-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę w IV kw. 2015 r.
... 3% całości. W ujęciu pełnego roku 2014 do 2015 kategoria ta zanotowała spadek o 8,5%. W ujęciu całorocznym, wydatki reklamowe całego sektora FMCG wzrosły o 8%. Najwyższymi ... rynku). Największe cięcia budżetów mediowych w sektorze FMCG dotknęły reklamy w Internecie, której udział spadł z 4,6% w Q4 2014 do 2,6% w Q4 2015 (spadek inwestycji o -31% ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
... % udziału w wydatkach całej branży FMCG), notując tym samym rekordowy w tym segmencie, 77% wzrost w porównaniu do trzeciego kwartału 2014 roku. Wydatki pozostałych branż z kategorii wyniosły łącznie ponad 61 milionów złotych, a wielkość inwestycji różniła się od zeszłorocznych o kilka do kilkunastu procent. FMCG ...
-
Rynek pracy specjalistów II kw. 2014
... ci specjaliści poszukiwani byli przez inne sektory, przede wszystkim: handlowy, FMCG oraz telekomunikacyjny. W sumie ofert dla marketingowców było o 14 proc. więcej ... zwiększając zespoły sprzedażowe. Informacje o raporcie: Raport „Rynek pracy specjalistów w II kwartale 2014 roku” został przygotowany na podstawie analizy 97 698 tys. ofert pracy, które ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów I kw. 2014
... średniego i wyższego szczebla w I kwartale 2014 roku. 63% pracodawców planuje rekrutację specjalistów i menedżerów, 14% zwolnienia w I kwartale 2014. Prognoza ta jest ... & Operations. W pogoni za liderami Nieco w tyle z planami rekrutacji pozostają pracodawcy z branż: FMCG, Handel Detaliczny, Budownictwo oraz Elektronika. Należy jednak zauważyć, że ...
-
Rynek wody mineralnej w Polsce IV 2013-III 2014
... , witaminami, ekstraktami z roślin, np. żeńszenia, aloesu, guarany czy kofeiny). W okresie od kwietnia 2013 roku do marca 2014 roku, pojedyncze polskie gospodarstwo domowe zakupiło przeciętnie 98 litrów wody gazowanej, wydając na ten ... domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG ...
-
Największe sieci handlowe na świecie 2014
... rynków zagranicznych” – wyjaśnia Marcin Diakonowicz. Podobnie jak w poprzednim roku sektor FMCG stanowi ponad 50 proc. wszystkich detalistów w zestawieniu. Sektor ten pod względem wzrostu ... ona już za 5,8 proc. PKB wypracowanego w 2012 roku. Informacje o raporcie: Raport 2014 Global Powers of Retailing przedstawia ranking 250 największych światowych ...
-
Rynek reklamy i mediów w I poł. 2014 r.
... ponad dziewięcioprocentowym spadkiem przychodów reklamowych. Reklamodawcy zmniejszyli wielkość swoich wydatków o niemal 4,4 mln złotych. W 2014 roku największy wpływ na rynek reklamy będzie wywierała wysokość budżetów sektorów FMCG, handel oraz farmacja. Wraz z nastaniem jesieni można oczekiwać kampanii farmaceutyków leczących przeziębienia i grypę ...
-
Rynek przemysłowy i logistyczny w Polsce 2014
... 15 km od centrum miasta) Podaż nowoczesnej powierzchni logistycznej w granicach Warszawy z początkiem 2014 r. wyniosła 635.000 mkw., przy wskaźniku pustostanów na poziomie ... gdzie chętnie lokują się producenci z branży elektroniki i telekomunikacji oraz firmy z sektora FMCG. Obecne zasoby nowoczesnej powierzchni magazynowej tego regionu to nieco ponad ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów II kw. 2014
... spadkiem o 3 punkty procentowe w stosunku do wyników uzyskanych na początku 2014 roku. – Dane te pokazują, że polskie firmy bardzo dobrze wykorzystują korzystną ... . Do branż, które przodują w rekrutacji należą również: Księgowość i Consulting (67%) oraz FMCG (64%). Transformatorzy 16. edycja badania Antal Global Snapshot wykazała także bardzo ...
