-
Polski rynek kosmetyków w 2021 roku wróci na ścieżkę wzrostu?
... to ich rentowność wzrosła o jeden punkt procentowy r/r – wyjaśnia Renata Dutkiewicz, dyrektor ds. sektora spożywczego i FMCG w Santander Bank Polska. Polski rynek sprzedaży detalicznej kosmetyków, mimo dominacji zagranicznych koncernów, jest ... produktów do tego kraju urósł o 900%, co pozwoliło w wielkości sprzedaży wyprzedzić Wielką Brytanię czy ...
-
Klienci chcą, aby banki angażowały się w zrównoważony rozwój
... to, że ten trend na dłużej pozostanie w ich strategiach. Tym bardziej, że działalność sektora bankowego w dużej mierze odzwierciedla to, co dzieje się w innych obszarach, takich jak FMCG ... ten nie oferował produktów odpowiadających na potrzeby zrównoważonego rozwoju. Nie jest to jeszcze jednak poziom branży konsumenckiej. O ile konsumenci mogą być ...
-
Logistyka kontraktowa podąża za PKB. Nowe prognozy na 2024 rok
... zlokalizowane w Azji. To właśnie region azjatycki był motorem napędowym sektora w 2023 r. osiągając realny wzrost na poziomie 7,5%, co zaowocowało przychodami na ... przychodów i obok FMCG oraz rynku mody znajduje się wśród trzech głównych obszarów, które jeszcze w 2022 r. zidentyfikowaliśmy jako wykazujące największy potencjał wzrostu. E-commerce jest ...
-
Siła nabywcza Polaków - gdzie sprzedawać?
... FMCG, odzież i obuwie, a może artykuły wyposażenia wnętrz? I w końcu… Gdzie znajdują się obszary, w których dynamika wzrostu potencjału nabywczego jest ... czy Wrocław (Kąty Wrocławskie i Kobierzyce) – jest to niewątpliwie efekt rozrastania się aglomeracji i ... mają na celu ułatwianie analiz, a co za tym idzie podejmowanie szybszych decyzji – w ...
-
Rośnie rynek kawy w Polsce
... FMCG w Polsce, wart ok. 3 mld zł. Wartościowo wzrósł w ostatnim roku, według firmy badawczej AC Nielsen, o 16,2 proc., a jeśli liczyć w filiżankach kawy o 6,3 proc. Dzieje się to głównie za sprawą szybkiego wzrostu rynku kawy rozpuszczalnej o 16 proc. wartościowo i 10 proc. w filiżankach. Rynek kawy w Polsce jest ...
-
Rynek outsourcingu w Polsce rozkwita
... jest również outsourcing sił sprzedaży. Coraz więcej działających na polskim rynku koncernów FMCG ...
-
Polscy studenci a praca wakacyjna
... co może być spowodowane tym, że będą bliżej wejścia na rynek pracy. Choć tylko połowa z respondentów znalazła w ubiegłe wakacje płatne zajęcie, aż nieco ponad 80% oczekuje wynagrodzenia za pracę w nadchodzące wakacje. Interesujący jest fakt, że to ... wywiadów z przedstawicielami różnych branż: produkcyjna, FMCG, bakowość, consulting. Respondenci ...
-
Przestępstwa gospodarcze - raport 2011
... - popełniły osoby pochodzące z wewnątrz firmy, co jest znaczącą zmianą w porównaniu z 26% w 2009 r. W 2011 r. byli to najczęściej przedstawiciele kadry ... to w ujęciu globalnym: telekomunikacja (48%), ubezpieczenia (48%), sektor usług publicznych i rządowych (46%), turystyka i wypoczynek (45%), usługi finansowe (44%) oraz handel detaliczny i FMCG ...
-
Nieruchomości komercyjne: Warszawa przyciąga inwestorów
... handlowych w Warszawie wynosiły 1,4 miliona mkw., co przekłada się na 433 mkw. na 1.000 mieszkańców. Jest to wskaźnik znacznie niższy niż w innych miastach europejskich ... usługi drukarskie czy archiwizacji dokumentów oraz obsługujące sektory detaliczny i FMCG. Pozostałe firmy zazwyczaj decydują się na wynajem powierzchni magazynowych poza ...
-
Logistyka wdroży każdą znaczącą technologię, od Big Data po 5G
... jest wciąż ogromny rynek. Globalna logistyka to bardzo rozbudowany sektor, mimo to zautomatyzowanych, choćby częściowo, jest tylko około 30 proc. magazynów i centrów dystrybucyjnych na świecie. Zautomatyzowanych terminali jest ... W branżach takich jak automotive czy FMCG transport ładunku od ... ale i w interesie planety, co jest obecnie dla nas jednym z ...
