przewidywać, w jakiej kondycji znajdzie się cały rynek oraz firmy, których udziałami są zainteresowani, oraz szybko reagować na wiadomości z ... stosowanych w ramach cyberwojny między agencjami turystycznymi. To oznacza, że konkurencja w branży turystycznej jest tak ostra, że niektórzy gracze zrobią wszystko, aby zdobyć klientów ...
-
Strach o poufność danych osobowych coraz większy
... Wolność jest głęboko zakorzeniona w kulturze amerykańskiej, a możliwość kontroli tego, w jaki sposób firmy wykorzystują nasze dane osobowe jest jej najbardziej jaskrawym przejawem – mówi Łukasz ... mieli wątpliwości odnośnie poziomu ochrony informacji w firmach z branży: turystycznej (16%), retail (18%), telekomunikacyjnej (20%), energetycznej (21%), a ...
-
Nieruchomości komercyjne: będzie ożywienie?
... sygnały ożywienia wśród inwestorów” – informuje Wojciech Pisz z grupy rynków kapitałowych firmy Cushman & Wakefield. „Największym zainteresowaniem cieszą się średniej wielkości budynki biurowe w ... połowę 2009 r. spowodowało pogorszenie się koniunktury w branży turystycznej. Ograniczenie inwestycji i optymalizacja wyników finansowych, które przy ...
-
Klasa średnia zmieni preferencje konsumentów
... znaczące zmiany w portfolio przedsiębiorstw, a także w sposobie oraz poziomie konsumpcji dóbr i usług. Firmy będą musiały także sprostać nowym wyzwaniom, które niesie powszechny ... rozrywkę, szczególnie podróże, co stanowi dobrą wiadomość dla branży turystycznej.” – mówi Lawrence Hutter, Partner, Lider globalnego zespołu świadczącego usługi dla firm ...