-
Praca w bankowości ciągle przyciąga studentów
... najchętniej rozpoczęliby swoją pierwszą pracę w FMCG. Jednak popularność sektora dóbr szybko zbywalnych zauważalnie spada. Jeśli ta tendencja będzie się utrzymywać już wkrótce na pierwsze miejsce wskoczy bankowość. Jakie wymagania mają młodzi ludzie? Z badania „Talenty w bankowości 2014”, zrealizowanego przez Deloitte we współpracy z agencją ...
-
Polska liderem handlu detalicznego
... w Polsce na najbliższych spodziewany w motoryzacji. Jak podaje BMI, do 2014 roku rynek ten może rozwinąć się o ponad 39%.Innymi perspektywicznymi ... 2011). Optymistyczne doniesienia docierają również z rynku FMCG, który, choć sam wzrost oscyluje w granicach 1%, mocno nastawia się na wprowadzanie nowych produktów, marek i wariacji. "Firmy FMCG ...
-
Gdzie po work-life balance?
... wynika, że liderami w tej kwestii są firmy informatyczne, telekomunikacyjne, produkcyjne, przedstawiciele branży FMCG oraz organizacje działające w sektorze BPO. Wśród 100 przebadanych ... .pl w okresie od 15 lipca 2014 do 15 września 2015 r. Po branży ITC ofertą w zakresie work-life balance najczęściej chwalą się firmy FMCG i produkcyjne (po 15%) oraz ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce spadną
... jest także w kolejnych latach - światowy rynek reklamy wzrośnie o 4,6% w 2013 i o 5,2% w 2014 roku. Prognoza wydatków reklamowych na polskim ryku Według najnowszych estymacji ZenithOptimedia, ... reklamodawców z branż lokujących znaczną część budżetów w telewizji – FMCG i telekomunikacyjnej. Dlatego w 2012 roku spodziewany jest spadek wydatków ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
... dziś utrzymuje poziom są instytucje finansowe. Podobnie jak w innych sektorach, np. FMCG czy farmacji, w kategorii kanałów mediowych prym niezmiennie wiedzie telewizja, która jednak ... aż o 4,5 mln złotych więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. W ujęciu całorocznym (2015 vs. 2014) wydatki reklamowe sektora finansowego spadły o 10% i pochłonęły ...
-
Kosmetyki do opalania: sprzedaż spada
... do opalania były kupowane przede wszystkim w sklepach drogeryjno-perfumeryjnych. W okresie od maja 2013 roku do kwietnia 2014 roku udział tego kanału dystrybucji w zakupach całej kategorii wyniósł około 45 proc. – zarówno w ujęciu ilościowym, ... zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG ...
-
Rynek makaronów w Polsce rośnie
... i kolorowe, choć i tak makarony pszenne wybierane są przez konsumentów w 95%. Na jedno gospodarstwo domowe przypadało w 2014 r. średnio 12 kg makaronu o wartości 65 zł. Według analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK, w monitorowanym ... domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG ...
-
Fuzje i przejęcia pikują. Fala wzrostów już za nami
... Bisnode Polska. W 2011 roku doszło na polskim rynku do 612 przejęć, w 2014 tylko do 263. To spadek o 132 proc. Kryzys był dobrym czasem ... wymienić sektor usług finansowych, telekomunikację, energetykę i górnictwo oraz branżę farmaceutyczną czy też FMCG. Dobre przygotowanie kluczem do powodzenia Dotknięte kryzysem firmy tylko w niewielkiej części ...
-
Dania gotowe mniej popularne w 2013 roku
... . Obserwowany spadek nastąpił w ujęciu ilościowym i wartościowym. Według analityków instytutu GfK, w 2014 roku negatywny trend utrzyma się zarówno, jeśli chodzi o ilość, jak i ... dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG. *Kategoria pakowanych dań gotowych zawiera dania mięsne i warzywne niemrożone i ...