-
6 trendów na rynku pracy 2022
... firmę doradczą. To zjawisko obserwujemy już od dłuższego czasu w branży IT – lecz teraz pracodawcy szukają takich rozwiązań również w branży FMCG, farmaceutycznej ... wyjściowej, czyli odpowiedzenia na pytanie, gdzie jesteśmy i co mamy w obrębie przedsiębiorstwa. Często jest to badanie predyspozycji np. w zakresie umiejętności technicznych lub ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2013
... . Spadły wydatki na reklamę firm z branży telekomunikacyjnej i FMCG. Na stabilnym poziomie utrzymują się ... 0,2 p.p. Powodem obniżenia prognoz jest trwająca recesja w strefie euro oraz obawy o bezpieczeństwo w Korei Południowej. Tak jak to ... mobile marketing osiągnęły w 2012 roku wartość 8,6 mld USD, co stanowi 9,8% wydatków na reklamę w internecie i ...
-
Wydatki na reklamę spadną o 6 procent
... jest pierwszą od czerwca 2012 roku, która nie została obniżona. Dynamika wzrostu globalnego rynku utrzymała się na tym samym poziomie co w 2012 roku (+3,5%), kiedy odbywały się wielkie, medialne wydarzenia napędzające rynek reklamowy: Igrzyska Olimpijskie w Londynie i kampania wyborcza poprzedzająca wybory prezydenckie w USA. Pokazuje to ...
-
Polskie firmy a ekspansja na rynki zagraniczne
... jest dana grupa kapitałowa, tym większy udział sprzedaży zagranicznej (w grupie przedsiębiorstw posiadających spółki zależne w co najmniej 5 krajach mediana wynosiła 46,4%, a średnia arytmetyczna 48,1%,). Polskie grupy kapitałowe najczęściej posiadają spółki zależne w krajach ościennych (5 najczęściej wybieranych kierunków to ...
-
Luksus kocha dzieci
... czy Walt Disney (która oprócz filmów produkuje odzież, akcesoria, a nawet produkty FMCG i żywność). W pewnym momencie do tego grona dołączyły luksusowe marki modowe. ... luksusowych produktów dla dzieci powinna wynieść w Polsce co najmniej 1,2 mld zł. Z perspektywy rynku globalnego nie jest to oszałamiająca kwota, ale ma solidny potencjał do wzrostu, ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe wyzwania branży
... Relationships"). Co jest obecnie największym wyzwaniem producentów dóbr konsumpcyjnych? Z ich odpowiedzi wynika, że są to: konieczność konkurowania ... FMCG) pochodzi z handlu w sklepach stacjonarnych. W Stanach Zjednoczonych ma on wartość 1,01 bln USD, przy czym sektor B2C co roku przeznacza na marketing w placówkach stacjonarnych aż 200 mld USD. Co ...
-
Rynek pracy: czy należy się obawiać bezrobocia?
... na artykuły spożywcze i chemiczne, to produkty marek własnych stanowią 21 proc. wszystkich. Co więcej, zaobserwowano, że sprzedaż marek sieciowych rośnie szybciej niż produktów markowych i cały rynek FMCG. Wiele wskaźników makroekonomicznych potwierdzają na kryzys gospodarczy, który dodatkowo jest pogłębiany pogorszeniem nastrojów konsumenckich ...
-
Kto znajdzie pracę przez Internet?
... To, że najwięcej miejsc pracy jest w sprzedaży, nie jest dla nikogo zaskoczeniem. Podobnie z będącym na drugim miejscu sektorem FMCG (chemia gospodarcza, kosmetyki, słodycze, napoje i inne dobra codziennego użytku). Zaskoczeniem jest ...
Tematy: -
Trafić z ceną
... b) taka, przy której zyski ze sprzedaży będą jak najwyższe (co nie zawsze jest tożsame z punktem a). • Jakie są progi wrażliwości cenowej (zbyt niska, wysoka, ... bardzo praktycznym narzędziem optymalizacji polityki cenowej. I to równie skutecznym na rynku FMCG, jak dóbr trwałych czy też usług. Roman Baszun jest szefem działu badań handlowych Kinoulty ...
-
Osobowość marki a social media
... to, że pracownik lub agencja coś "chlapną". Napisałem przecież, że są najlepsi. Moja wątpliwość jest inna. - Czyja osobowość, poprzez codzienne spotykanie się i rozmowy, utrwali się w pamięci naszych rozmówców? Czy na pewno firmy? Bo na pewno będzie to osobowość moderatora Fan page. Co ...
-
Coface: w I połowie 2021 roku niewypłacalności w górę o 160 proc. r/r
... FMCG, napojami, żywnością spadł, a obroty firm obsługujących ten segment zmniejszyły się o 40-50 proc. Budownictwo Niewypłacalności w branży budowlanej dotyczą obecnie przede wszystkim małych firm. Branża przeżywa stosunkowo dobry okres, szczególnie dobrze ma się budownictwo mieszkaniowe, popyt na mieszkania jest ...