-
Rynek e-commerce w Polsce i na świecie
... handlu online dla różnych kategorii produktów FMCG. Nielsen sprawdził chęć ich zakupu w sieci pomiędzy rokiem 2011 i 2014. Okazuje się, że globalnie chęć dokonania ... „Nielsen Global E-commerce and the New Retail” zostało przeprowadzone pomiędzy sierpniem a wrześniem 2014 roku. Zostało one zrealizowane na próbie ponad 30.000 użytkowników Internetu ...
-
Nowe miejsca pracy a podwyżki płac
... w kolejności źródłem nowych miejsc pracy były firmy produkcyjne – na ogół FMCG i budowalne. W zeszłym roku nowo utworzone wakaty pojawiały się przede wszystkim w województwie ... widzimy, że wszystkie specjalizacje gospodarki, które rozwijały się w zeszłym roku, w 2014 oferują wyższe podwyżki niż wcześniej. Wreszcie, w przypadku poziomów stanowisk, ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... higieny i pielęgnacji. Spadają natomiast wydatki reklamowe największych graczy z branży FMCG – Unilevera i P&G, oraz firm telekomunikacyjnych. Nakłady na reklamę ... że w 2013 roku tamtejszy rynek wzrośnie o 4,8% i będzie się umacniał w przyszłych latach, rosnąc o 7,3% w 2014 i o 8,8% w 2015. Największe rynki reklamowe Mimo szybkich wzrostów na rynkach ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... zmniejszając inwestycje w media. Spadły wydatki na reklamę firm z branży telekomunikacyjnej i FMCG. Na stabilnym poziomie utrzymują się wydatki branży finansowej ... 3,9%, zakładając jednocześnie wyższy od poprzednio prognozowanego wzrost rynku w latach 2014 i 2015 – odpowiednio o 0,1 p.p. i o 0,2 p.p. Powodem obniżenia prognoz jest trwająca recesja w ...
-
Świąteczny koszyk cenowy - gdzie zrobimy najtańsze zakupy?
... produktów z Koszyka w cenie 263,04 zł, czyli o 1 zł taniej niż w listopadzie 2014 roku i o 5 zł drożej niż w grudniu 2013 roku. W hipermarketach Tesco w ostatni ... cen dlahandlu.pl to projekt, który służy monitorowaniu cen produktów FMCG w 8 polskich miastach w kilku kategoriach sklepów (dyskonty, supermarkety, hipermarkety, sklepy osiedlowe). Koszyk ...
-
Polacy piją mniej jogurtów
... spadku w przypadku produktów pod marką sieci handlowych, co przyczynia się do wzrostu ich udziału w kategorii – w 2014 roku odpowiadały za 22 proc. wydatków na kategorię. Biorąc pod uwagę miejsce dokonywania zakupu, największe ... domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG ...
-
Największe sieci handlowe walczą o wyniki
... chińskiej gospodarki. Jak wynika z raportu Deloitte, średni wzrost przychodów w latach 2009 – 2014 wyniósł 4,9 proc. Aby znaleźć się na liście TOP250 spółka musiała w ... , w których operują sieci wyniosła 10,4. Podobnie jak w poprzednim roku sektor FMCG stanowi ponad 50 proc. wszystkich detalistów w zestawieniu. Jednak największy wzrost przychodów ...
-
Programy lojalnościowe faktycznie działają
... deklaruje, że zawsze lub często bierze udział w programach lojalnościowych. W porównaniu z rokiem 2014 odsetek ten wzrósł w 2016 roku o 8 punktów procentowych.” O badaniu Powyższe analizy ... pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG. 2. Raportu „Shopping Monitor” przeprowadzonego metodą badania typu omnibus ( ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w IV kw. 2019 r. Głównie TMT
... Na kolejnych pozycjach branżowego rankingu pojawiły się przemysł (14%) oraz FMCG (10%). Najliczniejszą grupą występującą w roli sprzedających pozostają inwestorzy prywatni, ... rynku detalicznej i hurtowej sprzedaży produktów FMCG. Eurocash nabył pakietod funduszu MCI Capital, który zainwestował we Frisco w 2014 roku. Eurocash był jednym z inwestorów ...
-
Rośnie innowacyjność przedsiębiorstw. Liderem ciągle Apple
... którzy nie zdecydowali się na tak spójną politykę. Według raportu z roku 2014, na czele pierwszej dziesiątki najbardziej innowacyjnych firm stoją Apple, Google, Amazon ... spadek nakładów na B+R (przemysł lotniczy i zbrojeniowy, ochrona zdrowia, elektronika, FMCG oraz telekomunikacja), podczas gdy rosną wydatki związane z internetem i rozwojem ...
-
Wydatki na reklamę będą spadać
... na sytuację na rynku reklamy. Budżety zmniejszyli reklamodawcy z branży FMCG, do ograniczenia wydatków zmuszona jest także branża farmaceutyczna, która ... kolejnych latach, wraz ze wzrostem zaufania do globalnej gospodarki, rynek będzie rósł – o 4,7% w 2014 i o 5% w 2015. Pozostałe kraje Azji zostały zgrupowane w regionie nazwanym „Doganiająca” ...
-
Polski eksport ma się dobrze
... meblowego oraz materiałów POS dla sieci handlu detalicznego oraz producentów FMCG na rynku polskim oraz środkowoeuropejskim. Z danych InfoCredit wynika, że Standis Polska ... r/r w III kwartale 2013 do 7,2 proc. w IV kwartale 2013 i 7,3 proc. w I kwartale 2014 r. Wyższy wkład eksportu netto wraz ze stopniowym odbudowywaniem się popytu krajowego będzie ...
-
Czy sektor BPO/SSC będzie się bił o biura?
... ostatnich najchętniej korzysta branża FMCG, elektro, finansowa, farmaceutyczna, telekomunikacyjna i touroperatorzy. Polski rynek outsourcingu to już nie tylko księgowość i call center, ale także usługi prawnicze, windykacyjne, czy zarządzanie budynkami i utrzymaniem floty. Zatrudnienie rośnie Od początku 2012 roku do połowy 2014 roku zatrudnienie ...
-
Luksus kocha dzieci
... czy Walt Disney (która oprócz filmów produkuje odzież, akcesoria, a nawet produkty FMCG i żywność). W pewnym momencie do tego grona dołączyły luksusowe marki modowe ... raporcie „Luxury Products for Kids Market: Global Industry Analysis and Opportunity Assessment 2014–2020” wskazuje, że rynek towarów luksusowych składa się z trzech typów konsumentów ...
-
Rynek pracy specjalistów 2013
... i logistycznej. O poprawie nastrojów konsumenckich może też świadczyć 11% przyrost liczby ofert w sektorze FMCG. KOGO SZUKANO Wśród poszukiwanych specjalistów prym wiodą niezmiennie handlowcy i specjaliści od ... , że już ten rok będzie odczuwalnie lepszy dla szukających pracy. 2014 i kolejne lata będą jednak wyzwaniem dla pracodawców, bo coraz ...
-
Branża spożywcza rządzi reklamą oline
... reklamowych w polskiej sieci dotyczy turystyki, sprzętu IT i multimediów (2 proc.). – Branże FMCG oraz telekomunikacyjna plasują się niezmiennie od kilku lat w czołówce branż ... Węgry. W zestawieniu uwzględniono dane zebrane w okresie od sierpnia 2013 do stycznia 2014 roku. Informacje o badaniu Dane pochodzą z raportu gemiusAdMonitor, opracowania na ...
-
Rynek pracy coraz przychylniejszy. Liczba ofert w górę
... ogłoszeń spadła o niemal połowę. Na plusie, minusie i bez zmian W III kwartale 2014 r. najwięcej ofert pracy pojawiło się w szeroko rozumianym przemyśle – 5010. Było ich więcej ... ofert pracy. Zbliżające się święta powodują, że wiele firm z branży FMCG zwiększa produkcję i tym samym zatrudnienie. Zwiększone zapotrzebowanie na pracowników będzie także ...